Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
Like Tree1Likes
  • 1 Post By frik

Wątek: Jak jest z tymi kosztami?

  1. #1

    Dołączył
    Mar 2016

    Question Jak jest z tymi kosztami?


    Polecamy

    Witam wszystkich serdecznie!
    Jestem w drugiej klasie liceum, wiem jak można zasiąść za sterami samolotu pasażerskiego, mam świadomość tego jakie są do tego drogi. Bez obaw, to nie jest tysięczny wątek o tym Mam za sobą rozmowy z pilotem BA po programie naboru do ich linii, wiecie - odciąganie kosztów szkolenia od wypłaty, coś jak mają w Lufthansie czy innych dużych liniach. Oczywiście odrazu odpada bo kto przyjmie polkę do brytyjskiej linii? Wymagania i tak są mocno zaostrzone - ale nie o tym wątek.
    Drugi pilot, skończona PRz ,pilotaż. Objaśnił mi żebym tą drogę do kokpitu podzieliła na dwie części czyli edukacja, maturka, PRz, pilotaż, druga część - dostanie się na rynek lotniczy. I w tym miejscu zaczyna się problem... Pilot ten zapłacił 120tyś. za szkolenie na konkretny typ samolotu.
    Każdy kto stara się o posadę pilota, nawet nie idąc drogą prywatnych szkoleń tylko np. uzyskania licencji na polibudzie musi ponieść prędzej czy później takie koszty? Jak to wygląda od zaplecza, jeśli po ukończeniu PRz chce się latać w jakiejś linii - jak to jest z tymi kosztami? Zakładając że ma się licencje (w tym ATPL) uzyskane na politechnice. Dziękuję za przeczytanie

  2. #2
    Iwo
    Iwo jest nieaktywny

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Witaj, jeśli nie dysponujesz gotówka na type rating, to pozostaje tylko kredyt, moze byc zaciągnięty przez Ciebie prywatnie w banku co wydaje sie bardziej ryzykowne i szalone bo nie masz pewności źe dostaniesz pózniej prace, no i musisz mieć zdolność kredytowa już w momencie jego udzielenie pewnie z innego źrodła dochodu
    albo tez inna forma kredytu udzielonego przez przez przyszłego pracodawcę, z "gwarancja zatrudnienia" W zależności od polityki lini mozesz sie spotkać z rozna forma zatrudnienia np. Umowa o prace lub własna działalność wg minę mniej korzystna.
    Obecnie licencja zawodowa i ATPL to podstawa do tego musisz sie wyszkolic samemu za właśnie pieniądze, a pozniej pózniej liczy sie nalot, wiedza no i języki, oczywiście poza angielskim bo ten dla pilotów jak ojczysty

  3. #3

    Dołączył
    Sep 2014

    Domyślnie

    Mozesz zaczac od szybowcow, chociaz juz troche na to za pozno...chyba ze dla frajdy, szybownictwo mega duzo uczy.
    Ja marzylem o lataniu od 16 roku zycia i dopiero majac 24 lata drzwi mi sie pootwieraly i moglem pojsc na PPL a - ktora zamknela sie w okolo 30 tys. rzadko kiedy bywa tak ze 45h wystarczy dla kogos kto nigdy nie latal, ja z 10 h stracilem na "przyzwyczajanie ciala do powietrza i turbulencji", planuje zrobic CPL+IR/ME, obecnie walcze z teoria do atpl no itrzeba te 100h nabic a to tez kosztuje. Caly koszt szkolenia do cpl+ir/me fATPL to koszt okolo 150tys do tego trzeba doliczyc koszty dojazdu, jedzenie jesli nie robisz tego u siebie. malo tego dobrze jest miec mcc/joc no a jak to robic to porzadnie i tutaj koszt 4 tys euro sie klania w cocpit4u znajomy byl i poleca, 4 tys to juz z hotelem, zarciem i dojazdem bo sam kurs to chyba cos kolo 3300 kosztowal...wiem ze mozna dostac dotacje na szkolenie zawodowe... jak masz jakies pytania do wal smialo

  4. #4

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    kicior, autorce tematu chodzi raczej o koszty, które pilot musi ponieść już po zdobyciu licencji zawodowej i wszystkich uprawnień umożliwiających latanie w linii.

    Jeżeli chodzi o kwestie finansowe, to wiem (nie z własnego doswiadczenia), że LOT chyba sam opłaca TR, Eurolot kiedyś chyba stosował politykę zabierania z pensji, Ryanair chce €30.000 (netto; nie wiem jak wygląda opodatkowanie takiego szkolenia), Enter Air chce coś około 120-130 tysięcy złotych, Wizzair około 25-30 tysięcy euro.

    Też chętnie usłyszałbym, jak to wygląda w praktyce od strony pilota, bo chyba żadnej z powyższych kwot na ulicy nie znajdę

  5. #5
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez woszczol Zobacz posta
    LOT chyba sam opłaca
    Potwierdzam, za lojalke na 3 lata. Jeżeli się odejdzie wcześniej z własnej woli to trzeba oddać proporcjonalnie (czyli np. utrata badan nie powoduje koniecznosci zwrocenia pieniedzy). Od razu zarabia się normalne pieniądze więc nie ma tu mowy o zwracaniu za TR w pensji. Najlepsza propozycja na rynku pracy póki co.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z powietrza

    Domyślnie

    Lot nie jest najlepszą oferta na rynku, są lepsze. Widze, że tutaj jakaś gruba reklama odchodzi. Z embraerem badz dashem bez przyszłości na własnej działalności w firmie państwowej. No najlepsza oferta

  7. #7
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gracz1 Zobacz posta
    Lot nie jest najlepszą oferta na rynku, są lepsze. Widze, że tutaj jakaś gruba reklama odchodzi. Z embraerem badz dashem bez przyszłości na własnej działalności w firmie państwowej. No najlepsza oferta
    Lepiej zapłacić 30 tys euro na dzien dobry? Faktycznie jak ma sie bogatych rodziców to są lepsze oferty bo nie będę dyskutował ze TR na 737 jest bardziej przyszłościowy no ale nie każdy ma bogatych rodziców. Co do reklamy to uwierz mi ze w tej chwili gdy jest wielu kandydatow na miejsce to zadna linia nie musi sie reklamować co zreszta pokazuje fakt ze ludzie zgadzaja sie zaplacic te 30 tys euro aby latać. Pisze to co uznaje za słuszne z własnego doświadczenia. LOT ma trochę wad ale akurat nie wymieniłeś zadnej z nich.

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2016

    Domyślnie

    Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2016

    Domyślnie

    Pozwole zadać sobie jeszcze jedno pytanie. Type Rating i ATPL to chyba nie jest wystarczająco żeby latać w liniach,jeszcze IFR i inne licencje. To są kolejne koszty?

    [ Na telefonie ciezko znaleźć opcje edytowania odpowiedzi..]

  10. #10
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez brightblack Zobacz posta
    Type Rating i ATPL to chyba nie jest wystarczająco żeby latać w liniach,jeszcze IFR i inne licencje.
    Zależy co rozumiesz pod "ATPL". Zazwyczaj "frozen" oznacza to CPL, IR, ME, MCC i zdana teoria ATPL. Sam kurs teoretyczny do ATPL to koszt raptem kilku tysięcy, ale mając tylko kurs teoretyczny i PPL, to TR na liniowy samolot nie zrobisz .
    Mike5 likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •