Strona 59 z 59 PierwszyPierwszy ... 9 49 57 58 59
Pokaż wyniki od 1,161 do 1,179 z 1179
Like Tree269Likes

Wątek: Pytania do kontrolera

  1. #1161

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Witam,
    Mam pytanie: kiedy zmienia się poziom przejściowy z 80 na 90? Słyszałem, że zmiana następuje gdy ciśnienie spada do 995hpa. Reguluje to jakieś rozporządzenie konkretnie lub jakieś wytyczne np. Prezesa ULC. Z góry dziękuję za odpowiedź.

  2. #1162

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Kiedyś było to napisane w AIP, teraz jest to w dokumentacji wewnętrznej PAŻP i faktycznie kiedy ciśnienie spada do 995 hPa ogłaszany jest TL90. Może jeszcze jest jakiś ślad w AIP.

  3. #1163

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie Kurs na KRL a daltonizm

    Witam!

    Mam pytanie czy ze stwierdzonym daltonizmem mam szanse przejść rekrutacje na kurs KRL?
    Sam daltonizm w życiu mi nie przeszkadza ale w np. w badaniach na prawo jazdy czy w badaniach medycyny pracy polegających na wskazaniu liczby widocznej w okrągłej mozaice kolorowych plamek nie widzę nic...

    Chciałbym wiedzieć jak wyglądają badania medyczne przed kursem. Czy jest sens brania udziału w rekrutacji na KRL bo może uda się przejść pozytywnie badania medyczne i moja wada widzenia nie jest dyskwalifikująca (zakładając że dojdę do etapu badań medycznych)? A może w przypadku badań medycznych podziękują mi na wstępie z uwagi na daltonizm?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam

  4. #1164
    Moderator
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Niestety, ale daltonizm dyskwalifikuje. Wymagana jest "normalna zdolność widzenia barw".

  5. #1165
    Awatar tomaszekp5

    Dołączył
    Feb 2017
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Nie wiem czy to odpowiedni wątek, ale nie chcę zakładać nowego.
    Czy są jakieś książki, które przygotują do kursu na ATC? Przeszedłem już badania i w listopadzie idę na kurs, a mam teraz trochę wolnego czasu i stwierdziłem, że mógłbym sobie coś poczytać .

  6. #1166

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomaszekp5 Zobacz posta
    Czy są jakieś książki, które przygotują do kursu na ATC? Przeszedłem już badania i w listopadzie idę na kurs, a mam teraz trochę wolnego czasu i stwierdziłem, że mógłbym sobie coś poczytać
    Wszystkie materiały otrzymasz na kursie, podobnie jak wiedzę przekazaną przez instruktorów. Niejeden mówił, że najlepiej przyjść z "czystą głową".
    tomaszekp5 likes this.


  7. #1167
    Awatar Don Corleone

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Maastricht

    Domyślnie

    Doc 4444 PANS-ATM czytaj.

  8. #1168
    Moderator
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Don Corleone Zobacz posta
    Doc 4444 PANS-ATM czytaj.
    Zdecydowanie odradzam, tylko sobie namieszasz w głowie.
    Red_Devil dobrze pisze, ale jeśli koniecznie chcesz się jakoś przygotować, to możesz podszkolić się z wiedzy ogólnej, takiej jak meteorologia lub ogólna budowa statków powietrznych. Nie wiem na jakim poziomie wtajemniczenia jesteś, ale jeśli na niezbyt zaawansowanym to również zacznij czytać sobie o różnych popularnych samolotach i oglądaj dużo zdjęć, tak żebyś nauczył się rozpoznawać te bardziej jak i mniej popularne typy.
    wxk and tomaszekp5 like this.

  9. #1169

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hawky Zobacz posta
    zacznij czytać sobie o różnych popularnych samolotach i oglądaj dużo zdjęć, tak żebyś nauczył się rozpoznawać te bardziej jak i mniej popularne typy.
    I to jest najważniejsze! Ale tak na serio, bezbłędne zdanie "statkologii" może ułatwić zdanie kilku innych egzaminów.

    Całej reszty nauczysz się na kursie
    Red_Devil and tomaszekp5 like this.

  10. #1170
    JeV
    JeV jest nieaktywny

    Dołączył
    Jun 2007

    Domyślnie

    Tę statkologię i meteorologię dodatkowo poleciłbym czytać w internecie w języku angielskim. Zawsze to okazja do poznania pakietu nowych technicznych słówek, które mogą się później przydać.
    tomaszekp5 likes this.

  11. #1171

    Dołączył
    May 2017

    Domyślnie

    Witam,
    Piszę pracę dyplomową dotyczącą zabezpieczenia przestrzeni powietrznej przez służby kontroli ruchu lotniczego. Celem pracy jest wskazanie kierunków zmian w organizacji (szkoleniu, procedurach, modernizacji) służb kontroli ruchu lotniczego w celu zwiększenia bezpieczeństwa lotów. Mam kilka pytań dotyczących pracy kontrolerów. Anonimowe odpowiedzi na te pytania, chcę wykorzystać w pracy jako 'rozmowa z kontrolerami ruchu lotniczego na forum lotnictwo.net.pl'. Skonfrontuję je z wypowiedziami uzyskanymi od pilotów korzystających z FIR EPWA. Piloci wypowiadają się pozytywnie na temat współpracy z KRL w polskiej przestrzeni powietrznej, podkreślając profesjonalizm i ewidentny wysoki poziom przygotowania.
    Oto pytania:
    1.Jakie czynniki w decydującym stopniu wpływają na jakoś komunikacji pomiędzy organami służb kontroli ruchu lotniczego, a członkami załóg statków powietrznych? (narzędzia komunikacji, wiedza, znajomość procedur itp.?)



    2.Czy widzi Pan/i konieczność zmiany procedur/modernizacji przyrządów/organizacji w miejscu Pana/i pracy w celu jej usprawnienia?


    3.Jakie są najczęstsze błędy popełniane przez członków załóg statków powietrznych utrudniające pracę kontrolera ruchu lotniczego (KRL)?


    4.Jak z perspektywy czasu ocenia Pan/i szkolenie dla kandydatów na KRL? Czy są kwestie, które powinny być dopracowane przez twórców szkoleń? Jeżeli tak, to jakie?

    A także interesuje mnie, (poza wywiadem) czy podczas szkolenia kandydaci na KRL, w ramach wizyt zapoznawczych odbywają lot kabinowy?

    Będę bardzo wdzięczna za odpowiedzi!

  12. #1172
    Moderator
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jeżeli ma to być praca naukowa to raczej pasowałoby to nazwać "rozmowa z osobami podającymi się za kontrolerów ruchu lotniczego na forum lotnictwo.net.pl". A same pytania są sformułowane tak bardzo ogólnie i obejmują na tyle szerokie zagadnienia, że mogłyby być tematami na osobne opracowania. Nie wiem czy ktoś się zdecyduje publicznie rozmawiać na wybrane przez Ciebie tematy, ale powodzenia.

    Odpowiadając na drugie pytanie - kandydaci po dojściu do etapu OJT mają możliwość odbywania lotów kabinowych w kilku liniach, ale nie jest to obowiązkowe. Tak samo kontrolerzy już po uzyskaniu licencji.

  13. #1173
    JeV
    JeV jest nieaktywny

    Dołączył
    Jun 2007

    Domyślnie

    Nic dodać, nic ująć. Raczej nikt się nie udzieli. W najlepszym wypadku próbka będzie bardzo, bardzo nieliczna.
    Już lepiej obrać sobie za źródło oficjalne publikacje np. w postaci raportów PKBWL i będzie oficjalny papier w bibliografii.
    Niestety pytania mają wrażliwy charakter i nie wskazują na to żeby autor miał jakąś wiedzę o tematyce którą porusza.
    Poza tym mam wrażenie, że przewrotnie największą anonimowość ma zapewniona osoba zadająca pytania
    hawky likes this.

  14. #1174

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Mnie w ogole dziwi, ze jakikolwiek promotor dopuscilby prace oparta na probce zebranej w ten sposob, a nie poprzez bezposredni kontakt. Ale milo, ze piloci nas doceniaja ;p.

  15. #1175

    Dołączył
    May 2017

    Domyślnie

    Promotor dopuścił taką formę, stąd pytania. Faktycznie, autor nie posiada tak szerokiej wiedzy, jak specjaliści. Dziękuję za odpowiedzi.

  16. #1176
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie

    AON, oj sorry ASZWoj teraz

  17. #1177

    Dołączył
    May 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Flycat Zobacz posta
    AON, oj sorry ASZWoj teraz
    Nie wiem jakie Ty skończyłeś studia (o ile jakiekolwiek, bo nie oszukujmy się, niewiele stanowisk w lotnictwie wymaga wykształcenia wyższego), ale domyślam się, że zanim zacząłeś szkolenie na kontrolera (o ile nim jesteś) to Twoja wiedza w tej tematyce była na takim poziomie jak mój, albo nawet mniejszym. Więc raczej nie na miejscu są tutaj jakieś insynuacje.

    Poza tym, wątek ten zatytułowany jest "Pytania do kontrolera", a Moderator swoim wpisem nadał mu konkretny ton:
    Jeśli masz jakieś pytanie, które chciałbyś zadać kontrolerowi nt. jego pracy - zrób to tutaj!

    Myślę, że nasi koledzy, którzy pracują w ATC chętnie podzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem, czy spostrzeżeniami.

    Posty zaśmiecające wątek będą usuwane!

    Pytania dotyczące rekrutacji/egzaminów należy zadawać tutaj.

    Nim zapytasz o wymogi zdrowotne, sprawdź to.

    Więc uważam, że moje pytania nie odbiegają od wymogów

  18. #1178
    Awatar tomaszekp5

    Dołączył
    Feb 2017
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Mam jeszcze trzy pytania co do kursu:
    1. Jak wyglądają godziny "pracy" na części z symulatorem? Też przychodzi się poniedziałek-piatek 8-15, czy jakoś się umawia z instruktorami? Bo widziałem ogólnie w tym wątku, że można już wziąć wtedy urlop, więc na to wychodzi, że nie ma ściśle określonego grafiku tak jak na kursie teoretycznym.
    2. I podobne pytanie do praktyk - głównie chodzi mi o to czy da się pogodzić praktyki ze studiami zaocznymi, bo jestem teraz po drugim roku i liczyłem że uda mi się biorąc teraz dziekankę dokończyć za rok studia już jako zaoczne.
    3. Czy podczas kursu teoretycznego są jakieś dłuższe przerwy w ramach "obowiazkowego urlopu"? To znaczy coś na zasadzie jak na studiach czy w szkole, na przykład przerwa swiąteczna od Wigilii do nowego roku (zakładam, że przecież instruktorzy to też ludzie i chcieliby kiedyś odpocząć).

  19. #1179

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez tomaszekp5 Zobacz posta
    1. Jak wyglądają godziny "pracy" na części z symulatorem? Też przychodzi się poniedziałek-piatek 8-15, czy jakoś się umawia z instruktorami? Bo widziałem ogólnie w tym wątku, że można już wziąć wtedy urlop, więc na to wychodzi, że nie ma ściśle określonego grafiku tak jak na kursie teoretycznym.
    7-15. Jesteś zatrudniony na umowę o pracę, więc przysługuje Ci urlop.
    Cytat Zamieszczone przez tomaszekp5 Zobacz posta
    2. I podobne pytanie do praktyk - głównie chodzi mi o to czy da się pogodzić praktyki ze studiami zaocznymi, bo jestem teraz po drugim roku i liczyłem że uda mi się biorąc teraz dziekankę dokończyć za rok studia już jako zaoczne.
    Weekendy też się zdarzają, więc to kwestia dogadania się w danym organie. Pewnie może być to różnie odbierane.
    Cytat Zamieszczone przez tomaszekp5 Zobacz posta
    3. Czy podczas kursu teoretycznego są jakieś dłuższe przerwy w ramach "obowiazkowego urlopu"? To znaczy coś na zasadzie jak na studiach czy w szkole, na przykład przerwa swiąteczna od Wigilii do nowego roku (zakładam, że przecież instruktorzy to też ludzie i chcieliby kiedyś odpocząć).
    Zdarza się, ale niekoniecznie tak długo.


Strona 59 z 59 PierwszyPierwszy ... 9 49 57 58 59

LinkBacks (?)

  1. 02-05-2017, 20:13
  2. 26-03-2014, 18:59
  3. 24-03-2014, 20:49
  4. 17-02-2014, 23:38
  5. 17-10-2013, 21:32
  6. 23-09-2013, 01:07
  7. 23-09-2013, 00:29
  8. 28-05-2013, 20:37
  9. 04-04-2013, 14:12
  10. 25-03-2013, 15:49
  11. 25-02-2013, 14:57
  12. 07-02-2013, 23:15
  13. 09-01-2013, 12:39
  14. 07-01-2013, 08:10
  15. 31-12-2012, 14:26
  16. 22-12-2012, 18:28
  17. 27-10-2012, 21:37
  18. 19-07-2012, 01:42
  19. 03-07-2012, 15:16
  20. 15-05-2012, 08:21
  21. 13-04-2012, 19:31
  22. 13-08-2011, 20:03
  23. 13-08-2011, 20:03
  24. 13-08-2011, 17:25
  25. 13-08-2011, 14:52
  26. 13-08-2011, 12:48

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •