Strona 60 z 67 PierwszyPierwszy ... 10 50 58 59 60 61 62 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,181 do 1,200 z 1323
Like Tree353Likes

Wątek: Pytania do kontrolera

  1. #1181
    Awatar Pewazz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie warto
    gaugan likes this.
    If it's possible, it's done.
    If it's impossible, it will be done.

  2. #1182
    Awatar gliderman13

    Dołączył
    Sep 2017
    Mieszka w
    FL410

    Domyślnie

    Moim zdaniem najlepsza opcja - skończ informatykę. Równocześnie możesz się przygotowywać na egzaminy wstępne na kontrolera. Po studiach idź na rekrutację do PAŻP, jak się nie dostaniesz to będziesz miał drugi (równie dobry, jak nie lepszy) fach w ręku
    cohontes and Omega98 like this.

  3. #1183

    Dołączył
    Feb 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 3ciak Zobacz posta
    Bardzo mnie fascynuje ten zawód ale nie jestem pewien czy warto rzucać informatykę.
    Nie warto.
    aaben likes this.

  4. #1184

    Dołączył
    Dec 2016

    Domyślnie

    Czyli aż tak kiepsko płacą?

  5. #1185
    JeV
    JeV jest nieaktywny

    Dołączył
    Jun 2007

    Domyślnie

    Po prostu w tym kontekście nie warto rzucać informatyki.

  6. #1186
    Awatar moonwalkerka

    Dołączył
    Oct 2017

    Domyślnie

    To jeszcze ja podpytam, jeśli chodzi o prowincje. Wiem już, że jeśli chodzi o rekreację, to do dyspozycji mam schody na piętro Ale ważne byłoby dla mnie info o ile mniej zgarnia KRL w Poznaniu niż w Warszawie? Połowę? Jak z obsadą w Poznaniu? Dużo Was tam? Brakuje? Macie problemy z podmienianiem się i urlopami?

  7. #1187
    ModTeam
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Problemów kadrowych w Poznaniu nie ma, pełna chata. Dlatego też w miarę bezproblemowo z podmiankami w grafiku i urlopami. Grzechem byłoby narzekać. A, no i winda już jest.

    Jak pisał swego czasu forumowy klasyk (pozdro!) wypłata na fajki wystarcza. Warszawa po prostu kupuje te z filtrem Ale jak ktoś nie pali, to jeszcze coś tam nawet odłoży. Dzięki za troskę
    PeK, Red_Devil, Krzychoo and 1 others like this.

  8. #1188

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Radom (EPRP)

    Domyślnie

    Cześć, mam pytanie/quiz dla kontrolerów i pilotów. Załóżmy poniższe parametry:
    Lot EPWA-EPRZ
    FPL: N0370F270 XIMBA N195 VELAX
    EOBT: 1200
    EET: 00:38

    Samolot w locie IFR na zniżaniu (powiedzmy ma zgodę na zniżanie do FL200) w kierunku punktu VELAX traci łączność. Czego oczekują kontrolerzy od załogi ? Co wg Was powinna zrobić załoga krok po kroku? Niby proste ale wg mnie jest duże pole do interpretacji.

    Ogólna procedura dla utraty łączności dla Europy:

    https://drive.google.com/file/d/1n_k...ew?usp=sharing

    Mapy lotniska EPRZ:

    https://drive.google.com/open?id=1Gy...fQBe7sjEW5TBgo

  9. #1189

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    1. 7600, zanotować czas
    2. Lot po trasie VELAX AKETU BIA(tylko przy zamiarze lądowania na 27) lub VELAX AKETU RZE (27 lub 09)
    3. Rozpoczęcie zniżania z FL200 nad BIA lub RZE o 1238.
    4. Po osiągnięciu wysokości IAF wykonanie procedury podejścia i lądowanie.

  10. #1190
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez moonwalkerka Zobacz posta
    To jeszcze ja podpytam, jeśli chodzi o prowincje. Wiem już, że jeśli chodzi o rekreację, to do dyspozycji mam schody na piętro Ale ważne byłoby dla mnie info o ile mniej zgarnia KRL w Poznaniu niż w Warszawie? Połowę? Jak z obsadą w Poznaniu? Dużo Was tam? Brakuje? Macie problemy z podmienianiem się i urlopami?


    Poniżej połowy
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  11. #1191

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Radom (EPRP)

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    . 7600, zanotować czas
    2. Lot po trasie VELAX AKETU BIA(tylko przy zamiarze lądowania na 27) lub VELAX AKETU RZE (27 lub 09)
    3. Rozpoczęcie zniżania z FL200 nad BIA lub RZE o 1238.
    4. Po osiągnięciu wysokości IAF wykonanie procedury podejścia i lądowanie.
    No dobrze, tylko EOBT + EET chyba nie jest równe "estimated time of arrival resulting from current FPL" ? No chyba że przeoczyłem coś w przepisach?
    No i jeszcze max poziom holdingu nad RZE i BIA to FL120.

  12. #1192

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez norman171 Zobacz posta
    EOBT + EET chyba nie jest równe "estimated time of arrival resulting from current FPL"
    Pardon, czas odlotu + EET

    Cytat Zamieszczone przez norman171 Zobacz posta
    No i jeszcze max poziom holdingu nad RZE i BIA to FL120.
    To jest maksymalny poziom dla procedur podejścia, dla zniżania z trasy maksymalny poziom nie jest określony.

  13. #1193

    Dołączył
    Dec 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Poniżej połowy

    To jest ciekawy temat, koleżanka pracuje na wieży na Okęciu i namawiała mnie niedawno do spróbowania, ale właśnie dowiedziałam się, że nawet jeśli będzie nabór na wieże w Krakowie (to miejsce mnie interesuje) i przejdę przez wszystko długie etapy to po wszystkim będę zarabiać 1/4 tego co ona. Trochę dziwne, myślałam że lotnisko w Krakowie nie jest takie małe.

  14. #1194

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Na pewno nie będzie to 1/4 kolegi/koleżanki którzy zrobią licencję na Warszawę w tym samym czasie, tylko więcej.

  15. #1195
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    No może przez pierwsze dwa lata ��
    samotnik, protz and m..m like this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  16. #1196
    CzS
    CzS jest nieaktywny

    Dołączył
    Sep 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    No może przez pierwsze dwa lata ��
    Przecież to oczywiste, że ten co ma 60lat pracuje co najmniej ze dwa razy lepiej od tego co ma lat 30 ;-)

  17. #1197

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cześć - praca jako ATC kojarzy się z dość stresującym zajęciem, mam w związku z tym takie pytanie: co jest czynnikiem stresogennym w tej pracy? Rozumiem, że zdarzają się sytuacje awaryjne, kiedy np. w wyniku jakiegoś zdarzenia trzeba całkowicie zmienić przyjęty wcześniej "porządek", ale czy taki daily work bez specjalnych zgrzytów również wywołuje silny stres? Gdzieś kiedyś usłyszałem, że głównym stresogennym czynnikiem w tej pracy jest konieczność ciągłego skupienia na 100% jak przy partii szachów - jak to faktycznie jest? Czy zdarzają się sytuacje, w których ruch jest tak ogromny, że puls skacze na 190 i pojawia się poczucie "ooo kur... ledwo daję radę"? Czy wychodzicie wykończeni po 8 godzinnej zmianie czy jednak jak się człowiek przyzwyczai to jest raczej luz? Jak silne są te bodźce stresowe? Czy jeśli jestem osobą, która np. na silne, stresogenne sytuacje reaguje np. drżeniem dłoni to to już dyskwalifikuje do takiej pracy? Dzięki i pozdrawiam

  18. #1198

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    To jest temat na doktorat. Stresorów jest wiele, ale każdy ma indywidualną podatność na różne z nich. Na dłuższą metę już sam miks pracy zmianowej w której np. we wtorek, środę i czwartek przychodzisz do pracy na 6, w piątek na 22, a w niedzielę znowu na 6 połączony z faktem że musisz być świeży i bardzo aktywny umysłowo potrafi być co najmniej męczący. Po drodze jest przecież jeszcze wiele obowiązków rodzinnych.

    Jednocześnie nie wolno wpadać w rutynę, ponieważ bez przerwy zmieniają się przepisy, całkiem zwykłe sytuacje ruchowe rozwijają się każdego dnia na inny sposób z uwagi np. na pogodę, aktywność lotnictwa państwowego czy zdolność pracodawcy do zapewnienia sensownej liczby osób na zmianie.

    Mimo że KRL z natury muszą być asertywni, trzeba się też wykazywać umiejętnością współpracy w zespole.

    No i niestety ale czasem naprawdę poważne sytuacje w powietrzu pojawiają się z przysłowiowej dupy, bo ktoś czegoś nie dosłyszał, źle ustawił, przeoczył.
    hawky and walusinsky like this.

  19. #1199
    ModTeam
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Taki cytat kiedyś znalazłem: "A good controller feels like he's getting paid a lotta money for nothing--a bad controller feels like he's totally underpaid for saving lives everyday".
    uminus, adamsc and qwaseq like this.

  20. #1200

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    Zielona Góra

    Domyślnie Pytanie


    Polecamy

    Witam, czy istnieje jakaś mozliwość uzyskania informacji o opóźnieniach danego dnia spowodowanymi ograniczeniami ruchu lotniczego ?
    CANON EOS 400D
    SIGMA 70-300 DG MACRO

Strona 60 z 67 PierwszyPierwszy ... 10 50 58 59 60 61 62 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 02-05-2017, 20:13
  2. 26-03-2014, 18:59
  3. 24-03-2014, 20:49
  4. 17-02-2014, 23:38
  5. 17-10-2013, 21:32
  6. 23-09-2013, 01:07
  7. 23-09-2013, 00:29
  8. 28-05-2013, 20:37
  9. 04-04-2013, 14:12
  10. 25-03-2013, 15:49
  11. 25-02-2013, 14:57
  12. 07-02-2013, 23:15
  13. 09-01-2013, 12:39
  14. 07-01-2013, 08:10
  15. 31-12-2012, 14:26
  16. 22-12-2012, 18:28
  17. 27-10-2012, 21:37
  18. 19-07-2012, 01:42
  19. 03-07-2012, 15:16
  20. 15-05-2012, 08:21
  21. 13-04-2012, 19:31
  22. 13-08-2011, 20:03
  23. 13-08-2011, 20:03
  24. 13-08-2011, 17:25
  25. 13-08-2011, 14:52
  26. 13-08-2011, 12:48

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •