Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14

Wątek: PPL(a) czy UAP?

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    RBK

    Domyślnie PPL(a) czy UAP?


    Polecamy

    Witam. Podobnie jak wiele osób mam zamiar dojść za ster pasażerskich przez technika awionika, zdobycie jakiejś licencji w aeroklubie i PRZ. Początkowo chciałam jak najszybciej zacząć szkolić się do licencji PLG ale po krótkim namyśle stwierdziłam że nie ma w tym najmniejszego sensu. Przeglądając strony natrafiłam na aeroklub Pobiednik Wielki w KRK. Szkolą tam do licencji UAP nigdy przedtem o niej nie słyszałam koszt takiego szkolenia wychodzi 9000. I tu właśnie kieruje moje pytanie do Was. Podobno na PRZ przyjmują już osoby które są zapoznane z lotnictwem i nie wiem czy zrobić licencje ppla czy uap. Uap jest tańsza i dlatego pasowałaby mi ale jest na ultralekkie takie jak aeroprakt a ppla np. na cessny. Nie wiem co byłoby lepsze może mi ktoś doradzić?
    I kolejne pytanie. 2 Lata temu miałam wypadek na snowboardzie. Złamałam rękę, do tej pory nie moge ją wyprostować brakuje mi mniej więcej 10-15 stopni do pełnego wyprostu. Choć wiem że ręke mam znacznie sprawniejszą i silniejszą niż przed wypadkiem obawiam się że to możę stanowić przeszkode do uzyskania klasy zdrowia II a następnie I, choć mam szanse ją wyprostować, gdy będe solidnie ćwiczyć. Na wykazie chorób napisane jest "skrzywienie kończyny bez upośledzenia ustroju-ocena indywidualna". Może ktoś wie czy ta "ocena indywidualna" byłaby negatywna czy pozytywna?
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 10-06-2010 o 14:04
    Could make me float
    Could make me float away

  2. #2

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    UAP to licencja na ultralighty nie warto chyba ze na tym poprzestaniesz.Na licencje liniowa musisz przejsc przez PPL czyli koszt x2 z groszami.
    Licencja PLG to nie taka strata czasu zobacz Wieczorkow z Pobiednika chyba wszyscy latali na szybowcach - mlody Wieczorek (Michal) lata na 100 %
    Nikt Tobie nie odpowie czy dostaniesz kat zdrowia ! lub raczej powinnas byc sprawna w 100 % (to jest moje zdanie) Najlepiej udaj sie do lekarza orzecznika i tam sie dowiesz.
    I jeszcze jedno za bardzo nie licz na PRZ z tego co czytam na forum do masa osob tam sie wybiera wiec konkurencja duza a miejsc ubywa teraz jest 12 osob w ubieglym roku bylo 16 miejsc przewiduja ze za rok ilosc moze spasc do 10.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    RBK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1
    UAP to licencja na ultralighty nie warto chyba ze na tym poprzestaniesz.Na licencje liniowa musisz przejsc przez PPL czyli koszt x2 z groszami.
    Licencja PLG to nie taka strata czasu zobacz Wieczorkow z Pobiednika chyba wszyscy latali na szybowcach - mlody Wieczorek (Michal) lata na 100 %
    Nikt Tobie nie odpowie czy dostaniesz kat zdrowia ! lub raczej powinnas byc sprawna w 100 % (to jest moje zdanie) Najlepiej udaj sie do lekarza orzecznika i tam sie dowiesz.
    I jeszcze jedno za bardzo nie licz na PRZ z tego co czytam na forum do masa osob tam sie wybiera wiec konkurencja duza a miejsc ubywa teraz jest 12 osob w ubieglym roku bylo 16 miejsc przewiduja ze za rok ilosc moze spasc do 10.
    no tak moze i masz racje. Pytałam się już orzecznika powiedziął że do II klasy mnie przepuści. Głownie chodzi mi o I klase. A co do PRZ to zapowiadają że w przyszłych latach będzie większe zapotrzebowanie na personel lotniczy...tu pilotów. Czy na polibudzie warszawskiej jest też taki kierunek? a co z poznańską?
    Could make me float
    Could make me float away

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Na pilotow jest caly czas zapotrzebowanie ale problemem sa pieniadze i dlatego z 16 zredukowali do 12. O ile wiem tylko PRz szkoli reszta tylko zapowiada ze bedzie szkolic (czy znajda pieniadze na szkolenie i sprzet ktory troche kosztuje ). Jak myslisz o liniach to mysl o 1 klasie zdrowia cwicz cwicz itp. Jestes teraz na szkoleniu w AK czy dopiero masz zamiar ?. Co oznacza skrot RBK Rybnik ?.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    RBK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1
    Na pilotow jest caly czas zapotrzebowanie ale problemem sa pieniadze i dlatego z 16 zredukowali do 12. O ile wiem tylko PRz szkoli reszta tylko zapowiada ze bedzie szkolic (czy znajda pieniadze na szkolenie i sprzet ktory troche kosztuje ). Jak myslisz o liniach to mysl o 1 klasie zdrowia cwicz cwicz itp. Jestes teraz na szkoleniu w AK czy dopiero masz zamiar ?. Co oznacza skrot RBK Rybnik ?.
    RBK używanu tylko chyba w Rabce Zdroju. Nie, ja dopiero mam zamiar się szkolić i nie wiem czy UAP czy PLG robić. KToś powiedział mi że UAP to nie jest licencja...czy coś w ten deseń. A ogólnie dziwi mnie że do PLG potrzebna jest II klasa zdrowia a do uap I
    Could make me float
    Could make me float away

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Faktyczne RBK RABKA. Na UAP potrzeba 3 klasy zdrowia nie wiem kto wprowadza w blad piszac o 1 klasie.

  7. #7
    Awatar PapaNovember

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPKR

    Domyślnie Re: ppla czy uap?

    Cytat Zamieszczone przez uccello
    Szkolą tam do licencji UAP nigdy przedtem o niej nie słyszałam koszt takiego szkolenia wychodzi 9000.
    W Czechach lub na Słowacji widziałem to szkolenie za 3000 zł.

    Alternatywą dla PRZ jest PWSZ w Chełmie, ale z tego co wiem to nie otrzymała certyfikacji ULC i prawdopodobnie pieniądze na 3 kolejne miejsca wrócą na PRZ.
    Per aspera ad astra!!!
    Pagonów się nie kupuje - pagony się zdobywa! [layoverlover]

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    RBK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1
    Faktyczne RBK RABKA. Na UAP potrzeba 3 klasy zdrowia nie wiem kto wprowadza w blad piszac o 1 klasie.
    wiem ze potrzebna III klasa zdrowia:P I dziwie się że na szybowce II.
    Could make me float
    Could make me float away

  9. #9
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    bez urazy dla mikrolotow ale na szybolkach sa wieksze przeciazenia i mozna krecic akrobacje, dlatego (chyba!) jest II kl, a mikrolotem to na majowke na grzyby mozna wyskoczyc

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Jeżeli ktoś zamierza poprzestać na lataniu turystycznym - to UAP jest jak najbardziej na miejscu. Ale jeżeli ma się środki finansowe, to zdecydowanie korzystniej jest zrobić PPL A.
    Możemy wtedy latać prktycznie wszystkim, co ma w nazwie samolot o masie startowej do 5700 kg. ( To tak w ogólnie - proszę nie krzyczeć na mnie! )

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    RBK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Suhy
    Jeżeli ktoś zamierza poprzestać na lataniu turystycznym - to UAP jest jak najbardziej na miejscu. Ale jeżeli ma się środki finansowe, to zdecydowanie korzystniej jest zrobić PPL A.
    Możemy wtedy latać prktycznie wszystkim, co ma w nazwie samolot o masie startowej do 5700 kg. ( To tak w ogólnie - proszę nie krzyczeć na mnie! )
    Tak tylko "kłopot w tym że ja nie zamierzam poprzestać jedynie na PPL(A) bo w przyszłości chce CPL i ATPL zaliczyć....więc jednak bardziej raczej pasowałoby zrobić PL(G) zamiast UAP....z góry dzięki za podsunięcie rozwiązania wszystkim
    Could make me float
    Could make me float away

  12. #12

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    lub PPL nie wiem ile masz wiosen o ile nie przekroczylas 25-26 lat to moze zacznij od szybowcow PL(G) nastepnie ppl nalot i dalej.

  13. #13

    Dołączył
    Apr 2009

    Domyślnie

    z tego co zrozumiałem PLG kosztuje około 20 tys. zł. zastanawiam się teraz ile trwa szkolenie na plg? Wiadomo 20 tys. droga nie chodzi,ale do przyszłego roku mógłbym tyle zarobić... jeśli by dobrze poszło. Trochę temat odświeżę .

  14. #14
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie


    Polecamy

    To przeczytaj jeszcze raz - albo niewiele zrozumiałeś, albo literki ci się pomerdały. Około 20-22 000 kosztuje kurs na PPL(A), czyli licencję na samolot lekki; a PLG (czyli na szybowiec) - ułamek tej kwoty.
    Tu masz nowszy wątek na ten sam temat: http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogo...l_czy_ulm.html
    For every solution there is a problem.


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •