Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Wątek: Pomoce szkolne

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2013

    Domyślnie Pomoce szkolne


    Polecamy

    Witam wszystkich kolegów i koleżanki.Na wstępnie wypadałoby się przywitać gdyż jestem nowy na forum.Mateusz - Łódź (EPLL) z zainteresowań spotter, rajdy samochodowe i oczywiście lotnictwo.Z zawodu Protetyk Stomatologiczny Jako, że nie dawno zacząłem spełniać marzenia i szkole się do licencji PL(G)mam na wstępie kilka pytań do Was.Ad1 Czy są jakieś sklepy internetowe bądź stacjonarne wysyłkowe z wszelkimi mapami VFRprzyrządami do nawigacji, kalkulatorami, linijkami itp. Mam na myśli sprawdzone, aktualne, które w przyszłościpomogą w nawigacji. Pytanie głównie już do osób z licencją, które trochę latają i mają swoje " patenty " Idę trochę na przód, ale nie ukrywam chciałbym ćwiczyć już sobie na sucho, że tak powiem.Ad2 Kolejne moje pytanie, dotyczy egzaminu teoretycznego wewnętrznego w szkole/aeroklubie.Chciałbym Was zapytać jak wygląda taki egzamin wewnętrzny. Czy jest trudny, czy jest podobny do tego w ULC ?Czy są pytania tylko zamknięte czy też otwarte ? A czy może zależy to od szkoły ? Na pewno zostanie nam to przybliżone na kursie, aczkolwiek ciekawość mnie zjada!.Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi

  2. #2
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MateuszFly Zobacz posta
    Ad1 Czy są jakieś sklepy internetowe bądź stacjonarne wysyłkowe z wszelkimi mapami VFRprzyrządami do nawigacji, kalkulatorami, linijkami itp. Mam na myśli sprawdzone, aktualne, które w przyszłościpomogą w nawigacji. Pytanie głównie już do osób z licencją, które trochę latają i mają swoje " patenty "
    Na szybowcach nie będziesz potrzebował kalkulatorów, żadnych specjalistycznych linijek czy kątomierzy jak na samolotach. Natomiast w kwestii map to mapy stricte lotnicze są aktualizowane raz na rok i tanie nie są więc nie wiem czy opłaca Ci się je teraz kupować. Jest natomiast jedna mapa tzw "sztabówka", która jest już coprawda stara i troche nieaktualna w kwestii informacji lotniczej (m.in. stref) ale jest świetna pod względem topograficznym. Na szybowcach zwykle nie musisz mieć dokładnie wszystkich stref zaznaczonych ew. możesz sobie je zaznaczyć przed lotem. Na samolotach bym Ci jej nie polecał ale do szybowców jest idealna. Sprzedają ją chyba tylko w sklepie na ul Grochowskiej w Wawie, raczej się nie da zamówić - ale nie wiem. Co do sklepów internetowych i innych map:
    Sklep PLAR
    Sklep dla pilota

    Mapy PAŻP można też kupić na briefingach na lotniskach komunikacyjnych.

    Do szybowców potrzebujesz tylko mapy, jakiegoś markera jak do DVD (cienkiego - najlepiej F), zmywacz do paznokci, waciki/chusteczki i zwykłą szkolną linijke najlepiej 30 cm. Nic więcej do nawigacji Ci nie będzie potrzebne. Z góry mówie, że na sucho tego nie przećwiczysz bo nawigacja szybowcowa w kwestii obliczeniowej wygląda tak, że przed przelotem robisz kreske na mapie i tyle, nic więcej. To da się cwiczyć jedynie w praktyce - w porównaniu do niskiego latania samolotami to dziecinnie proste więc luz
    Cytat Zamieszczone przez MateuszFly Zobacz posta
    Ad2 Kolejne moje pytanie, dotyczy egzaminu teoretycznego wewnętrznego w szkole/aeroklubie.Chciałbym Was zapytać jak wygląda taki egzamin wewnętrzny. Czy jest trudny, czy jest podobny do tego w ULC ?Czy są pytania tylko zamknięte czy też otwarte ? A czy może zależy to od szkoły ?
    Egzaminy wewnętrzne zależą od człowieka z którym masz dany przedmiot. Generalnie są łatwe i sprawdzają czy ogólnie cokolwiek z wykładów zapamiętałeś.

  3. #3
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Dodam od siebie, że nawigacja szybowcowa to jeden z ostatnich etapow szkolenia czyli przeloty. Zanim do tego dojdziesz czeka Cię jeszcze sporo godzin do wylatania i prędzej poleciłbym do przeczytania książkę "Zasady pilotażu szybowcowego" Andrzeja Pazio. Książka napisana w ciekawy sposob z obrazkami, pomaga nauczyć się poruszania w powietrzu (nie jest to jednak duzo w porownaniu do tego, czego się nauczysz podczas prawdziwego lotu )

    Co do teorii wewnętrznej, atmosfera jest dosyć luźna. Chodzi w sumie o to, żeby każdy rozpoczął szkolenie praktyczne. Nie wiem do końca jednak jak to wygląda w Aeroklubie Łodzkim (zakładam, że tam się szkolisz), ale mimo wszystko trochę pytań testowych wypadałoby przerobić

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2013

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi, a książkę postaram się znaleźć i poczytać
    Jednak tak jak mówicie w praktyce pewnie wszystko wyjdzie.

    Czy możecie polecić jeszcze dodatkowe lektury do poczytania/nauki ? np. Meteo, bądź nawigacji.

  5. #5

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Jest bardzo dużo publikacji godnych polecenia, m.in. książeczki z serii "Aeroklub PRL" (przynajmniej dla mnie ta seria jest ciekawa ).
    Z wartościowych pdf'ów wiele można znaleźć tutaj Szybowce i samoloty - szkolenie lotnicze | Nakolannik.pl
    A tutaj masz np instrukcje do kilku szybowców, być może będziesz miał ochotę się z nimi zaznajomić Szybowce.Com - Instrukcje użytkowania w locie szybowców

  6. #6
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Moim zdaniem na czytanie instrukcji od szybowcow na tym etapie szkolenia jest stanowczo za wcześne. Owszem, warto to wiedzieć, ale lepiej będzie skupić się na czystej teorii do PL(G).

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •