Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 76
Like Tree66Likes

Wątek: Uwaga na Goldwings Flight Academy / EPBC

  1. #21

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Przyznam szczerze, że jeszcze chyba nigdy nie widziałem, aby w tygodniu pomiędzy 6-8 rano latał ktoś z Ventum a z Runwaya to może ze 2-3 razy jeden samolot, a jak ktoś pracuje i się równolegle szkoli (tak jak ja) to często gęsto ten pierwszy slot jest jedyną możliwością polatania w tygodniu.
    kitenation, to że nas nie widziałeś wcześnie z rana nie znaczy, że tego nie robimy Szkoła dopasowuje się do klienta i jeśli jest klient, który może czasowo latać tylko z rana, to może jak najbardziej. W tygodniu w sezonie można latać od 06:00. W weekendy loty szkolne są czasowo ograniczone przez zarządcę lotniska.
    Naprawdę nie wiem skąd te pogłoski.....
    W porównaniu do konkurencji u nas nie ma "typowych slotów", jeśli klient/student ma ochotę zabrać samolot na dłużej, to spokojnie może go rezerwować i latać
    Zapraszamy wszystkich aby przekonać się osobiście jak fajnie lata się na samolotach PS-28 Cruiser
    patryk_szym likes this.

  2. #22

    Dołączył
    Nov 2017

    Domyślnie

    Z góry przepraszam za błedną ortografie, gramatyke oraz szczególnie brak poprawnych znaków. W Polsce mieszkałem do 8mego roku życia i miałem Polski tylko na poziomie 2giej klasy szkoły podstawowej.

    Ale mimo tego chciałbym się czegoś dowiedzieć, stąd pytanie na temat szkół lotniczych. Na początek nierozumiem czemu wszyscy piszą że Goldwings jest najtańsze skoro według moich wyliczeń cena jest najwyższa 210 000 PLN tyle że zawiera kurs instruktorski oraz MCC i JOC. Na plus tej szkoły dla mnie przemawia fakt że wsród instruktorów są piloci liniowi więc można uzyskac więcej informacji na temat tego jak przygotować się do poźniejszych interviews w liniach lotniczych. Po drugie odniosłem wrażenie szczerości oraz dużej znajomości tematu podczas rozmowy z szefem Goldwings, we wtorek zostałem zaproszony na lot próbny oraz uzgodnienie planu ewentualnego szkolenia. Co do zapłaty (jako iż nieznam zasad w Polsce) na pytanie czy wszystko trzeba zapłacic odrazu dowiedziałem się że można płacić jak się chce i zaproponowano płacenie równych kwot co miesiąc.

    Więc z tego co tutaj pisze to trzeba jedynie uważać na ogranizacje i aby odrazu wszystko było zapisane tak jak powinno i aby mieć dokładny plan szkolenia aby nie było niespodzianek.

    Co do szkoły Ventum to także zamierzam ją we wtorek odwiedzić i chociaż na poczatku wydawało mi się że to może być najlepszy wybór (na początku w Goldwings telefon odebrał ktoś z pracowników i nie miał zbyt wiele informacji, dopiero poźniej porozmawiałem z szefem szkoły który wszystko dokładnie i szczerze wyjasnił. I wtedy po przemyśleniu rozmowa z Ventum zaczeła mi troche przypominać reklamy "Mango Gdynia" (aka wszystko łatwo, prosto, przyjemnie bez problemów i na 100 % praca w liniach lotniczych)

    Dlatego ogólnie doszedłem do wniosku że Goldwings jednak oferuje coś wiecej niz "dziękujemy dowidzenia" po ukończeniu kursu jako że jest kurs instruktorski oraz możliwość nabicia dużej ilości godzin nalotu w roli instruktora. Do tego podoba mi się opcja kursu MCC oraz JOC na miejscu a nie ewentualnie w Szwecji jako bonus do szkolenia za który szkoła już nie odpowiada. Pozatym in plus jest możliwość treningu na symulatorze Airbus 320 oraz interview training na tym symulatorze myśle że coś takiego bardzo się może przydać aby dostać sie do lini lotniczych.

    Ale jak mówiłem we wtorek sprawdze wszystko na miejscu i porozmawiam na żywo także z Ventum zanim udam się do Goldwings na symulator + lot próbny nad Warszawa oraz ewentualne ustalenie planu szkolenia.

    Dla mnie jak pisałem w innym wątku cena szkolenia jest sprawą zupełnie drugorzędną a najważniejsza jest jakość oraz szanse jakie później po ukończeniu będą na prace w liniach lotniczych.

  3. #23

    Dołączył
    Nov 2017

    Domyślnie

    Czytam Twoje posty i nie wierzę, ale przynajmniej ubaw jest dobry Ale zacznijmy od początku.

    Cytat Zamieszczone przez KT1988 Zobacz posta
    początek nierozumiem czemu wszyscy piszą że Goldwings jest najtańsze skoro według moich wyliczeń cena jest najwyższa 210 000 PLN tyle że zawiera kurs instruktorski oraz MCC i JOC.
    I już na tym etapie dałeś się kupić na opowieści właściciela szkoły. Po pierwsze sprawdź sobie w wykazie certyfikatów ośrodków w Polsce, czy GW posiada certyfikat w zakresie szkolenie MCC. Odpowiem Ci, że nie. Goldwings oferuje wszystkim swoim kursantom kurs MCC jako ostatni etap szkolenia, a efekt jest taki, że większość ich absolwentów robi to szkolenie w LOT Flight Academy, włącznie ze mną.
    Po drugie zastanów się, co Ci oferuje szkoła. Jeszcze nie siedziałeś w samolocie, nie masz zielonego pojęcia z czym to się je i czy w ogóle się nadajesz do latania, a już wciskają Ci kurs instruktorski?! Weź się człowieku obudź. Jeszcze nie wiesz, czy w ogóle nadajesz się do latania, a tym bardziej nie masz pojęcia czy masz jakiekolwiek predyspozycje do bycia instruktorem.

    Cytat Zamieszczone przez KT1988 Zobacz posta
    Na plus tej szkoły dla mnie przemawia fakt że wsród instruktorów są piloci liniowi więc można uzyskac więcej informacji na temat tego jak przygotować się do poźniejszych interviews w liniach lotniczych.
    W większości ośrodków w Polsce angażują się piloci liniowi z różnych firm. On ma za zadanie nauczyć Cię latać, a nie przygotowywać do interview. Są firmy, które specjalizują się w przygotowaniu kandydatów do rozmów rekrutacyjnych do różnych linii lotniczych.

    Cytat Zamieszczone przez KT1988 Zobacz posta
    Po drugie odniosłem wrażenie szczerości oraz dużej znajomości tematu podczas rozmowy z szefem Goldwings, we wtorek zostałem zaproszony na lot próbny oraz uzgodnienie planu ewentualnego szkolenia.
    O tą szczerość zapytaj tych wszystkich, którzy z firmą GW spotkali się w sądzie i sądzą się o zwrot pieniędzy za niezrealizowane szkolenie. Poszukaj w internecie, ile osób rezygnowało ze szkolenia w GW i przenosili swoje szkolenie, a potem się muszą sądzić żeby otrzymać zwrot pieniędzy za niezrealizowane szkolenie. Plan szkolenia, na program od początku do frozen ATPL to możesz sobie wsadzić w buty, bo już tak prozaiczny czynnik jak pogoda zweryfikuje go w pierwszym tygodniu.

    Cytat Zamieszczone przez KT1988 Zobacz posta
    Więc z tego co tutaj pisze to trzeba jedynie uważać na ogranizacje i aby odrazu wszystko było zapisane tak jak powinno i aby mieć dokładny plan szkolenia aby nie było niespodzianek.
    Niespodzianki czekają Cię w każdym ośrodku i nigdy szkolenie lotnicze nie pójdzie po takiej myśli jak chcesz. Nawet na tak pozornie prostą operację lotniczą jak lot po kręgu składają się dziesiątki czynników.

    Cytat Zamieszczone przez KT1988 Zobacz posta
    Pozatym in plus jest możliwość treningu na symulatorze Airbus 320 oraz interview training na tym symulatorze myśle że coś takiego bardzo się może przydać aby dostać sie do lini lotniczych.
    To czy dostaniesz się do linii lotniczej w 95% zależy tylko od Ciebie. Od Twojego poziomu przygotowania teoretycznego i umiejętności. A to zależy od Twojego zaangażowania w szkolenie, czasu poświęconego na samokształcenie oraz znajomości i umiejętności lotów wg IR. Natomiast jeżeli nie mając wylatanej jeszcze godziny, dla Ciebie argumentem przemawiającym jest możliwość polatania na symulatorze Airbus A320 to proponuję Flight Simulator. Jednocześnie tym tokiem rozumowania, weź pod uwagę Bartolini bo mają symulator 737.

    Cytat Zamieszczone przez KT1988 Zobacz posta
    Dla mnie jak pisałem w innym wątku cena szkolenia jest sprawą zupełnie drugorzędną a najważniejsza jest jakość oraz szanse jakie później po ukończeniu będą na prace w liniach lotniczych.
    Jeżeli najważniejsza jest jakość to zostań w Szwecji i tam się szkól. Jakość zintegrowanego szkolenia vs szkolenia modułowe oferowane przez wszystkie szkoły w Polsce to jest przepaść. Wystarczy popatrzeć na absolwentów Polibudy Rzeszowskiej, którzy swoje szkolenia realizują w formule zintegrowanej.
    ozim, GoldenDave, Kaczorra and 1 others like this.

  4. #24

    Dołączył
    Nov 2017

    Domyślnie

    W Szwecji szkol lotniczych niesprawdzalem tylko w Norwegii, gdybym mial gdzies wybrac szkole poza Polska to by bylo BAA. W Norwegii to szkolenie kosztuje wiecej niz w Polsce pelne szkolenie + BAA type rating + 500 godzin na Boeingu/Airbusie jako pierwszy pilot.

    Wiec mysle ze nie jest warto w Norwegii sie szkolic patrzac na to ze osoby konczace szkole w Norwegii wcale w wiekszej ilosci do linii lotniczych nie trafiaja.

    Wiem ze mozna bylo dookola cala Polske objezdzic lacznie z Bartolini i jeszcze na Litwe sie wybrac etc. itd. No ale bedac w Goldwings na zywo doszedlem do wniosku ze jednak wszystko wydaje sie bardzo profesjonalne nie tylko szef szkoly lotniczej. Wiec sie zapisalem, a jak bedzie to sie okaze wierze ze profesjonalnie.

    Co do wynikow to wiadomo ze wszystko zalezy od wlasnego zaangazowania ja mam 100 % czasu na nauke oraz podwojna motywacje bo nie tylko spelnie marzenia to do tego nie bede musial wiecej mieszkac w Norwegii.

    Jak narazie 100 % profesjonalizmu widzialem w Goldwings, a jak bedzie sie okaze wierze ze wybralem najlepsza szkole. Na miejscu takze slyszalem o tym ze opinie na forum sa anonimowe i stad tyle narzekan na wszystkie szkoly, patrze a tu ktos zalozyl nowe konto specjalnie zeby napisac tu jeden post. Potwierdza to raczej to co mowil szef Goldwings o narzekajacych anonimowo, na facebooku widze samych zadowolonych absolwentow podpisanych imieniem i nazwiskiem.

    Coz tak czy inaczej, podobalo mi sie to co wczoraj widzialem wiec szkole wybralem pozostaje miec nadzieje ze bedzie wszystko profesjonalnie i skutecznie.

  5. #25
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wąski Zobacz posta
    Jeszcze nie wiesz, czy w ogóle nadajesz się do latania
    nie wtracam sie do meritum, bo zadnej z tych szkol nie znam ale z tym zdaniem nie moge sie zgodzic - skoro gosc chce latac i nie ma ewidentnych problemow medycznych to znaczy ze sie nadaje. Kazdy sie nadaje, latac na poziomie podstawowym nawet malpe mozna nauczyc to tylko kwestia czasu i samozaparcia, no i kasy oczywiscie
    T0pek likes this.

  6. #26

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Na priv podpisze ci się imieniem i nazwiskom a nawet podeśle foto:P na forum sory.
    zrobiles jak uważałeś, życzę ci żebyś nie żałował i jestem ciekaw co powiesz za rok (oby jak najlepiej). Mam tylko nadzieje; ze nie zgodziłeś się na wpłatę parudziesięciu tys. z góry w zamian za stary model iPada
    Kaczorra likes this.

  7. #27

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    nie wtracam sie do meritum, bo zadnej z tych szkol nie znam ale z tym zdaniem nie moge sie zgodzic - skoro gosc chce latac i nie ma ewidentnych problemow medycznych to znaczy ze sie nadaje. Kazdy sie nadaje, latac na poziomie podstawowym nawet malpe mozna nauczyc to tylko kwestia czasu i samozaparcia, no i kasy oczywiscie
    Ja dla odmiany nie mogę zgodzić się z twoim zdaniem - tzn. zgodzę się, ale połowicznie - każdego bowiem można nauczyć latać, ale nie każdy do tego się nadaje :P
    Wybacz mentorski ton, ale były takie 3-4 lata że w sezonie wypuszczałem 10-15 pilotów samolotowych i jakieś 20 szybowcowych (tych drugich podstawowo). Z całej tej masy ludzi "rękę do latania" miało jakieś 20-25% - oni dziś są kapitanami w liniach, latają w ZUA, w wojsku (z tych ostatnich została garstka - większość to już emeryci), natomiast reszta w większości nigdy nie osiągnęło tego co planowali i wcześniej zakończyło karierę, może jeszcze jakiś najwytrwalszych zostało zwykłymi lotniczymi rzemieślnikami.
    m..m and Kaczorra like this.

  8. #28

    Dołączył
    Nov 2017

    Domyślnie

    @kitenation: Nie chodzilo mi o twoja wypowiedz bo widze ze dlugo jestes na forum, tylko o wypowiedz "Wąski" bo zobaczylem ze napisal tylko ten jeden post oraz zalozyl nick na forum w niedziele. Wiec pasowalo idealnie do tego co mi opowiedziano na temat anonimowych komentarzy.

    A co do organizacji wygladalo na dzien dzisiejszy wszystko bardzo profesjonalnie, a jak bedzie to sie dopiero okaze. Wierze ze szkola jest profesjonalna i z tego co do tej pory widzialem to jest jak najbardziej.

    A co do latania wierze ze da sie wszystkiego nauczyc, test FAST ADAPT udalo mi sie przejsc w Norwegii mimo ze naprawde nie bylo to nic prostego powiedzialbym ze najtrudniejsze zadanie jakie dostalem wszystkie 4 rzeczy naraz robic poprawnie i zapamietac (i tak wpadlo pare bledow ale dosc malo zeby bylo zdane). Pozatym slyszalem ze duzo wiecej atrakcji jest w samolocie szkoleniowym niz tym liniowym ktory prawie caly czas leci na autopilocie.

    Tak czy inaczej nie moge sie doczekac latania

    PS. Slyszalem takze iz jest szansa ze szkola Goldwings zostanie szkola wspolpracujaca z Wizz Air podobnie jak BAA.

  9. #29

    Dołączył
    Nov 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    nie wtracam sie do meritum, bo zadnej z tych szkol nie znam ale z tym zdaniem nie moge sie zgodzic - skoro gosc chce latac i nie ma ewidentnych problemow medycznych to znaczy ze sie nadaje. Kazdy sie nadaje, latac na poziomie podstawowym nawet malpe mozna nauczyc to tylko kwestia czasu i samozaparcia, no i kasy oczywiscie
    Tylko my tu nie mówimy o lataniu podstawowym, tylko o lataniu na poziomie licencji zawodowej i o wciśniętym mu już szkoleniu do uprawnienia FI. Do tego też każdy kto chce się nadaje?
    Kaczorra likes this.

  10. #30
    Awatar patryk_szym

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Heidelberg

    Domyślnie

    Od byłych uczniów GW latających dziś w liniach wiem, że nie warto tracić nawet minuty na ten ośrodek który tak jak kilka lat temu rozpoczął swoją niechlubną działalność, tak kontynuuje ją nadal. Jest kilka ośrodków które mogę polecić. W razie czego priv
    70-300 + D5100


  11. #31

    Dołączył
    Nov 2017

    Domyślnie

    Ja na tym forum nie widzialem ani jednej szkoly w Polsce ktorej by ktos w jakims watku negatywnie nie komentowal. Za to na facebooku widze pelno zadowolonych osob pod kazda szkola i co chwila kolejny absolwent dostaje prace w liniach lotniczych. Wiec w takim przypadku skontaktowalem sie z kilkoma szkolami i wybralem ta ktora mi sie wydawala najbardziej szczera i profesjonalna w swoim podejsciu, a na zywo takze wydaje sie wszystko profesjonalnie.

    A co do ukonczenia FI to podobno zwieksza szanse otrzymania pracy w liniach jak sie ma wiecej uprawnien a do tego mozna nabic dzieki temu pelne 500 godzin nalotu w Goldwings bez dodatkowych kosztow. Jesli nie liczyc tego FI to kazda szkola oferuje pelny program zawodowy wiec Goldwings ma poprostu FI, MCC i JOC w bonusie (MCC i JOC maja byc dzieki temu ze bedzie symulator Airbusa 320). Pozatym podobno jest wiecej atrakcji w zwyklej Cessnie niz zawodowo w np. Boeingu gdzie wedlug kapitana linii lotniczych prawie caly czas leci autopilot.

    Co do samego szkolenia w Goldwings to czesc praktyczna rozpoczne w Grudniu dopiero jak sie do Polski przeprowadze, jak narazie dostalem 3 ksiazki ktore sobie przewertowalem oraz wyklady codzienne przez internet z instruktorem ktore dzis sie rozpoczely. Jak do tej pory wszystko wyglada profesjonalnie, na poczatku grudnia maja byc 3 dni na zywo szkolenia z teorii i z tego co zrozumialem egzamin PPL (A) teoria a potem praktyczne latanie w koncu

    Co do wplat to tez wszystko jest profesjonalnie i kazdy moze zaplacic jak mu lepiej odpowiada nie trzeba wcale 210 000 z gory, mozna placic kwartalnie, miesiecznie jak sie chce. Ja wybralem miesiecznie bo w ten sposob jest taniej bo kapital moze chwile popracowac na funduszu zanim zostanie wplacony caly. Wiec placenie za wszystko z gory jest nieprawdziwe bo nikt tego nie wymaga.

    W miare jak bede kolejne szkolenia przechodzil i zdobywal kolejne uprawnienia to napewno napisze czy jestem rownie zadowolony i czy wszystko jest profesjonalnie tak jak do tej pory.

  12. #32
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KT1988 Zobacz posta
    Pozatym podobno jest wiecej atrakcji w zwyklej Cessnie niz zawodowo w np. Boeingu gdzie wedlug kapitana linii lotniczych prawie caly czas leci autopilot.
    Ten kapitan z Gold Wings Ci tak powiedział? Peany sprzedażowe się rozkrecają na tym forum.

  13. #33

    Dołączył
    Nov 2017

    Domyślnie

    Nie tylko kapitan z Goldwings tak powiedzial, oczekujac w kolejce do badania I klasy w WIMLu spotkalem pilota Ukrainca z Turkmenistanu pracujacego w Pegasus Airlines w Turcji ktory sobie w Polsce robil badania aby miec EASA I klase lotnicza (bo ta ktora mial to nie wazna w krajach UE mowil). Pilot ten nie byl zwiazany z zadna szkola w Polsce. I jak z nim rozmawialem to tez mowil ze wiekszosc czasu leci autopilot i ze bywa nudno za sterami. Wiec szybko odkrylem ze moja mysl ze im wiekszy samolot tym ciekawiej sie leci nie jest poprawna.

    Pozatym nie wiem jak to sie ma do peanow sprzedazowych szkolenia, informacja o tym ze bycie pilotem liniowym to nie zawsze az taka super frajda jak sobie pasazerowie czy ludzie ktorzy jeszcze nie polatali na zywo wyobrazaja. Poprostu szczerze opowiedzial zarowno kapitan z Goldwings jak i przypadkowo spotkany pilot co i jak jest.

    A pozatym to jak widze po roznych tematach to w Polsce nie ma szkoly lotniczej na ktora by ktos na forum nie narzekal, podczas gdy na facebooku podpisani imieniem i nazwiskiem wszyscy chwala i to kazda szkole. Wniosek z tego prosty ze jak ktos nowy chce wybrac szkole to poprostu musi ktoras wybrac i miec nadzieje ze bedzie dobrze. Bo inaczej to mozna siedziec sobie i czekac niewiadomo na co bo i tak nic wiecej sie czlowiek nie dowie niz to co mowia szkoly, to co narzekaja ludzie na forum i to co chwala ludzie na facebooku. A co do osob ktore dostaly prace w liniach to przeciez mozna sprawdzic w linii lotniczej ze naprawde ta prace dostali wiec to prawda a nie ze szkoly sie chwala.

    Bede od Grudnia sie szkolil w Polsce w Goldwings obecnie mam e-wyklady przez internet, wiec chetnie napisze jakie bedzie to szkolenie i czy caly czas takie profesjonalne jak dotychczas mam wrazenie.

  14. #34

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Niestety jest tak, że osoby polecające na Facebooku z imienia i nazwiska często już nic ze szkoła wspólnego nie maja albo np polecili, bo byli instruktorami i mieli z tego coś dla siebie. To dla przykładu jedna z osób która widnieje na str. GW z 5 gwiazdkami uczyła mnie latać i jak kończyłem PPL to gorąca zachęcała mnie żeby z tamtąd sp*******ć, bo tez się wąchałem a teraz absolutnie nie żałuje. Ja uważam ze jeśli chodzi o szklenie to każda szkoła jest tylko tak dobra jak instruktor który cię szkoli. Ja na poziom szkolenia w
    GW nie narzekałem i nie narzekam. Bolało mnie podejście do klienta ktory już jest a nie ktory potencjalnie może przynieść pieniądze, ogolnopojetr chaos i burdel organizacyjny oraz brak przejrzystości w kwestia h finansowych, czy tez zPisy w proponowanej umówię 0-ATPL typu "w przypadku rozwiązania umowy zleceniodawca zwróci zleceniobiorcy równowartość przekazanych materiałów szkoleniowych w wysokości 7 000 zł"... jedyne materiały jakie zawał GW to klucz do BGS, który tak czy siak był uwzględniony w. Dnie szkolenia teoretycznego ATPL wiec o co came on? I jestem prawnikiem z zWodu wiec zwracałem na takie rzeczy uwagę ale ilu 19 latków bo przysłowiowych Turków podpisywało coś takiego i potem przy ewentualnej. Nęci zmiany ośrodka pojawiał się (m.in. Taki jeszcze problem).

    MCC i JoC wcale nie jest w bonusie tylko pla idź za go i to duuuuzo więcej niż gdziekolwiek indziej. I powiedz ile masz tej miesięcznej raty? Bo miałem podobna propozycje: 10k miesięcznie.... niestety każde zadanie szkoły abyś wpłacał więcej niż: 3-4 do przodu i próba oszustwa bo niby z jakiego powodu rata miesięczna? To nie kredyt tylko usługa. Ciekawe czy za gaz płacisz 5 tys z góry za rom ft tez jak przychodzi faktura za zużycie?

  15. #35

    Dołączył
    Nov 2017

    Domyślnie

    Z tego co widzialem na miejscu to chaosu informacyjnego tam nie ma. Szef pokazywal mi dokladne grafiki wszystkich instruktorow, rozplanowane szkolenia etc. Poinformowano mnie takze ze problemy wiadomo ktos moze miec jesli tylko w niektore dni moze latac a w te dni akurat nie bedzie pogody etc. itd. A jak ktos ma 100 % czasu na nauke i moze latac o kazdej porze oraz ma pelna fleksybilnosc jak w moim przypadku to nie bedze najmniejszego problemu abym szybko i skutecznie mogl przejsc szkolenie, a jak szybko calosc ukoncze to zalezy ode mnie i tego jak bede zdawal egzaminy.

    Ja tez jestem prawnikiem tylko ze po prawie Norweskim i co do umowy to mnie jedynie zastanawialo uzytkowanie w sposob nie niszczacy i nie powodujacy nadmiernego zuzycia samolotow ale otrzymalem sprecyzowanie ze to chodzi o skrajne przypadki takie jak np. ladowanie z premedytacja zle tak ze np. podziurawia sie opony po jednym ladowaniu etc. Oraz ze oczywiscie podczas szkolenia z instruktorem zanim zacznie sie latac samemu to instruktor szkoli i instruktor odpowiada.

    Co do oplaty za rezygnacje to nie zrobila na mnie szczegolnego wrazenia, ale to pewnie dlatego bo mam doswiadczenie norweskich umow, a w Norwegii 14 000++ (++ bo marny kurs NOK do PLN) NOK to jest suma ktora nie jest jakas wygorowana za rezygnacje z kontraktu opiewajacego na 420 000 ++ NOK. Byc moze w Polsce sa inne zwyczaje ale to akurat mojej uwagi tak nie przyciagnelo jak nadmierne zuzycie samolotu ale to zostalo sprecyzowane wiec cala umowa jest absolutnie ok.

    Co do oplat to jako ze planuje w miare szybko dac rade wykonac szkolenie to wyszlo po 14 000 PLN miesiecznie wplaty przez 15 miesiecy czyli razem 210 000 PLN tak jak ma kosztowac pelne szkolenie. I wcale nie wychodzi tak drogo z mysla o tym ze mozna nabic dodatkowy nalot po ukonczeniu szkolenia juz w cenie a gdzie indziej np. extra 100 godzin to jest 50 000 do 70 000 PLN.

    Ogolnie jak do tej pory wszystko jest w pelni profesjonalne, takze po podpisaniu umowy. Oczywiscie jak narazie to do Grudnia tylko e-learning. Wiec dopiero jak przybede do Polski od Grudnia to sie zacznie "prawdziwe szkolenie" to bede mogl powiedziec cos wiecej jak jest.

    Co do wpisow na forum i na facebooku to wszystkie szkoly lotnicze na facebooku maja praktycznie same pozytywne wpisy podczas gdy na forum kazda szkola ma pelno negatywnych wpisow. Wiec nie pozostaje nic innego jak przekonac sie samemu, ja bede pisal w miare postepow w szkoleniu jakie bedzie moje subiektywne odczucie szkoly GoldWings. Jak narazie moge tylko powiedziec ze 100 % profesjonalnie wszystko sie odbywa do tej pory.

    PS. Calkiem mozliwe jest ze od czasu kiedy osoby tutaj piszace sie szkolily to w Goldwings wiele sie zmienilo i dlatego ja mam jak narazie zupelnie odmienne wrazenie. Na temat tego co bylo kiedys nijak mi sie wypowiadac, moge tylko opowiedziec w miare szkolenia jak jest dzis.

  16. #36

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    GW moim zdaniem stanowczo NIE i również nie wybrałbym EPBC do szkolenia .

  17. #37

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Ja miałem wrażenie takie jak ty. Do czasu. Nie łudź się ze w 15 miesięcy skończysz szkolenie. Jak będziesz w tymczasowe na etapie zdania ATPL w ULC. Zostanie ci cpl ir me ci joc i mcc. Jak zrobisz to w kolejny rok to będziesz gość. Na szczęście to twoje pieniądze a nie moje. Ja się tylko dziwie jak ludzie łapią się na coś takiego - szkoliłem się jeszcze pod koniec zeszłego roku i nie sadze żeby a tyle się zmieniło. Życzę sukcesow, nie chce cie zniechęcać i nie będę, ale żeby potem nie było ze nikt nie ostrzegał.

    po prostu boje się ze za rok zrozumiesz sam po wpłaceniu 180 tys. I będąc po ppl i z parodziesiecioma h dodatkowego nalotu pic (obu nie ale znam nie jedna osobę z GW która była w tym miejscu). Ale tak jak mówię, twoje pieniądze, twoje życie i twoja kariera.

  18. #38

    Dołączył
    Nov 2017

    Domyślnie

    Wszystko sie okaze co i jak bedzie, z gory nieda sie wiedziec a o kazdej szkole sa na forum ludzie ktorzy sie wypowiadaja niepochlebnie. Wiec jak dla mnie lepiej zaczac niz siedziec i rozmyslac nad szkolami miesiacami.

    Ale tak na logike jaki by szkola miala sens aby kogos trzymac jak najdluzej skoro i tak zaplaci tyle samo. Wiec mysle ze byc moze rzeczywiscie jest roznica jak ktos ma 100 % czasu na szkolenie kontra jak ktos ma prace + rodzine + musi moze skads dojechac na szkolenie. Bo jak ktos ma 100 % czasu na lotnictwo to nawet jakby cos takiego sie zdarzylo (mam nadzieje ze nie bedzie sie zdarzac bo jak mowilem szkola jest bardzo profesjonalna przynajmniej w moim subiektywnym odczuciu) ze np. przychodzi sie gotowym do lotu i okazuje sie ze nie ma samolotu nie z winy pogody czytechnicznej tylko z organizacyjnej. To dla mnie nic sie niestalo bo nastepnego dnia wykonam moj lot, a jesli ktos ma prace albo musi dojechac z daleka to dla niego sie pewnie cos stanie i bedzie mial problem. Wiec sytuacja szkolacego sie napewno rzutuje na to jakie ma oczekiwania oraz w jakim czasie wszystko ukonczy.

    Wiem ze w Polsce sie szkolilo pare osob ze skandynawii zarowno z Finlandii, Norwegii jak i Szwecji. I sporo z tych osob szkolenie dosc szybko ukonczylo wiec mysle ze to czy ktos mieszka zaraz obok szkoly + ma 100 % czasu tylko na lotnictwo ma tez jakies znaczenie jesli chodzi o czas ukonczenia szkolenia. Bo wtedy ewentualny problem organizacyjny raczej nie powinien przeszkodzic skoro jak nie teraz to jutro czy kiedy bedzie czas w najblizszym czasie. A jak ktos nie ma 100 % czasu to juz musza terminy sie zgadzac. Oczywiscie mam nadzieje ze problemow z organizacja nie bedzie bo szkola wydaje mi sie bardzo profesjonalna, ale jesliby to mial byc najwiekszy problem a wszystko inne idealne to nie jest to najgorsze co moze byc nietak w szkole lotniczej.

  19. #39

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Miałem się już nie wypowiadać w tym wątku ale sam tak naprawdę zadałeś podstawowe pytania:
    Trzymanie kursanta: zauważ ze płacisz z góry. Samoloty są ograniczone, psują się instruktorzy odchodzą do linii. Ty już zapłaciłeś ktoś nowy dopiero zapłaci. Odpowiedz sobie sam, bo w GW nikt na ppl nie narzekał jakoś bardzo. Schody zaczynaja się na etapie szkoleń zawodowych.
    W roku pańskim 2016 regularnie zdążały się przypadki, że o 23 w poniedziałek był spór w grafiku, a o 6 rano na lotnisku się okazywało ze samolot jest od doby na prochach albo instruktor zaznaczał ze przedłuża weekend tylko jakoś nikt nie pamiętał by do mnie Zadzwonic.
    Nie licz na to, ze jeśli masz 100% czasu to jak będziesz mógł i będzie pogoda, to będziesz latał. W machinacji typu GW czy Ventum gdzie szkoli się kilkadziesiąt osób dostaniesz np. 3 załóżmy max 4 sloty w tygodniu. Jak ci te sloty wypadną, bo akurat od 6 do 8 jak miałeś latać instruktor zaspał albo nie było paliwa (taki przypadał tez miałem ze na lotnisku się okazywało zecsamolot jest pusty, beczka jest pusta a do samochodu cysterny ktoś niechcący zabrał klucze i będzie dopiero o 9), to nie licz ze polecisz o 9 bo o tej 9 ktoś inny ma swój slot i raczej go nie odda.

  20. #40

    Dołączył
    Nov 2017

    Domyślnie


    Polecamy

    Jesli z winy szkoly nie bedzie sie moglo odbyc moje szkolenie to wedlug mnie wydaje sie oczywistym ze to szkoly zadaniem jest aby wygenerowac czas w ktorym bede mogl odbyc szkolenie. Pozatym wydawac by sie moglo ze w ciagu 15 miesiecy bedzie wiecej niz dosc czasu aby odbyc wszystkie godziny lotu.

    Z tego co mi mowiono to najwiecej zalezy od tego jak szybko ktos jest w stanie sie nauczyc teorii i pozdawac egzaminy ATPL i ze od tego glownie zalezy kiedy sie ukonczy szkolenie a wylatac swoje godziny sie zdazy napewno. Ale coz moze i jest inaczej okaze sie w rzeczywistosci jak jest. Jesliby tak bylo ze nie dostane mojego "slota" i szkola mi nie przydzieli slotu zastepczego to napewno o tym napisze. Ale wierze ze nic takiego nie bedzie zdarzalo i szkola okaze sie rownie profesjonalna przez caly okres szkolenia.

    W koncu jakims cudem niektorzy absolwenci ze skandynawii ukanczali szkolenie bardzo szybko wiec nie moglo zupelnie nie funkcjonowac.

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •