Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 26
Like Tree7Likes

Wątek: Plan szkolenia

  1. #1

    Dołączył
    Mar 2013

    Question Plan szkolenia


    Polecamy

    Witam. Mam 18 lat i w tym roku piszę maturę. Od kilku lat interesuje mnie lotnictwo. Nie mam jeszcze żadnej licencji. Po maturze planuję z dziewczyną zatrudnić się w barze lub restauracji na okres wakacyjny żeby zdobyć jakieś oszczędności przynajmniej na teorie PPL(A). W ciągu ostatnich tygodni układałem sobie plan szkolenia i chcę zapytać czy jest on prawidłowy.
    1. W okolicach maja lub czerwca rozpocząć teorie do PPL(A) a następnie praktykę. I tu nie wiem własnie czy się wyrobię do pierwszego śniegu albo mrozów. Planuję to wszystko zrobić w Aeroklubie Warszawskim a oni mają chyba asfaltowy pas wiec może jest użytkowany zimą, ale tego nie wiem bo nie znalazłem nigdzie informacji.
    2. Na przełomie grudzień/styczeń pojechać do USA na teorie ATPL i szkolenie CPL, IR, VFR, ME. Chciałbym robić to w aeroklubie w okolicach Los Angeles, ponieważ miałbym zakwaterowanie. Które z tych uprawnień lepiej zrobić w PL a które w USA? I czy zna ktoś najlepiej polskiego instruktora w jakimś aeroklubie w okolicach LA? Angielski znam moim zdaniem bardzo dobrze (próbna z angola 57% rozszerzenie), wiec nie powinienem mieć większych problemów jeśli jednak instruktorem nie byłby polak lub osoba znająca polski.
    W przybliżeniu ile mogło by mi zając szklenie w USA? Nie chce zostawiać dziewczyny na np.: 6 miesięcy bo szkoda zmarnować 3 lata razem.
    Pewnie powiecie że maj i czerwiec to za późno na rozpoczęcie szkolenia ale niesyty dopiero w maju będę miał kasę. Teraz nawet nie mogę sobie pozwolić na te 2 000 PLN na teorie. A może można spłacać szkolenie w ratach? Pisałem do kilku aeroklubów ale żaden jeszcze nie odpisał.
    Z góry przepraszam za trochę niezrozumiały tekst ale nie mam wielu klawiszy na klawiaturze a pisanie z ekranową jest irytujące.

  2. #2
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    1. Praktykę do PPL(A) możesz zrobić w miesiąc jeśli masz czas i pieniądze. Potem jeszcze trzeba będzie zaczekać na egzamin praktyczny, zwykle około 2 tygodnie. W międzyczasie wypadałoby też zdać teorię w ULCu.

    2. Pamiętaj, że przed zrobieniem uprawień o których piszesz trzeba mieć odpowiedni nalot.
    Tutaj link drogi do ATPL(A) wraz z cenami Imageshack - abcodzeradoatpla.png opracowany przez użytkownika DCTunlimited

  3. #3
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Ostatnie kursy teoretyczne do PPL(A) w Aeroklubie Warszawskim zaczynają się w kwietniu, później dopiero wrzesień. Co do praktyki to faktycznie - miesiąc o ile masz czas i pieniądze.

    Amerykańskich licencji szczególnie zawodowych nie da się w łatwy i prosty sposób przekonwertować na europejskie - musisz pomysł wyjazdu do USA jeszcze raz dokładnie przemyśleć.

  4. #4

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Polecam zrobić PPL, później planować resztę.
    W USA nie ma czegoś takiego jak "teoria ATPL".
    Na zrobienie CPL+IR+ME w USA potrzebujesz minimum 4 miesiące, realnie około 6 miesięcy i minimum $30.000. Konwersja na licencję europejską wbrew pozorom nie jest tak skomplikowana, ale kosztuje ok. 10.000 zł.

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2013

    Domyślnie

    Czyli lepiej robić wszystko w PL? W USA na pewno wyjdzie troszkę taniej bo koszty wynajmu samolotu pewnie są o wiele tańsze ale za to za konwersje trzeba będzie zapłacić i koszty życia więc w rzeczywistości wyjdzie na to samo? Chciałbym tam jeszcze dlatego że wiadomo kraj anglojęzyczny. Kilka miesięcy pobytu i język od razu o wiele lepszy to i byłoby to dobrym przygotowaniem do egzaminu ICAO. Lecąc do USA na zbudowanie samego nalotu też trzeba będzie zrobić konwersje na licencje amerykańską ale mimo to się to opłaca? W wielu tematach znalazłem posty w których pisali ze specjalnie jechali do stanów na budowanie nalotu. Przy okazji wyjazd do USA to moje marzenie już od małego więc podwójnie ciągnie. Tak samo w wielu wątkach pisali że w PL od 0 do ATPL to koszt ok 250 000 a za oceanem można zmieścić się w 150 000. Ciekaw jestem ile w tym prawdy bo wiele informacji które czytałem często się nawzajem wykluczały.
    A jeszcze Liveed napisał że można PPL zrobić w miesiąc jeśli ma sie czas i pieniądze, tzn. takie miesięczne szkolnie jest droższe niż takie trzy miesięczne?

  6. #6

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Jeżeli chodzi o koszty, jest zbyt wiele zmiennych żeby porównać koszty w PL i w USA. Budżetowo chyba jednak wyjdzie korzystniej w Polsce. Wyjazd do USA na samo budowanie nalotu nie jest złym pomysłem. Koszty trochę niższe (szczególnie jeśli ma się na miejscu zakwaterowanie), a latanie ciekawe, przygoda, język, nowe doświadczenie. Licencję amerykańską na podstawie polskiej dostaje się stosunkowo łatwo.

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2013

    Domyślnie

    Ech ta nasza ,,kochana zielona wyspa,, wszystko wiecznie utrudnia. Przed chwila znalazłem taką ofertę: GoldWings Flight Academy - 0 - ATPL (FROZEN)
    Pewnie polowa jest tam mocno ubarwiona ale jeśli robić wszystko w PL to wolałbym jednak w tym samym aeroklubie.

  8. #8
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Miałem na myśli to, że jak wpłacisz całą kwotę od razu i siedzisz na lotnisku to przez miesiąc się wyrobisz. Swoją drogą polecam taki tryb szkolenia, bo przy dłuższych przerwach prawdopodobnie zapomnisz to i owo. Dodatkowym plusem jest to, że w wielu ośrodkach możesz skorzystać ze zniżek przy wpłacie całości od razu.

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2013

    Domyślnie

    Poczytałem i pomyślałem że zrobię to w polsce. Myślałem o takiej kolejności.
    PPL(A)+VFR noc+IR(A)+CPL(A) z MEP(L) + IR/ME
    Oczywiście po PPL(A) zapiszę się na ATPL(A). W trakcie będę jakimś cudem wylatywać te godzinki. Może uda mi się namówić znajomych albo rodzinę żeby oni płacili za wynajem a ja tylko pilotem będę albo koszty po wszystkich. Po PPL(A) może pojechać do stanów i wylatać ze 100 godzin to potem nie będę miał problemu jak będzie mi brakować kilku a nie kilkudziesięciu do jakiegoś szkolenia.

  10. #10
    Awatar Reyes

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Jak chcesz zdobyć teorie ATPL'a a potem jechać do stanów aby się podszkolić w języku do ICAO, to... rozczaruję Cię... egzamin jest po Angielsku

    Jeżeli będziesz dysponować dużą ilością kasy, warto wybrać się do USA, tam niektóre szkoły oferują pracę jako instruktor po szkoleniu, tak więc w dwa lata wpadnie około 800h nalotu. W innym przypadku nie ma to większego sensu.

  11. #11

    Dołączył
    Mar 2013

    Domyślnie

    Wiem że jest po angielsku. Podszkolić w angielskim to miałem na myśli te rozmowy między pilotami a wieżyczką bo jak oglądam na yt filmiki to oni tak nie wyraźnie mówią co po niektórzy że co drugie słowo można zrozumieć więc się tego najbardziej boje. Przykładowe pytania do ATPL oglądałem i nie miałem problemu z ich zrozumieniem, no chyba że mi sie tylko zdawało że rozumiem a w rzeczywistości chodziło w nich o coś zupełnie innego. Nie zależy mi na pracy instruktora bo moim zdaniem z małym nalotem nie ma co się brać za uczenie innych jak samemu sie praktycznie nic nie umie a po dwa nie mogę opuścić kraju na tak długo. Na wyjeździe tam mi zależy z w/w powodów.
    A te 800h nalotu będzie się liczyło do tych 1500 które trzeba wylatać w ciągu 7 lat? Czy to może trzeba na określonym samolocie czy może być nawet na cessnie 152? Ewentualnie jakbym nie miał innego wyjścia to może zabrałbym się za te uczenie choć mi się to jakoś nie widzi. No ale jakby coś to w polsce jest jakieś zapotrzebowanie na instruktorów? Ile wylatam w ciągu roku i ile można zarobić bo nie chce zostać z długami ale powoli je spłacać.

  12. #12
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o rozmowach pilotów z wieżą polecam ten temat: Zwroty pilotow. . Parę ciekawych linków zostało podrzucone.

  13. #13

    Dołączył
    Mar 2013

    Domyślnie

    U sporo tych zwrotów. Może zacznę się już ich uczyć:-p A tak z ciekawości. Jeśli pilot jest polakiem a ląduje np.: w wawie a leci z innego kraju to ma obowiązek rozmowy po angielsku czy może po polsku? Chyba że mogą w wieżyczce pracować osoby nie znające polskiego. Bo ci co nie maja min ICAO na lvl 4 to latają po polsce to chyba można wywnioskować ze rozmawiają z wieżą po polsku ale czy ci z miedzynarodowych też?
    Sory za tyle pytań ale na wiele nie znalazłem odpowiedzi albo znalazłem kilka i każda inna.

  14. #14
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ucz się angielskiego, nie dywaguj

    Obowiązującym językiem jest język angielski, za zgodą kontrolera można przejść na język polski.
    W rzeczywistości wygląda to jednak tak, że jeśli zaczniesz nadawać po polsku kontroler albo poprosi Cię o przejście na język angielski albo odpowie po angielsku albo odpowie po polsku, czasami kontroler sam zacznie korespondencję po polsku wtedy sprawa jest oczywista
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  15. #15
    Awatar Reyes

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Najczęściej jednak, nie zdarza się korespondencja po Polsku, chyba, że przysłowiowe "do miłego".

  16. #16
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez EverLostify Zobacz posta
    a po dwa nie mogę opuścić kraju na tak długo.
    Jak kocha to poczeka


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  17. #17

    Dołączył
    Mar 2013

    Domyślnie

    To jednak zrobię PPL w PL ewentualnie CPL a na resztę pojadę do stanów i tam zostanę na rok albo dłużej. Mam tylko nadzieję że ktoś będzie chciał mnie przyjąć w jakieś szkółce;-p a ile taki instruktor może zarobić tu i tam?

  18. #18
    Awatar Reyes

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    W Polsce większość robi w ramach wolontariatu, w Stanach coś tam zarabiają, polecam poczytać: Dalsze szkolenie | AVIATE.PL

  19. #19
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez EverLostify Zobacz posta
    Mam tylko nadzieję że ktoś będzie chciał mnie przyjąć w jakieś szkółce;-p
    Z reguly jest tak, ze jak sie u nich szkolisz, to mozesz dostac 'przydzial' na instruktora. nie liczylbym za bardzo na to, ze zajedziesz tam, zrobisz jakies pojedyncze szkolenie i pod razu cie z otwartymi ramionami przyjma, zebys szkolil innych.

    co do angielskiego, to mam takie zdanie, ze jak juz masz jechac do stanow, to zrob to wszystko co tam chcesz zrobic po angielsku i nie szukaj nikogo mowiacego po polsku. calkowicie sie to mija z celem

    Pozdr

    K

  20. #20
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez EverLostify Zobacz posta
    A ile taki instruktor może zarobić tu i tam?
    Kolega był instruktorem w USA, mówił, że niektórzy z jego kolegów instruktorów dorabiali sobie po godzinach w McDonaldzie

    W Polsce to zależy jak trafisz... szału raczej nie ma
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •