Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 93
Like Tree30Likes

Wątek: Wizzair szkolenie od zera na Węgrzech

  1. #21

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Raven Zobacz posta
    Byłem dzisiaj w Kato.
    Ogólnie dramat.
    Poszukujemy "young adults", mniemam że chodzi raczej o 20-25 lat. Trzeba wyłożyć 20k Euro plus sfinansować sobie 2.5 roku życia na Węgrzech, to jest szukanie jeleni, o ile w ogóle ktoś w takim wieku posiada luźne 100 000 PLN to czemu nie, ale znając życie, to ich "great opportunity" sprowadza się do tego samego co zwykle -> i tak nikogo na to nie stać.

    No juz nie przesadzajmy z tym, ze nikogo nie stac. Pamietajmy, ze na zachodze standardem jest to, ze mlodzi ludzie biora ogromne pozyczki zeby sfinansowac swoje studia. I to sie praktycznie niczym nie rozni od takich studiow... W miare normalna sprawa.
    Don Corleone likes this.

  2. #22
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    I z tym się nie zgodzę. Na takich Babciach co 2-3 dzieciak który przychodzi do wytwórni 0-ATPL przychodzi z tatą który kładzie na stole walizkę pieniędzy i mówi "syn bedzie pilotem".
    Ciekawe czy czytali co się dzieje w US: https://skift.com/2013/08/28/the-u-s...-minimum-wage/



    IMO takie rzeczy też trzeba mieć z tyłu głowy wyskakując z kilkuset tysięcy z zamiarem związania swojego życia z konkretną profesją.
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 05-09-2017 o 11:37
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  3. #23
    Awatar cohontes

    Dołączył
    Jun 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Raven Zobacz posta
    Byłem dzisiaj w Kato.
    Ogólnie dramat.
    Poszukujemy "young adults", mniemam że chodzi raczej o 20-25 lat. Trzeba wyłożyć 20k Euro plus sfinansować sobie 2.5 roku życia na Węgrzech, to jest szukanie jeleni, o ile w ogóle ktoś w takim wieku posiada luźne 100 000 PLN to czemu nie, ale znając życie, to ich "great opportunity" sprowadza się do tego samego co zwykle -> i tak nikogo na to nie stać.
    Wydaje mi się, że większość która tam była liczyła się z takimi kosztami co najmniej. Nie ukrywajmy, że zostanie pilotem od 0 do ATPL nie jest takie łatwe a Wizz jednak daje fajną możliwość bo po ~~ 7 latach jesteśmy pilotem w Wizzie z doświadczeniem, który nie jest już przywiązany do tej lini.
    UL908 UL619* UM984 UL986 UT710 UL623 UP193* UT709 UQ10

  4. #24

    Dołączył
    Aug 2008

    Domyślnie

    Czyli mając obecnie 30 lat szanse moje na to, ze skorzystam z programu są dużo mniejsze niż taki ok 20-25 letni chłopak ?

    Wielu zainteresowanych zapomina, ze trzeba przez 10 dni wstawać o 4:30, żeby być na o 5:00 na lotnisku, z wylotem o 6:00

    Do tego dochodzą problemy zdrowotne związane z promieniowaniem, substancjami trującymi ,które wydziela APU i silnik, stresem, i napięciem ogólnym.

    Zawód nie jest lekki

  5. #25

    Dołączył
    Sep 2017

    Domyślnie

    Nie wiem czy ktoś to już zauważył ale tam trzeba jeszcze doliczyć pewnie wszystkie opłaty dookoła (lotniskowe itp), bo Wizir opłaca tylko czesne w szkole.

    I coś drogo wychodzi im ta PPL skoro kosztuje 20k euro i ma się wylatane 20h.

    Pozdrawiam
    Mariusz

  6. #26

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Dallas

    Domyślnie

    Za sam Assessment Day płaci się 210 Euro... Trochę słabo. Na jakiej podstawie oni chcą dać tym "joung adults" kredyt, ze znikomą historią kredytową lub bez zabezepieczenia? W tego typu programach w UK, każda szkoła chce zabezpieczenie, w postaci nieruchomości, a Wizz?

  7. #27

    Dołączył
    Sep 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Matthew3991 Zobacz posta
    Za sam Assessment Day płaci się 210 Euro...
    Obawiam się, że się mylisz i oni te 210 euro to chcą za "for the assessment" co rozumiem jako rozpatrzenie kandydatury. W sumie sprytny zabieg działający na psychike, bo ja tak w kit złożyłem wniosek ale z góry wiem, że dalej nic nie złoże bo mój angielski jeszcze nie jest na odpowiednim poziomie (do tego jestem dla nich za stary) i zaznaczyłem "Intermiediate". Szybko dostałem odpowiedź z linkiem do portalu w którym mam dołączyć dokumenty i tam wtedy się płaci. Czyli jakbym się napalił, że jednak mnie chcą to już tracę 210euro na starcie.

    A co do finansowania to tam jest mniej więcej opisane, że będą wymagali wyciągów z konta i pewnie jakiegoś zabezpieczenia czyli bez rodziców nie podchodź. Nie wiem dla kogo jest ten program, bo w wymaganiach jest bezrobotny, nieuczący się ze zdolnością kredytową na 50k euro - oksymoron w czystej postaci.

  8. #28

    Dołączył
    Aug 2008

    Domyślnie

    Kasują jak mogą i wykorzystują naiwność kandydatów. Za 210 euro to można dwie godziny Cessną wylatać.

    500 kandydatów x 210 euro = 105.000 euro.

    Płacić bogatemu pracodawcy za sam fakt rekrutacji, bez gwarancji zatrudnienia.... paranoja.

  9. #29

    Dołączył
    Sep 2017

    Domyślnie

    Gwarancji zatrudnienia to nie masz chyba na żadnym etapie. Najgorzej jest na starcie jak wydasz 20k euro na 20h latania a oni powiedzą żegnaj, bo nie lądujesz jak trzeba

  10. #30

    Dołączył
    Aug 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sirmariano Zobacz posta
    Gwarancji zatrudnienia to nie masz chyba na żadnym etapie. Najgorzej jest na starcie jak wydasz 20k euro na 20h latania a oni powiedzą żegnaj, bo nie lądujesz jak trzeba
    To jakieś 85k PLN. Czyli co najmniej 3 krotnie przepłacone niż w aeroklubie.

    Ja polecam każdemu spróbować na lokalnym lotnisku, bo potem może przyjść rozczarowanie. Większość osób kończy na PPL, a Ci co siadają na prawym fotelu to może 5-10% ze wszystkich pilotów.

    Tak jak pisałem. TO NIE JEST ŁATWY ZAWÓD.

    Zapytajcie początkujących F/O w LOT, co latają na Dashu. Większej orki jak tam nie ma chyba nigdzie indziej w lotnictwie.

  11. #31

    Dołączył
    Sep 2017

    Domyślnie

    Niestety nie znam żadnego - możesz rozwinąć temat (może być na priv)? Akurat ja w tym temacie jestem przypadkiem, bo nie szukam zawodu a znudziło mnie szmaciane latanie po łąkach. Nie widzę się w tym zawodzie (tzn chętnie bym się zobaczył nawet w orce), bo 35lat to już emeryt w tej branży.

  12. #32

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sirmariano Zobacz posta
    bo 35lat to już emeryt w tej branży.
    bzdura, ewentualnie wymówka, ludzie grubo po 40 idą na pół a potem latają w liniach. Znam kilka przypadków. To nie wojsko
    lew3k likes this.

  13. #33

    Dołączył
    Sep 2017

    Domyślnie

    Nie, nie to nie wymówka. Nie znam nikogo z tego środowiska (chociaż w bardzo bliskiej rodzinie mam, teraz już chyba emerytowanego, kapitana ale nie rozmawiamy ze sobą na tematy lotnicze) a takie wizje pojawiły się w niektórych tematach na forum. Skoro bywały takie przypadki to może i kiedyś zaryzykuje. Na bank muszę zrobić PPL i to jak najszybciej.

  14. #34

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Z ciekawości, nie przerażają chętnych zarobki? Koszty szkolenia są wysokie, jak w każdym programie tego typu firmowanym przez linię, ale pensja tutaj na dziś dzień to jest dramat. Wizzair płaci FO 12-14 tysięcy EUR rocznie podstawy, co po odjęciu szwajcarskiego podatku daje miesięcznie jakieś 916 EUR podstawy + 27-45 EUR za sektor. Przy 25 sektorach daje to średnio przy bardzo dobrych wiatrach 1000 EUR ekstra (dla FO).

    W trakcie kursu odejmują do nawet 1000 EUR miesięcznie za szkolenie (pomijając wkład własny), co daje pensję mniej więcej 4000 zł netto na umowie o pracę. Niektóre aerokluby płacą znacznie lepiej. Za takie pieniądze nawet trudno cokolwiek odłożyć, żeby spłacić to szybciej i nie uwiązać się na 5 lat latania dla jednej linii (pewnie z perspektywą awansu w tym czasie, ale jednak...).

    Linie lotnicze biorą dziś ludzi z fATPL, którego można zrobić za 150 tysięcy mieszkając w Polsce, a po szkoleniu rozglądać się za lepszymi (mam tutaj na myśli pieniądze) ofertami pracy.
    lew3k likes this.

  15. #35

    Dołączył
    Sep 2017

    Domyślnie

    A myślisz, że tam jest tłum chętnych? Watpie.

  16. #36
    Awatar cohontes

    Dołączył
    Jun 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Laroxa Zobacz posta
    Z ciekawości, nie przerażają chętnych zarobki? Koszty szkolenia są wysokie, jak w każdym programie tego typu firmowanym przez linię, ale pensja tutaj na dziś dzień to jest dramat. Wizzair płaci FO 12-14 tysięcy EUR rocznie podstawy, co po odjęciu szwajcarskiego podatku daje miesięcznie jakieś 916 EUR podstawy + 27-45 EUR za sektor. Przy 25 sektorach daje to średnio przy bardzo dobrych wiatrach 1000 EUR ekstra (dla FO).

    W trakcie kursu odejmują do nawet 1000 EUR miesięcznie za szkolenie (pomijając wkład własny), co daje pensję mniej więcej 4000 zł netto na umowie o pracę. Niektóre aerokluby płacą znacznie lepiej. Za takie pieniądze nawet trudno cokolwiek odłożyć, żeby spłacić to szybciej i nie uwiązać się na 5 lat latania dla jednej linii (pewnie z perspektywą awansu w tym czasie, ale jednak...).

    Linie lotnicze biorą dziś ludzi z fATPL, którego można zrobić za 150 tysięcy mieszkając w Polsce, a po szkoleniu rozglądać się za lepszymi (mam tutaj na myśli pieniądze) ofertami pracy.
    Ciekawią mnie przykłady tych linii, możesz podać jakieś?
    UL908 UL619* UM984 UL986 UT710 UL623 UP193* UT709 UQ10

  17. #37

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sirmariano Zobacz posta
    Niestety nie znam żadnego - możesz rozwinąć temat (może być na priv)? Akurat ja w tym temacie jestem przypadkiem, bo nie szukam zawodu a znudziło mnie szmaciane latanie po łąkach. Nie widzę się w tym zawodzie (tzn chętnie bym się zobaczył nawet w orce), bo 35lat to już emeryt w tej branży.

    Serio się przejmujesz? Ja skończyłem w tym roku 4 dychy a i tak będę próbował i mocno wierzę, że się uda. A jeszcze nawet nie mam ATPL-a zdanego (sesję zaczynam dopiero jesienią).
    MADBALL likes this.

  18. #38

    Dołączył
    Aug 2008

    Domyślnie

    Szczerze mówiąc 40 to jest bardzo górna granica wieku do zostania pierwszym oficerem. Liniom zależy na młodych pilotach 25-30 lat. Realnie oceniając szanse marne, ale próbuj. Może się uda.

  19. #39

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piottrek Zobacz posta
    Szczerze mówiąc 40 to jest bardzo górna granica wieku do zostania pierwszym oficerem. Liniom zależy na młodych pilotach 25-30 lat. Realnie oceniając szanse marne, ale próbuj. Może się uda.
    Ja z kolei słyszałem coś innego. I tak pracujesz teoretycznie do 65 roku życia, więc przede mną teoretycznie jakieś 25 lat. A młodzi mają i tak to do siebie, że potem chętniej zmienią miejsce pracy jak tylko będą mieć możliwość. Jak to usłyszałem - "lepiej mieć 40 lat i przepracować w firmie 20 niż mieć 30 lat i przepracować 5".

  20. #40

    Dołączył
    Aug 2008

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Łunochod Zobacz posta
    Ja z kolei słyszałem coś innego. I tak pracujesz teoretycznie do 65 roku życia, więc przede mną teoretycznie jakieś 25 lat. A młodzi mają i tak to do siebie, że potem chętniej zmienią miejsce pracy jak tylko będą mieć możliwość. Jak to usłyszałem - "lepiej mieć 40 lat i przepracować w firmie 20 niż mieć 30 lat i przepracować 5".
    Jest to możliwe, ale napisałem jaka jest polityka linii lotniczej typu WizzAir/RyanAir. Zależy im bardziej na młodych pilotach, którzy będą latać dla nich tak długo jak będzie to możliwe. W wieku 40 lat jeszcze oczywiście możesz próbować.

Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •