Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    londyn

    Domyślnie Szkolenie PPL(A), CPL(A) i ATPL frozen - czas trwania i ceny


    Polecamy

    Czy ktoś może wie gdzie można najszybciej zrobić szkolenie PPL(A), CPL(A), ATPL(A) i inne uprawnienia (ewentualnie ceny lub kontakt).
    Czy ktoś w polsce prowadzi szkolenia teoretyczne on-line.
    Jak wygląda procedura egzaminacyjna do tych uprawnień - czy można zdawać teorie do PPL jeśli nie mamy jeszcze skończonego szkolenia lub wogóle go nie rozpoczęliśmy.
    Czy gdzieś w polsce uczą frazeologii angielskiej.
    Moje pytania powodowane są faktem że pracuje i nikt nie da mi urlopu na szkolenie lotnicze dłuższego niż 3 tygodnie, a robiąc szkolenie w weekendy - to chyba mi życia braknie.
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 02-01-2011 o 08:25

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    W takim razie zwolnij się, bo w 3 tygodnie to PPL(A) nie zrobisz nawet...
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 02-01-2011 o 08:25

  3. #3
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Zakładając że teorii nauczysz się sam na "blachę" i ktoś Cię przyjmie na loty bez teorii, to masz 50h do wylatania minimum. Podzieliwszy to na 3 tygodnie to wychodzi po ~2,5h lotu codziennie.
    Dolicz sobie do tego czas na zaplanowanie/przygotowanie i omówienie lotu po. Lekko licząc 8h dziennie.
    Nie wiem czy są szkoły w których dostaniesz samolot i instruktora na wyłączność na 3 tygodnie (choć pewnie jak dobrze zapłacisz to dlaczego nie - w końcu "nać klient, nać pań").
    Ale pogody niestety nie kupisz.
    Mowa oczywiście cały czas o PPL.
    O ile pamiętam do CPL-a trzeba minimum 150h. Resztę możesz sam obliczyć.

  4. #4

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Szkolenie praktyczne CPL(A) - w Adrianie w Watorowie zrobiłem w 7 dni (w tym 1 był nielotny). Na czas wiele czynników na to wpływa, więc czas może się wydłużyć... Cena około 13 tysięcy.

    ATPL(A) - też w Adrianie robiłem. kosztowało to 2500 zł, ale w cenie kursu było MCC.

    PPL(A) - to największy problem. Bardzo mocno jesteś zależny od pogody i na 45 godzin lotów przypada 3 razy tyle pracy na ziemi.

    Jak masz 3 tygodnie urlopu to zrób ile się da. Resztę dolatasz w weekendy i wolne dni. Da się to zrobić nawet pracując na pełny etat w ciągu 3-4 miesięcy. Życia Ci starczy, no chyba że zamierzasz opuścić ten padół łez i smutku w ciągu najbliższych kilku lat Czego Ci oczywiście NIE życzę w żadnym razie.

    Angielski - to Airspeak. Kup lub ściągnij skądś tę książkę, znajdź lektora, który z tobą ją przerobi. Na przerobienie jej uczciwie potrzeba około 50 godzin. Moim zdaniem nie ma lepszego sposobu na frazeologię angielską. No oczywiście oprócz wyjazdu i latania w krajach anglojęzycznych.

    powodzenia
    Marcin

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Marcin zapomniales dodac ze godziny juz miales wylatane w Benton do CPL.

  6. #6

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Tak, potwierdzam. W Benton na C-150 wylatałem z 90 godzin... chyba.

    Nie pisałem nic o time buildingu, bo to każdy robi po swojemu. Jedni jadę do USA, inni holują szybowników, jeszcze inni bombardują lisy. Tego raczej się nie da wycenić jednoznacznie.
    Marcin

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie

    nonnobis tu mam cos w sam raz dla Ciebie:
    Clacton Aero Club, 45h flying Cessna PPL, 3 weeks acommodation 5005 funtow. Od razu masz pelna frazeologie angielska i klub nad morzem wiec latem jak znalazl plaża po lataniu!

  8. #8

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    londyn

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ramp Handler
    nonnobis tu mam cos w sam raz dla Ciebie:
    Clacton Aero Club, 45h flying Cessna PPL, 3 weeks acommodation 5005 funtow. Od razu masz pelna frazeologie angielska i klub nad morzem wiec latem jak znalazl plaża po lataniu!
    Wielkie dzięki za informacje, a czy wiesz może jak wygląda technicznie procedura zrobienia PPL(A), jak z egzaminami i co z "radiem"
    Może masz też jakiś bliższy namiar na ten Aero Club?

    OCZYWIŚCIE CHODZI O UK.
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 02-01-2011 o 08:26

  9. #9

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie

    adres klubu wygooglujesz
    co rozumiesz przez "technicznie procedura zrobienia"? rano pewnie latasz a po obiedzie wyklady. na siedem egzaminow poswiecone jest zakladam 7 popoludnii i potem jeszcze dwa tygodnie na szlifowanie nawigacji i loty cross country. jedyne co moze pokrzyzowac plany to pogoda.

  10. #10

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    cena bardzo atrakcyjna (lacznie z zakwaterowaniem )

  11. #11

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    londyn

    Domyślnie

    technicznie procedura zrobienia"? czyli jak sie zdaje egzaminy w UK i gdzie można później z tą licencją latać, czy w Polsce lub stanach z tą licencją mogę wynająć samolot.
    Faktycznie fajna szkółka: www.clactonaeroclub.co.uk i jeszcze jedna www.thegreatcircle.co.uk

  12. #12
    symek86
    Goście

    Domyślnie

    witam serdecznie to moj pierwszy post
    Na wiosnę być może to zależy od finansów nawet i jeszcze tej zimy rozpocznę szkolenie PPL(A). Obecnie jestem na etapie poszukiwań szkółki. Znalazłem kilka niedaleko (mam na mysli ok 100km) kilka np w Poznaniu, Wrocławiu, Lubinie, jednak nie wiem która z nich była by tą najlepszą, chodzi o przygotowanie do egzaminów w miarę szybko odbyty kurs no i rozsądną cenę. Stąd moje pytanie do osób które szkoliły się w którymś z podanych przeze mnie miast o podanie jakiś ciekawych informacji pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuje za odpowiedz

  13. #13

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez symek86
    witam serdecznie to moj pierwszy post
    Na wiosnę być może to zależy od finansów nawet i jeszcze tej zimy rozpocznę szkolenie PPL(A). Obecnie jestem na etapie poszukiwań szkółki. Znalazłem kilka niedaleko (mam na mysli ok 100km) kilka np w Poznaniu, Wrocławiu, Lubinie, jednak nie wiem która z nich była by tą najlepszą, chodzi o przygotowanie do egzaminów w miarę szybko odbyty kurs no i rozsądną cenę. Stąd moje pytanie do osób które szkoliły się w którymś z podanych przeze mnie miast o podanie jakiś ciekawych informacji pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuje za odpowiedz
    Przeczytaj temat. We wro jest o tyle ciekawie, że szkolenie odbywa się na epwr. Drogo też nie jest, choć trudno mi obiektywnie oceniać, ponieważ nie znam zbyt dużo cen u konkurencji. Więcej na PW.

  14. #14

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Szwecja

    Domyślnie Moj problem...

    Wiec tak, mam 20 lat, studiuje na 2roku medycyny...to tak na szybko o mnie...

    Mam 15 tysiecy zlotych i chce zaczac droge do atpl...Zlozylem papiery do takiej szwedzkiej szkoly lotniczej, bodajze jednej z niewielu ktora szkoli od zera do atpl za friko.

    Drugra sprawa to taka, ze chcialbym zrobic PPL, ile to trwa tak ogolnie ? bo na stronach to jest napisane minima,a w praktyce ile trzeba wylatac zeby zdac ten egzamin ?? I jeszcze jedno,zakladajac ze mnie przyjma do tej szkoly - robie PPL tam, ale jak mnie nie przyjma to do kiedy sie lata w PL? znaczy np. w grudniu juz nie mozna bo zle warunki pogodowe sa ?

    Trzecia sprawa gdzie w PL zrobic najtaniej PPL?

    pozdrawiam i przepraszam za brak skladnosci w wiadomosci-siedze na wykladzie z biochemii i probuje patrzec na wykladowce i pisac (pech chcial ze mam stanowisko nr. 2-pierwszy rzad

  15. #15
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Nie te forum.Tu Ci zaraz przylepia latke trolla i takie tam.Same EKSPERTY

  16. #16
    Awatar tomekk55

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    wiem do czego sluzy opcja szukaj, ale wole wypoiedzi, konwersacje,
    Skoro cos jest na forum w kilku ( jeśli nie kilkunastu) tematach, to nie ma sensu powtarzac tego jeszce jeden raz. Wtedy każdy użytkownik może przyjść i zadać po raz enty to samo pytanie ( np. "gdzie jest hamulec w samolocie", albo "ile kosztuje samolot"). Jak chcesz TYLKO pogadać, pokonwersować to masz pełno for ogólno tematycznych w sieci.

    ktos kto wchodzi na forum chce pogadac,poznac kogos...
    Możesz przecież napisać coś w wątku który Cię interesuje.

    Pozdrawiam!
    Pozdrawiam, Tomek

  17. #17
    nex
    nex jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    BRS

    Domyślnie

    PPL w NORMAL B-B na C152, 15 000,-
    Masz już kasę na start

  18. #18
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Masz dwie opcje.
    Pierwsza-Rzucic studia i sie szkolic do ATPL.Minusem jest ze to troche wiecej potrzeba niz 15000.
    Druga-Powolutku ,krok po kroku zdobywac kolejne licencje.Skonczyc studia,w razie niepowodzenia zawod juz jest.

  19. #19

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Gdansk!!!

    Domyślnie

    Nie rzucaj studiow!!!!

    Jesli kochasz latanie to idz po to, ale miej drugi zawod.
    W lotnictwie jest tak, ze jednego dnia masz prace i wszystko wyglada dobrze a tydzien pozniej mozesz byc bezrobotny.
    Branza lotnicza jest strasznie wrazliwa na zewnetrzne czynniki.

  20. #20
    tn
    tn jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Witam mógłbyś podaj mi adres tej szkoły w Szwecji????

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •