Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 41
Like Tree2Likes

Wątek: Jakie szkoły po liceum, aby w końcu zostać pilotem komercyjnym?

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie Jakie szkoły po liceum, aby w końcu zostać pilotem komercyjnym?


    Polecamy

    Cześć. Jestem Mateusz, mam 16 lat i jestem w I klasie LO o profilu mat-fiz. Mam kilka pytań-po liceum planowałem iść na Politechnikę Rzeszowską na lotnictwo cywilne, potem do OAA lub innej szkoły. Jednak ostatnio usłyszałem od kolegi z klasy (też chce być pilotem), że po Liceum od razu można iść do OAA. I tu mam pytanie-czy to prawda? O zdrowie nie mam co się martwić, ostatnio miałem badania tego typu i lekarz mi powiedział, że mam zdrowie idealne na pilota I jeszcze jedno-czy znacie jakieś inne szkoły oprócz OAA, znajdujące się w USA? Pozdrawiam i życzę miłego dnia. Mateusz

  2. #2
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mejteusz Zobacz posta
    Mam kilka pytań-po liceum planowałem iść na Politechnikę Rzeszowską na lotnictwo cywilne, potem do OAA lub innej szkoły. Jednak ostatnio usłyszałem od kolegi z klasy (też chce być pilotem), że po Liceum od razu można iść do OAA. I tu mam pytanie-czy to prawda?
    Prawda, nie musisz konczyc studiow, zeby zrobic szkolenie w CAE Oxford (bo tak sie ten przefarbowany lis teraz nazywa). jak masz 500+ tys zlotych (po wymianie z funtow) to mozesz zaczac jak tylko skonczysz liceum. jakas tam wstepna selekcja jest a raczej ewaluacja (istnieje takie slowo w jezyku polskim??). no chyba ze dostaniesz sie na jakis kurs sponsorowany. ostatnio zeczeli 'produkowac' tutaj 'parowki' w postaci MPL dla EasyJeta. na temat PRz nie bede sie wypowiadal, bo niewiele wiem. jedno jest pewne, nie musisz konczyc PRz, aby pozniej zaczac szkolenie w CAE (lub gdziekolwiek indziej). kompletnie mija sie to z celem. szukaj na forum i czytaj watki o szkolach, pytanie zadales w odpowiednim dziale, wiec wyglada na to, ze znalazles juz punkt zaczepienia.

    pozdr
    K

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    A są jakieś inne, tańsze szkoły w USA? Zależy mi na USA, bo planuję sobie w przyszłości tam układać życie z tego względu, że tam znajduje się 3/4 mojej rodziny

  4. #4

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    W USA szkolenie do licencji zawodowej to ok. $45-55k. Później szkolenie instruktorskie ok. $10k, kilka lat pracy w GA i można się starać o pracę w lotnictwie komercyjnym.

  5. #5

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasnall Zobacz posta
    W USA szkolenie do licencji zawodowej to ok. $45-55k. Później szkolenie instruktorskie ok. $10k, kilka lat pracy w GA i można się starać o pracę w lotnictwie komercyjnym.
    GA znaczy General Aviation, tak?? W USA mam liczną rodzinę, wspomogłaby mnie finansowo

  6. #6
    Awatar Reyes

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    W takim razie to najlepsze rozwiązanie. Ale zanim zaczniesz przewracać swoje życie do góry nogami zastanów się dobrze!!!

  7. #7

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Reyes Zobacz posta
    W takim razie to najlepsze rozwiązanie. Ale zanim zaczniesz przewracać swoje życie do góry nogami zastanów się dobrze!!!
    Moje plany na przyszłość zmieniały się 576887345 razy, i dalej wracam do marzenia o byciu pilotem A co myślicie o skończeniu PRZ (gdzie jest już chyba zdana teoria z ATPL) i odbyciu praktyki w USA?

  8. #8
    Awatar Reyes

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Praktyka ATPL na własną rękę? Mission impossible. Licencje pilota liniowego, "odmraża się" już w liniach.

  9. #9

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Reyes Zobacz posta
    Praktyka ATPL na własną rękę? Mission impossible. Licencje pilota liniowego, "odmraża się" już w liniach.
    Czyli po PRZ można szukać linii, i tak odbywać praktyki i odmrażać ATPL, tak?

  10. #10
    Awatar Reyes

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Tak się właśnie robi, ale rzadko kiedy i rzadko kto jest przyjmowany zaraz po odbyciu szkolenia. Przed liniami przyszłego pilota czeka ciąganie szybowców, może zabieranie skoczków.

    W tej branży bardzo ciężko o pracę, warto to wiedzieć, żeby później się nie sparzyć.

  11. #11

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    A jeżeli w trakcie studiów zrobiłbym PPL to łatwiej byłoby o pracę?

  12. #12
    Awatar Reyes

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    A jeżeli w trakcie studiów zrobiłbym PPL to łatwiej byłoby o pracę?
    Aby myśleć o pilotażu na PRZ, trzeba mieć PPL(A).

  13. #13

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Reyes Zobacz posta
    Aby myśleć o pilotażu na PRZ, trzeba mieć PPL(A).
    A po maturze w ciągu tych kilku miesięcy dam radę wyrobić PPL(A)?

  14. #14
    Awatar Reyes

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Jeżeli się zmobilizujesz, ze szkoleniem praktycznym się wyrobisz. Teoria zwykle wykładana jest w Aeroklubach późną jesienią, ew. zimą.

  15. #15

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Czyli bez PPL(A) nie ma co ruszać na PRZ?

  16. #16

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Dowiedziałem się, ze PPL(A) potrzebna by była dopiero na 3 semestr, kiedy to wybiera się "specjalizacje" np. Pilotaż. A na początek studiów dobrze napisana matura. Dowiedziałem się od brata kolegi na 3 roku.

  17. #17
    Awatar tk_pl

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mejteusz Zobacz posta
    A co myślicie o skończeniu PRZ (gdzie jest już chyba zdana teoria z ATPL) i odbyciu praktyki w USA?
    A nie trzeba potem czasem 'konwertować' z JAA do FAA?

  18. #18
    Awatar bart23

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Witajcie.
    Mam pytanie, niby można iść do tej Politechniki Rzeszowskiej albo kończyć prywatnie kursy - jeżeli kończyłoby się prywatnie, na własną rękę to są to duże koszta? PPL(A) to na pewno koło 15-20k (~2,5k teoria i reszta praktyka), CPL(A) (ile ~teoria + praktyka), ATPL(A) (teoria ~3,5-4k) + uprawnienia ME, IR, MCC itp. Jak myślicie, w jakim koszcie zamknęłoby się prywatne robienie tych licencji? Jest to w ogóle opłacalne? Jak wygląda odmrażanie tej ATPL(A)? - 1500h w tym 200 w załodze wieloosobowej i 300 w IR? To muszę to latać na własny koszt czy szukam zatrudnienia jako frist officer w liniach lotniczych? Czartery byłyby dobrym rozwiązaniem?

  19. #19
    Awatar cohontes

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Czarter nie czarter, musisz mieć jako takie doświadczenie a jeśli nie pójdziesz na Pilotaż to trudno szukać innego rozwiązania niż wszystko na własną rękę. Czasami na forum można było jakieś wyliczenia znaleźć ale grubo ponad 100tyś
    UL908 UL619* UM984 UL986 UT710 UL623 UP193* UT709 UQ10

  20. #20
    Awatar bart23

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie


    Polecamy

    100-150tyś może dałoby się przeżyć. Doświadczenie musiałbym mieć na tym typie samolotu, na którym chciałbym w przyszłości latać? No bo aktualnie nie wyobrażam sobie jakoś latania np. na B737 i zdobywania doświadczenia, chyba że symulatory ale to raczej się nie liczy, co nie? Czyli zostaje mi PPL(G) (dla przyjemności) oraz PPL(A) (aby zwiększyć swoje szanse na PRZ), tak? Resztę uprawnień zdobędę tam, czyli CPL(A), ME, MCC, IR i tym podobne? Ale na stronie PRZ o tych studiach "Pilotaż" na Lotnictwie i Kosmonautyce jest napisane tylko że zdobywa się wiedzę potrzebną do zdania ATPL(A) przed komisją. To oznacza że po Pilotażu nie będę miał ATPLki nawet frozen? No to jak mam odmrozić ATPL-kę to muszę mieć nalot, który może być ogólny czy na pasażerskich jako first officer? Bo linie raczej nie zatrudnią mnie gdybym robił wszystkie licencje na własną rekę... A właśnie, po PRZ są jakieś szanse na uzyskanie pracy jako first officer, chociażby żeby odmrozić tą licencję i zdobywanie doświadczenia w liniach?

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •