Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Awatar Mattanjah

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Złotoryja

    Domyślnie Politechnika Rzeszowska? PWSZ Chełm? Na czym polega dzisiaj edukacja pilota?


    Polecamy

    Witam, chciałbym zapytać na czym dzisiaj polega edukacja pilota na wymienionych w temacie uczelniach. W internecie jest mnóstwo informacji nie do końca zawsze zrozumiałych. Chodzi mi konkretnie o to czy, np. czy PRz w pełni opłaca licencje lotnicze ? Jak wyglądają koszty po dostaniu się już na Pilotaż? Za co trzeba zapłacić?
    Czym różni się to wykształcenie jakie uzyskam po PWSZ w Chełmie od tego na PRz?
    Warto próbować dziś szczęścia w lotnictwie? Czy jest to nierealne?

  2. #2

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Jak już dostaniesz się na pilotaż to za szkolenie nie płacisz. Zanim jednak się dostaniesz to dobrze byłoby mieć PPL-ke, ponieważ na dzień dzisiejszy daje ona 6/10 punktów do rekrutacji za doświadczenie lotnicze. Bez niej ciężko jest się dostać... Chociaż niektórym się udaje (czytaj osobom o bardzo wysokiej średniej z ocen).
    Co do studiowania na lotnictwie na PRZ... Na pierwszym semestrze trochę osób rezygnuje z różnych powodów. Przeważnie chodzi o to, że nie ma on (I semestr) zbyt dużego związku z lotnictwem (z wyjątkiem może przedmiotu Historii techniki lotniczej...) i wiele osób jest zawiedzionych, że nie dostaje od razu do ręki wolantu i samolotu do latania... a przecież to lotnictwo! Trochę osób oblało też matematykę.
    Za mną dopiero pierwszy semestr więc więcej powiedzieć nie mogę
    Pozdrawiam.

  3. #3
    Awatar Mattanjah

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Złotoryja

    Domyślnie

    Dzięki za info, zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa.
    Znalazłem informacje dotyczącą PWSZ w Chełmie: "Uczelnia finansuje wszystkie szkolenia prócz PPL(A) i egzaminów. Po ukończeniu studiów otrzymuje się tytuł inżyniera, jeżeli chodzi o uprawnienia to jest tzw frozen ATPL jak po OKLu na PRz. CPL+IR+ME+IRME+zdana teoria do ATPL." Co oznacza "zdana teoria do ATPL? Czy praktykę sam prywatnie muszę odbyć i opłacić? I przepraszam że zadaję tak laickie pytania, ale co oznaczają ów nazwy CPL+IR+ME+IRME? i co to jest frozen?

    Dziękuję i pozdrawiam !

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tabsik6 Zobacz posta
    czytaj osobom o bardzo wysokiej średniej z ocen
    Przede wszystkim osobom, które spełnią wymogi dopuszczające do kwalifikacji - czyli m.in zaliczą wszystkie przedmioty z 3 semestru w pierwszym terminie. A zdarzały się takie akcje, że tych co zaliczyli wszystko w pierwszym było mniej niż miejsc na pilotażu - i wtedy średnie czy PPL-e nie miały znaczenia, bo nie było między dopuszczonymi rywalizacji o miejsca. Była też osoba która po pierwszych 2 semestrach miała piękną średnią, w 3 też niezła się jej zapowiadała, miała PPL, WOMBAT-a i DuoBAT-a zaliczyła, ale w 3 semestrze oblała w pierwszym terminie jeden przedmiot (termodynamika) - i kicha, po pilotażu. Trzeba czekać rok i próbować w 5 semestrze...
    Ciekaw jestem jak to wyglądało w tym roku - miejsc na pilotażu miało być 25, przyjęto 24 - czyżby znowu tylko 24 osoby (spośród chętnych na pilotaż) - a więc mniej niż było miejsc - zaliczyły wszystko (czytaj: termodynamikę) w pierwszym terminie?
    Cytat Zamieszczone przez Mattanjah Zobacz posta
    Czy praktykę sam prywatnie muszę odbyć i opłacić
    1. Tak
    2. Nie, ale musisz znaleźć kogoś (np. linię lotniczą) kto ci ją sfinansuje i zapewni (i raczej nie bezinteresownie:P). Pytanie czy znajdziesz...
    Cytat Zamieszczone przez Mattanjah Zobacz posta
    IR
    Instrument Rating - uprawnienia do lotu według przyrządów (bez widoczności, że tak powiem). Co do pozostałych - znalazłem je w Google w 30 sek, więc ty też możesz się wysilić. Trenuj używanie wujka Google. Przyda ci się w Rzeszowie, kiedy będziesz przedzierał się przez internet w poszukiwaniu kolejnej książki wydanej przez twojego wykładowcę, który wymaga jej od ciebie, ale której nie drukowano od 3 lat a w bibliotece jest ledwie kilka egzemplarzy...
    P.S. Pozdrawiam kolegę z roku:P
    [*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz | ,,019" | ,,SP-ZAP" | płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz, ,,63" | ,,101" | mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz, ,,SP-3491" | mgr inż. pil. Tadeusz Świst, ,,SP-AAG" [*]

  5. #5

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Napisał Mattanjah:
    Warto próbować dziś szczęścia w lotnictwie? Czy jest to nierealne?
    Jeśli lotnictwo to Twoja pasja i będziesz dążył do celu sukcesywnie oraz masz ambicje aby zostać pilotem... To jest cho....ie warto.
    Nie ma rzeczy niemożliwych. Trzeba tylko trochę samozaparcia oraz odporności na niepowodzenia i stres.
    Rynek lotniczy jest jak giełda. Raz hossa, innym razem bessa. Jeśli jesteś uparty, to w końcu trafisz na dobre czasy Dzisiaj kolorowo nie jest, jutro może będzie inaczej, a przede wszystkim ciężko odpowiedzieć na pytanie jak będzie za kilka lat, kiedy będziesz zawodowym pilotem poszukującym pracy.
    PS. Pozdrawiam serdecznie kolegę z roku

  6. #6
    Awatar Mattanjah

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Złotoryja

    Domyślnie

    To co mogę robić po PWSZ w Chełmie? Skoro nie będę miał wtedy jeszcze licencji pilota liniowego, to mogę latać jako kto?
    W Polsce gdzieś robią praktyke ATPL ? Ile to kosztuje?
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 26-03-2011 o 10:35 Powód: Ort + przeglądnij forum a znajdziesz odpowiedzi na Twoje pytania.

  7. #7

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie

    frozen wystarcza jeśli było by Cie stać na atpl to nie musiałbyś pracować

  8. #8
    Awatar lantan

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    EPWA, EPRZ, EPKK, EPLB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jasiek Zobacz posta
    Przede wszystkim osobom, które spełnią wymogi dopuszczające do kwalifikacji - czyli m.in zaliczą wszystkie przedmioty z 3 semestru w pierwszym terminie. A zdarzały się takie akcje, że tych co zaliczyli wszystko w pierwszym było mniej niż miejsc na pilotażu - i wtedy średnie czy PPL-e nie miały znaczenia, bo nie było między dopuszczonymi rywalizacji o miejsca. Była też osoba która po pierwszych 2 semestrach miała piękną średnią, w 3 też niezła się jej zapowiadała, miała PPL, WOMBAT-a i DuoBAT-a zaliczyła, ale w 3 semestrze oblała w pierwszym terminie jeden przedmiot (termodynamika) - i kicha, po pilotażu. Trzeba czekać rok i próbować w 5 semestrze...
    Ciekaw jestem jak to wyglądało w tym roku - miejsc na pilotażu miało być 25, przyjęto 24 - czyżby znowu tylko 24 osoby (spośród chętnych na pilotaż) - a więc mniej niż było miejsc - zaliczyły wszystko (czytaj: termodynamikę) w pierwszym terminie?
    W tym roku dostało się 26 osób, chętnych było ok 50-60 (po tzw. weryfikacji z termodynamiki i wytrzymałości materiałów)

  9. #9
    Zbanowany
    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie

    Witam!
    Mam parę pytań:
    1.PPL daje 6/10 pkt przy rekrutacji, a wiecie ile daje kurs szybowcowy?(o ile cokolwiek daje)
    2. czy sa egzaminy wstępne na uczelnie?(doszły mnie słuchy że są)
    3.Czy muszę mieć maturę z Fizyki?

  10. #10
    Awatar lantan

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    EPWA, EPRZ, EPKK, EPLB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez qantas747 Zobacz posta
    Witam!
    Mam parę pytań:
    1.PPL daje 6/10 pkt przy rekrutacji, a wiecie ile daje kurs szybowcowy?(o ile cokolwiek daje)
    2. czy sa egzaminy wstępne na uczelnie?(doszły mnie słuchy że są)
    3.Czy muszę mieć maturę z Fizyki?
    ad. 1. Od następnego roku, czyli przy kwalifikacji w 2012r. za szybowce także są punkty. Maksymalnie 3 w zależności od stopnia zaawansowania.
    ad. 2. Nie ma żadnych egzaminów wstępnych, to nie architektura (chociaż w Rzeszowie i na architekturze wstępnych nie ma).
    ad. 3. Możesz mieć i maturę z polskiego, historii i WOS, nie ma wymogu jaką trzeba mieć maturę. Chociaż rzeczywiście fizyka byłaby mile widziana, bo miałbyś większe szanse dostania się. Ale jeżeli napiszesz angielski i matmę rozszerzoną na dobrym poziomie to i bez fizyki się dostaniesz.

    Polecam - http://wbmil.portal.prz.edu.pl/gfx/w...i__pilotaz.pdf

  11. #11
    Awatar Marcuis

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    EPKM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lantan Zobacz posta
    mile widziana, bo miałbyś większe szanse dostania się. Ale jeżeli napiszesz angielski i matmę rozszerzoną na dobrym poziomie to i bez fizyki się dostaniesz.
    Przede wszystkim (Politechnika Rzeszowska) rozbija się tutaj o tzw. *punktację ważoną, to znaczy:

    matura podstawowa rozszerzona
    Polski 1 1
    Język obcy nowożytni 1 1,5 (w przypadku posiadania certyfikatu z kursu języka, od razu dostajesz tak jakbyś miał celująco)
    Matematyka 1 2
    Fizyka 1 2

    *system wag - razy ile liczona liczona jest liczba uzyskanych punktów

  12. #12

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Dallas

    Domyślnie


    Polecamy

    Witam. Ile zwykle co roku jest miejsc na pilotaż w PWSZ Chełm?

LinkBacks (?)

  1. 11-01-2014, 12:41
  2. 07-11-2013, 14:44
  3. 27-09-2013, 09:45
  4. 10-07-2013, 14:58
  5. 16-06-2013, 22:32
  6. 07-05-2013, 14:45
  7. 13-04-2013, 16:51
  8. 24-03-2013, 15:26
  9. 12-02-2013, 19:45
  10. 11-02-2013, 19:43
  11. 17-11-2012, 08:14
  12. 26-10-2012, 07:20
  13. 27-08-2012, 17:15
  14. 19-07-2012, 10:31
  15. 29-06-2012, 20:45
  16. 05-06-2012, 21:31
  17. 23-05-2012, 17:05
  18. 17-02-2012, 08:57
  19. 15-02-2012, 13:38
  20. 08-02-2012, 14:22
  21. 09-01-2012, 23:12
  22. 28-10-2011, 15:44
  23. 25-09-2011, 21:37
  24. 11-09-2011, 07:43
  25. 11-07-2011, 15:19
  26. 03-07-2011, 12:37
  27. 25-03-2011, 12:28

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •