Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
Like Tree1Likes
  • 1 Post By Method321

Wątek: Czy zostanie pilotem liniowym to Mission Impossible?

  1. #1
    Awatar Przemko

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Na UM994 między GILAS a DRE

    Question Czy zostanie pilotem liniowym to Mission Impossible?


    Polecamy

    Cześć wszystkim.

    Nazywam się Przemek i mam 18 lat. Od dziecka pasjonowały mnie te wielkie, latające maszyny i zawsze chciałem być tam na górze w roli pilota. Niestety nie wiem czy warto spróbować i czy w ogóle nie jest to jakieś ulotne marzenie, które przy próbie zrealizowania wyleje mi kubeł zimnej wody na głowę. Jako że nie zwykłem kierować się emocjami, a jedynie twardą logiką, to mam do was kilka pytań:


    1. Jak wygląda sytuacja na rynku pracy teraz i jak będzie wyglądać za 5-6 lat?
    2. Idąc najtańszą drogą, ile kosztuje dojście od zera do ATPLa w Polsce?
    3. Do jakiej szkoły lotniczej najłatwiej się dostać i ile jest osób na jedno miejsce np. w Dęblinie i Chełmie?
    4. Jakie przedmioty dodatkowe wziąć na maturze, by mieć większe szanse? Tu chciałbym zaznaczyć, że fizyka nie jest moją mocną stroną, a z matematyki jestem przeciętny. Także za geografią nie przepadam, choć do tego przygotować się było by chyba łatwo.
    5. Czy zostanie pilotem dla osoby bez kasy (choć jakby trzeba było, to by się znalazła) i nieuczęszczającej do Technikum Lotniczego jest możliwe czy to raczej Mission Impossible?
    6. Wada wzroku +3(,5) nie powinna być problemem. A może się myle?

    Być może jeszcze dołożę jakieś pytania, gdy mi się przypomną. Na wszystkie te pytania szukałem odpowiedzi, ale mi się to nie udawało lub informacje były sprzeczne i nieaktualne. Dołóżcie na koniec jakieś słowa otuchy o ile się da .
    Ostatnio edytowane przez Przemko ; 03-09-2012 o 12:05 Powód: Dołożenie pytania o wzrok

  2. #2
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Odpowiedź na większość pytań znajdziesz w linku, ale na przyszłość trochę poszukaj zanim zadasz pytanie, które padło już wiele razy.
    "Jak dorobić sobie skrzydeł"

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań/Mosina

    Domyślnie

    To ja tylko na niektóre pytania - jeśli szkolisz się na politechnice, w Chełmie lub w Dęblinie (ale tu masz wojsko), to wyjdzie Cię to kilkanaście tysięcy złotych. PPL musisz zrobić, nalotu część musisz zbudować sam, niekiedy jakieś jeszcze dodatki. Ale generalnie kwoty już do przeskoczenia nawet dla osoby bez kasy (wakacje 3-4 lata na zmywaku w Anglii już stykną). Ale jeśli fizyka i matma nie są dla Ciebie, to zapomnij o tej drodze ( nie dostaniesz się na pilotaż po którymś tam semestrze studiów, bo będziesz miał za niską średnią) i licz lekką ręką 250 tys zł na szkolenie. Jak Ci ktoś napisze, że za 180 się wyrobisz, to zgodnie z cennikiem może i ma rację, ale jak doliczysz dojazdy, noclegi, dodatkowe pomoce, dodatkowe godziny i to, że przy nalocie 200 h właściwie nie masz na dzisiaj szans na pracę, to musisz trochę doliczyć.

    Perspektywy pracy w tej chwili słabiutkie, a kilka lat ciężko powiedzieć. Zawsze możesz próbować za granicą.

  4. #4
    Awatar Przemko

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Na UM994 między GILAS a DRE

    Unhappy

    Cytat Zamieszczone przez Liveed Zobacz posta
    Odpowiedź na większość pytań znajdziesz w linku, ale na przyszłość trochę poszukaj zanim zadasz pytanie, które padło już wiele razy.
    "Jak dorobić sobie skrzydeł"
    Przeglądałem ten temat kilka razy.
    Cytat Zamieszczone przez JosePL Zobacz posta
    (...) w Dęblinie (ale tu masz wojsko)
    To odpada .
    Cytat Zamieszczone przez JosePL Zobacz posta
    Ale jeśli fizyka i matma nie są dla Ciebie, to zapomnij o tej drodze
    Z matmą bym sobie raczej poradził, jadę na trójkach/czwórkach, jestem umysłem ścisłym.
    Cytat Zamieszczone przez JosePL Zobacz posta
    Perspektywy pracy w tej chwili słabiutkie, a kilka lat ciężko powiedzieć. Zawsze możesz próbować za granicą.
    Lipa, tak mi się wydawało. Z dnia, na dzień coraz bardziej odsuwam od siebie pilotaż, a teraz to już chyba w ogóle sobie daruję. No cóż pozostaje zostawienie tego w zakresie hobby.

    Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam.

  5. #5
    Awatar precusjr

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie

    Z tego co pamiętam, na 1 klasę zdrowia potrzebną do CPL czy ATPL nie możesz mieć większej wady niż +-3, więc ja bym nie liczył, że już teraz mając +3 nie pogłębi się z wiekiem zanim zdołasz przejść tę całą drogę. Jak źle pamiętam to poprawcie mnie.

  6. #6
    Awatar jaceman

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Przemko Zobacz posta
    Lipa, tak mi się wydawało. Z dnia, na dzień coraz bardziej odsuwam od siebie pilotaż, a teraz to już chyba w ogóle sobie daruję. No cóż pozostaje zostawienie tego w zakresie hobby.
    Nie ma co rezygnować .

    A co do mnie. W przyszłości też chciałbym mieć taki zawód, jak pilot. Tak samo jak Przemko-szkoły wojskowe odpadają. Tylko, że teraz mam inny dylemat niż studia w tym kierunku. Dzisiaj rozpoczął się dla mnie ostatni rok w gimnazjum. Jaką szkołę najlepiej wybrać? Lotniczą czy np. informatyczną? Czy są jakieś cywilne, po gimnazjalne szkoły lotnicze?

    EDIT: Dodam, że po drugiej gim. średnia 5.55. Ze ścisłych:
    -matematyka 5,
    -fizyka 6,
    -chemia 6.
    Ostatnio edytowane przez jaceman ; 03-09-2012 o 15:23 Powód: EDIT,:

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    Świdnik

    Domyślnie

    jaceman opinie są różne co wybrać jedni mówią, że jakieś technikum lotnicze, lub inne, inni znowu mówią, że liceum jest lepszym rozwiązaniem jest nawet temat (chyba nie jeden) na forum z dyskusja liceum/technikum. Co do liceum cywilnego to poszukaj w google, a na pewno coś znajdziesz ja szukałem i jest nie jedno, na pewno coś znajdziesz.

  8. #8
    Awatar jaceman

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie

    OK. Dzięki

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    EPSW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Przemko Zobacz posta

    Lipa, tak mi się wydawało. Z dnia, na dzień coraz bardziej odsuwam od siebie pilotaż, a teraz to już chyba w ogóle sobie daruję. No cóż pozostaje zostawienie tego w zakresie hobby.

    Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam.
    Mówiąc szczerze- jeśli to powoduje że rezygnujesz z marzeń, lotniczych planów to masz rację- pilotaż nie jest dla Ciebie.
    Piotrek.ap likes this.

  10. #10
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JosePL Zobacz posta
    ...w Dęblinie (ale tu masz wojsko)...
    Ostatnio rozmawiałem z Kolegą, który jest w Dęblinie na cywilnym pilotażu więc nie koniecznie wojsko
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  11. #11
    Awatar Przemko

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Na UM994 między GILAS a DRE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jaceman Zobacz posta
    Jaką szkołę najlepiej wybrać? Lotniczą czy np. informatyczną? Czy są jakieś cywilne, po gimnazjalne szkoły lotnicze?
    Szkoła średnia w stosunku do wyników na maturze, nie ma prawie żadnego znaczenia. Niektóre uczelnie nawet tego nie uwzględniają.
    Cytat Zamieszczone przez Method321 Zobacz posta
    Mówiąc szczerze- jeśli to powoduje że rezygnujesz z marzeń, lotniczych planów to masz rację- pilotaż nie jest dla Ciebie.
    Kiedy ja bym bardzo tego chciał, ale ten jeden wybór, będzie miał wpływ na całą moją przyszłość. Jeśli widzę, że szanse mam mierne, to muszę wybrać studia, na które się na pewno dostanę i które w przyszłości przyniosą mi chleb. Marzenia marzeniami, ale to jest życie. Co prawda zarówno w szkole podstawowej i gimnazjum, mimo średnich ocen z nauki, na testach końcowych miałem zawsze 2-4 wynik w klasie, więc jeżeli będzie się to tyczyć także matury, to kto wie...
    W tym miejscu chciałbym także prosić o jakąkolwiek informację dotyczącą mile widzianych przez uczelnie lotnicze, przedmiotów dodatkowych na maturze.
    Cytat Zamieszczone przez DCTunlimited Zobacz posta
    Ostatnio rozmawiałem z Kolegą, który jest w Dęblinie na cywilnym pilotażu więc nie koniecznie wojsko
    Faktycznie, coś jest .

    Dzięki wszystkim za wszelkie informację, ale tu mam jeszcze jedno pytanie: Jeżeli po pierwszym semestrze studiów nie dostałbym się na pilotaż, to jakie mam jeszcze wtedy drogi prowadzące do kokpitu?

    Pozdrawiam

  12. #12
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Przemko Zobacz posta
    Jeżeli po pierwszym semestrze studiów nie dostałbym się na pilotaż, to jakie mam jeszcze wtedy drogi prowadzące do kokpitu?
    Wtedy warto spróbować raz jeszcze po roku
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  13. #13
    Awatar Przemko

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Na UM994 między GILAS a DRE

    Domyślnie

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi .

  14. #14
    Awatar precusjr

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Preferowane przedmioty dodatkowe na każdej uczelni szkolącej pilotów, to na pewno język (angielski najlepiej), matematyka i fizyka. W Chełmie jest ewenement taki, że na równi z językiem nowożytnym i przedmiotem dodatkowym liczy się polski. Przedmioty dodatkowe były do wyboru pomiędzy matematyką, fizyką, geografią i informatyką, w Dęblinie brali pod uwagę angielski, matematykę i fizykę, w Rzeszowie chyba tak samo jak w Dęblinie.

    Ogólnie jak będziesz zdawać na maturze rozszerzenia z matmy, fizyki i angielskiego (chyba, że polski jeszcze dorzucić w przypadku chęci pójścia do Chełma, bo to wiadomo jak z tą maturą jest, że rozszerzenia z polskiego często lepiej wychodzą niż podstawy), to z tym wszędzie się zgłosisz, ale też wiadomo, z roku na rok może coś komuś odbić i zmianią warunki przyjmowania, choć w ogromne odstępstwa od osi angielski-matma-fizyka nie wierzę, bo to jednak są kierunki techiczne.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •