Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 35
Like Tree2Likes

Wątek: Politechnika Rzeszowska czy prywatnie?

  1. #1

    Dołączył
    Nov 2015

    Question Politechnika Rzeszowska czy prywatnie?


    Polecamy

    Moim marzeniem jest właśnie zostanie pilotem liniowym, a po natrafieniu na ten tekst zaczęłam się zastanawiać.
    Jak zostać pilotem liniowym:

    Droga I
    1. Idziemy do liceum o profilu mat-fiz/technikum lotniczego.
    2. Nauka, żeby mieć jak najlepszy wynik z matury.
    3. Składamy papiery do Politechniki Rzeszowskiej.
    4. Jeżeli uda nam się dostać do Politechniki to uczymy się za trzech, aby dostać się na kierunek pilotaż.
    5. Jak się dostaniemy to uczymy się za pięciu.
    6. I tu nie wiem jak jest z licencjami, więc proszę o uzupełnienie.
    7. Może uda się teraz dostać do LOT'u lub jakiejkolwiek innej linii lotniczej.

    Droga II
    1. Uczymy się
    2. Dostajemy pracę - można jej nienawidzić - trzeba tylko uzbierać około 200 000zł
    3. Idziemy do szkoły, która oferuje doprowadzenie nas do licencji "ATPL frozen".
    4. Może uda się teraz dostać do LOT'u lub jakiejkolwiek innej linii lotniczej.
    No i wlasnie. Ktora opcja bardziej sie opłaca? I jak wyglada zdobywanie licencji po PRz?
    Dodam, że idę do technikum (technik awionik) i mogę pozniej albo iść na studia z tym związane (lub inne), a licencje zalatwiac prywatnie lub wlasnie isc na PRZ.

  2. #2

    Dołączył
    Nov 2015

    Domyślnie

    I jeśli PRz, to lepiej najpierw wyrobić PPL(A), czy bez niczego?

  3. #3

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    Oo dawno nie było pytania o PPL-kę, aż się stęskniłem

  4. #4
    PatrykEPBK
    Goście

    Domyślnie

    Witaj

    Słuchaj fantastycznie ze piszesz chłopaku!
    Najlepiej mieć PPLke mimo że nie jest wymagana w tej chwili do kwalifikacji na pilotaż. Najwyżej odejmą 20 godz ze szkolenia w OKLU i dzięki temu je szybciej ukończysz. A pamiętaj że lotnictwo nie lubi czekać.

    Pozdrawiam

  5. #5
    PatrykEPBK
    Goście

    Domyślnie

    Najlepiej to wybrać PRz całe szkolenie masz za darmo. A 200 tys możesz wydać ewentualnie na TR po szkoleniu

  6. #6

    Dołączył
    Nov 2015

    Domyślnie

    Bo widziałam właśnie na stronie PRz, że jednym z wymogów (czy tam rzeczy podnoszących szansę) jest nalot i zresztą inni tutaj też coś o tym pisali.
    Czyli lepiej jednak na PRz?
    Tylko jeszcze problem, kiedy robić PPL. W trakcie technikum, zrobić przerwę przed studiami i wtedy, czy już po dostaniu się na PRz...

  7. #7

    Dołączył
    Nov 2015

    Domyślnie

    Kształcenie studentów na specjalności Pilotaż odbywa się w ramach specjalności Lotnictwo. Absolwenci otrzymują tytuł magistra inżyniera specjalności lotnictwo oraz licencję pilota zawodowego II klasy (CPL). Otrzymane wykształcenie odpowiada wymaganiom niezbędnym do uzyskania licengji pilota liniowego (ATPL), stawianym przez Europejską Organizację Lotnictwa Cywilnego (ECAC).
    Czyli jak, CPL mamy u nich za darmo, a ATPL trzeba sobie samemu potem załatwić?

  8. #8

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    Żeby uzyskać ATPL, to trzeba mieć 1500 godzin nalotu. Przy 200 godzinach możesz mieć jedynie tzw. f-ATPL, czyli zdaną teorię.

    Strona PRz mówiąca o nalocie jest nieaktualna od jakichś 3 lat.
    Jeżeli sądzisz, że ludzie tu pisali, że nalot jest wymagany, to widocznie czytałeś posty sprzed 3 lat

    PPL możesz robić kiedy chcesz, jak koniecznie chcesz mieć ją przed pilotażem, to wakacje po maturze - są długie, wiec czemu nie.

  9. #9

    Dołączył
    Nov 2015

    Domyślnie

    Ro po PRz trzeba gdzieś indziej jeszcze zdawać praktykę, lub sam nalot robić?

    A jest jakaś strona, gdzie są wszystkie aktualizacje, lub temat na forum? Bo tu widziałam jedynie, że pisali, że nalot nie jest konieczny, lecz zawsze daje jakieś dodatkowe punkty.
    A jeśli nie zdobędę PPL przed pilotażem to na PRZ będę mieć i PPL i CPL, czy tylko CPL + f-ATPL.

    Przepraszam za taką ilość pytań, ale po prostu zielona jestem w tym temacie.

  10. #10

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    Nalot nie daje żadnych punktów i widocznie słabo szukasz na forum, bo ten temat był walkowany 100 razy. Licencja ATPL tak naprawdę nie jest ci do niczego potrzebna, bo CPL, zdana teoria do ATPLa dają ci juz możliwość latania liniowego (oczywiście czysto teoretycznie). W praktyce linie nie są zbyt chętne aby przyjmować pilotów z doświadczeniem 200 godzin, a żeby rzeczywiście móc latać w danej linii (jak już ona wyrazi zainteresowanie), konieczne jest posiadanie Type Ratingu, który uprawnia cie do wykonywania operacji na danym typie samolotu (np. 737 czy A320). Obecny rynek wygląda tak, że linie nie płacą za TR swoim rekrutom (chyba że ktoś ma pokaźny nalot, a linia prowadzi inną politykę niż większość ). TR trzeba sobie opłacić samemu, jego wartość (podam kwoty dla 737) to około 15.000 Euro w ośrodkach szkolenia, które oczywiście za tą kwotę dają ci wyszkolenie i TR lub 30.000 Euro, które płacisz za szkolenie i możliwość pracy w linii (oczywiście jeśli linia zechce cię przyjąć na taki kurs).

  11. #11

    Dołączył
    Nov 2015

    Domyślnie

    Czyli co w moim wypadku najlepiej zrobić?
    Technikum, potem PRz (ewentualnie PPL przed) i co potem?

  12. #12

    Dołączył
    Oct 2015

    Domyślnie

    Nie ma jednoznacznej odpowiedzi jak jest najlepiej. Próbowałaś w ogóle latania? Skąd wiesz, że będzie Ci się podobało? Marzenie o linii to jedno, a rzeczywistość to drugie. Do lotnictwa nie ma drogi na skróty. Każda droga jest tak samo dobra o ile prowadzi do celu. Kształć się w tym co cię interesuje, a w międzyczasie rozwijaj pasję, którą z czasem zamienisz na pracę czego Tobie i wszystkim życzę

  13. #13

    Dołączył
    Nov 2015

    Domyślnie

    W sumie myślałam nad czymś, co oferuje aeroklub śląski: Aeroklub Śląski w Katowicach - Lot zapoznawczy
    Duża różnica byłaby między lotem na tych samolotach?
    Bo w sumie dobry pomysł spróbować.

  14. #14

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    LEAL

    Domyślnie

    Wie ktoś może jak to jest z edukacja za granicy? Gdzie nie ma matury? Jest w tedy szansa na dostanie się na prz?

  15. #15

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Należy wskazać, że akurat nasza rodzima linia czyli PLL LOT oferuje darmowy TR i owszem, przyjmuje ludzi z nalotem 200h. Trzeba tylko trafić na ssanie. Inne linie operujące w Polsce faktycznie TR każą płacić samemu i nie jest to 30 k EUR (w Enterze jest to np. kwota 50 k EUR z tym że w tym masz tzw. line training - 500 h pracy w liniach gdzie że tak powiem sam sobie płacisz pensję).

    Co do PRz nie chcę nikogo zniechęcać, ale zastanów się, co będzie jak skończysz pilotaż (zakładam, że skończysz), nawet dostaniesz się do linii, a po 2 latach popsuje się zdrowie, będziesz miał (tfu tfu) wypadek czy coś takiego i nie dostaniesz przedłużenia I klasy zdrowotnej (robiłeś już w ogóle badania, bo od tego myśląc o zawodowym lataniu trzeba zacząć) i co wtedy? Nie masz możliwości latania, nie masz żadnego zawodu i albo masz smykałkę do interesów i prowadzisz własnymi biznes albo lądujesz jako kapitan nielot z (f)ATPL na przysłowiowej kasie w biedronce. Z tego względu rozważyłbym zrobienie studiów, zdobycie dobrego zawodu (a dla dobrych inżynierów to nie powinien być problem) i w ten sposób sfinansować sobie szkolenie do (f)ATPL. Ewentualnie, pracując w trakcie studiów szkolenia można zacząć robić już w trakcie studiów.

    Ja skończyłem finanse... od 5 lat pracuję w zawodzie i właśnie zacząłem robić PPL (jak dostanę licencję to podejmę finalną decyzje czy GA mnie zaspokaja, czy chcę iść dalej). Z tym że ja mam 27 lat więc ty masz lepszą sytuację jeśli chodzi o planowanie.

    Pozdrawiam,
    Piotrek

  16. #16
    Awatar Reyes

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Z drugiej strony:
    1) Po Politechnice Rzeszowskiej wychodzi się mgr inż. więc zawsze jakiś plan B jest. Mechanicznego byle leszcze nie kończą, więc taka osoba nie zginie.
    2) Utrata zdrowia dotyczy każdego, nie tylko pilotów. Co z operatorem kasy fiskalnej który dostanie jaskrę? Czy On też powinien mieć plan B?


    Autorze, pamiętaj tylko, że skończyć wydział mech. i pokrewne jest bardzo ciężko, co dopiero godząc to z nauką języka, nawigacji, meteorologii, konwencji ICAO itd., itp. O lataniu nie wspominam, bo to poza IR'em (może) sama przyjemność.

    Jak masz "głowę", to próbuj na PRz, najwyżej wrócisz po semestrze, góra trzech.

    Pozdrawiam

  17. #17

    Dołączył
    Nov 2015

    Domyślnie

    Jak na razie (3 gimnazjum) idzie mi dobrze, mogę nawet powiedzieć bardzo dobrze. Angielski i matematyka to moje ulubione przedmioty, fizykę też lubię, przechodzę z konkursów, najczęściej z angielskiego, nigdy w życiu nie miałam jakiejkolwiek czwórki na świadectwie, z czegokolwiek.
    Wiem, że to dopiero gimnazjum i nie wiadomo jak to będzie później, choć na pewno lepiej zaczynać od czegoś takiego.

    Nawet jeśli nie dostanę się na pilotaż to mogę próbować coś innego, choćby kontynuacja mojego technika awionika.
    I tak wszystko zobaczymy dopiero później.

  18. #18
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Jeżeli - abstrahując od pilotażu - nie zamierzasz kończyć edukacji na maturze, po prostu idź teraz do dobrego liceum.

    W międzyczasie sprawdź, czy latanie naprawdę jest dla ciebie - szybowce, ultralighty, PPL (jeśli cię stać).

    I pamiętaj, że żadne technikum, nawet z najbardziej lotniczą specjalnością, w żaden sposób nie przybliży cię do pilotażu. Pamiętaj też, że - jak mawiają starzy praktycy - każda praca przy samolotach (a dokładnie przy eksploatacji samolotów) to udręka. Oczywiście poza pracą w szoferce.
    For every solution there is a problem.

  19. #19
    PatrykEPBK
    Goście

    Domyślnie

    Witajcie!

    Korean Dream ! Idź na pilotaż PRz i zrób PPLke. Jak obierzesz to sobie za celto się uda. Wtej chwili zaczyna sie tzw. ssanie do linii. Przyjmują ludzi z nalotem 200h ( wiem moi kumple się podostawali po PRz w tym roku). Także po maturze ppl i studia w Rzeszowie. Najlepeij wybierz liceum z dobrym profilem fizyczno matematycznym i ucz się angielskiego ..

  20. #20

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez PatrykEPBK Zobacz posta
    Wtej chwili zaczyna sie tzw. ssanie do linii. Przyjmują ludzi z nalotem 200h ( wiem moi kumple się podostawali po PRz w tym roku).
    To akurat słaby argument, bo kolega skończy studia najwcześniej za 8 lat. Do tej pory może się wszystko wiele razy pozmieniać. Pozostaje tylko życzyć sobie nawzajem, żeby ta dobra passa trwała jak najdłużej.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •