Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 75
Like Tree64Likes

Wątek: Uwaga na Goldwings Flight Academy / EPBC

  1. #1

    Dołączył
    Apr 2012

    Exclamation Uwaga na Goldwings Flight Academy / EPBC


    Polecamy

    Witam

    Do napisania tej relacji sklonilo mnie skandaliczne zachowanie z jakim mozna spotkac sie w Goldwings Flight Academy z Warszawskiego Bemowa, kiedy juz zaplacimy pieniazki za szkolenie, ale mamy smialosc wychylic glowe z szeregu i upomniec sie o nalezyte relizowanie umowy.
    Ponizej historia, jak firma Goldwings ze swoim szefostwem Bartkiem Jesionkiem (Head of Training) i Malgorzata Goralska (Kierownik Odpowiedzialny) prowadzila szkolenie i traktowala swojego klienta.

    Kurs PPL, czesc praktyczna rozpoczeta w maju 2013, skonczona w listopadzie.
    Standardowa umowa o przeprowadzenie szkolenia tak jak w innych osrodkach. W umowie zawarte 5h na samolocie c172, reszta na c152. Kurs zakonczono calkowitym nalotem 63h i wystawiono rachunek za dodatkowe wylatane godziny. Niestety na kursie nie wykonano zadnego lotu na duzej Cessnie, do czego szkola byla zobowiazna umowa. Na pytanie o rozliczenie niewykorzystanych godzin HoT Jesionek odpowiada, ze jego zdaniem "jestesmy rozliczeni".

    Generalnie w szkole panuje organizacyjny bajzel. Moje sloty za kazdym razem sa rezerwowane "na gebe" przez czlowieka zajmujacego sie biurem, Arka Wachowicza. O nastepnym slocie dowiaduje sie dnia poprzedniego. O tym, ze w ogole istnieje jakikolwiek system umozliwiajacy podglad wlasnego szkolenia i rezerwacje samolotow dowiedzialem sie przez przypadek dopiero rok pozniej, kiedy w koncu postanowiono zalozyc mi w nim konto, zebym mogl zarezerwowac sobie samolot na lot KTP. Nawiasem mowiac uzgodniony termin i tak nie doszedl do skutku. Tego dnia instr Goralska postanowila wczesniej zniknac ze szkoly bez wczesniejszego poinformowania, ani jakiegokolwiek usprawiedliwienia. Przyjechalem na lotnisko, po to zeby uslyszec od staffu ze wyszla i dzisiaj juz nie wroci.


    Inny przyklad ze szkolenia - czekamy z instruktorem na powrot samolotu z trasy. Poprzedni uczen wylecial na lot samodzielny. Ruszamy, kolujemy - proba iskrownikow przed zajeciem pasa i problem ... nierowna praca silnika. Kolujemy pod hangar, diagnoza mechanika - brudne swiece, samolot bedzie gotowy na nastepny dzien. Pol godziny pozniej HoT Jesionek sugeruje publicznie, ze awaria powstala podczas uzywania samolotu przeze mnie.


    Ksiazka szkolenia PPL z cala dokumentacja kursu niby jest - ale kiedy po zdanym egzaminie PPL poprosilem o dostep, zeby wypelnic swoj logbook to uslyszalem ... "akurat gdzies zaginela przyjdz pozniej". Podobne wymowki slysze do dzisiaj, ksiazki nigdy nie widzialem. Najnowsza wersja to "nie mamy obowiazku udostepniac dokumentacji po zakonczeniu szkolenia".


    Kurs ATPL
    "Zaczynal sie" pod koniec tego samego roku, tzn mielismy wplacic pieniazki i otrzymac materialy do samodzielnej nauki. Oferowane materialy owszem, umozliwialy szkolenie online - ale jesli dobrze pamietam, wraz z aktywacja pakietu do nauki uruchamiala sie rowniez roczna subskrypcja do banku pytan. Zjazd i wyklady zaplanowano na lipiec Chcac rozpoczac nauke i zdazyc przerobic wszystkie rozdzialy nalezalo zaczac zgodnie z oficjalnie dostarczonym grafikiem juz w styczniu i stracic 6 miesiecy subskrypcji, albo - jak nieoficjalnie informowala szkola, zaczac nauke "jak najpozniej".

    Po wplacie zaliczki (koszt materialow ATPL) okazuje sie, ze DVD jednak nie sa jeszcze dostepne, pomimo ze przed zaplata obiecywano co innego. Fajnie jest zaplacic za cos, a nastepnie uslyszec ze towaru nie ma... Kiedy juz obiecane DVD przyszly, okazalo sie ze szkola nie moze ich wyslac, nawet kurierem. Jedyny sposob to odbior osobisty - nawet jesli mieszkasz w innym miescie, albo poza krajem nie ma takiej mozliwosci. Powod? Nikt nie ma czasu pojechac zeby nadac przesylke. Na tym pomoc ze strony szkoly sie zakonczyla. Dalej prosze pomagac sobie na wlasna reke. Nawet glupie przekazanie DVD na terenie Warszawy to problem i wielka laska.

    Po zakonczeniu zjazdu dostalismy liste tematow do samodzielnego opracowania - z ok. 10 dniowym opoznieniem, ale to akurat szczegol po odeslaniu prac kontrolnych nastala cisza. Za kazdym razem kiedy pytalismy czy zaswiadczenia dopuszczajace do zdawania egzaminow sa gotowe - podawany byl pozniejszy termin. W sumie, sprawdzanie kilkunastu referatow na 3/4 strony zajelo dwa miesiace. Dwa i pol miesiaca od zakonczenia zjazdu moglismy zaczac egzaminy w ULC.




    Jesli ktos rozwaza szkolenie w Goldwings proponuje dobrze sie zastanowic. Gdybym znal prawdziwa opinie o tej szkole na pewno nie popelnilbym tego bledu ponownie.

  2. #2
    Iwo
    Iwo jest nieaktywny

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Czy ktoś podziela opinie?


    Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

  3. #3
    Awatar denon75

    Dołączył
    Apr 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Iwo Zobacz posta
    Czy ktoś podziela opinie?
    jest pare podobnych:
    Którą szkołę wybrać? Goldwings czy smaraero?

    Prosba o pomoc, szkola nie chce udostepnic dziennika szkolenia

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2015

    Domyślnie

    MR_b, Rozumiem, ze masz dzis problem z uzyskaniem dokumentacji z GW I mam nadzieje ze ja otrzymasz bo sam rowniez robilem tam ppl I byc moze kiedys bede potrzebowal wglad do papierow (choc podsumowanie w zupelnosci wystarczy do wpisu do logbook) ale z drugiej strony opisujesz strasznie stare dzieje. Szkola od tego czasu wykonala naprawde skok milowy (choc przyznaje w 2013 nie bylo latwo ze slotami) , dzis funkcjonuje system o ktorym napisales - oczywiscie nie miales do niego dostepu wczesniej bo go nie bylo (byl nie skonczony). od razu dodam nie jestem powiazany formalnie z GW I polecam ta szkole: rosnaca flota samolotow, dobry system opisu I planowania lotow, wymagajacy instruktorzy wlaczajac w to Bartka. Z drugiej strony to mala firma wiec kazdy taki podmiot ma swoje ograniczenia zwlaszcza gdy sie dynamicznie rozwija - proponowalbym odrobine zrozumienia, jezeli samolot wyjdzie na przeglad- nie ma lotu, jezeli instructor zachoruje - nie ma lotu, jezeli nie ma pogody odpowiedniej do umiejetrnosci ucznia - nie ma lotu, w zasadzie ma to tez element edukacyjny. co do wlasciwego wykonania umowy - jezeli masz watpliwosci to sa prawnicy , choc pewnie c172 byla w ramach promocji z drugiej strony ciezko jest zemieniac typ w trakcie szkolenia (w zasadzie mozna to zrobic tylko na trasach - ja nie mialem z tym problem ale tez to przypilnowalem przy planowaniu ) - finansowo bez znaczenia bo wyliczana jest srednia wartosc godziny lotu bez rozrownienia na typ wiec zapewne rozliczenie finalne miales - ale to juz nie GW sobie rozstrzyga. ja cenie ta szkole za dostepnosc floty, atmosphere, ceny ;-) I to jak bardzo sie rozwijaja I ze to idzie w dobra strone

  5. #5

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Morholt,
    Wykazywalem zrozumienie przez ostatnie 3 lata. Wystarczajaco dlugo.
    System rezerwacji o ktorym pisalem funkcjonowal juz wtedy i byl dostepny online podczas mojego szkolenia.

    W Piatek (przed publikacja tego tematu) uzyskalem telefoniczne potwierdzenie od Kierownika Odpowiedzialnego (Goralska), ze moge w Poniedzialek przyjsc do szkoly i nie bedzie zadnego problemu z uzyskaniem kopii tych dokumentow. Tego samego dnia wyslalem jeszcze dla pewnosci e-maila z potwierdzeniem terminu.
    W Poniedzialek rano dostalem pierwszy telefon - dokumenty sa gotowe i moge przyjsc je odebrac. Pol godziny pozniej dostalem drugi tel - ze nie musze przychodzic, zostalem zapewniony, ze tego samego dnia kopie (skany) zostana wyslane mailem. Wieczorem dostalem maila od HT Jesionek, ze nie wydaja materialow, bo sa zobowiazani do ich przechowywania i jedyne co moga zrobic to wyslac zestawienie wylatanych godzin. Tak jakby kopia wyslana mailem grozila zniszczeniem ich cennego archiwum.

    Zgodzilem sie wiec na to i poprosilem o dokladne wyszczegolnienie wg. kategorii.
    Od tamtej pory (niedawno minal miesiac) nie dostalem absolutnie niczego. Zadnego dokumentu, zadnej wiadomosci, ani kopii.
    Te historia pokazuje, ze Ksiazka Szkolenia najprawdopodobniej zginela, albo nie umieja jej znalezc w swoim wlasnym archiwum, inaczej juz dawno mialbym kopie u siebie.
    Ta szkola to burdel a nie ATO, a ludzie tam pracujacy chyba nie sa swiadomi tego co mowia i wypisuja w mailach. Jestes dla nich partnerem do rozmowy tak dlugo, jak przynosisz im pieniadze. Dalej pamiec Bartka, ani jego podwlanych nie siega!

  6. #6

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Podpisuje pod opiniami, Szkola funkcjonuje chaotycznie, po wpłaceniu kasy mają gdzieś kursantów, rezerwacje, podejście do klienta jest totalnie nieprofesjonalne, na jakiekolwiek rozmowy o rozliczeniach rzucaja hasła typu "jesteśmy na 0" "już jesteśmy rozliczeniami".

    Rezerwacje nie istnieją, nawet jak masza zabookowany samolot, opłacony nikogo to nie interesuje.

    Szkoła kusi klientów małymi cenami ale radze się zastanowić czy warto. Czas to też pieniądz, może warto zapłacic trochę więcej ale mieć wszystko tak jak być powinno?

    Nie polecam Goldwings, omijać!

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Latalem tam kilka lat temu i nic sie widzę nie zmieniło.

  8. #8

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Ja latam obecnie w Goldwings i powiem tak, faktycznie są czasem problemy z komunikacją, czasem slot zostanie przesunięty w nocy dzień przed lotem i nikt nie zadzwoni, czasem podajesz dostępność na 6 dni z 7 a jeden ze slotów zostanie wpisany w ten jeden dzień kiedy dostępny nie jesteś. Generalnie organizacyjnie jest dosyć spory chaos. Niemniej takie chyba już po prostu jest lotnictwo i trzeba się z tym pogodzić, że oprócz pieniędzy trzeba też zaangażować czas. Natomiast jeśli chodzi o stan samolotów, to mimo ich wieku jest on bardzo dobry, instruktorzy są profesjonalni i ja na ten moment jestem zadowolony, że wybrałem tą szkołę.

    Niewątpliwym też dużym plusem jest duża liczba samolotów i fakt że latać można od otwarcia lotniska do jego zamknięcia (oczywiście jeśli warunki pozwalają). Przyznam szczerze, że jeszcze chyba nigdy nie widziałem, aby w tygodniu pomiędzy 6-8 rano latał ktoś z Ventum a z Runwaya to może ze 2-3 razy jeden samolot, a jak ktoś pracuje i się równolegle szkoli (tak jak ja) to często gęsto ten pierwszy slot jest jedyną możliwością polatania w tygodniu.

    Co do rozliczania, to chyba najprościej nie płacić wszystkiego z góry. Nie pochwalam absolutnie opisanego powyżej podejścia do klienta , ale tak to już chyba jest na świecie, że jak mamy w cudzysłowie jakieś świadczenia wzajemne (płacę to latam, latam to płacę) to idzie to w miarę sprawnie, a jak zapłacę za całość góry (nie mam żadnych argumentów) to nie jestem pierwszy w kolejce.

  9. #9
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @Mr_b - co do książki szkolenia - nie byłoby prościej i skuteczniej zwrócić się do ULCu jako regulatora o spowodowanie wydania Ci kopii?

    Piotr
    GoldenDave likes this.

  10. #10

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    @kitenation w innych szkolach tez lataja od rana do wieczora, ba, mozna nawet bez problemu wziac samolot na kilka dni jesli jest taka mozliwosc, wiec nie jest tak ze w Goldwings jest wyjatkowo.

    A co najwazniejsze, jesli masz rezerwacje na konkretna godzine to samolot bedzie czekal, masz to prawie jak w banku.

    W goldwings? Sam wiesz...

    Jesli chodzi o nieplacenie z gory oczywiscie lepiej placic na biezaco ale czesto jest cisnienie na duze przedplaty (bo rabaty, umowa itp). Byle zaplacic a pozniej... to mozna robic PPL(A) w 2 lata (znam kilka takich osob).

    Takie patologie powstaja bo szkola kusi cenami (troche jak piramida ponziego? hehe) wiec maja duzo kursantow = duzo samolotow = duze obroty. Duzy moze wiecej ale jak troche im sie popsuje wszystko i zaczna obgryzac paznokcie moze zmienia nastawienie i podejscie do klienta, tylko wtedy zwykle jest za pozno.

    A naprawde nie potrzeba wiele, wystarczy chciec. Ale z obecna mentalnoscia kierownictwa srednio to widze.

  11. #11

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    To ja wiem, zresztą tak jak pisałem sam mam pewne zastrzeżenia do tej szkoły. natomiast na razie jestem na etapie PPL. Czy zdecyduję się robić dalej i czy w GW czy gdzieś indziej czas pokaże jak skończę PPL. Co do pozostałych szkół, to fakt nie twierdzę, że inni nie latają od 6. Po prostu nigdy nie widziałem, a wręcz słyszałem pogłoski że Ventum zaczyna od 8 dopiero.

  12. #12
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    51

    Domyślnie

    A ja powiem tak. Piszcie z polskimi znakami! Jeśli wymagacie przestrzegania zasad od GW to przestrzegajcie również zasad tego serwisu. Kolejne posty bez polskich znaków idą w kosz.
    Ostatnio edytowane przez meschiash ; 12-06-2016 o 09:01
    poki767 likes this.
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Mniej znaczy więcej" - Ludwig Mies van der Rohe
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."

  13. #13

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Niewidzialna ręka rynku Was dopadła z GW się nie zadziera!

  14. #14

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    lotnictwo.net.pl sponsored by GW
    PiotrekR, Charger and patryk_szym like this.

  15. #15

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    To ja wiem, zresztą tak jak pisałem sam mam pewne zastrzeżenia do tej szkoły. natomiast na razie jestem na etapie PPL. Czy zdecyduję się robić dalej i czy w GW czy gdzieś indziej czas pokaże jak skończę PPL. Co do pozostałych szkół, to fakt nie twierdzę, że inni nie latają od 6. Po prostu nigdy nie widziałem, a wręcz słyszałem pogłoski że Ventum zaczyna od 8 dopiero.
    Latanie na EPBC w przedziale godzin 6-8, szczególnie w weekend, jest dyskusyjne, ze względu na notoryczne protesty okolicznych mieszkańców.
    Nie jestem pewien, czy nie obowiązuje przypadkiem jakiś zakaz / zalecenie aby nie latać w tych godzinach po kręgu.

  16. #16
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    51

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adamokon01 Zobacz posta
    lotnictwo.net.pl sponsored by GW
    Masz 32 minuty na dementi tej nieprawdziwej informacji. W innym przypadku otrzymasz bana. Kolega powyżej również.

    Dostanę lajka?

    Ps. Co ma kultura pisania z polskimi znakami do rzeczonego sponsoringu?


    edit: czas minął
    Ostatnio edytowane przez meschiash ; 12-06-2016 o 09:02
    Drzemi likes this.
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Mniej znaczy więcej" - Ludwig Mies van der Rohe
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."

  17. #17
    Awatar markez

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez meschiash Zobacz posta
    Masz 32 minuty na dementi tej nieprawdziwej informacji. W innym przypadku otrzymasz bana. Kolega powyżej również.

    Dostanę lajka?

    Ps. Co ma kultura pisania z PL znakami do rzeczonego sponsoringu?


    edit: czas minął
    Nie mam nic wspólnego z GW, nie robię PPL, nie mieszkam w Warszawie, nic mnie z nikim z tego wątku ani forum nie łączy (ani nie dzieli)... po prostu sobie przeczytałem ten wątek i po blisko 10 latach na forum, przechodząc przez różne jego stadia myślałem że takie zachowanie moderatorów i innych mesjaszy to już niechlubna przeszłość.
    Jednak się myliłem. Przykre.

    Dostanę lajka czy bana?
    chmua, PiotrekR, Kazor and 7 others like this.

  18. #18
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    51

    Domyślnie

    @markez czy ja przekręcam Twój nick na forum? Masz uwagi, to zapraszam na helpdesk. My też nie mamy związków z GW i nawet nie mamy na nie ochoty. Tym bardziej nikt nie będzie nam pisał, że ktoś nas sponsoruje. Serwis ten od 9 lat jest utrzymywany wyłącznie przez administratorów z ich prywatnych środków. Jednym z punktów regulaminu tego serwisu jest od zawsze wymóg stosowania poprawnej pisowni. Patrząc na 1,4,5 i 10 post ewidentnie widać totalny brak polskich znaków. Jeśli zwrócenie uwagi na ten fakt budzi w innych tak niestosowną odpowiedź to nasza reakcja będzie stanowcza i bez taryfy ulgowej. Tak było kiedyś i tak będzie teraz.

    § 1.3 Dyskusje są prowadzone w języku polskim. Od użytkowników wymaga się przestrzegania zasad poprawnej pisowni. Posty, zawierające nadmierną ilość błędów ortograficznych, niezrozumiałe stylistycznie, niechlujne, będą podstawą do wystawienia przez moderatora ostrzeżenia. Użytkownicy zamieszczający tekst w języku obcym, proszeni są o przetłumaczenie go na język polski lub dokonanie polskiego streszczenia.
    Kończymy OT i jeśli ktoś ma uwagi do Goldwings to bardzo proszę zamieścić je w tym wątku. Wszelkie uwagi do moderacji: Help Desk


    OT. Kolejne posty nie na temat zostaną skasowane a użytkownicy, którzy się nie dostosują do tego komunikatu otrzymają ostrzeżenie.
    Ostatnio edytowane przez meschiash ; 12-06-2016 o 09:08
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Mniej znaczy więcej" - Ludwig Mies van der Rohe
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."

  19. #19

    Dołączył
    May 2016

    Domyślnie

    Czy mi się wydaje, czy w oryginalnej nazwie tematu była prawdziwa nazwa tego ośrodka, a potem została zmieniona na nazwę z literówką? Chodzi o wyszukiwarki?
    thewho, Pyro1, PiotrekR and 1 others like this.

  20. #20
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    51

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez SZD55 Zobacz posta
    Czy mi się wydaje, czy w oryginalnej nazwie tematu była prawdziwa nazwa tego ośrodka, a potem została zmieniona na nazwę z literówką? Chodzi o wyszukiwarki?
    Nazwa tematu nie była przez kadrę edytowana. Wyszukiwarki dostają link, który w tym przypadku był prawidłowy. Nazwa w temacie poprawiona na właściwą. Dzięki za zgłoszenie. Następnym razem zalecam użycie HelpDesk lub opcji zgłoś post.
    Ostatnio edytowane przez meschiash ; 12-06-2016 o 09:10
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Mniej znaczy więcej" - Ludwig Mies van der Rohe
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."

Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •