Strona 51 z 59 PierwszyPierwszy ... 41 49 50 51 52 53 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,001 do 1,020 z 1164
Like Tree262Likes

Wątek: Pytania do kontrolera

  1. #1001
    Oct
    Oct jest nieaktywny

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    są kraje mające wysoki poziom kultury bezpieczeństwa i tam incydent służy głównie temu, żeby wyciągnąć z niego wnioski i zapobiec podobnym zdarzeniom w przyszłości, a karanie jest kwestią nawet nie że drugoplanową, tyle że nie o karanie chodzi (oczywiście JAKAŚ sankcja zawsze grozi). A są też takie kraje, gdzie jak pijany kierowca pługa wjedzie na pas pod startujący samolot, to kontroler za chwilę opuszcza miejsce pracy w kajdankach, a dochodzenie przyczyn zdarzenia jest na dalszym planie.
    Jak się Polska sytuuje w tych opcjach?

  2. #1002
    Moderator
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    W kajdankach nikt jeszcze z pracy nie wyszedł ;-)
    Mimis likes this.

  3. #1003

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Na potrzeby lotniczego angielskiego ICAO wymyśliło dość szczegółowe wytyczne odnośnie oczekiwań wobec personelu lotniczego. Pod linkiem English Language Proficiency Requirements - SKYbrary Aviation Safety
    znajdziesz detale. Ogólnie żeby móc jakolotnik gadać przez radio, musisz mieć w licencji wpis potwierdzający znajomość angielskiego na poziomie co najmniej 4.

    Co do pierwszego pytania: są kraje mające wysoki poziom kultury bezpieczeństwa i tam incydent służy głównie temu, żeby wyciągnąć z niego wnioski i zapobiec podobnym zdarzeniom w przyszłości, a karanie jest kwestią nawet nie że drugoplanową, tyle że nie o karanie chodzi (oczywiście JAKAŚ sankcja zawsze grozi). A są też takie kraje, gdzie jak pijany kierowca pługa wjedzie na pas pod startujący samolot, to kontroler za chwilę opuszcza miejsce pracy w kajdankach, a dochodzenie przyczyn zdarzenia jest na dalszym planie.
    Dzięki, o coś takiego mi chodziło.


    Cytat Zamieszczone przez hawky Zobacz posta
    W kajdankach nikt jeszcze z pracy nie wyszedł ;-)
    To z jaką ewentualną karą mogą się liczyć polscy kontrolerzy?

  4. #1004
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez TomekGD Zobacz posta
    To z jaką ewentualną karą mogą się liczyć polscy kontrolerzy?
    Od skierowania na szkolenie doskonalące do 12 lat więzienia.
    Zależy od okoliczności.
    M..M

  5. #1005

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez m..m Zobacz posta
    Od skierowania na szkolenie doskonalące do 12 lat więzienia.
    Zależy od okoliczności.
    M..M
    do 18 lat jeśli udowodnią działanie z premedytacją

  6. #1006

    Dołączył
    Feb 2015
    Mieszka w
    Gdańsk, Poland

    Domyślnie

    Pytanie o stan zdrowia. Tak mnie coś tknęło i zastanawiam się czy nie jestem zdyskwalifikowana na starcie. Mam wadę wzroku -2,5 i -2,75, w soczewkach widzę super. Wiem, że obowiązuje III klasa jeśli chodzi o badania lekarskie. Czy mogłabym się dowiedzieć czy taka wada wzroku mnie dyskwalifikuje? Może ktoś się spotkał z tym już?

  7. #1007
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań
    hawky and aniaef like this.
    "Proszę nie domniemywać, że ludzie w PLL LOT nie umieją używać Excela"
    - Sebastian Mikosz, Prezes PLL LOT SA, 21.02.2013, Komisja Infrastruktury

  8. #1008

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez m..m Zobacz posta
    Od skierowania na szkolenie doskonalące do 12 lat więzienia.
    Zależy od okoliczności.
    M..M
    Cytat Zamieszczone przez EPWWACC Zobacz posta
    do 18 lat jeśli udowodnią działanie z premedytacją

    Dość spory rozstrzał :-) Z drugiej strony za działanie z premedytacją i narażenie życia kilkuset osób to i tak nie za wiele.

  9. #1009

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez EPWWACC Zobacz posta
    do 18 lat jeśli udowodnią działanie z premedytacją
    Rozwieję wątpliwości, mogę? W Polsce NIE MA kary 18 lat pozbawienia wolności - po prostu nie można takiej kary wymierzyć nikomu (art. 32 kk w zw. z art. 37 kk - polecam lekturę).

    A teraz odpowiedź na pytanie a propos ewentualnych kar.

    Art. 173 Kodeksu Karnego
    § 1. Kto sprowadza katastrofę w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym zagrażającą życiu lub zdrowiu wielu osób albo mieniu w wielkich rozmiarach, podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.
    § 2. Jeżeli sprawca działa nieumyślnie, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
    § 3. Jeżeli następstwem czynu określonego w § 1 jest śmierć człowieka lub ciężki uszczerbek na zdrowiu wielu osób, sprawca podlega karze pozbawienia wolności od lat 2 do 12.
    § 4. Jeżeli następstwem czynu określonego w § 2 jest śmierć człowieka lub ciężki uszczerbek na zdrowiu wielu osób, sprawca podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

    Teraz jeszcze BONUS:

    Art. 178 Kodeksu Karnego
    § 1. Skazując sprawcę, który popełnił przestępstwo określone w art. 173, 174 lub 177 znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka odurzającego lub zbiegł z miejsca zdarzenia, sąd orzeka karę pozbawienia wolności przewidzianą za przypisane sprawcy przestępstwo w wysokości od dolnej granicy ustawowego zagrożenia zwiększonego o połowę do górnej granicy tego zagrożenia zwiększonego o połowę.

    Rzeczywiście matematyka mówi, że jesli zwiększymy o połowę karę 12 lat pozbawienia wolności, to wyjdzie 18. Ale w rzeczywistości (jak napisałem wyżej) nie ma takiej kary w polskim ustawodawstwie, w związku z czym maksymalna kara, jakiej może podlegać pijany kontroler, który spowoduje katastrofę, w której ktoś poniesie śmierć lub której skutkiem będzie ciężki uszczerbek na zdrowiu wielu osób, to 15 lat pozbawienia wolności.

  10. #1010

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Na potrzeby lotniczego angielskiego ICAO wymyśliło dość szczegółowe wytyczne odnośnie oczekiwań wobec personelu lotniczego. Pod linkiem English Language Proficiency Requirements - SKYbrary Aviation Safety
    znajdziesz detale. Ogólnie żeby móc jakolotnik gadać przez radio, musisz mieć w licencji wpis potwierdzający znajomość angielskiego na poziomie co najmniej 4.
    Miałem dopiero dzisiaj chwilę, aby się w to zgłębić. W tym momencie jestem kandydatem na kurs i z całą pewnością mogę powiedzieć, że "pasywny" angielski znam na poziomie 4, ale sam porozumiewam się w 3. Czy aby dostać się na kurs poziom 3 mi wystarczy i wtedy podczas kursu mam powiedzmy około roku czasu na odświeżenie języka, czy już na etapie rozmów kwalifikacyjnych muszę być na "czwórce"?

  11. #1011

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez TomekGD Zobacz posta
    Miałem dopiero dzisiaj chwilę, aby się w to zgłębić. W tym momencie jestem kandydatem na kurs i z całą pewnością mogę powiedzieć, że "pasywny" angielski znam na poziomie 4, ale sam porozumiewam się w 3. Czy aby dostać się na kurs poziom 3 mi wystarczy i wtedy podczas kursu mam powiedzmy około roku czasu na odświeżenie języka, czy już na etapie rozmów kwalifikacyjnych muszę być na "czwórce"?
    W poszczególnych etapach rekrutacji oceniany jest również poziom znajomości jęz. angielskiego - zarówno pisanego (ćwiczenia gramatyczne etc.), słuchanego (rozumienie ze słuchu), jak i mówionego (rozmowa kwalifikacyjna).
    Także lepiej być przy gotowanym bardziej, niż mniej.
    Żeby doprecyzować - w etapie rekrutacji lub na początku kursu nie zdaje się typowo kontrolerskiego egzaminu (tzw. ELPAC).
    Dopiero przy zdawaniu na licencję praktykanta KRL zdaje się tzw. ELPAC student (który po prostu trzeba zdać, nie ma ocen 4, czy 5). Jest on ważny 3 lata i po ich upłynięciu zdaje się normalny ELPAC, który trzeba zdać na co najmniej 4 (o ile w międzyczasie zrobiło się licencję KRL oczywiście).
    dzwonili juz do kogos?
    do papieża, jako pierwszy się dostał.

  12. #1012
    Moderator
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ze względu na dużą konkurencję pośród "kandydatów na kandydatów", PAŻP już na starcie wybiera sobie osoby, których warsztat językowy pozwoli w przyszłości na bezproblemowe uzyskanie przynajmniej poziomu 4 ICAO. Na kursie podstawowym praktykantów szkoli się już wyłącznie z typowo lotniczego angielskiego, a na indywidualną naukę języka może po prostu zabraknąć czasu.

  13. #1013

    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    Bardzo prosiłabym Was o rozjaśnienie mi takiej sprawy:

    Praca jako ATC ma niewątpliwe zalety (mniejszy od standardowego wymiar godzin pracy w miesiącu, pewność zatrudnienia, atrakcyjne wynagrodzenie), jeśli jest coś jeszcze to mnie oświećcie. Ale zazwyczaj nie ma nic za darmo, więc jestem ciekawa jaki jest koszt po stronie ATC. Rozumiem, że wynagradzani jesteście za wyjątkowe kompetencje, pracę zmianową i odpowiedzialność, która na Was spoczywa. Czy to tyle? Czy jest coś jeszcze?

  14. #1014
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Doprecyzuj proszę pytanie
    "Proszę nie domniemywać, że ludzie w PLL LOT nie umieją używać Excela"
    - Sebastian Mikosz, Prezes PLL LOT SA, 21.02.2013, Komisja Infrastruktury

  15. #1015

    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    No nie wiem. Macie często spotykane choroby zawodowe? Albo jakieś inne niewygody związane z taką, a nie inną pracą?
    Chodzi mi o to, że przychodzi mi do głowy co najmniej kilka zawodów, w których jest zmianowy tryb pracy i odpowiedzialność za życie ludzkie, a nie pociąga to za sobą na przykład przyzwoitych zarobków (np. pielęgniarki), albo krótszego czasu pracy (np. lekarze).

    Nie wiem, czy teraz jest jaśniej...
    Po prostu takie za i przeciw tej pracy.

  16. #1016
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Wypalenie zawodowe, ale to praktycznie w każdym fachu się zdarza. Temat jest obszerny, zależy o co i dlaczego pytasz.
    "Proszę nie domniemywać, że ludzie w PLL LOT nie umieją używać Excela"
    - Sebastian Mikosz, Prezes PLL LOT SA, 21.02.2013, Komisja Infrastruktury

  17. #1017
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Chętnie pomogę na priva.
    "Proszę nie domniemywać, że ludzie w PLL LOT nie umieją używać Excela"
    - Sebastian Mikosz, Prezes PLL LOT SA, 21.02.2013, Komisja Infrastruktury

  18. #1018
    Awatar atccontroller

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    No, pytanie jest proste:
    dlaczego zarabiamy więcej od, np. pielęgniarek, skoro i system pracy i odpowiedzialność są porównywalne. Albo dlaczego pracujemy krócej od, np. lekarzy. O!
    Roger, roger, but say again.

  19. #1019
    Awatar dzikun

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Odpowiem brutalnie prosto: bo jesteśmy wyjątkowymi specjalistami, których jest mało.
    To, że jest nas mało nie wynika z jakiegoś np. układu politycznego, tylko z tego, że ludzi, którzy dobrze odnajdą się na takim stanowisku w społeczeństwie jest mało.
    A to, że w naszym zawodzie jest kasa na to, żebyśmy pracowali w ludzkich (co oznacza też - bezpiecznych) warunkach wynika z tego, że płatnikiem jest przemysł lotniczy (a nie np. NFZ jak u pielęgniarek i lekarzy), którego nie stać na niebezpieczeństwo. Historia nieraz pokazywała, że producent danego typu samolotu lub linia lotnicza, która zyska łatkę "niebezpiecznej" może od razu pakować manatki. Stąd też przewoźnicy są gotowi przekazać część swojej kasy na utrzymanie systemu, który pozwala na latanie bezpieczniej. Uprzejmie proszę zapamiętać: system ATC NIE JEST finansowany z budżetów państw. System ATC JEST finansowany przez przewoźników, którzy tak właśnie wyceniają wartość otrzymywanej usługi.
    Mimis, TomekGD and protz like this.

  20. #1020
    DMC
    DMC jest nieaktywny

    Dołączył
    Oct 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Pogoda mocno wiosenno- letnia nasunęła mi pytanie natury wypoczynkowej. Jak wyglada sytuacja z urlopami w trakcie szkolenia? Czy sa jakieś przerwy pomiędzy kolejnymi etapami? Czy nie przysługuje? Czy dopiero podczas praktyk? Czy owszem są możliwe, ale z racji ilości materiału do opanowania nikt na nich dobrze nie wyszedł?

Strona 51 z 59 PierwszyPierwszy ... 41 49 50 51 52 53 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 02-05-2017, 20:13
  2. 26-03-2014, 18:59
  3. 24-03-2014, 20:49
  4. 17-02-2014, 23:38
  5. 17-10-2013, 21:32
  6. 23-09-2013, 01:07
  7. 23-09-2013, 00:29
  8. 28-05-2013, 20:37
  9. 04-04-2013, 14:12
  10. 25-03-2013, 15:49
  11. 25-02-2013, 14:57
  12. 07-02-2013, 23:15
  13. 09-01-2013, 12:39
  14. 07-01-2013, 08:10
  15. 31-12-2012, 14:26
  16. 22-12-2012, 18:28
  17. 27-10-2012, 21:37
  18. 19-07-2012, 01:42
  19. 03-07-2012, 15:16
  20. 15-05-2012, 08:21
  21. 13-04-2012, 19:31
  22. 13-08-2011, 20:03
  23. 13-08-2011, 20:03
  24. 13-08-2011, 17:25
  25. 13-08-2011, 14:52
  26. 13-08-2011, 12:48

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •