Strona 57 z 67 PierwszyPierwszy ... 7 47 55 56 57 58 59 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,121 do 1,140 z 1323
Like Tree353Likes

Wątek: Pytania do kontrolera

  1. #1121
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie


    Polecamy

    A z jakiego powodu brak CTR miałby dyskwalifikować ? To że w ZG czy Radomiu zrobili CTR i płacą ludziom za kontrolowanie powietrza to nie znaczy, że to było konieczne.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  2. #1122

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Ograniczenia znajdują się w polisach ubezpieczeniowych, bez których AOC nie są ważne.

    CTR i TMA w Polsce dla lotnisk o małym ruchu rozkładowym są aktywowane na potrzeby obsługi ruchu rozkładowego w określonych godzinach - dla obsługi tego ruchu. Nawiasem mówiąc według mnie dla niektórych lotnisk za krótko, przydałby się większy bufor na operacje komercyjne plus możliwość elastyczniejszego planowania lotów szkolnych.

  3. #1123
    JeV
    JeV jest nieaktywny

    Dołączył
    Jun 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ozim Zobacz posta
    Lotnisko jest teoretycznie kontrolowane a przynajmniej jako takie figuruje w 'dużym AIP'.
    Po pierwsze: wydanie elektroniczne/internetowe AIP "nie do użytku operacyjnego"
    Po drugie: zgodnie z AIP rozdział AD 2 nazywa się "AD 2. LOTNISKA / AERODROMES". Ani słowa o "kontrolowanych"

    Jedyne co jest nieprawidłowo opisane to opis folderu w AIP elektronicznym (Kontrolowane|Controlled) w drzewie plików.

  4. #1124
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    Loty komunikacyjne nie są ograniczone do przestrzeni kontrolowanej. Przestrzeń klasy E również nią nie jest, a wiele mało zajętych (nie tylko tak mało) TMA na zachodzie Europy właśnie działa w klasie E, choćby Heringsdorf w Niemczech.
    Klasa E jest niekontrolowana w Niemczech?

  5. #1125

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    To czy klasa E jest przestrzenią kontrolowaną jest skomplikowane. ;-) Trudno uznać za przestrzeń kontrolowaną coś, gdzie legalnie może pojawić się ruch bez radia, czasami nawet transpondera i robiący w zasadzie co chce.

    Zgodnie z Annex 2 Chapter 1:
    Controlled airspace. An airspace of defined dimensions within which air traffic control service is provided in accordance
    with the airspace classification.
    Note.— Controlled airspace is a generic term which covers ATS airspace Classes A, B, C, D and E as described inAnnex 11, 2.6.




    ..., ale już Annex 11 pkt 2.6.1 Class E. IFR and VFR flights are permitted, IFR flights are provided with air traffic control service and are separatedfrom other IFR flights. All flights receive traffic information as far as is practical. Class E shall not be used for control zones.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  6. #1126
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Jasno jest napisane, ze klasa E jest kontrolowana, wiec po co tak mieszac? To, ze nie nie powinna byc uzyta w CTR nie powoduje, ze przestaje z definicji byc klasa kontrolowana.
    To, ze pojawia sie ruch bez radia i transpondera nie oznacza z automatu, ze moze on robic co chce.

  7. #1127

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    To czy klasa E jest przestrzenią kontrolowaną jest skomplikowane.
    lol

  8. #1128
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    Class E shall not be used for control zones.
    Przypominam, że Control Zone, to nie to samo co Control Area.

    M..M
    thewho likes this.

  9. #1129

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Będę wdzięczny za informacje: gdzie znajduje się ośrodek kontroli zbliżania dla Lublina? Jeśli w Warszawie znajduje się więcej komórek kontroli zbliżania niż tylko dla EPWA to jakie są to porty? Pytam w kontekście pracy w Warszawie "na rzecz" innych portów.
    Poprawcie mnie jeśli się mylę - całość ACC znajduje się w Warszawie?

    dzięki z góry

  10. #1130

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Całe ACC jest w CentrumZarządzaniaRuchemLotniczym.
    APP dla EPLB zapewnia TWR EPLB (proceduralnie).
    Warszawskie APP zbliża tylko to co jest w warszawskim TMA: EPWA, EPMO oraz zapewnia służbę KRL częściowo dla ruchu EPLL i EPRA.
    Jak już wielokrotnie pisano, nie ma przeciwwskazań natury technicznej aby wszystkie zbliżania RADAROWE obsługiwane były z CZRL. Nie ma chyba też takiej potrzeby.
    Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 28-04-2016 o 19:47 Powód: edycja na prosbe autora

  11. #1131

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Dzięki za fachową odpowiedź

  12. #1132
    Awatar mux84

    Dołączył
    Jul 2013

    Domyślnie

    Czy ja dobrze słyszę, że Ryanair'y lecące z kierunków zachodnich na EPMO, pytają FIS Poznań o warunki na lotnisku docelowym?

  13. #1133
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nie tylko o Modlin, potrafią pół Europy wymienić
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  14. #1134
    Awatar mux84

    Dołączył
    Jul 2013

    Domyślnie

    Dzięki, ale mógłbyś rozwinąć? Co ma FIS Poznań do Modlina i do samolotu na FL3XX?

  15. #1135
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    To już by trzeba zapytać pilotów Ryanaira, czy słyszeli o Volmet i Atis. FIS Poznań robi Ryanairom za pogodynkę.
    MarcinSz likes this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  16. #1136

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Nie jestem ATCO, ale przypomnę, ze Modlin nie dorobił się ATISu, a zrobienie briefiengu do lądowania wymaga znajomosci pogody. Podobnie jak zaplanowanie optymalnego zniżania wymaga znajomosci kierunku lądowania.

    ... i wbrew powszechnemu przekonaniu FIS obsługuje całą przestrzeń powietrzna, a nie tylko klasę G do FL95 i służy temu aby kontrolerom nie zajmować czasu i częstotliwości. Przynajmniej w teorii podręcznikowo-prawnej tak jest bo w Polsce zwykło się uważać, ze FIS to takie ATC w klasie G, które niemalże separuje VFR (za co osobiście dziękuję bo to istotnie poprawia bezpieczeństwo, wiec jesli są zasoby to dlaczego tego nie robić).
    hawky and ozim like this.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  17. #1137
    PM
    PM jest nieaktywny
    Awatar PM

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    Nie jestem ATCO, ale przypomnę, ze Modlin nie dorobił się ATISu, a zrobienie briefiengu do lądowania wymaga znajomosci pogody. Podobnie jak zaplanowanie optymalnego zniżania wymaga znajomosci kierunku lądowania.
    Co do Modlina, to rzeczywiście ma to sens, ale już w Krakowie i Katowicach ATIS jest. Nie mówiąc już o pytaniu o pogodę z Kaunas czy Wilna będąc jeszcze nad Niemcami. Rekordzista (przynajmniej z tych, których słyszałem) po starcie z Modlina prosił o pogodę na Wyspach.

    A, i takie rzeczy robi tylko Ryanair. Być może u nich briefing zajmuje dłużej...

  18. #1138

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pawmor Zobacz posta

    A, i takie rzeczy robi tylko Ryanair. Być może u nich briefing zajmuje dłużej...
    W końcu, to tania linia, może oszczędzają na pogodynkę na briefingu?

  19. #1139

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    To są bardziej pytania dla Ryanaira a nie dla ATC. Generalnie zarówno FIS jak i ATC zapewniają służbę informacji w całym FIR, więc kiedy ktoś pyta to się odpowiada. Załogi wszystkich linii dostają pogodę w briefingu do lotu. FIS ma pogodę z METARów, te same historyczne obserwacje jakie załoga ma w kwitach więc pytanie zaraz po starcie z Poznania o pogodę na Wyspach to jednostkowy wybryk kogoś kto chyba nie zajrzał w dokumentację do lotu. Niestety jest jeszcze w FIR Warszawa parę lotnisk na których nie ma ATISu więc tę pogodę trzeba uzyskać drogą radiową, wtedy jest to pełny komunikat lokalny i zawiera trochę inne i więcej informacji niż sam METAR.

  20. #1140

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie


    Polecamy

    Czy każdy kontroler zarabia tak samo, czy jest możliwość negocjacji? Przeczytałem cały wątek i wiem, że są różnice między wieżą, zbliżaniem i obszarem. Domyślam się również, że wraz ze wzrostem stażu pensja może wzrastać. A jak jest na samym początku? Każdy nowy dostaje tyle samo?

Strona 57 z 67 PierwszyPierwszy ... 7 47 55 56 57 58 59 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 02-05-2017, 20:13
  2. 26-03-2014, 18:59
  3. 24-03-2014, 20:49
  4. 17-02-2014, 23:38
  5. 17-10-2013, 21:32
  6. 23-09-2013, 01:07
  7. 23-09-2013, 00:29
  8. 28-05-2013, 20:37
  9. 04-04-2013, 14:12
  10. 25-03-2013, 15:49
  11. 25-02-2013, 14:57
  12. 07-02-2013, 23:15
  13. 09-01-2013, 12:39
  14. 07-01-2013, 08:10
  15. 31-12-2012, 14:26
  16. 22-12-2012, 18:28
  17. 27-10-2012, 21:37
  18. 19-07-2012, 01:42
  19. 03-07-2012, 15:16
  20. 15-05-2012, 08:21
  21. 13-04-2012, 19:31
  22. 13-08-2011, 20:03
  23. 13-08-2011, 20:03
  24. 13-08-2011, 17:25
  25. 13-08-2011, 14:52
  26. 13-08-2011, 12:48

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •