Witam. Składał może ktoś z was aplikacje na szkolenie wizzair'a??
Wersja do druku
Witam. Składał może ktoś z was aplikacje na szkolenie wizzair'a??
Sprawdzales jak wielkie pieniadze kosztuje ten program?
Nie orientuję się dokładnie jak to jest, a jedynie trochę bo kiedyś podpytywałem właśnie o tego typu program wizza. Było to dużo droższe od zwykłego szkolenia. Wydaje mi się, że czasy są tak łaskawe, że lepiej zrobić normalne szkolenie i próbować się w zwykłych rekrutacjach.
65.000 euro, czyli ok. 300.000 złotych. Jeleni szukają. Lepiej wyszkolić się za połowę tej kwoty z możliwością wyboru przewoźnika.
Obecnie tak. Jeszcze niezbyt dawno taki Enter żądał 60 tys € za sam TR + LT...
I co z tego że żądał...
65 tys euro to koszt szkolenia, pytanie czy calkowitego....za pobyt tam na 2lata sam musisz sobie zaplacic a to bedzie spory wydatek
To z tego ze to i dużo i nie dużo. Ja bym tyle nie zapłacił ale z perspektywy kogoś to może być dobra oferta. Zwłaszcza ze przynajmniej w teorii wizz gwarantuje prace. To z tego, ze te czasy mogą jeszcze wrócić i tak patrząc lepiej za 65 tys. € wyszkolić się od 0 do TRF/O niż zrobić sam tr + lt.
Czyli ogólnie widzę, że średnio polecacie
Na nas to ty się kolego nie oglądaj, bo każdy z nas ma inne potrzeby i możliwości.
Być może gdybym miał teraz 25 lat i 35 000 EUR do dyspozycji to bym się "szarpnął" (choć osobiście wolałbym iść w kierunku linii które latają benkami), ale że mam tych lat przeszło 2 x więcej, po spieniężeniu wszystkich aktywów oscylowałyby one w okolicach 1/10 wymienionej przeze mnie kwoty, a do tego bagaż życiowych doświadczeń wyostrzył mi obraz z napisem "Ryzyko" to inaczej patrzę na to wszystko.
Ktoś dzisiaj odwiedził Katowice i wyniósł jakieś ciekawe info? :)
Warto zaznaczyć: początek szkolenia jest finansowany w pełni przez nas, dopiero po 20 godzinach szkolenia praktycznego odbywa się "rekrutacja" do programu Wizzaira.
I a propos kosztów - kandydat pozytywnie zaakceptowany przez Wizzair po tych 20 godzinach musi zapłacić jedyne 20.000EUR + 2.000 EUR opłaty za pożyczkę.Cytat:
The first approx. 5 months is self-sponsored and completed at around 20hrs of Flight Training where a Wizz Air assessment will take place. Only successful trainees passing this assessment will be able to continue this program and be pre-financed* by Wizz Air.
Cytat:
The tuition fees of the ab initio training vary depending on local pilot schools, estimated to be up to EUR 65 000. Out of the total tuition fee you will have to pay upfront up to EUR 20 000, the remaining EUR 45 000 will be pre-financed by Wizz Air.
Zatem za 22.000 EUR mamy szkolenie + gwarancję pracy + pożyczkę u Wizza.Cytat:
Total cost of loan: €6,000 (consisting of loan commission: €2,000 upfront and €4,000 after month 89).
Pozostaje tylko pytanie, jak należy zobowiązać się wobec ośrodka szkolącego przed pozytywnym przyjęciem na szkolenie Wizzaira? Skoro po 20 godzinach odbywa się rekrutacja, na pewno co najmniej PPL-kę trzeba sobie sfinansować w ciemno (chyba że w razie nieprzyjęcia zrezygnujemy w połowie szkolenia do PPLa).
Nie wiem co mówili na spotkaniu, ale tłumacząc zamieszczone cytaty ja rozumiem, że:
Z góry płacimy 20 tys. € (upfront) + 2 tys. € prowizji;
wizz pre-finansuje pozostałe 45 tys. Pre-finansuje czyli wykłada kasę z góry - to będzie do zwrotu a nie dotacja - znając życie ściągane będzie z pensji przyszłego f/o;
podobnie jak odsetki 4 tys. € do spłaty po 89 miesiącach.
czyli podsumowując 71 tys € z czego 26 tys. z kieszeni reszta z pensji.
Jest ok gdy wszystko idzie po myśli ale lotnik musi mieć plan B, co jeśli powinie się noga na którymś etapie? Co jeśli siądzie zdrowie? Co jeśli linia nie przyjmie nas do pracy (wizzair nie gwarantuje zatrudnienia) ?
Czyli 71 - 26 = 45.000 tys euro będzie potrącane z pensji. Przez pierwsze lata F/O zarabia 2000-3000 euro na rękę. Ile z tego realnie można odciągać ? 1000 euro obstawiam. Czyli przez 4 lata odciągają po 1000 euro. Brzmi trochę jak życie na smyczy, no ale czego się nie zrobi dla latania.
Minus też taki, że nie wiadomo do jakiej bazy zostaniemy przydzieleni...
Do tych 26k euro z kieszeni trzeba doliczyć 10k euro na zakwaterowanie / jedzenie / podróże przez 2 lata.
No nie wiem, czy to jest taka super opcja. Ale chętnych na pewno nie będzie brakować. Ktoś był na spotkaniu i opisze wrażenia ?
Nie ma odsetek. Było powiedziane, że nie mają planu na tym zarabiać to ma być ich inwestycja w przyszłych pilotów niż zarobek.
Z kieszeni approx 20k euro. Odtrącają nie więcej niż 1/3 pensji. Radzę po prostu przeczytać stronę i udać się na spotkanie. Wizzair startuje dopiero z tym programem więc najlepiej tam kierować pytania niż na forum. + ludzie Wizz'a chętnie odpowiadają na każde pytanie na samym końcu.
https://pilot-academy.wizzair.com/?g...hoCU84QAvD_BwECytat:
What are the key conditions of the loan?
Please see a representative example:
The annual percentage rate (APR) amounts to 2.40%, total amount of loan: €45,000, total amount payable: €51,000. Borrowing rate of 0% (fixed). Total cost of loan: €6,000 (consisting of loan commission: €2,000 upfront and €4,000 after month 89). Loan granted for 89 months, repayable in 60 monthly installments, repayment starts in month 30. Monthly installments vary: from month 30 to 53: €340/month, from month 54 to 65 € 1,100/month, from month 66 to 89: €985/month. Calculation based on representative example according to the Act of 12 May 2011 on consumer credit. The total cost of loan and the total amount payable could change (decrease) in case payment of the final commission and/or part of loan is waived following fulfillment of conditions specified in the loan agreement.
tutaj są odpowiedzi na niektóre pytania
Byłem dzisiaj w Kato.
Ogólnie dramat.
Poszukujemy "young adults", mniemam że chodzi raczej o 20-25 lat. Trzeba wyłożyć 20k Euro plus sfinansować sobie 2.5 roku życia na Węgrzech, to jest szukanie jeleni, o ile w ogóle ktoś w takim wieku posiada luźne 100 000 PLN to czemu nie, ale znając życie, to ich "great opportunity" sprowadza się do tego samego co zwykle -> i tak nikogo na to nie stać.
I z tym się nie zgodzę. Na takich Babciach co 2-3 dzieciak który przychodzi do wytwórni 0-ATPL przychodzi z tatą który kładzie na stole walizkę pieniędzy i mówi "syn bedzie pilotem". Dlaczego taki ma nie pójść do wizza? No chyba ze problem stanowić będzie te 2,5 roku bez mamy i taty.