Strona 8 z 60 PierwszyPierwszy ... 6 7 8 9 10 18 58 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 141 do 160 z 1192
Like Tree276Likes

Wątek: Pytania do kontrolera

  1. #141

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Witam . Chciałbym się spytać odnośnie tych szkoleń/kursów ( właśnie nie wiem jak to nazwać ) . Mógłby mi ktoś przybliżyć informacje dotyczące dalszej nauki na kontrolera ruchu lotniczego tuż po liceum ? Gdzie do szkoły można się udać i czy dużo tam jest ćwiczeń, wykładów ( nie wiem dokładnie czego ) , ponieważ nie wiem, czy w tym samym czasie można podjąć studia . Bardzo proszę o odpowiedź Pozdrawiam .

  2. #142
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jest wiele sposobów żeby zostać w kontrolerem. Jedna z metod to zgłoszenie się w odpowiedzi na nabory PAŻP, o czym masz 150 stron w sąsiednim wątku. Inną metodą jest zgłoszenie się do Eurocontrol, szczegóły naborów do Maastricht UAC znajdziesz tu:
    Become an air traffic controller | EUROCONTROL
    Jako obywatel UE masz pełne prawo startować, po skończeniu kursu pracować będziesz jako kontroler obszaru.
    Nie ma szkół w PL produkujących kontrolerów, podobno robi to Dęblin ale nikt w sumie nie wie, czy na potrzeby armii czy nie.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  3. #143

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    A myślisz, że da się w tym czasie studiować ? Mam na myśli anglistyke . Czy może jest tak dużo zajęć na tych kursach/szkoleniach ??

  4. #144
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    To jest praca pon-pt. Zawsze można wziąć dziekankę albo przejść na tryb zaoczny, chociaż dojazdy z Luksemburga na zajęcia co 2 tygodnie mogą być dość kosztowne.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  5. #145

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Hm, czemu z Luksemburga ?? I jaka praca ?? Nie zajęcia ?
    @Miałem na myśli , czy w trakcie tych kursów byłby czas na studia .

  6. #146
    Awatar Jarod

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EPLL/EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez owner Zobacz posta
    Hm, czemu z Luksemburga ?? I jaka praca ?? Nie zajęcia ?
    W Luksemburgu szkoli przyszłych kontrolerów Eurocontrola.
    PAŻP szkoli w Warszawie, na czas szkolenia z praktykantem jest podpisywana umowa o pracę. Na szkoleniu spędzasz około 8h dziennej + nauka we własnym zakresie.

  7. #147
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    OIDP kursy teoretyczne i symulator są w IANS w Luksemburgu, praktyka w Maastricht.
    Myślę, że dobrze będzie jak przejrzysz forum, znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania bo ja chyba nie umiem lepiej odpowiedzieć.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  8. #148

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Masz na to wszystko odpowiedzi w watku obok

  9. #149

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Miałbym prośbę, mógłby ktoś podać nr GG , czy innego komunikatora ? Bo miałbym pare pytań. Byłbym bardzo wdzięczny W sumie to już nie trzeba. Dziękuję Wam bardzo za pomoc !

  10. #150
    Awatar Krzychoo

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie Sytuacje emergency, a częstotliwości.

    Witam,

    chciałbym się dowiedzieć jak komunikują się inne załogi samolotów podczas gdy będąc na częstotliwości usłyszą "Mayday". Pierwszeństwo w nadawaniu ma maszyna zagrożona, ale co z innymi? Przecież oni też lecą i muszą porozumiewać się jakoś z wieżą. Przechodzą na inne frekwencje? No bo raczej w miejscu nie zawisną...

    Pozdrawiam.

  11. #151
    Awatar atccontroller

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychoo Zobacz posta
    Witam,

    chciałbym się dowiedzieć jak komunikują się inne załogi samolotów podczas gdy będąc na częstotliwości usłyszą "Mayday". Pierwszeństwo w nadawaniu ma maszyna zagrożona, ale co z innymi? Przecież oni też lecą i muszą porozumiewać się jakoś z wieżą. Przechodzą na inne frekwencje? No bo raczej w miejscu nie zawisną...

    Pozdrawiam.
    Jeśli ruch jest niewielki a sytuacja na to pozwala, kontroler może nakazać ciszę innym samolotom, a one wcale nie muszą zawisnąć w miejscu. Jeśli ruch jest większy i sytuacja trudniejsza - przesyła się je na inną częstotliwość. Decyduje o tym kontroler. Zasada jest taka, że samolotu w niebezpieczeństwie nie powinno się (z pewnymi wyjątkami) przesyłać na inną frq.
    Roger, roger, but say again.

  12. #152
    Awatar Krzychoo

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Dziękuję za wyjaśnienie.

    A co jeśli maszyna jest na przykład na częstotliwości Zderzania, jest wektorowana, następuje "ta" sytuacja (ale nie dotyczy tej maszyny) i jest konieczność wysłać ją na inną częstotliwość - gdzie się ją wysyła? Również wg. uznania czy są jakieś zasady?

  13. #153
    Awatar 777Sebek

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    121.500 to chyba częstotliwość alarmowa na która przesyła się samoloty w takim przypadku. Mówię tu o "mayday"

    Sent from my GT540 using Tapatalk

  14. #154
    Awatar atccontroller

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Kończysz wektorowanie, po uzgodnieniu przesyłasz na sektor, do którego miała przejść później (może też być na sektor sąsiedni/najbliższy), można uruchomić dodatkową częstotliwość i posadzić drugiego kontrolera w tym samym sektorze, możliwości jest sporo - wszystko zależy od okoliczności. Podczas sytuacji mayday korespondencja nie trwa "na okrągło". Jeśli samolot zgłosi "MAYDAY" odpowiadasz mu "ROGER MAYDAY" i jeśli nie zgłosi przyczyny niebezpieczeństwa, żądasz od niego "WHEN READY REPORT NATURE OF PROBLEM". Nie jest wskazane ciągłe nagabywanie załogi o jakieś informacje (szczególnie na początku sytuacji) bo oni sami muszą "walczyć" z problemem. Oczywiście musimy dowiedzieć się takich rzeczy jak przyczynę, intencje, ilość pax, zapas paliwa itp ale spokojnie i wszystko w swoim czasie, tzn wtedy jeśli będą gotowi nam to przekazać. Kontroler monitoruje sytuację, separuje z innym ruchem, informuje zainteresowane służby i osoby wg instrukcji.
    Roger, roger, but say again.

  15. #155
    Awatar Krzychoo

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Dziękuję, temat chyba wyczerpany. ;d

  16. #156
    Awatar atccontroller

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 777Sebek Zobacz posta
    121.500 to chyba częstotliwość alarmowa na która przesyła się samoloty w takim przypadku. Mówię tu o "mayday"

    Sent from my GT540 using Tapatalk
    Nie do końca to prawda.

    Zasady korespondencji radiotelefonicznej rozdz.2 p.2.12:

    W sytuacjach niebezpiecznych i naglących należy korzystać z częstotliwości radiowej, na której prowadzona jest aktualnie wymiana korespondencji. Jeśli nawiązanie łączności nie jest możliwe, należy wykorzystać międzynarodową częstotliwość 121.5 MHz. Stacje lotnicze obsługujące ruch kontrolowany wyposażone są w radiostacje pracujące na częstotliwości bezpieczeństwa 121,5 MHz, ponadto częstotliwość ta monitorowana jest przez ogólnoświatowy system satelitarny. Natomiast wszelka korespondencja radiowa podczas akcji poszukiwawczo – ratowniczej prowadzona jest na częstotliwości 123,1 MHz.
    Gdy na częstotliwości ruchowej prowadzona jest korespondencja w niebezpieczeństwie, pozostałe stacje winny zaprzestać nadawania i oczekiwać na polecenie zmiany częstotliwości pracy.

    żródło:
    http://www.uke.gov.pl/_gAllery/16/24...lefoniczna.pdf
    Roger, roger, but say again.

  17. #157

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Ja mam pytanie odnośnie właśnie samej pracy i zmian, czytałem na poprzednich stronach, ale interesuje mnie jak to dokładnie wygląda:
    1. Czy praca jest tylko zmianowa?
    2. Czy zmiany są jakoś poukładane, w sensie kilka dni z rzędu chodzisz na rano, potem popołudnie, czy co dzień to inna zmiana?
    3. Czy ten konieczny odpoczynek liczy się do czasu pracy, czy jest to tak, że pracujesz w sumie 8h, ale musisz być w pracy np. 12?
    4. Ewentualnie jak to wygląda w Gdańsku

  18. #158
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    1. Tak
    2. To zależy. Jak masz nazwisko na końcową literę alfabetu to masz taki sobie grafik Jest w tym jakaś regularność, ale ja na przykład w tym tygodniu mam NN-RR--
    3. Dzień pracy wynosi 7,5 albo 8h, z tego tylko część przepracowujesz - masz teoretycznie gwarantowany odpoczynek
    4. Jak wszędzie, ale pracowałem jakiś czas w Gdańsku i bardzo mi się podobało.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  19. #159

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    2. To zależy. Jak masz nazwisko na końcową literę alfabetu to masz taki sobie grafik
    Na "B" jestem
    ad.3 "teoretycznie" brzmi groźnie :>

    Aaa, ile nocek wypada w tygodniu/miesiącu? Wszystkim po równo, czy jak kto chce/jak kierownik ułoży grafik?

  20. #160
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Może się zdarzyć, że będziesz odpoczywać na stanowisku asystenta. Bo piszę o pracy kontrolera a nie praktykanta. Praktykant nie ma tak dobrze jak kontroler.

    Dobry kierownik robi grafik raz od góry, raz od dołu, więc przyjdzie i na Ciebie kryska.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

Strona 8 z 60 PierwszyPierwszy ... 6 7 8 9 10 18 58 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 02-05-2017, 20:13
  2. 26-03-2014, 18:59
  3. 24-03-2014, 20:49
  4. 17-02-2014, 23:38
  5. 17-10-2013, 21:32
  6. 23-09-2013, 01:07
  7. 23-09-2013, 00:29
  8. 28-05-2013, 20:37
  9. 04-04-2013, 14:12
  10. 25-03-2013, 15:49
  11. 25-02-2013, 14:57
  12. 07-02-2013, 23:15
  13. 09-01-2013, 12:39
  14. 07-01-2013, 08:10
  15. 31-12-2012, 14:26
  16. 22-12-2012, 18:28
  17. 27-10-2012, 21:37
  18. 19-07-2012, 01:42
  19. 03-07-2012, 15:16
  20. 15-05-2012, 08:21
  21. 13-04-2012, 19:31
  22. 13-08-2011, 20:03
  23. 13-08-2011, 20:03
  24. 13-08-2011, 17:25
  25. 13-08-2011, 14:52
  26. 13-08-2011, 12:48

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •