Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 2 3 4
Pokaż wyniki od 61 do 76 z 76
Like Tree66Likes

Wątek: Uwaga na Goldwings Flight Academy / EPBC

  1. #61

    Dołączył
    Nov 2017

    Domyślnie


    Polecamy

    Dzieki za ekstra informacje: jordanj & kicor fajnie czasem cos konstruktwnego o tym gdzie cos jest dobrego w innej szkole zamiast co tylko co moze byc zlego w tym co sie wybralo.

    Jak pisalem powiniennem jednak jeden dzien dluzej byc w Polsce i pojechac sobie tym taxi nawet i do Lodzi i sprawdzic to Bartolini no ale trudno teraz juz za pozno.

    Co do podzialu szkolenia to ja widocznie popelnilem blad myslac ze te szkolenia to tak samo jak w Norwegii jesli jest kompletne szkolenie to szkola odpowiada za calkosztalt (zwlaszcza jak zapewnia extra nalot w roli ich wlasnego instruktora juz po ukonczonym szkoleniu) i lepiej ksztalci niz tak modulowo i ze to dotyczy kazdej szkoly. Ale jak sie okazuje szkolenie kompletne w Polsce to to samo co modulowe z tego co czytam na forum. I nie ma jakiegos innego podejscia ze tylko ten kto ma 0-ATPL kompletne w jednej szkole to "produkt tej szkoly" i ze szkola sie ekstra stara o tych absolwentow aby miec lepsza renome.

    Widocznie rzeczywiscie za malo w Polsce mieszkalem i wazniejsze tu i teraz niz renoma szkoly jesli jest tak jak piszecie. W najgorszym razie jesli teoria bedzie mi szla rownie dobrze jak zawsze (nie chwalac sie w szkole sredniej czy na studiach teoria zawsze mi szla bardzo szybko i gladko gorzej z zadaniami praktycznymi/manualnymi gdzie cos sie robi rekami na poczatku jak cos robie manualnego to zajmuje mi chwilke wszystko dokladnie opanowac (chociazby glupia wymiane oleju w motorowce) i lubie sobie na spokojnie przeciwczyc, za to pozniej jak juz zyskam "automatyczne odruchy" to idzie mi skolei zazwyczaj lepiej niz tym co podstawy manualnie natychmiast potrafili (przynajmniej tak mialem jesli chodzi o samochody, wszyscy znajomi odrazu za kolkiem i jada pach, pach, pach ale teraz na torze wyscigowym ja najszybciej przejezdzam z kolegow ( tym samym samochodem 760i pojezdzili jak sie na tor wybralismy nie ze samochodem nadrobilem ) ) to najwyzej w razie problemow bede musial doplacic za priorytet polaczony z wieksza iloscia godzin czy cos takiego zebym na tym nie stracil a bylo w miare szybko.

    Aka "jestem tu klientem chce kupic 10 extra godzin od piatku + bonus priortytet na szkolenie planowane" to jednak kazda szkola dbajaca o renome zadba o swojego absolwenta jesli to bedzie polaczone z takim samym extra zyskiem, a ja bede mial extra godziny nalotu + sobie potrenuje. Im wiecej treningu tym szybciej mi sie "automatyzacja ruchow" dokona tak jak sie dzieje ze wszyskim co sie kontroluje manualnie (potem to tylko sie widzi co sie chce zrobic a rece same to robia i skrecaja tam gdzie sie chce i nie trzeba nawet myslec o ruchu rak).

  2. #62

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KT1988 Zobacz posta
    .....mam wlasny kapital z pracy oraz spieszy mi sie bo chce zdazyc zostac pilotem liniowym aby moc na zawsze sie do Polski przeprowadzic lub chociaz wyprowadzic z Norwegii....
    Ja dla odmiany nie o szkole... Tak po przeczytaniu kilku twoich wypowiedzi, bynajmniej nie ze złośliwości, ale ze zwykłej ciekawości zapytam czy na pewno jesteś gotowy na to aby w poniedziałek zerwać się z łóżka o 3:30 nad ranem aby z walizką zawierającą 3 pary majtek i skarpetek, dwie koszule i przybory toaletowe o 4:30 być na Okęciu, bo o 6:00 start na pierwszy odcinek do KRK. W Krakowie zjesz jakąś bułkę z kiosku i popijesz kawą z papierowego kubka, szybki przegląd samolotu, kontrola listy załadunku, sprawdzenie wyważenia, uzupełnienie dziennika pokładowego i odcinek powrotny do WAW. Jak dziewczyny z kabiny będą miłe to w czasie lotu dostaniesz wafelka i kolejną kawę. Lądujesz o 9:30. Masz 2 godziny przerwy, więc wypad do baru na zjedzenie czegoś ciepłego i na kwadrans przed 12:00 kolejna rotacja do GDA. Wracasz o 15:30 i po godzinie lecisz do WRO. Tam jakaś kolacja w hotelowej restauracji i spać bo na Strachowicach musisz być na 5:00 rano, a po drodze chcesz jeszcze kupić jogurt i bułkę (restauracja wydaje śniadania dopiero od 6:30)

    We wtorek o 6:00 start do WAW, a o 8:00 lecisz już GDA i z powrotem. Po powrocie masz parę godzin wolnego (w tym czasie znowu jakiś marny obiad na stołówce), bo następny start dopiero o 15, tym razem do RZE. Tam znowu nocujesz by we środę rano wrócić i o 10:00 przesiąść się na Kaliningrad.

    W środę teoretycznie luz, bo po powrocie z KGD od 15:00 masz już wolne. Niestety tylko teoretycznie. Najpierw przed lądowaniem była mgła więc czekaliście prawie godzinę w kolejce, później przed wyjściem ze standu siadła hydraulika i pół godziny szukali usterki. Wracasz o 16:30, no ale masz wolne. Ba, masz nawet wolne w czwartek - jesteś na "stand baju".

    W czwartek masz w końcu trochę czasu dla siebie - możesz wyprać gacie i koszule, podskoczyć do mamy, zrobić jakieś zakupy i zjeść normalny obiad. Wieczorem nawet umówiłeś się do kina. Już szykowałeś się do wyjścia gdy dostałeś telefon - kolega nie wrócił z rotacji do GDA (mgła) więc ty lecisz za niego o 17:00 do WRO (dobrze że zjadłeś obiad). Walizki nie musisz brać, wracasz busem bo jutro o 6:00 masz POZ.

    W piątek po powrocie z POZ robisz jeszcze rotacje KRK i lecisz do GDA gdzie nocujesz. Na szczęście, w sobotę po powrocie z Gdańska do poniedziałku wolne!!!

    I tak tydzień za tygodniem, miesiąc za miesiącem, rok za rokiem. Czy słońce czy deszcz, czy lato czy zima, czy "piździ jak w kieleckim" czy mgła gęsta jak mleko, a to wszystko za 8000 brutto. Przynajmniej przez 3 lata bo dopiero wówczas starszeństwo będzie pozwalało szefowi pilotów wysłać cię na egzamin praktyczny na liniową i kurs kapitański - o ile oczywiście ktoś oceni że masz predyspozycje do dowodzenia załogą.

    Zaznaczam, że nie jestem ani nie byłem pilotem komunikacyjnym więc z pewnością nieco przejaskrawiam to wszystko, ale czytając twoje wypowiedzi odniosłem wrażenie że nie masz jakiejś wielkiej wiedzy o lotnictwie i pracy pilota liniowego, więc tylko chciałem zapytać czy to na pewno jest to co chciałbyś w życiu robić, czy po prostu chcesz się sprawdzić?
    jordanj and sosen21 like this.

  3. #63
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    8 brutto to już chyba nikt na rynku nie płaci?

  4. #64

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Polecam nowy wątek "Uwaga na Ventum". Ubawiłem się po pachy (i ktoś coś jeszcze powie o profesjonaliźmie)

  5. #65

    Dołączył
    Nov 2017

    Domyślnie

    @Krotka Prosta: Nie zeby na poczatku pensja byla az tak wazna skoro nie bedzie trzeba o 8mej rano przyjmowac u Fylkesmannen przemowe od wscieklego kolesia ktory musi rozebrac kawalek garazu lub w NAVie od 9tej rano przyjmowac niekonczacy sie ciag "meneli" z problemami socjalnymi ktorzy nie dosc ze z twojego podatku dostaja calkiem godna wyplate na degustacje to jeszcze z przyjemnoscia wyzywaja bo przeciez to znaczy ze maja prawdziwy problem socjalny i pracowac napewno nie moga.

    Zamiast tego w rano, wieczorem lub tez w nocy o polnocy bede mogl robic cos pasjonujacego i co bedzie sprawialo przyjemnosc (prowadzenie samolotu, czy nawet to kontrolowanie autopilota jesli sam leci wiekszosc czasu) i bede sie zastanawial gdzie polece a nie jakie nudne sprawy sie pojawia oraz co wymysla wsciekli ludzie ktorym wydaje sie ze to prawnik osobiscie a nie parlament ustanawia litere prawa.

    Praca to jest tylko wtedy jak sie robi cos czego sie nielubi, jak sie lubi co sie robi to juz nie praca tylko hobby za ktore ktos placi Podobnie z nauka, jak czytam teorie do PPL to jest to cos ciekawego (a nie nudy jakies) wiec nienazywam tego nauka tylko ciekawa lektura. No moze poza zapamietaniem skrotow definicji z Air Law to mi akurat przypominialo na chwile czemu miedzy innymi prawo jest nudne i czemu bycie prawnikiem to nudna praca

    A co do pensji to slyszalem ze jak ktos sie do linii lotniczych dostanie to jest lepsza, no chyba ze wszystkie artykuly i to co media pisza oraz o czym linie lotnicze informuja na temat pensji to tez marketing. Ale mysle ze szkoly lotnicze az tak przemyslanej reklamy nie maja aby media dyktowac co maja pisac Ale zeby i bylo te 8000 to w Polsce 8000 PLN netto (zalozmy netto bo niski podatek 19 % liniowy dla firm) vs. 15 000 PLN (w Norwegii po ogromnym podatku) to jesli ktos chce zyc sobie a nie oszczedzac i czekac na urlop. To w Polsce lepiej za 8000 pozyje niz w Norwegii za 15 000 PLN pensje netto.

    Proste przyklady: Wynajem: Zwyczajne (40 do 80 m2) mieszkanie w Warszawie: 2000 do 3000 PLN vs Zwyczajne (male ponizej 50 m2) mieszkanie w Oslo: 5000 do 7500 PLN
    Zjesc pelne danie w restauracji 1 osoba: Polska 50 PLN, Norwegia 200 PLN.
    Kupic uzywany samochod o duzej mocy silnika: Polska 50 000 PLN, Norwegia 200 000 - 250 000 PLN
    Pojsc do pubu: 1 piwo Polska: 7 do 20 PLN, 1 piwo Norwegia 40 do 60 PLN
    Jedzenie np. Chleb (nieliczac subsydiowanego przez panstwo niesmacznego kneippa): Polska: 1 chleb 3-5 PLN, Norwegia 1 chleb 15-25 PLN

    Jedyne czego ktos kupi wiecej sobie w Norwegii to jak bedzie tylko elektronike kupowal, albo jesli bedzie zyl poto zeby oszczedzac zeby kiedys wyjechac z Norwegii. Wiec nie ma co straszyc pensja 8000 PLN bo jak ktos chce zyc za zycia a nie kiedys tam w przyszlosci to w Polsce za tyle lepiej pozyje niz za 2 razy tyle w Norwegii.

    // Sorry za offtopic bo mialo byc o lotnictwie i szkoleniu a wyszlo o pensji i Polska vs Norwegia finansowo (juz nie mowie ile sie przyjemniej w Polsce zyje w spoleczenstwie niz w Norwegii (w Norwegii albo sztywni powazni ludzie ktorzy na trzezwo polkneli kij od szczotki (ewentualnie lubia rozmawiac jakie to egoistyczne chciec mniejszych podatkow), a po pijanemu wyrzuca ci kanape z balkonu lub wyrwa toalete ze sciany (socjalizm jednak degeneruje, Korwin niezartuje) albo menele ktorzy nigdzie nie pracuja i wesolo im na zasilku ale oni jeszcze szybciej ruine zrobia jak kogos odwiedza) )

  6. #66

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KT1988 Zobacz posta
    ....Zamiast tego w rano, wieczorem lub tez w nocy o polnocy bede mogl robic cos pasjonujacego i co bedzie sprawialo przyjemnosc ....
    Ok. Jeśli lotnictwo i pilotaż jest twoją pasą to nie było pytania. Po prostu we wcześniejszych postach tej pasji nie dostrzegłem.

    PS.
    Podana przeze mnie kwota wynagrodzenia, podobnie jak cała opisana wcześniej historyjka to tylko przykład, są tu na forum koledzy którzy grzeją prawy fotel na turbopropach ale też i kapitanowie transoceanicznych maszyn - ich trzeba by zapytać jak to naprawdę wygląda.

  7. #67

    Dołączył
    Nov 2017

    Domyślnie

    @Krotka Prosta: Jako ze praktycznie za sterami nie latalem to trudno powiedziec z gory czy napewno pilotaz jest pasja (ale jestem tego pewien na 99 % tak jak tego uwielbiam zarowno samochody jak i lodzie motorowe a samolot no to tylko na PC na symulatorze bo nie ma opcji "a kupie sobie samolot i polatam " ) , lecz lotnictwo na 100 % pasja od malego uwielbialem kazdy przelot samolotem w roli pasazera i sie interesowalem co i jak dlaczego, szloke FSX cala dawno temu sobie przeczytalem i przeszedlem z najwiekszym zaciekawieniem. Ale dopiero jakis czas temu odkrylem ze mozna na powaznie zostac pilotem i do tego nawet pozniej dostac prace w roli pilota i nie trzeba do tego byc "kosmonauta" ani miec super kondycji (jak do wojska). Normalny czlowiek tez moze

    Co do historyjek i pensji to oby byly posady dla pilota to czy bedzie tak jak w mediach pisza czy tez 8000 jak w historyjce to tak czy inaczej zle nie bedzie. Jak czlowiek sobie polata w "pracy" to nie bedzie potrzeby krazenia samochodem i wypalania 40++ litrow na godzine (autostrada) (mysle ze po wrazeniach lotniczych to samochod nawet najszybszy bedzie odczuwalny jako powolny nieemocjonujacy srodek podrozy). A w najlepszym wypadku moze byc "po krolewsku" jesli media chociaz troche sa bliskie prawdy co do pensji. Tak czy inaczej bede zadwolony o ile unikne powrotu do zwyczajnej pracy.

  8. #68

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KT1988 Zobacz posta
    Ventum: pekajace samoloty + brak pilotow liniowych w roli instruktorow + podejscie "tylko zaplac a bedziesz nawet w Emirates latal odrazu po kursie" ,.
    Bardzo ciekawa teoria, a skąd to wiesz ? Akurat się tak składa, że przeprowadzam większość rozmów sprzedażowych ze studentami w naszej szkole i jakoś nie kojarze, żebym kiedykolwiek użył tak pustego i abstrakcyjnego argumentu..... Chyba sam w to nie wierzysz co napisałeś ?
    Zamiast pisać wypociny na forach proponuje przyjść do nas i się przekonać jak funkcjonuje profesjonalna szkoła w Polsce, a jest ich tak mało w Polsce, że mi wystarczy jedna ręka do ich wyliczenia

  9. #69

    Dołączył
    Nov 2017

    Domyślnie

    @Matschke: Ja tego wlasnie nie wiem jak jest naprawde. Pisze o tym co ludzie pisza na forum jesliby wierzyc absolutnie kazdemu wpisowi, o samolotach ktos pisal niedawno znowu i nawet linki wygladaja jak do prawdziwych raportow. Oczywiscie nikt w Ventum nie uzyl takiego argumentu, to sa opinie innych osob oraz innych szkol lotniczych. Takie same jak sie czyta o LOT oraz Goldwings. Chyba wlasnie tylko Bartolini nigdy na forum nie zostalo obsmarowane, co ciekawe bedac na zywo w Goldwings tez na nich nikt zlego slowa nie powiedzial ani zadna osoba na PW.

    Dlatego troche zaluje ze mi sie do Lodzi jechac niechcialo sprawdzic ale teraz musztarda po obiedzie.

    A tak to dzwonilem do Ventum Air i rozmawialem z bardzo pozytywnie nastawiona osoba ktora odebrala telefon, tylko w pewnym momencie poprostu mi sie z "mango gdynia" skojarzylo, moze poprostu moja subjektywna opinia jak slysze ze cos jest tak perfekcyjne ze wrecz niemozliwe a trudnosci nie istnieja.

    Informacje ktore otrzymalem to ze szkolenie to nawet mozna zrobic w rok czyli 12 miesiecy o ile sie teorie zdaje dosc szybko. Podczas gdy tutaj na forum ludzie twierdza ze 15 miesiecy to wrecz jakis rekord bedzie. Do tego takze otrzymalem informacje ze oczywiscie 100 % absolwentow dostaje bardzo szybko prace w liniach lotniczych. Pozatym oczywiscie mnie zaproszono do odwiedzenia szkoly co tez i mialem zamiar zrobic, juz nawet po drugiej rozmowie z Goldwings kiedy dopiero otrzymalem profesjonalne wyjasnienie na temat szkolenia (bo po pierwszej rozmowie z Goldwings jak odebral pracownik to mi wyjasniono ze drozej kosztuje bo samoloty wiecej pala. A dopiero szef szkoly wyjasnil ze drozej dlatego ze jest zawarte wiecej szkolenia MCC+JOC+FI oraz dodatkowy nalot bez doplat a pozniej nawet dodatkowy nalot z wynagrodzeniem w roli instruktora az do momentu zatrudnienia przez linie).

    Co do informacji o braku pilotow liniowych ktorzy szkola oraz stwierdzenia ze "tam obiecaja nawet Emirates, bo sprzedaja marzenia" to poprostu pisze co pisaly oraz mowily inne osoby a takze inne szkoly lotnicze (Nie zeby Ventum Air przez telefon pochlebniej o innych szkolach mowilo, bo tez mowili ze stare i zdezelowane sa samoloty Goldwings). Ja osobiscie mialem tylko subiektywne wrazenie w pewnym momencie rozmowy ze jest troche jak w "mango gdynia" tak idealnie ze az trudno uwierzyc.

    Odwiedzic to nie odwiedzilem Ventum Air przypadkowo, bo bedac po ukonczonych badaniach i odebraniu orzeczenia z WIML wsiadlem w taksowke lecz taksowkarz nie wiedzial z ktorej strony wjechac na lotnisko wiec zadzwonilem z Polskiego numeru (w Polsce korzystam z Polskiego zamiast norweskiego ktory mam w Norwegii) troche po godzinie 13:00 07.11.2017 do Ventum Air lecz akurat nikt nie odebral. Wiec aby nie krazyc dluzej taxi zadzwonilem do Goldwings i otrzymalem informacje od ktorej strony dostac sie na lotnisko i chwile pozniej juz zwiedzalem szkole, symulatory oraz otrzymywalem wszelkie informacje. Jako iz prezentacja zajela wiele godzin to pozniej juz byl wieczor wiec wszystko zamkniete i w ten oto sposob odwiedzic Ventum Air niezdazylem.

    A dlaczego wybralem Goldwings: Poprostu wydawalo mi sie ze szef szkolenia jest bardziej szczery / ma wiecej doswiadczenia/wiedzy o rynku pracy, do tego podobal mi sie program z FI ze po ukonczonym szkoleniu ma sie gwarantowane 100 godzin dodatkowego nalotu a wrazie potrzeby (oczekujac na zatrudnienie w liniach lotniczych) dodatkowy nalot w roli instruktora za ktory placi Goldwings absolwentowi ktory zostal instruktorem. Ani Ventum Air ani szkola LOTu takiej oferty niezaproponowala ani pisemnie ani przez telefon. Nawet wtedy gdy pytalem ile kosztuje dodatkowe 100 godzin nalotu to podano mi ceny i nikt nie informowal ze mozna zostac instruktorem w ich szkole i miec za darmo ten nalot a nawet pozniej otrzymywac wynagrodzenie.

    Oczywiscie calkiem mozliwe ze zle wybralem i osoby w tym watku piszace maja racje to sie dopiero okaze w praktyce, calkiem mozliwe ze takze osoby piszace o LOT oraz Ventum tez maja racje. Tak czy inaczej obecnie gdybym mial rozwazac jakas inna szkole w Polsce to by to bylo Bartolini ale wierze (bo jak narazie nie mam podstaw by myslec inaczej poza informacjami na forum) ze jednak Goldwings bedzie profesjonalne i nie bedzie potrzeby rozwazania ani Bartolini ani Litwy i BAA.

  10. #70

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Radom, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krótka Prosta Zobacz posta
    GDA
    GDN raczej.
    EOS 450D/EOS 1200D+Tamron AF70-300 F/4-5,6; DSC-QX10; HDC-SD100; MAK90

    Radar FR24: T-EPRA1, T-EPRA20
    Flightaware: http://flightaware.com/adsb/stats/user/sq5irz
    Obłożenie w RDO: https://goo.gl/Mxp1sQ



  11. #71
    Awatar patryk_szym

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Heidelberg

    Domyślnie

    A czemu nie weźmiesz pod uwagę Smart Aviation w Poznaniu?
    70-300 + D5100


  12. #72

    Dołączył
    Nov 2017

    Domyślnie

    Smart Aviation na poczatku nawet nie wiedzialem ze jest, a pozniej troche zapomnialem o tym ze Poznan to jest tak daleko ze az blisko bo Wizz Air leci z Sandefjord prosto do Poznania przeciez i nie trzeba nigdzie jechac z Warszawy tylko bezposrednio mozna przyleciec

    Z tego co widzialem i teraz sobie przypomnialem patrzac to mnie zastanawialo czemu jako jedyni wyrozniaja sie nizsza cena od pozostalych osrodkow za 0-ATPL szkolenie. Chociaz calkiem mozliwe ze poprostu maja dobra oferte, a szkolenie ma taka sama jakosc i wymiar czasowy jak pozostale szkoly ktore 0-ATPL (bez MCC, JOC i FI) maja za 160 000 - 170 000 PLN.

    Tak czy inaczej obecnie to musztarda po obiedzie, i mam nadzieje ze to szkolenie ktore rozpoczalem bedzie caly czas profesjonalne tak ze nie bede musial rozwazac zmiany.

  13. #73
    Awatar Zdun

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    Dlatego ja nigdy nie podpisywałem jakiegokolwiek cyrografu na szkolenie. Robiłem każdy moduł oddzielnie i nawet w rozmowie nie dawałem pewności, że kolejny etap zrobię w tym samym miejscu. Pisałem maile, porównywałem oferty, negocjowałem ile się dało.
    Pozowolę sobie zpaytać przy okazji wypowiedzi kolegi.

    @Jordanj, jak wygląda sprawa z VATem w przypadku robienia osobno poszczególnych szkoleń (chodzi mi tylko o etap "końcowy", czyli ME/IR/CPL)? Czy bez podpisania umowy w jednym ośrodku na ME/IR/CPL, również stosowane jest zwolnienie z VATu?

  14. #74

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Niestety, ale raczej jeśli nie podpiszesz umowy w jednym ośrodku (całościowej) to szkolenie ME i IR będzie z VAT 23. CPL oczywiście ZW.

    Chyba, że masz wylatane 200 h TT to możesz najpierw zrobić CPL. Mając licencję CPL wszystkie późniejsze szkolenia będą szkoleniami zawodowymi, a dzięki temu będą zwolnione z VAT niezależnie od ośrodka w których będziesz je robił, ani kiedy będziesz je robił.

  15. #75

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    @zdun Możesz najpierw zrobić licencję zawodową (0 VAT), a później MEPL i IR jako uprawnienia wpisywane do licencji zawodowej (też 0% VAT).

    Ponadto wiele tych umów na szkolenie CPL, IR, ME jest tak skonstruowanych, że możesz poprostu nie przyjść na kolejny etap szkolenia, nie zpałacić też za niego i nic Ci się nie stanie.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    http://skyisthelimit.aero

  16. #76

    Dołączył
    Nov 2017

    Domyślnie


    Polecamy

    Maly update jakby ktos chcial wiedziec jak to wyglada chociaz oczywiscie z gory mowie ze mozliwe ze przed wczesny bo nawet jeszcze PPL (A) praktyki nie dokonczylem.

    Ale tak jak do tej pory wyklady teoretyczne PPL: instruktorzy maja duza wiedze i potrafia wyjasnic kazde zagadnienie o jakie sie ich zapyta. Egzamin teoretyczny zdazylem zdac w Styczniu wszystko w jeden dzien. Niestety nie udalo sie wszystkiego na 100 % ale chociaz 4 przedmioty a reszta na 90 % + poza nawigacja na 87,5 %. Ale skoro nikt pozniej nie oglada teoretycznych wynikow PPL to nawet mi sie niechcialo rozkladac egzaminow na pare dni tylko wszystko odrazu jednego dnia.

    Ale co napewno bardziej interesujace jest jesli ktos rozmysla gdzie sie wybrac do szkoly to jak z praktyka. Wiec tak zima praktycznie nigdy nie ma pogody wiec ciezko cokolwiek szybko robic ale sloty szkola ustawia praktycznie codziennie wiec jak jest pogoda to sie leci. Pogody sie nieprzeskoczy. Co do organizacji to wszystko profesjonalnie zapisywane po kazdym lataniu porady instruktora, ocena, czas lotu etc. itd. Wiec jesli ktos mowil ze jest jakis balagan organizacyjny to moge powiedziec ze z tego co widzialem to nic takiego nie ma miejsca.

    Do tego jak nie ma pogody to szkola nawet umozliwia "przed wczesne" bonusowe posluchanie wykladow do ATPL aby miec co robic w oczekiwaniu na pogode. Do tego jak sie poprosi zeby dostac slot w dany dzien jak jest pogoda to jak jest miejsce wpisuja. Wiec jak do tej pory na 110 % jestem zadowolony z Goldwings i mam nadzieje ze tak bedzie az do konca szkolenia.

    Jak zdam PPL (A) praktyke to dodam update czy dalej wszystko idealnie. Jak do tej pory mam wrazenie ze negatywne wpisy to raczej "hejt" no chyba ze cala szkola sie zmienila w 2017stym i to co jest dzis to zupelnie co innego niz bylo kiedys.

    PS. Pojawia sie takze nowe samoloty szkoleniowe AT-3 (dzis byl egzemplarz prezentacyjny) z glass cockpitem ktore beda dostepne od kwietnia wiec mozna latac zarowno na tradycyjnym kokpicie jak i glass cockpicie jeszcze przed szkoleniem MEP.

Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 2 3 4

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •