11Likes
-
7
Post By Rosenzweigova
-
2
Post By Wąski
-
2
Post By OlivierXS
-
Uwaga na Ventum Air i ich samoloty !!!
Polecamy
-
Musi być niezła koniunktura w szkoleniach, skoro już taki zacięty ping-pong między różnymi "akademiami" odchodzi na forum
-
Nie znam się to się wypowiem. Po pierwsze ilość znalezionych zdarzeń o niczym nie świadczy. W SM w lotnictwie opracowuje się wskaźniki bezpieczeństwa (SPI) uwzględniając naloty, liczbę operacji lub jeszcze inne miarodajne kryteria. Sama liczba zdarzeń nie świadczy o niczym innym, niż to, że w ośrodku działa system raportowania i zgłasza się wszelkie zdarzenia - co nie jest oczywiste w większości polskich ośrodków, gdzie często ukrywa się zdarzenia.
-
Wąski dziękuje za odpowiedź , ale prosiłem żeby wypowiedział się jakiś znawca tematu a nie obrońca Ventum air. Tak naprawdę to zgłoszenia nie robiła szkoła tylko firma która robiła przegląd samolotów albo lotnisko , jak miało miejsce gdy odpadło przednie zawieszenie . W jednym z opisów przyczyną wypadku był karb.
Wikipedia - Zjawisko karbu jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na wytrzymałość zmęczeniową elementów maszyn. W związku z tym musi być uwzględniana w obliczeniach konstrukcyjnych tych elementów.
Słyszałem że kiedyś w innej czeskiej konstrukcji przez karb odpadały skrzydła w locie . Niechciałbym później mówić "A NIE MÓWIŁEM" bo uważam że problem jest dosyć duży . Jeli teraz w niby nowych samolotach odpadają koła , gną się przegrody to co będzie za 3 lata. Jeżeli w Polsce jest parę tylko takich samolotów to ludzie latający na nich są jak króliki doświadczalne . Rozumiem że według twojego śmiesznego myślenia jak odpadnie skrzydło w locie , Ventum opracuje wskaźnik bezpieczeństwa (SPI) jak to ładnie ująłeś i uwzględniając dobry system raportowania odnotuje adpadnięcie skrzydła w locie . Rozumiem że nie da się tego ukryć jak to zauważyłeś w innych aeroklubach . A co z LUDŹMI ? Moim zdaniem konstrukcja PS-28 CRUISER jest niebezpieczna ze względu na nadmierne obciążenie lotami szkolnymi . Już teraz jest ograniczenie kołowania do 10kts , a czemu ? A temu że tak naprawdę samolot był zaprojektowany najpierw jako ultralajt , a potem ktoś stwierdził że może by zrobić wersje do szkolenia . Tylko że to jest samolot bardzo budżetowy . Dowodem jest fakt zainstalowania eksperymentalnego silnika i śmigła a nie o wiele droższego certyfikowanego . I dlatego muszę ci przyznać w jednym racje . Nie znasz się.
-
Boże, co za żenada Nie mam żadnego związku z VA, ale przecież to jak wół widać, że ten temat został wysmarowany przez kogoś z wiadomego miejsca, a że nick stary, no cóż najlepiej zerknąć na listę postów w liczbie 3... . Panowie, nie wiem który z was to robi ale naprawdę wstyd. Wręcz uważam, że moderator powinien zamknąć.
-
Polecamy
Autor postu chyba sam nie czytał raportów, które nam udostępnił. Cześć z nich faktycznie mówi o uszkodzeniach samolotu, ale są też raporty o naruszeniach przestrzeni (CTR, TMA, ADIZ), inna cześć mówi o lądowaniach w nocy, a jeszcze inna mówi o przypadkach z PWSZ a nie z VA.
Wiem, że ilość raportów ma zniechęcić do VA, ale kurde, bez przesady, bo większość z nich jest off-topic
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum
Zakładki