W takim razie zwolnij się, bo w 3 tygodnie to PPL(A) nie zrobisz nawet...
Czy ktoś może wie gdzie można najszybciej zrobić szkolenie PPL(A), CPL(A), ATPL(A) i inne uprawnienia (ewentualnie ceny lub kontakt).
Czy ktoś w polsce prowadzi szkolenia teoretyczne on-line.
Jak wygląda procedura egzaminacyjna do tych uprawnień - czy można zdawać teorie do PPL jeśli nie mamy jeszcze skończonego szkolenia lub wogóle go nie rozpoczęliśmy.
Czy gdzieś w polsce uczą frazeologii angielskiej.
Moje pytania powodowane są faktem że pracuje i nikt nie da mi urlopu na szkolenie lotnicze dłuższego niż 3 tygodnie, a robiąc szkolenie w weekendy - to chyba mi życia braknie.
Ostatnio edytowane przez Staford ; 02-01-2011 o 08:25
W takim razie zwolnij się, bo w 3 tygodnie to PPL(A) nie zrobisz nawet...
Ostatnio edytowane przez Staford ; 02-01-2011 o 08:25
Zakładając że teorii nauczysz się sam na "blachę" i ktoś Cię przyjmie na loty bez teorii, to masz 50h do wylatania minimum. Podzieliwszy to na 3 tygodnie to wychodzi po ~2,5h lotu codziennie.
Dolicz sobie do tego czas na zaplanowanie/przygotowanie i omówienie lotu po. Lekko licząc 8h dziennie.
Nie wiem czy są szkoły w których dostaniesz samolot i instruktora na wyłączność na 3 tygodnie (choć pewnie jak dobrze zapłacisz to dlaczego nie - w końcu "nać klient, nać pań").
Ale pogody niestety nie kupisz.
Mowa oczywiście cały czas o PPL.
O ile pamiętam do CPL-a trzeba minimum 150h. Resztę możesz sam obliczyć.
Szkolenie praktyczne CPL(A) - w Adrianie w Watorowie zrobiłem w 7 dni (w tym 1 był nielotny). Na czas wiele czynników na to wpływa, więc czas może się wydłużyć... Cena około 13 tysięcy.
ATPL(A) - też w Adrianie robiłem. kosztowało to 2500 zł, ale w cenie kursu było MCC.
PPL(A) - to największy problem. Bardzo mocno jesteś zależny od pogody i na 45 godzin lotów przypada 3 razy tyle pracy na ziemi.
Jak masz 3 tygodnie urlopu to zrób ile się da. Resztę dolatasz w weekendy i wolne dni. Da się to zrobić nawet pracując na pełny etat w ciągu 3-4 miesięcy. Życia Ci starczy, no chyba że zamierzasz opuścić ten padół łez i smutku w ciągu najbliższych kilku lat Czego Ci oczywiście NIE życzę w żadnym razie.
Angielski - to Airspeak. Kup lub ściągnij skądś tę książkę, znajdź lektora, który z tobą ją przerobi. Na przerobienie jej uczciwie potrzeba około 50 godzin. Moim zdaniem nie ma lepszego sposobu na frazeologię angielską. No oczywiście oprócz wyjazdu i latania w krajach anglojęzycznych.
powodzenia
Marcin
Marcin zapomniales dodac ze godziny juz miales wylatane w Benton do CPL.
Tak, potwierdzam. W Benton na C-150 wylatałem z 90 godzin... chyba.
Nie pisałem nic o time buildingu, bo to każdy robi po swojemu. Jedni jadę do USA, inni holują szybowników, jeszcze inni bombardują lisy. Tego raczej się nie da wycenić jednoznacznie.
Marcin
nonnobis tu mam cos w sam raz dla Ciebie:
Clacton Aero Club, 45h flying Cessna PPL, 3 weeks acommodation 5005 funtow. Od razu masz pelna frazeologie angielska i klub nad morzem wiec latem jak znalazl plaża po lataniu!
Wielkie dzięki za informacje, a czy wiesz może jak wygląda technicznie procedura zrobienia PPL(A), jak z egzaminami i co z "radiem"Zamieszczone przez Ramp Handler
Może masz też jakiś bliższy namiar na ten Aero Club?
OCZYWIŚCIE CHODZI O UK.
Ostatnio edytowane przez Staford ; 02-01-2011 o 08:26
adres klubu wygooglujesz
co rozumiesz przez "technicznie procedura zrobienia"? rano pewnie latasz a po obiedzie wyklady. na siedem egzaminow poswiecone jest zakladam 7 popoludnii i potem jeszcze dwa tygodnie na szlifowanie nawigacji i loty cross country. jedyne co moze pokrzyzowac plany to pogoda.
cena bardzo atrakcyjna (lacznie z zakwaterowaniem )
technicznie procedura zrobienia"? czyli jak sie zdaje egzaminy w UK i gdzie można później z tą licencją latać, czy w Polsce lub stanach z tą licencją mogę wynająć samolot.
Faktycznie fajna szkółka: www.clactonaeroclub.co.uk i jeszcze jedna www.thegreatcircle.co.uk
witam serdecznie to moj pierwszy post
Na wiosnę być może to zależy od finansów nawet i jeszcze tej zimy rozpocznę szkolenie PPL(A). Obecnie jestem na etapie poszukiwań szkółki. Znalazłem kilka niedaleko (mam na mysli ok 100km) kilka np w Poznaniu, Wrocławiu, Lubinie, jednak nie wiem która z nich była by tą najlepszą, chodzi o przygotowanie do egzaminów w miarę szybko odbyty kurs no i rozsądną cenę. Stąd moje pytanie do osób które szkoliły się w którymś z podanych przeze mnie miast o podanie jakiś ciekawych informacji pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuje za odpowiedz
Przeczytaj temat. We wro jest o tyle ciekawie, że szkolenie odbywa się na epwr. Drogo też nie jest, choć trudno mi obiektywnie oceniać, ponieważ nie znam zbyt dużo cen u konkurencji. Więcej na PW.Zamieszczone przez symek86
Wiec tak, mam 20 lat, studiuje na 2roku medycyny...to tak na szybko o mnie...
Mam 15 tysiecy zlotych i chce zaczac droge do atpl...Zlozylem papiery do takiej szwedzkiej szkoly lotniczej, bodajze jednej z niewielu ktora szkoli od zera do atpl za friko.
Drugra sprawa to taka, ze chcialbym zrobic PPL, ile to trwa tak ogolnie ? bo na stronach to jest napisane minima,a w praktyce ile trzeba wylatac zeby zdac ten egzamin ?? I jeszcze jedno,zakladajac ze mnie przyjma do tej szkoly - robie PPL tam, ale jak mnie nie przyjma to do kiedy sie lata w PL? znaczy np. w grudniu juz nie mozna bo zle warunki pogodowe sa ?
Trzecia sprawa gdzie w PL zrobic najtaniej PPL?
pozdrawiam i przepraszam za brak skladnosci w wiadomosci-siedze na wykladzie z biochemii i probuje patrzec na wykladowce i pisac (pech chcial ze mam stanowisko nr. 2-pierwszy rzad
Nie te forum.Tu Ci zaraz przylepia latke trolla i takie tam.Same EKSPERTY
Skoro cos jest na forum w kilku ( jeśli nie kilkunastu) tematach, to nie ma sensu powtarzac tego jeszce jeden raz. Wtedy każdy użytkownik może przyjść i zadać po raz enty to samo pytanie ( np. "gdzie jest hamulec w samolocie", albo "ile kosztuje samolot"). Jak chcesz TYLKO pogadać, pokonwersować to masz pełno for ogólno tematycznych w sieci.wiem do czego sluzy opcja szukaj, ale wole wypoiedzi, konwersacje,
Możesz przecież napisać coś w wątku który Cię interesuje.ktos kto wchodzi na forum chce pogadac,poznac kogos...
Pozdrawiam!
PPL w NORMAL B-B na C152, 15 000,-
Masz już kasę na start
Masz dwie opcje.
Pierwsza-Rzucic studia i sie szkolic do ATPL.Minusem jest ze to troche wiecej potrzeba niz 15000.
Druga-Powolutku ,krok po kroku zdobywac kolejne licencje.Skonczyc studia,w razie niepowodzenia zawod juz jest.
Nie rzucaj studiow!!!!
Jesli kochasz latanie to idz po to, ale miej drugi zawod.
W lotnictwie jest tak, ze jednego dnia masz prace i wszystko wyglada dobrze a tydzien pozniej mozesz byc bezrobotny.
Branza lotnicza jest strasznie wrazliwa na zewnetrzne czynniki.
Zakładki