Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
Like Tree2Likes
  • 2 Post By saturn5

Wątek: Budowa nalotu po studiach.

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2015

    Unhappy Budowa nalotu po studiach.


    Polecamy

    Cześć
    Mam do was jedno ale jakze wazne pytanie,moze i jestem swiadom tego ze temat podobny do tego przewijal sie wielokrotnie ale nadal nie otrzymalem JEDNOZNACZNEJ odpowiedzi
    Sprawa dotyczy nalotu do lini lotniczych,koncząc studia na specjalizacij pilotaz otrzymujemy licencje frozen atpl,lecz tylko okolo 220h nalotu...
    Niestety jedna linia wymaga 800 druga 1500 a trzecia to wogóle 2000h.
    Moje pytanie odnosnie tego,jak najszybciej i najtaniej dorobic sobie nalot(ja nie mowie zeby do tego 2k tylko chociaz ten tysiak podstawa)
    Pytam z jednego powodu:
    Mam poprostu marzenie(i wiem ze prawie wszyscy mi wyskoczą ze tez chca byc pilotami) ale ja poprostu nie chce z licencjami pilota rozdawac hamburgery w mcdonaldzie...
    Bardzo was prosze o pomoc

  2. #2
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Łatwo nie jest. Osobiscie sie dostałem do linii mając 450h na samolotach i 85h na szybowcach. W czasie studiów holowałem szybowce w Warszawie, poźniej w Aboyne w Szkocji (angielski - to dużo daje na rekrutacji) a na końcu wyrzucałem skoczków na C208B w Chrcynnie. Żeby rozpocząc w ogóle latanie za free (albo za kase) to trzeba mieć troche farta albo być np. w aeroklubie od wielu lat i uczestniczyc w życiu takiej organizacji - wtedy jak potrzebny jest pilot to istnieje chociaż cień szansy, że ktoś o Tobie sobie przypomni... albo sam sie przypomnisz jak będziesz trzymał ręke na pulsie.

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2015

    Domyślnie

    Czyli jednym słowem liczyć nalezy tylko na aerokluby,a linie lotnicze? Załozmy pll lot albo i jakies wieksze zagraniczne nie mają oferty typu: zapłacimy za twoje szkolenie a pozniej w ratach oddajesz,nie mozna u nich nabijac nalotu?albo juz wprost uczyc sie do ich linni, i jeszcze jedno takie pytanie jak mowisz ze dostales sie z takim nalotem to pozwol ze sie spytam do jakiej linni? Jakie linnie maja małe wymagania w porównaniu do innych?

  4. #4
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Nabijanie godzin w liniach lotniczych funkcjonuje oczywiście ale to bardzo droga opcja bo nawet 35 tys euro cytując oferte jednego z polskich przewoźników. Mając 200h czasami można iść już normalnie do pracy - jest po prostu trudniej bo rywalizujesz z bardziej doświadczonymi ale to nie znaczy, że sie nie da. Należy też pamiętać, że w większości linii nawet jak sie dostaniesz do pracy to musisz zapłacić za swoje szkolenie w linii zwykle 80-100 tys zł. Tylko LOT obecnie sam płaci za szkolenie swoich pilotów i nie każe zwracać tych pieniędzy. Niektóre linie oferuja szkolenie od 0 i masz gwarantowaną prace ale to musisz poszukać informacji o tym na forum - zwykle trzeba znać perfekcyjnie niemiecki a i tak ciężko sie tam dostać.

  5. #5

    Dołączył
    Aug 2015

    Domyślnie

    Tak wracając do twojej wypowiedzi "200h czasami mozna isc juz normalnie do pracy" a jesli linie mają wymagania zalozmy 750h i jak byk są litery MINIMUM no to chyba wylecisz z kwitkiem na wstepie,no chyba ze znalezc linie ktore maja w swojej flocie cessne lub zalozmy tą atr-ke ale i tak nalot to 500 h okolo na FO,w sumie jestem troche załamany tym i miejmy nadzieje ze nalot jako wymóg sie troche poprawi...załozmy w LOT,kurcze juz jestem zagubiony

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Daniel Sternik Zobacz posta
    ale nadal nie otrzymalem JEDNOZNACZNEJ
    Bo nie ma nic jednoznacznego w tym temacie, wszystko zalezy od zmiennej koniunktury w danym momencie, jak trudno/latwo jest znalezc liniom pilotow. Im wiecej jest wyszkolonych pilotow na rynku szukajacych pracy tym wyzsze beda wymagania. Moze kiedys linie lotnicze beda robic lapanki na ulicy aby werbowac pilotow, teraz tak nie jest.

  7. #7
    Awatar johnykrk

    Dołączył
    Aug 2013
    Mieszka w
    KrakĂłw, Poland, Poland

    Domyślnie

    A swoją drogą, czy jest możliwość zdobycia pracy zaraz po studiach jako np. pilot jakichś awionetek czy nawet normalnych samolotów w rejonach gdzie jest duże zapotrzebowanie na pilotów, jeśli w ogóle takie są. Myślę np. o jakiejś Afryce czy Azji

  8. #8
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez johnykrk Zobacz posta
    w rejonach gdzie jest duże zapotrzebowanie na pilotów, jeśli w ogóle takie są.
    Jest zawsze zapotrzebowanie na instruktorow latania ktorzy moze nie sa super oplacani ale w ten sposob szybko nabijaja godziny i co najwazniejsze kto inny za to placi. Posada instruktora jest o tyle realna ze tam jest ciagla rotacja ludzi wiec potrafi wchlonic sporo pilotow. Oczywiscie najlepszym rynkiem do nauki latania jest US i tam trafiaja nawet piloci z Polski ktorzy naprzklad ucza latac przyszlych pilotow z Chin, jeden kolega z tego forum (z Krakowa) to robil a teraz juz lata Boeingami a wiec wytrwalosc i mozna cos osiagnac.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 21-08-2015 o 07:33
    unibal and barrav like this.

  9. #9

    Dołączył
    Aug 2015

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PiotrekR Zobacz posta
    Nabijanie godzin w liniach lotniczych funkcjonuje oczywiście ale to bardzo droga opcja bo nawet 35 tys euro cytując oferte jednego z polskich przewoźników. Mając 200h czasami można iść już normalnie do pracy - jest po prostu trudniej bo rywalizujesz z bardziej doświadczonymi ale to nie znaczy, że sie nie da. Należy też pamiętać, że w większości linii nawet jak sie dostaniesz do pracy to musisz zapłacić za swoje szkolenie w linii zwykle 80-100 tys zł. Tylko LOT obecnie sam płaci za szkolenie swoich pilotów i nie każe zwracać tych pieniędzy. Niektóre linie oferuja szkolenie od 0 i masz gwarantowaną prace ale to musisz poszukać informacji o tym na forum - zwykle trzeba znać perfekcyjnie niemiecki a i tak ciężko sie tam dostać.
    co do tej części wypowiedzi kolegi odeśle Cię do mojego ogłoszenia bo znajdziesz tam sporo informacji skumulowanych w jednym miejscu

    a co do meritum - czemu skupiasz się na Polsce i LOT? Jeśli masz rodzinę to zrozumiem ale w przeciwnym razie? Przecież angielski i tak i tak musisz znać więc z ofertami jakoś wybitnie źle nie jest. Z tego co pamiętam Eurolot brał ludzi na dobrych warunkach i można się łudzić, że jakiś mały polski przewoźnik się pojawi (choć ja jestem ateistą w tej kwestii) i w tym czasie podbijesz nalot zanim upadnie przewoźnik Trzeba mieć po prostu fart jeśli myśli się wyłącznie w granicach Polski. Ja na niego nie liczę więc po co mam robić kolejne dodatki do licencji jak skończy się z ATPL frozen i mniejszą zasobnością portfela. Wolę wydać na utrzymanie się w kraju gdzie po szkoleniu mam gwarancje pracy

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez aviatorx Zobacz posta
    co do tej części wypowiedzi kolegi odeśle Cię do mojego ogłoszenia bo znajdziesz tam sporo informacji skumulowanych w jednym miejscu

    a co do meritum - czemu skupiasz się na Polsce i LOT? Jeśli masz rodzinę to zrozumiem ale w przeciwnym razie? Przecież angielski i tak i tak musisz znać więc z ofertami jakoś wybitnie źle nie jest. Z tego co pamiętam Eurolot brał ludzi na dobrych warunkach i można się łudzić, że jakiś mały polski przewoźnik się pojawi (choć ja jestem ateistą w tej kwestii) i w tym czasie podbijesz nalot zanim upadnie przewoźnik Trzeba mieć po prostu fart jeśli myśli się wyłącznie w granicach Polski. Ja na niego nie liczę więc po co mam robić kolejne dodatki do licencji jak skończy się z ATPL frozen i mniejszą zasobnością portfela. Wolę wydać na utrzymanie się w kraju gdzie po szkoleniu mam gwarancje pracy
    Czyli gdzie? Gdzie tak łatwo o pracę z fATPL?

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •