Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2013

    Domyślnie LogBook, jak to jest.. fakty i mity


    Polecamy

    Witam kolegów/koleżanki,

    Aktualnie jestem w (środku) szkolenia do PPL(A), co za tym idzie poznałem już co to LogBook i jak on wygląda.
    Natomiast mam kilka pytań, mimo iż pytałem o to samo w swoim ośrodku szkolenia
    Na obecną chwilę wypełniam LogBook'a wpisując po kolei każdą datę, godzinę startu/lądowania, miejsca, a w REMARKS wpisuję numer aktualnego ćwiczenia PPL(A) np. PPL(A) I/1, I/2 itd.. , NAME PIC- Wpisuję swojego instruktora, który oczywiście podpisuje mi się po każdej stronie.
    Godziny, które wpisuję otrzymuję z kartą od ośrodka.

    I teraz moje pytania. LogBook jest zgodny z JAR-FCL. Czy po uzyskaniu licencji PPL(A) każdy swój lot mogę wpisywać do tego logbooka czy dostanę jakiś inny ? Podpisując się pod każdym lotem potwierdzam iż odbyłem przykładowo lot trwający 1:00 h, a nie 4:00.
    Czy wpisywane informacje do logbooka są przez kogoś sprawdzane jako nalot faktyczny, czy zdarzają się próby wpisywania fałszywych informacji, jak np. podbicie o godzinę ? Nie planuję tego robić .. każda minuta to doświadczenie, ale czy taki dokument jest sprawdzany i honorowany, gdyż LogBooki wydawane są przez firmy prywatne jak Jeppsen itp. Pytam iż wiąże pewną przyszłość z lotnictwem i do licencji CPL(A) wymagany jest nalot ogólny, czy ten nalot ogólny wpisany do LogBooka okazuje w ULC'u, przy wyrabianiu licencji, czy w swoim ośrodku szkolenia gdzie będę szkolił się jako CPL(A), jak to wygląda ?
    Dodatkowo pytanie odnośnie lotów Cross Country. Do otrzymania uprawnień IR wymagany jest nalot Cross Country. Czy wtedy wpisuję w LogBooku nalot x-country, i jak to jest i przez kogo to jest sprawdzane ?

    Pozdrawiam

  2. #2
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MateuszFly Zobacz posta
    Czy wpisywane informacje do logbooka są przez kogoś sprawdzane jako nalot faktyczny, czy zdarzają się próby wpisywania fałszywych informacji, jak np. podbicie o godzinę ? Nie planuję tego robić
    skoro nie planujesz to po co się o to pytasz ?

    jeśli wiesz że to oszustwo to nie rób tak i tyle

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2013

    Domyślnie

    Dziękuję za wyczerpującą wypowiedź.
    Informację uzyskałem dzisiaj w swoim ośrodku szkolenia, i wszelkie niejasności zostały wyjaśnione.
    Pozdrawiam serdecznie

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Wrocław, Poland, EPWS

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MateuszFly Zobacz posta
    Dziękuję za wyczerpującą wypowiedź.
    Informację uzyskałem dzisiaj w swoim ośrodku szkolenia, i wszelkie niejasności zostały wyjaśnione.
    Pozdrawiam serdecznie
    A ja się jeszcze nie szkole. Proszę o wyjaśnienie obiekcji.

  5. #5
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    Supermajku, ponizej masz moja opinie (odpowiedzi) na wytluszczone przez MateuszFly, zagadnienia:

    Cytat Zamieszczone przez MateuszFly Zobacz posta
    Czy po uzyskaniu licencji PPL(A) każdy swój lot mogę wpisywać do tego logbooka czy dostanę jakiś inny ?
    Logujesz kazdy lot i do ciebie nalezy ten obowiazek, nikt za ciebie tego robic nie bedzie. masz wtedy pewnosc, ze cala historia twojego szkolenia i nalot jest w jednym miejscu i ty masz do tego dostep, kiedy tylko chcesz i potrzebujesz.

    Cytat Zamieszczone przez MateuszFly Zobacz posta
    Czy wpisywane informacje do logbooka są przez kogoś sprawdzane jako nalot faktyczny, czy zdarzają się próby wpisywania fałszywych informacji, jak np. podbicie o godzinę ?
    wszystkie wpisy sygnujesz swoim nazwiskiem, wiec zalezy od ciebie, czy chcesz oszukac i dopisac kilka godzin do nalotu. powiedzmy, ze dopiszesz, ktos to sprawdzi i wtedy masz 'w plecy' ze swoja reputacja. wybor nalezy do ciebie, sam odpowiedz sobie na to pytanie.

    Cytat Zamieszczone przez MateuszFly Zobacz posta
    Pytam iż wiąże pewną przyszłość z lotnictwem i do licencji CPL(A) wymagany jest nalot ogólny, czy ten nalot ogólny wpisany do LogBooka okazuje w ULC'u, przy wyrabianiu licencji, czy w swoim ośrodku szkolenia gdzie będę szkolił się jako CPL(A), jak to wygląda ?
    o nalot zapytaja cie przed szkoleniem, zeby miec pewnosc, ze wszystkie minima do szkolenia zostaly spelnione. nie wiem jak w Polsce, ale podejrzewam, ze tak jak w reszcie krajow EASA, przed wydaniem licencji, jako wymog jest dostarczenie dokumentu, w ktorym wyszczegolniasz nalot, ktory zrobiles. to tez moze byc sparawdzone, wiec vide odpowiedz do poprzedniego pytania, zdecyduj sam czy chcesz podawac falszywe dane dotyczace twojego nalotu.

    mam nadzieje, ze troche to rozjasnia sytuacje.

    MateuszFly, czy to co napisalem pokrywa sie z tym, co uslyszales kiedy zadzwoniles do swojego osrodka szkolenia?

    z powazaniem

    K

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Wrocław, Poland, EPWS

    Domyślnie

    Ja dziękuję. wystarczy. Tylko pytanie, czy uzyskuje się jakieś dodatkowe formy poświadczenia np stempel z lotniska etc. Nie mówię, że zawsze ale niekiedy są sytuacje, że np nikogo nie ma etc.
    "sprawdzić" ale jak??
    Co jeżeli ktoś na swoim lądowisku (polu) wykonuje loty i nikt inny tego nie widzi.

    Czy to jest na zasadzie wpisu: godz startu, lądowania;
    czas łącznie + szczegóły?

    Oszukując w logbooku oszukujesz samego siebie...

  7. #7
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Jeszcze albo powinieneś wypełniać książki samolotu, albo PDT i masz CAMO i tam też widać czas pracy. A jak latasz na ultra czy jakimś specjal to i tak nie liczy się do nalotu potrzebnego na szkolenia.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2013

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez kszyhu77 Zobacz posta
    czy to co napisalem pokrywa sie z tym, co uslyszales kiedy zadzwoniles do swojego osrodka szkolenia?
    Jak najbardziej się pokrywa.

    Cytat Zamieszczone przez Leonidas Zobacz posta
    Jeszcze albo powinieneś wypełniać książki samolotu, albo PDT i masz CAMO i tam też widać czas pracy. A jak latasz na ultra czy jakimś specjal to i tak nie liczy się do nalotu potrzebnego na szkolenia.
    I tak jak wspomniałeś, sprawdzić wszystko można w PDT i tak też zostałem poinformowany w ośrodku.

    Moje pytanie wynikało z czystej ciekawości i jak ma się do tego podstawa prawna. Nikt nie ma zamiaru nikogo oszukiwać, a z momentem rozpoczęcia szkolenia każdy ma pytania dziwne lub te mniej dziwne
    Dziękuję za wyjaśnienie sprawy.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •