Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1

    Dołączył
    Aug 2008

    Domyślnie Moje refleksje na temat wyboru drogi szkolenia do pilota liniowego


    Polecamy

    Witam tu obecnych!

    Naszła mnie refleksja odnośnie wyboru drogi szkolenia do tego aby zostać pilotem liniowym. Otóż można próbować aplikować do BA/AF/LH/Swiss i jakimś cudem się dostać (oj brak dogłębnej znajomości języka zaboli) ale i tak trzeba potem spłacać koszty wyszkolenia w nie małej wysokości (w zasadzie równowartość szkolenia "na własną rękę"), nie mówiąc o kosztach zakwaterowania! (Szwajcaria najdroższa). Można też starać się do WSOSP/Rzeszów, ale mało kto jest cyborgiem i ma tyle czasu.

    Wydaje mi się, że najlepiej wybrać drogę szkolenia w prywatnych ośrodkach.... z tym, że tutaj problemem potem jest najczęściej potem brak ofert pracy....

    Czy osoby znające temat mogłyby polecić FTO zlokalizowany najlepiej w Europie (kurs po angielsku, JAR), której adepci bez problemu dostają pracę? (jakieś umowy z liniami lotniczymi) Słyszałem o Oxford Aviation Academy (za 80k funtów, sick!, z TR wyjdzie prawie pół bańki . Na PPRUNE piszą tez pozytywnie o FTO w Grecji. Czy jednak lepiej wybrać się do USA i bawić się w konwersje FAA/JAR ? No ale tam i tak NIKT Z NAS nie dostanie pracy w linii.(chyba, że masz obyw. amerykańskie;d ja nie mam!)

    Czekam na komentarze, napewno przydatne dla osób stojących przed wyborem drogi szkolenia! (jak ja)

  2. #2
    Awatar Speagle

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA/EPBC

    Domyślnie

    Nigdzie nie ma gwarancji pracy. Jak wczytasz się w program oferowany przez BA to oni też wcale tej pracy nie gwarantują, a za szkolenie płacisz sam (BA może co najwyżej udzielić gwarancji na pożyczkę - 73 tys GBP) Moim zdaniem, i tak właśnie postępuję, najlepiej wyszkolić się samodzielnie, licencje w Polsce, nalot w USA. Wyjdzie najtaniej, a szanse na rynku pracy wszyscy mają zbliżone.

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2008

    Domyślnie

    No ładnie. Wydawać taką kupę kasy bez gwarancji zatrudnienia. Czyli jeszcze bardziej to potwierdza, że najlepiej się szkolić we FTO. A dlaczego licencje w Polsce ? Chyba lepiej też USA? Infrastruktura, cena lotów dużo korzystniej wypada ? Tak przy okazji, ile czasu można przebywać w USA szkoląc się na pilota? Jest jakieś maksimum?

  4. #4

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    Rok, jednak wiza jest odnawialna.

  5. #5

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    A czy w ameryce nie ma przypadkiem szkół po których nie trzeba robic konwersji? Szkolą od razu na załozeniacha JAR? I wtedy tylko wypada przyjechac do pl żeby zdac egzaminy?

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •