Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 38
Like Tree6Likes

Wątek: Jak pokierować swoje życie, aby zostać pilotem.

  1. #1

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Rzeszów EPRZ

    Domyślnie Jak pokierować swoje życie, aby zostać pilotem.


    Polecamy

    Witajcie!
    Jestem nowy na forum, ale przeczytałem wiele wątków i wiem, że są podobne.
    Jednak każdy przypadek jest inny i chciałbym abyście napisali konkretnie dla mnie co trzeba zrobić, aby zostać pilotem.
    Mam 14 lat - chodzę do klasy II gimnazjum. Od zawsze interesuję się lotnictwem, dla mnie to coś więcej niż kupa metalu w powietrzu. Chciałbym związać z moją pasją swoją przyszłość. Jaki kierunek obrać? Ogólnie z fizyki mam same 5, z matematyki trochę gorzej, ale to wina nauczycielki, ponieważ nie potrafi nas uczyć. Z korepetycji rozumiem wszystko. Angielski też mi bardzo dobrze idzie. Mieszkam w Rzeszowie, więc PRz mam "za rogiem" Teraz pytanie, czy można w ogóle skończyć te studia bez wkładu ogromnej sumy pieniędzy? 180 tysięcy to kosmiczna kwota... Poza tym jakie są wymogi, aby w ogóle się dostać na politechnikę? Wydaje mi sie, że życie mamy przecież tylko jedno, więc dlaczego go nie wykorzystać robiąc to co się kocha i na dodatek zarabiać z tego? No i co wybrać po gimnazjum - technikum lotnicze, czy zwykłe liceum?
    Przepraszam za tą masę pytań, ale chciałbym aby w końcu ktoś kompetentny rozwiał wszystkie nurtujące mnie wątpliwości.

  2. #2
    Awatar Zorro_gppl

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie Odp: Jak pokierować swoje życie, aby zostać pilotem.

    Nie obraz sie ale wlasnie defacto Twoj przypadek jest jak kazdy inny. Nawet o wiele latwiejszy i prostsza droga wiedzie ku zdobycia celu.

    Dobrze, ze w wieku 14 lat wiesz co bedziesz robil. W sumie droga do osiągnięcia celu stoi przed Toba otwarta. I jest ona niezwykle prosta w Twoim przypadku. Idz na Politechnike Rzeszowska bym Ci powiedzial ale piszesz ze mieszkasz w Rzeszowie wiec nad czym sie zastanawiac?

    Jestes jeszcze w takim wieku, ze dobrze sie uczac w szkole, masz szanse dostac sie tam i to jest najlepsza droga.

    Nie zawal tego. Zycze Ci, zebys osiagnal swoj cel

    Pozdrawiam mlody

    edit: aha co do pieniedzy to na PW jak sie dostaniesz na pilotaz to wlasnie panstwo pokrywa koszt Twojego szkolenia. Dowiedz sie jakie sa warunki rekrutacji itd juz teraz. Jedyne co Ci moze czekac to najwyzej zrobienie turystycznej licencji PPL(A) za swoje pieniadze ale nie jestem pewien.

    Wysyłane z mojego Desire Z za pomocą Tapatalk 2

  3. #3

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Rzeszów EPRZ

    Domyślnie

    A co wg was jest lepsze? Pójść do technikum mechanicznego o profilu technik awionik (4 lata + darmowa licencja szybowcowa), czy liceum ogólnokształcace? Po czym łatwiej jest się dostać na PRz?

  4. #4

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Nie ma znaczenia. Na PRz łatwo się dostać, trudniej utrzymać. Idź tam gdzie wyższy jest poziom nauczania matematyki i fizyki ( elementy mechaniki są również mile widziane) – to na pewno Ci się przyda na studiach.


    Jeżeli za darmową licencją szybowcową kryje się sama podstawówka to nie ma się co tym kierować.

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Budynio Zobacz posta
    A co wg was jest lepsze? Pójść do technikum mechanicznego o profilu technik awionik (4 lata + darmowa licencja szybowcowa), czy liceum ogólnokształcace? Po czym łatwiej jest się dostać na PRz?
    Możesz też pójść do liceum na 3 lata, a na ten czwarty rok np. wyjechać za granicę do pracy, zarobić na PPLa i Ci jeszcze zostanie trochę.

  6. #6

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    pod skrzydłem

    Domyślnie

    Jeśli jesteś w gimnazjum, to czeka Cię długa droga.
    Jeśli masz hajs, to zrób sobie maturę, i prywatnie ogarnij PPL, CPL i ATPL, polataj trochę, nabij godzinki, olej studia.
    Idź do normalnego liceum ogólnokształcącego, tyle że do klasy o profilu matematyczno-fizyczno-informatycznym. Zdaj maturę z angielskiego i matematyki (fizyka niekoniecznie...)
    Jesli chodzi o cywil to w tym kraju są trzy szkoły. Polibuda Rzeszowska, PWSZ, i WSOSP. Tą pierwszą odradzam na początku, szkolą chyba tylko do CPL i przyjmują 12 - 14 osób na pilotaż. Jeśli chodzi o PWSZ i WSOSP, zdania są podzielone. Tutaj nie poradzę, zawsze nieprzychylnie patrzyłem na WSOSP, nie mam pojęcia jak wygląda kwestia szkoleń. Wybrałem PWSZ, i póki co nie jest najgorzej. Z tego co mi wiadomo, to PWSZ oferuje najwięcej, wyszkolą Cię do ATPLa, ICAO lvl4 i parę innych pierdółek. Podejrzewam, że z punktu widzenia praktyki to chyba najlepsza cywilna opcja w tym kraju.

    No chyba, że dla Ciebie liczy się prestiż, imprezki i kontakt z bogatymi dzieciakami bogatych rodziców, to idź do WSOSPu.

    Przygotuj się na krytycznie niski poziom języków, na którejkolwiek uczelni. Ja po maturze rozszerzonej z anglika uczę się teraz różnic pomiędzy may, can i could, oraz opisywanie godziny.

    Jeśli chcesz latać, a nie być mechanikiem lotniczym, to technikum odpuść na samym początku. Stracisz tylko rok, zdobędziesz umiejętności które owszem - przydatne, nie przełożą się na karierę pilota, a zabiorą rok nauki.

    Generalnie ucz się (nie, nie módl się) i pracuj, rozwijaj pasję na wszystkie sposoby jakie się da. Pogłębiaj wiedzę. To co możesz zrobić teraz, to znaleźć jakąś modelarnię, zobaczyć jak wygląda budowa płatowca (hehehe, ynteligentni mnie wyśmieją, jednak modele są budowane jak normalne statki powietrzne, tyle że w skali) szukaj w internecie, baw się w symulacje (VATSIM bardzo pomaga przy nauce frazeologii lotniczej) i szlifuj angielski, bez niego ani rusz.

  7. #7
    Awatar Don Corleone

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Maastricht

    Domyślnie Odp: Jak pokierować swoje życie, aby zostać pilotem.

    ATPL? To ciekawe.

    Wysłane z mojego GT-I9100

  8. #8

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Rzeszów EPRZ

    Domyślnie

    Można uzyskać licencję pilota szybowcowego III klasy. A jeżeli chodzi o uczelnie i kursy, to odpada prywatne robienie wszystkich kursów. Prawie 200000 zł to dla mnie kwota niewyobrażalna ;o WSOSP to szkoła, która przygotowuje do pilotowania samolotów wojskowych - czym nie jestem zainteresowany. Chciałbym latać wielkimi beoingami itp. Najbardziej pasuje mi politechnika rzeszowska, bo mam do niej dosłownie kilka kilometrów. A prestiż i kontakt z bogatymi dzieciakami bogatych rodziców mnie w ogóle nie interesuje, bo sam do tej klasy społecznej nie należę - i jak na razie sie nie zapowiada. Język dla mnie to najmniejszy problem, idzie mi z nauką nieźle, a to dopiero gimnazjum. Fizyka idzie mi jak na razie świetnie, rozumiem wszystko, uczę się nawet ponad to co muszę. Rozumiem mniej więcej dlaczego samolot lata, siły nośne itp. Gorzej z matematyką. Trafiliśmy na nauczycielkę, która kompletnie nie potrafi uczyć. Przez co zwykłe potęgi są dla nas masakrą. Ratujemy się korkami, ale to nie to samo. Śmieszne jest to, że temat, do którego pani X przygotowywała nas przez ponad 3 tygodnie, ja nauczyłem się u korepetytora przez 2 godziny... Boję się, że po wyjściu z gimnazjum będę ciemny z matematyki. Staram się jak mogę, jednak to nie j. polski, i sam się tego nie nauczę... Chęci i starania są ważne, ale to nie wystarczy... Przez co od jakiegoś roku stwierdziłem, że polskie szkolnictwo to jakaś paranoja. Mam tylko OGROMNĄ nadzieję, że braki, które sobie wyrobimy w gimnazjum nadrobię w liceum i to nie zaważy na mojej "przyszłej karierze"

  9. #9

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    pod skrzydłem

    Domyślnie

    Musisz pamiętać, że WSOSP to nie tylko wojsko, ale od pewnego czasu również cywil. Może jednak warto?


    Jeśli tylko masz chęć do pracy, to ucz się sam, wybiegaj poza program, i nie rób tego błędu co ja. Teraz może nie, ale od egzaminu gimznazjalnego, i matury będzie zależała twoja kariera, więc o ile egzamin gimnazjalny to pestka, o tyle do matury powinieneś się przyłożyć.
    Ostatnio edytowane przez ORMO_PL ; 26-11-2012 o 19:23 Powód: bo tak

  10. #10
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    Isle of Man

    Domyślnie

    kasą się nie przejmuj aż tak bardzo, łatwiej zarobić na kurs niż zdać tą cholerną teorię ATPL
    ORMO_PL likes this.

  11. #11

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ORMO_PL Zobacz posta
    ICAO lvl4
    PWSZ nie ma kursu do egzaminu icaowskiego, robisz go we własnym zakresie. (co nie zmienia faktu, że to śmieszne pieniądze w porównaniu do całego szkolenia).
    ORMO_PL likes this.

  12. #12

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Rzeszów EPRZ

    Domyślnie

    Chęć mam, fizykę staram się wybiegać poza program, matmę niestety muszę jakoś nadrabiać... Boję się co będzie na egzaminie i z jak niewielką wiedzą z matematyki wyjdę z tego gimnazjum... Samemu staram się uczyć, podstawowe i średnie zadania zrobię. Jednak tych bardziej skomplikowanych nie dam rady. Nikt mi ich nie wytłumaczy, babka od matmy twierdzi, że wszystko umiemy (a nie umiemy od niej nic) i nic sobie z tego nie robi... Ogólnie mam trójki i czwórki. W poprzednich klasach miałem same 5... Trochę mnie to przeraża, bo z fizyki np. najgorsza moja ocena to... +4. A jeżeli wyebierałbym uczelnię, to wybór padłby na politechnikę. Decyduje o tym przede wszystkim położenie - nie musze wynajmować mieszkania i zawsze to jestem u siebie.

  13. #13
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Budynio Zobacz posta
    Można uzyskać licencję pilota szybowcowego III klasy.
    Nie ma czegoś takiego. III klasa to dawniej dzisiejsza podstawówka... w zależności od szkolenia ok. 5h nalotu. Tymczasem od 8 kwietnia pełna licencja szybowcowa będzie o ile dobrze wiem od 80h nalotu. Przy mniejszym nalocie będzie taka niepełna ale nie od 5h.
    Cytat Zamieszczone przez ORMO_PL Zobacz posta
    PWSZ oferuje najwięcej, wyszkolą Cię do ATPLa
    Z niektórymi rzeczami przez Ciebie opisanymi się zgadzam z innymi nie ale to już totalna bzdura. Aby dostać ATPL musisz mieć 1500h. Swoją drogą PRz oferuje to samo co PWSZ tylko z nieco mniejszym nalotem.
    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    kasą się nie przejmuj aż tak bardzo, łatwiej zarobić na kurs niż zdać tą cholerną teorię ATPL
    Chciałbym, żeby tak było... na PPL zarabiałem 3 lata łącząc to ze szkołą a ATPL od momentu rozpoczęcia teorii do uzyskania certyfikatu ULCowskiego zajęło mi 1,5 roku W międzyczasie normalnie studiując na inżynierskich...
    Cytat Zamieszczone przez Budynio Zobacz posta
    A jeżeli wyebierałbym uczelnię, to wybór padłby na politechnikę. Decyduje o tym przede wszystkim położenie - nie musze wynajmować mieszkania i zawsze to jestem u siebie.
    Zgadzam się z tym. Nauką się aż tak nie przejmuj, maturę z matmy ledwo zdałem a na studiach same 5.0 z matmy.

  14. #14

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Rzeszów EPRZ

    Domyślnie

    W takim razie na stronie mają nieprawdziwe bądź nieaktualne informacje. Pisze wyraźnie, że III klasy. http://www.zsm.resman.pl/files/dlaczego_ZSM_TL1.pdf

  15. #15
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Ale nigdzie nie pisze, że to licencja O samej III klasie czasem jeszcze się mówi....dość mocno to jest zakorzenione.

  16. #16

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    pod skrzydłem

    Domyślnie

    Z niektórymi rzeczami przez Ciebie opisanymi się zgadzam z innymi nie ale to już totalna bzdura. Aby dostać ATPL musisz mieć 1500h. Swoją drogą PRz oferuje to samo co PWSZ tylko z nieco mniejszym nalotem.

    no jak to, a frozen?

  17. #17

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    ATPL frozenka =/= ATPL(a)

    Cytat Zamieszczone przez wiki
    The term "frozen ATPL" has become popular outside the United States in the industry as slang for someone with a (1) Commercial Pilot's License with a Multi-Engine aircraft class rating, (2) a Multi-Engine Instrument rating, and (3) a certificate of Multi Crew Coordination (MCC). After 1500 flight hours have been completed, an ATPL candidate can take the FAA's ATPL written skills test.

  18. #18

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    pod skrzydłem

    Domyślnie

    no tak, oczywiście, zgadzam się. chodziło mi o frozen.

  19. #19

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ORMO_PL Zobacz posta
    Jesli chodzi o cywil to w tym kraju są trzy szkoły. Polibuda Rzeszowska, PWSZ, i WSOSP. Tą pierwszą odradzam na początku, szkolą chyba tylko do CPL i przyjmują 12 - 14 osób na pilotaż.
    Bzdura, od dwóch lat na pilotaż PRz przyjmują ~25 osób, docelowo ma być ich powyżej 30. PRz oferuje więcej niż PWSZ, ze szkoły wychodzisz z nalotem ~250 godzin i pełnym ATPL frozen (czyli CPL(A), IR, ME, IRME, MCC i teoria do ATPL). Do tego masz wiele godzin sesji na symulatorze, duży nacisk kładziony jest na latanie wg. przyrządów. W PWSZ z tego co pamiętam nie masz MCC, nalot godzinowy jest mniejszy, a szkolenie jest modułowe nie zintegrowane (co podobno dla linii ma czasem znaczenie). Poza tym PRz ma więcej sprzętu i to różnorodnego (Kolibry - już niedługo wycofane, Pipery PA-28R i Seneca V, Socaty TB-9 i TB-20, Liberty XL-2, M-20 Mewa i nowy nabytek - Zlin 242), ruch masz w przestrzeni kontrolowanej, a OKL ma pas betonowy, który niedługo będzie otwarty i umożliwi latanie cały rok. W PWSZ dużo jest latania VFR po okolicy Chełma, latasz tylko na cessnach, z tego co mi wiadomo ich ośrodek ma tylko trzy samoloty, resztę zaś musi wypożyczać.

    Nie znaczy to oczywiście, że na PRz jest wszystko różowo i pięknie, trzeba się nastawić na dużo nauki, czasem ciężko wchodzącej do głowy i niekoniecznie przydatnej, jest też duża rywalizacja o miejsce na pilotaż (szczególnie ujawnia się w 3 semestrze), ale w moim osobistym odczuciu PRz daje więcej możliwości (są np. studia II stopnia, których w PWSZ nie zrobisz).

    Decyzja i tak należy do Ciebie.

  20. #20

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Mad Max Zobacz posta
    masz wiele godzin sesji na symulatorze
    Od tego roku w Chełmie również jest dostępny symulator. Jak często jest wykorzystywany to tego już nie wiem.

    Cytat Zamieszczone przez Mad Max Zobacz posta
    PRz ma więcej sprzętu i to różnorodnego
    Chełm może i nie ma tylu samolotów co PRz, ale kiedy jest na nie potrzeba to je wypożycza.

    Cytat Zamieszczone przez Mad Max Zobacz posta
    ruch masz w przestrzeni kontrolowanej
    Właśnie otwiera się Świdnik, do przestrzeni kontrolowanej będzie 'rzut beretem'

    Cytat Zamieszczone przez Mad Max Zobacz posta
    OKL ma pas betonowy
    W Chełmie też ma powstać betonowy czas. Nie wiem czy w miejscu trawy czy jakoś obok.

    Cytat Zamieszczone przez Mad Max Zobacz posta
    niedługo będzie otwarty i umożliwi latanie cały rok
    Ze względu na Straż Graniczną latanie w Chełmie jest możliwe cały rok.

    Cytat Zamieszczone przez Mad Max Zobacz posta
    ośrodek ma tylko trzy samoloty, resztę zaś musi wypożyczać
    Z punktu widzenia ucznia czy samolot jest własnością uczelni czy jest wynajęty nie robi to żadnej różnicy.

    Cytat Zamieszczone przez Mad Max Zobacz posta
    jest też duża rywalizacja o miejsce na pilotaż
    Jak wszędzie gdzie jest coś do zyskania. Czy to WSOSP, PRz czy PWSZ zawsze tak było, jest i będzie.


    Dużo rzeczy napisałem, że będzie. Wszystko patykiem po wodzie pisane, wiadomo, ale to tylko informacje które samemu zebrałem wybierając tę szkołę. Co do kwestii latania to się nie wypowiem, bo nie miałem okazji. Pamiętajmy też, że uczelnia istnieje dopiero od 2001 roku.
    Ostatnio edytowane przez Irik ; 28-11-2012 o 13:08 Powód: lit.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •