Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
Like Tree10Likes
  • 7 Post By Rosenzweigova
  • 1 Post By Wąski
  • 2 Post By OlivierXS

Wątek: Uwaga na Ventum Air i ich samoloty !!!

  1. #1

    Dołączył
    Dec 2009

    Exclamation Uwaga na Ventum Air i ich samoloty !!!


    Polecamy

    Czy ktoś zwrócił uwagę na pękające samoloty typu Cruiser ? Coś jest chyba nie tak . Jeżeli te samoloty są nowe i mają tyle zgłoszeń o pęknięciach to co będzie za rok ? Czy to jest bezpieczne ? Czytałem że ze względów oszczędnościowych śmigła i silniki nie są certyfikowane , przez to samoloty te nie mogą latać w nocy . Podobno przez to Piper wycofał się z umowy z producentem tych samolotów. Czy nad tym ktoś ma jakąś kontrole ? Po za tym wszystkim to te samoloty chyba są już trochę zmęczone I na koniec jeszcze chyba najważniejsze . Dlaczego tylko jedna prywatna szkoła w Polsce zdecydowała się na ten samolot ? Jest jakiś haczyk ? Czy jakiś specjalista z dziedziny techniki lotniczej może na forum coś niecoś powiedzieć czy to jest bezpieczne ? Moim zdaniem ludzie latający na tym samolocie powinni trzy razy pomyśleć zanim polecą tym samolocikiem .

    https://bezpieczenstwo.dlapilota.pl/sites/bezpieczenstwo.dlapilota.pl/files/2015_0153_rk.pdf


    https://bezpieczenstwo.dlapilota.pl/sites/bezpieczenstwo.dlapilota.pl/files/2016_0642_rk.pdf


    https://bezpieczenstwo.dlapilota.pl/sites/bezpieczenstwo.dlapilota.pl/files/2015_0770_rk.pdf


    https://bezpieczenstwo.dlapilota.pl/sites/bezpieczenstwo.dlapilota.pl/files/20161606rk.pdf


    https://bezpieczenstwo.dlapilota.pl/...014_1609_u.pdf

    https://bezpieczenstwo.dlapilota.pl/...cruiser-198714

    https://bezpieczenstwo.dlapilota.pl/sites/bezpieczenstwo.dlapilota.pl/files/2015_0315_u.pdf


    https://bezpieczenstwo.dlapilota.pl/...15_0771_rk.pdf

    https://bezpieczenstwo.dlapilota.pl/...15_0772_rk.pdf

    https://bezpieczenstwo.dlapilota.pl/...15_0949_rk.pdf

    https://bezpieczenstwo.dlapilota.pl/...15_0950_rk.pdf

    https://bezpieczenstwo.dlapilota.pl/...15_1098_rk.pdf

    https://bezpieczenstwo.dlapilota.pl/...15_2667_rk.pdf

    https://bezpieczenstwo.dlapilota.pl/...20162961rk.pdf

    https://bezpieczenstwo.dlapilota.pl/...20170471rk.pdf

  2. #2
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft under the rainbow

    Domyślnie

    Musi być niezła koniunktura w szkoleniach, skoro już taki zacięty ping-pong między różnymi "akademiami" odchodzi na forum


  3. #3

    Dołączył
    Nov 2017

    Domyślnie

    Nie znam się to się wypowiem. Po pierwsze ilość znalezionych zdarzeń o niczym nie świadczy. W SM w lotnictwie opracowuje się wskaźniki bezpieczeństwa (SPI) uwzględniając naloty, liczbę operacji lub jeszcze inne miarodajne kryteria. Sama liczba zdarzeń nie świadczy o niczym innym, niż to, że w ośrodku działa system raportowania i zgłasza się wszelkie zdarzenia - co nie jest oczywiste w większości polskich ośrodków, gdzie często ukrywa się zdarzenia.
    mcxmcx likes this.

  4. #4

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Wąski dziękuje za odpowiedź , ale prosiłem żeby wypowiedział się jakiś znawca tematu a nie obrońca Ventum air. Tak naprawdę to zgłoszenia nie robiła szkoła tylko firma która robiła przegląd samolotów albo lotnisko , jak miało miejsce gdy odpadło przednie zawieszenie . W jednym z opisów przyczyną wypadku był karb.
    Wikipedia - Zjawisko karbu jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na wytrzymałość zmęczeniową elementów maszyn. W związku z tym musi być uwzględniana w obliczeniach konstrukcyjnych tych elementów.

    Słyszałem że kiedyś w innej czeskiej konstrukcji przez karb odpadały skrzydła w locie . Niechciałbym później mówić "A NIE MÓWIŁEM" bo uważam że problem jest dosyć duży . Jeli teraz w niby nowych samolotach odpadają koła , gną się przegrody to co będzie za 3 lata. Jeżeli w Polsce jest parę tylko takich samolotów to ludzie latający na nich są jak króliki doświadczalne . Rozumiem że według twojego śmiesznego myślenia jak odpadnie skrzydło w locie , Ventum opracuje wskaźnik bezpieczeństwa (SPI) jak to ładnie ująłeś i uwzględniając dobry system raportowania odnotuje adpadnięcie skrzydła w locie . Rozumiem że nie da się tego ukryć jak to zauważyłeś w innych aeroklubach . A co z LUDŹMI ? Moim zdaniem konstrukcja PS-28 CRUISER jest niebezpieczna ze względu na nadmierne obciążenie lotami szkolnymi . Już teraz jest ograniczenie kołowania do 10kts , a czemu ? A temu że tak naprawdę samolot był zaprojektowany najpierw jako ultralajt , a potem ktoś stwierdził że może by zrobić wersje do szkolenia . Tylko że to jest samolot bardzo budżetowy . Dowodem jest fakt zainstalowania eksperymentalnego silnika i śmigła a nie o wiele droższego certyfikowanego . I dlatego muszę ci przyznać w jednym racje . Nie znasz się.

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Boże, co za żenada Nie mam żadnego związku z VA, ale przecież to jak wół widać, że ten temat został wysmarowany przez kogoś z wiadomego miejsca, a że nick stary, no cóż najlepiej zerknąć na listę postów w liczbie 3... . Panowie, nie wiem który z was to robi ale naprawdę wstyd. Wręcz uważam, że moderator powinien zamknąć.

  6. #6

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Autor postu chyba sam nie czytał raportów, które nam udostępnił. Cześć z nich faktycznie mówi o uszkodzeniach samolotu, ale są też raporty o naruszeniach przestrzeni (CTR, TMA, ADIZ), inna cześć mówi o lądowaniach w nocy, a jeszcze inna mówi o przypadkach z PWSZ a nie z VA.

    Wiem, że ilość raportów ma zniechęcić do VA, ale kurde, bez przesady, bo większość z nich jest off-topic
    Krótka Prosta and frik like this.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •