TAP na A330 »   29.04. TAP na A330 w WAW        B747 AIR INDIA »   26.04 B747 Air India w WAW   

Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Poznań - Wiórek

    Domyślnie Dostęp do Cessny 172 bez CAMO


    Polecamy

    Witam wszystkich serdecznie.

    Nadszedł czas w którym chcę pójść zaparcie w stronę wyrabiania licencji i pracować jako pilot. Niestety póki co funduszy nadal brak.

    Udało mi sie jednak uzyskać darmowy dostęp do Cessny 172 (póki co 25h). Chciałbym zrobić na niej conajmniej PPL, niestety samolot nie jest wpisany w CAMO. Czy mógłby ktoś mi doradzić jak mógłbym rozwiązać ten problem jak najtańszym kosztem i ile to by mnie wyniosło? O ile jest to wciąż opłacalne?

    Być może ktoś podobnie kombinował?

  2. #2
    Awatar wiler

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPZP/EPZG

    Domyślnie

    To nie jest żadna kombinacja - należy zgłosić się do organizacji CAMO, która sprawdzi samolot czy się nadaje do czegokolwiek, napisze i zatwierdzi Program Obsługi Technicznej, skasuje 300-500PLN netto miesięcznie i voila! (to tak w skrócie)

  3. #3
    Awatar PapaNovember

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPKR/RZE/GDN

    Domyślnie

    żeby się szkolić samolot musi być w ATO z zatwierdzonym programem szkolenia.
    Per aspera ad astra!!!
    Pagonów się nie kupuje - pagony się zdobywa! [layoverlover]

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Poznań - Wiórek

    Domyślnie

    Co do ATO, to planuję podpiąć samolot pod jeden z aeroklubow. Ws CAMO to slyszelem tez o jednarozowej opłacie na początku w wysokości ok 2k, a następnie oplata miesieczna jak pisał wiler.
    Z tym "wpisowym" to prawda czy bzdura?

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Każda organizacja techniczna może mieć swoje opłaty, to co napisał wiler to jest duży skrót i przybliżone opłaty "stałe". Nie każdy samolot "z marszu" nadaje się do CAMO, mogą być konieczne jakieś czynności obsługowo-techniczne poza wypisaniem kwitów.

  6. #6
    Awatar zubeer

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPKT/EGPH

    Domyślnie

    Jeśli chcesz latać jako pasjonat - PPL jest ok.
    Jeśli jako zaś chcesz latać i zarabiać - to słabo.
    Zacznij kombinować ze szkołami,zeby wystukać - co najmniej - CPL.
    Poza tym - musisz zrobić pełną obsługę żeby przejść do CAMO.
    W/g mnie - zaczynać naukę latania od załatwienia samolotu - to słaby pomysł.
    Fuji S2500HD.

  7. #7

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    @zubeerJaki jest twój tok rozumowania? Żeby zrobić CPL trzeba przecież mieć PPL i do tego 200 godzin (+ parę innych drobnych rzeczy). Co ma piernik do wiatraka? Tym bardziej dobrze mieć możliwie tani samolot do robienia nalotu.

  8. #8
    Awatar zubeer

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPKT/EGPH

    Domyślnie

    Tok rozumowania - adekwatny do mojego szkolenia do ATPL (frozen).
    Jeśli ktoś inwestuje - doskonale wiem z czym się mierzy. Moi rodzice zastawili mieszkanie,żebym zrobił to,co mam.
    Piernik do wiatraka ma tyle,że lepiej rozejrzec się za szkołą która pozwoli nam na - co najmniej - kompleksowe CPL.
    Praktykę i tak należy wykonać na a/c należących do szkół/aeroklubów.
    Taka cessna - czy inny samolot - dają duże odciążanie finansowe kiedy przejdziesz już cały etap i walisz godziny.
    Istotnie - do robiena nalotu - ważny element.
    Fuji S2500HD.

  9. #9
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zubeer Zobacz posta
    Moi rodzice zastawili mieszkanie,żebym zrobił to,co mam.
    Warto bylo ?

  10. #10
    Awatar zubeer

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPKT/EGPH

    Domyślnie

    Zawsze warto. Nawet jeśli więcej czasu spędza się na ziemi.
    To były czasy kiedy można było robić w Exinie od ''0 do ATPLa''.
    potem miało być pięknie - bo mieli zostawić nas jako latający.
    Wyszło - słabo, ale fruwanie AN26b - bezcenne.
    Fuji S2500HD.

  11. #11

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    @zubeer

    Miałem na myśli to, że nie widzę związku pomiędzy posiadaniem własnego (taniego) samolotu i zakończeniem szkolenia na etapie PPL. Do CPL nalot na własnym samolocie (tu jeszcze pod CAMO) się nie liczy? Przecież jeśli chce robić CPL to tym bardziej to się opłaca. Jedyne czego nie zrobi to IFR (zależy jakie to C172) i MEP(L), ale pozostałe 150 godzin juz tak.

  12. #12

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Tomaszów maz

    Domyślnie


    Polecamy

    I jak wygląda temat z tą cessną? Jest w camo?

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •