Strona 6 z 67 PierwszyPierwszy ... 4 5 6 7 8 16 56 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 120 z 1323
Like Tree353Likes

Wątek: Pytania do kontrolera

  1. #101
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Ale co to znaczy "zgubił"? Że "zniknął z radaru"?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  2. #102

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Wg kontroli państwowej 40% pracowników PAŻP to rodzina bliska w miażdżącej przewadze, rodzina dalsza w dużo mniejszej części... teraz wiecie dlaczego na forum niektórzy pracujący w PAŻP są delikatnie mówiąc "mało entuzjastycznie nastawieni" do aplikujących (nie mówię wszyscy, ani palcem nie pokazuję!).

    Są pewnie tacy, którzy po prostu są zdolni, dostali się i jest fajnie, więc nie oburzajcie się, bo i po co - przecież jeszcze jest to około 60% prawdopodobnie uczciwych.

    Drodzy kontrolerzy czy możecie jakoś się odnieść do tych liczb?
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 22-03-2011 o 08:32
    Yerba Mate Fan.

  3. #103
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ale na czym miałoby polegać odniesienie się do tych liczb? Że tak jest albo że tak nie jest? Widać jest, skoro ktoś w trakcie kontroli ustalił to z taką dokładnością:

    Państwowa agencja dla żony, zięcia i kolegi | rp.pl
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  4. #104

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    No tak masz rację, w sumie co macie odpisać, kto uczciwy to się cieszy, że może zapanuje jakaś sprawiedliwość, kto nieuczciwy ma powody do obaw...

    Ja w każdym bądź razie mam nadzieję, że zapanuje sprawiedliwość
    Yerba Mate Fan.

  5. #105
    Awatar retard_retard

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Ale co to znaczy "zgubił"? Że "zniknął z radaru"?

    No tak, mniej więcej. To znaczy wiem, że to może być np: awaria transpondera i inne rzeczy nie zależne od kontrolera. Chodziło raczej o faktyczne zgubienie, zagapienie się, pomylenie z innym, oczywiście nie tragiczne w skutkach, po prostu: "uuups, to on jest już tutaj..."

    Aha, i jeżeli samolot znika z radaru, wywołujecie go kilkakrotnie i nie ma odzewu, to jest jakaś zasada po jakim czasie wzywacie pomoc, alarmujecie służby ratownicze itp? Czy polegacie tylko na swoim rozsądku?


    pozdr,
    "Pilot zawsze musi być jeden krok przed samolotem..."

  6. #106
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Zdrowy rozsądek, choć zawsze godny polecenia, to nie jest wystarczający materiał do pracy. Mimo wszystko jakaś doza procedur też jest wskazana - choć jedni uważają że jest ich za dużo a inni wręcz przeciwnie.
    O ilu katastrofach lotniczych w przestrzeni kontrolowanej RP słyszałeś w ostatnich latach, że tak Cię to nurtuje?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  7. #107
    Awatar atccontroller

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Na ponad 1700 pracowników PAŻP jest około 450 kontrolerów (w całej Polsce) i nigdzie w raporcie nie jest napisane, że nepotyzm i kumoterstwo dotyczyły tej grupy zawodowej. Dotyczyło to tzw. urzędników. To prawda. Ale jaki wpływ na organizację firmy ma biedny kontroler. My robimy swoje. I robimy to dobrze. Nie gubimy samolotów, nie znikają nam ze wskaźników radarowych. A jeśli na wielokrotne zawołania nie odpowiadają, to na to też są odpowiednie procedury.

    I tak dla leniwych lub nieporadnych (wujek Google wszystko wie):

    Faza zagrożenia (Emergency phase). Wyrażenie ogólne oznaczające, że może zachodzić przypadek fazy niepewności, alarmu lub niebezpieczeństwa.
    Faza niepewności (Uncertainty phase) – INCERFA - sytuacja, w której istnieje niepewność co do bezpieczeństwa statku powietrznego i osób znajdujących się na jego pokładzie:

    * nie otrzymano żadnej wiadomości od statku powietrznego w ciągu 30 minut po czasie,
    w którym wiadomość powinna była nadejść albo po czasie, w którym po raz pierwszy usiłowano bezskutecznie nawiązać łączność z tym statkiem — zależnie od tego, który z tych czasów jest wcześniejszy, lub
    * statek powietrzny nie przyleci w ciągu 30 minut po przewidywanym czasie przylotu, podanym ostatnio organom służb ruchu lotniczego lub przewidywanym przez te organy — zależnie od tego, który z tych czasów jest późniejszy, chyba że nie ma żadnych wątpliwości co do bezpieczeństwa a/c i osób na jego pokładzie.
    Faza alarmu (Alert phase) – ALERFA - Sytuacja, w której istnieje obawa co do bezpieczeństwa statku powietrznego i osób na jego pokładzie.
    *
    po fazie niepewności kolejne próby nawiązania łączności ze statkiem powietrznym lub zapytania skierowane do innych odpowiednich źródeł nie przyczyniły się do uzyskania jakichkolwiek wiadomości o statku powietrznym, lub
    *
    statek powietrzny uzyskał zezwolenie na lądowanie i nie wylądował w ciągu 5 minut po przewidywanym czasie lądowania, a łączność ze statkiem nie została wznowiona, lub
    *
    otrzymane informacje wskazują, że sprawność eksploatacyjna statku powietrznego zmniejszyła się, aczkolwiek nie do tego stopnia, aby zaistniało prawdopodobieństwo przymusowego lądowania, chyba że istnieje dowód, który zmniejsza obawę co do bezpieczeństwa statku powietrznego i osób znajdujących się na jego pokładzie, lub gdy
    * wiadomo lub przypuszcza się, że statek powietrzny jest obiektem aktu bezprawnej ingerencji.
    Faza niebezpieczeństwa (Distress phase)– DISTRESFA - sytuacja, w której istnieje uzasadniona pewność, że statek powietrzny i osoby na jego pokładzie są zagrożone bezpośrednio poważnym niebezpieczeństwem lub potrzebują natychmiastowej pomocy.
    * po fazie alarmu dalsze nieudane próby nawiązania łączności
    ze statkiem powietrznym oraz dalsze daremne usiłowania uzyskania informacji wskazują na prawdopodobieństwo, że statek powietrzny znajduje się w niebezpieczeństwie, lub
    * uważa się, że zapas paliwa na pokładzie jest wyczerpany albo niewystarczający do bezpiecznego zakończenia lotu, lub
    * otrzymana wiadomość wskazuje, że sprawność eksploatacyjna statku powietrznego obniżyła się do tego stopnia, że przymusowe lądowanie jest prawdopodobne, lub
    * otrzymano wiadomość albo jest prawie pewne, że statek powietrzny zamierza wykonać lub wykonał przymusowe lądowanie, chyba że jest prawie pewne, że a/c oraz osoby znajdujące na jego pokładzie nie są zagrożone poważnym i nieuniknionym niebezpieczeństwem i nie potrzebują natychmiastowej pomocy.


    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez atccontroller ; 21-03-2011 o 20:45 Powód: edycja
    Roger, roger, but say again.

  8. #108
    Awatar retard_retard

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    O ilu katastrofach lotniczych w przestrzeni kontrolowanej RP słyszałeś w ostatnich latach, że tak Cię to nurtuje?
    Nie słyszałam, nie zwracałam na to uwagi czy w przestrzeni kontrolowanej (C?) czy nie....pytanie było do kontrolerów, ogólnie. A czy z Polski czy z nie to drugorzędna sprawa. Ja wiem, że w Polsce ruch lotniczy nie jest tak natężony jak na zachodzie...i doświadczenia w "gubieniu" samolotów czy wzywaniu służb ratunkowych, może byc mniejsze od zachodnich kolegów. Ale kontroler to kontroler, czy na WAW czy na CDG - i zawsze mnie to nurtowało czy ma określony czas czy decyzje podejmuje sam, that's all.

    Cytat Zamieszczone przez atccontroller Zobacz posta
    I tak dla leniwych lub nieporadnych (wujek Google wszystko wie):[/FONT][/SIZE]

    Pozdrawiam
    Thx Atccontroller, ale nie wiedziałam że mam tego szukać pod "fazy takie czy siakie", nawet bym na to nie wpadła. Szukałam samolot, radar, zniknięcie itp....ale może jestem nieporadna albo leniwa.

    pozdr,
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 21-03-2011 o 23:19 Powód: Scalone dwa posty.
    Kamil_B likes this.
    "Pilot zawsze musi być jeden krok przed samolotem..."

  9. #109
    Awatar atccontroller

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez retard_retard Zobacz posta
    ale może jestem nieporadna albo leniwa.
    Przepraszam, jeśli za mocno. Ale czy w sumie o to chodziło? Bo jeśli tak, to cieszę się, że mogłem do czegoś się przydać.
    Roger, roger, but say again.

  10. #110
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Na takie okoliczności mamy coś w rodzaju rozpiski, ale to nie jest szczególnie zajmujące - w każdym razie nie na tyle, żeby mi się chciało o tym pisać . Najczęściej "zgubienie" polega na tym, że samolot nie jest u nikogo na łączności, ale i takiego delikwenta da się jakoś tam zlokalizować. Najdziwniejszy przypadek jaki mi się ostatnio zdarzył, to samolot pewnej rosyjskiej linii lotniczej wołający mnie znad Słowacji (gdzie Poznań - gdzie Słowacja!) upierając się, że ktoś go do mnie wysłał na łączność - kilka minut trwało, zanim o ogóle udało nam się dogadać o co chodzi i ustalić, gdzie właściwie powinien się zgłosić. Najlepsze, że identyczna sytuacja powtórzyła się 24 godziny później - ta sama linia.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  11. #111
    Awatar retard_retard

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Może pilot pomylił częstotliwość, tzn. ustawił np. nie 153.520 tylko 135.520....i trafił do was, heh ale że i drugi raz...

    pozdr,
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 21-03-2011 o 23:14
    "Pilot zawsze musi być jeden krok przed samolotem..."

  12. #112
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    No właśnie najdziwniejsze było to, że obstawał przy 135.525.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  13. #113
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Nie to zebym kogos bronil bo to nie moja rola, ale porownajcie sobie liczbe konkretnych przykladow negatywnych (nie jest ich tak wiele) z przedstawionymi procentami-od razu widac dysproporcje. Otoz w pazpie jest duzo malzenstw, ktore "narodzily sie" juz gdy obie osoby pracowaly w firmie, wiec suche liczby troche skrzywiaja obraz. A jak zauwazyl atccontroller, akurat kontrolerow dotyczy to w najmniejszym stopniu - jako kontroler mam zerowy wplyw na "przepchniecie" kogokolwiek. Wiec uwagi odnosnie szans dostania sie na kurs nie do konca trafione.

  14. #114
    Awatar retard_retard

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    No właśnie najdziwniejsze było to, że obstawał przy 135.525.
    Hmm, no to na mój rozum kontroler przekazał złą częstotliwość kolejnego punktu przelotowego (fix?) z którym ma się skontaktować tenże samolot, pomylił się po prostu i pilot nawijał do was zamiast do kolejnego punktu na kursie.

    pozdr,
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 21-03-2011 o 23:12
    "Pilot zawsze musi być jeden krok przed samolotem..."

  15. #115

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez retard_retard Zobacz posta
    No tak, mniej więcej. To znaczy wiem, że to może być np: awaria transpondera i inne rzeczy nie zależne od kontrolera. Chodziło raczej o faktyczne zgubienie, zagapienie się, pomylenie z innym, oczywiście nie tragiczne w skutkach, po prostu: "uuups, to on jest już tutaj..."
    W którymś odcinku Katastrof lotniczych był taki przypadek opisany, że kontroler w USA po postawieniu samolotu w holding zapomniał o nim zupełnie.
    Tak mi się przypomniało

  16. #116

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Mam pytanie.
    Co jeśli ATZ lotniska ma granice wysokości 1700m, a podstawa chmur jest np. 1900m i chciałem polatać wyżej? Komu mam to zgłosić?
    Czy jeśli strefa tymczasowo wydzielona znajduje się po przekroczeniu wysokości 1700m to nie można w nią wlecieć?

  17. #117
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Zawsze najlepiej uzgadniać takie rzeczy z tym, kto za tę przestrzeń odpowiada. Do aktywnych TSA raczej bym nie wlatywał bo same kłopoty z tego.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  18. #118
    Awatar trzypion

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Zurych

    Domyślnie

    Wracając do artykułu w RP - zaciekawił mnie fragment: "Jeden z nich, kontroler ruchu lotniczego, zarabiał miesięcznie ponad 40 tys. zł (podczas gdy zwykle pensja na tym stanowisku nie przekracza 3 tys. zł)"
    3000zł jako 'zwykła' pensja kontrolera? Pismaki przekręciły, czy faktycznie PAŻP tak cienko płaci?

  19. #119
    Awatar atccontroller

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Jeżeli średnia płaca w PAŻP w 2010 roku wynosiła wg. raportu 15,2 tys. zł to gdzie tkwi błąd?
    - albo pomyłka w raporcie - nie był to kontroler a ktoś na innym stanowisku z pensją rzeczywiście ok 3.000 zł
    - jeśli kontroler to na pewno nie z pensją 3.000 zł (w 2010 roku praktykant z licencją miał więcej)
    - albo pismaki nie zastanawiając się nad tymi sprzecznościami palnęli co im palce na klawiaturze wystukały
    Roger, roger, but say again.

  20. #120
    Behemot
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Przypuszczalnie 3 tysiace dotyczyly tej dodatkowej pracy ktora wykonywal kontroler, a pismak cos przepisal bezmyslnie.

Strona 6 z 67 PierwszyPierwszy ... 4 5 6 7 8 16 56 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 02-05-2017, 20:13
  2. 26-03-2014, 18:59
  3. 24-03-2014, 20:49
  4. 17-02-2014, 23:38
  5. 17-10-2013, 21:32
  6. 23-09-2013, 01:07
  7. 23-09-2013, 00:29
  8. 28-05-2013, 20:37
  9. 04-04-2013, 14:12
  10. 25-03-2013, 15:49
  11. 25-02-2013, 14:57
  12. 07-02-2013, 23:15
  13. 09-01-2013, 12:39
  14. 07-01-2013, 08:10
  15. 31-12-2012, 14:26
  16. 22-12-2012, 18:28
  17. 27-10-2012, 21:37
  18. 19-07-2012, 01:42
  19. 03-07-2012, 15:16
  20. 15-05-2012, 08:21
  21. 13-04-2012, 19:31
  22. 13-08-2011, 20:03
  23. 13-08-2011, 20:03
  24. 13-08-2011, 17:25
  25. 13-08-2011, 14:52
  26. 13-08-2011, 12:48

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •