Kilka pytań odnośnie szkolenia i późniejszej pracy FI(a) , AGRO oraz FFF
To mój pierwszy post, mimo że zalogowałem się jakiś czas temu, a forum przeglądam jeszcze dłużej,
zatem dzień dobry wszystkim. Jesienią mam plan rozpocząć praktykę PPL, ale zanim to zrobię chciałbym
dowiedzieć się kilka rzeczy dotyczących szkoleń instruktorskich, lotów agro i przeciwpożarowych.
Swoją przyszłość chciałbym związać z lataniem, połączyć pasję razem z pracą.
Jeśli chodzi o szkolenie FI(a) to wyczytałem że wystarczy CPL lub PPL i nalot 200h.
No właśnie- czy to oznacza że nie trzeba robić CPL/teorii atpl ? i wystarczy ppl+nalot?
aby być instruktorem na etacie i coś tam już na tym zarabiać ? Mógłby mi to ktoś wytłumaczyć
jak to wygląda w praktyce ? Czy jest duże zapotrzebowanie na kadrę instruktorską?
Jak jest postrzegany taki instruktor z ppl-ką i nalotem 200h ? Czy ma realną szansę
na znalezienie zatrudnienia czy wszędzie będzie traktowany z buta - bo jest "świeżakiem,
ma mały nalot, gołą pplkę, nic nie wie o lataniu itp itd" ? Oczywiście mam tutaj na myśli kogoś,
kto faktycznie będzie robił to z pasji- uczyć, tłumaczyć, przekazywać wiedzę
(oczywiście po uprzednim jej ogarnięciu), a nie kogoś kto tylko patrzy żeby natrzepać
za darmo nalot latając z kursantami... Jaki jest koszt takiego szkolenia ?
Druga sprawa to loty przeciwpożarowe i loty agro. Jaka jest realna szansa dostania gdzieś
(gdzie w PL, czy może inne kraje? ) etatu jako pilot dromadera lub innego samolotu gaśniczego
(czy są jeszcze inne samoloty w PL używane do tych celów?)
Czy jest duże zapotrzebowanie na tego typu latanie? Czy raczej się już od tego odchodzi? Czy
można znaleźć łatwo pracę w tym kierunku mając wymagania minimalne (CPL+nalot 500h+ szkolenie fff/agro) ?
Pytanie ogólne- czy są inne drogi do zawodowego latania? mi przychodzą na myśl takie opcje:
1. Linie lotnicze (co średnio mi się widzi- z racji że nie chcę być cały czas na walizkach gdzieś tam- chyba że tak nie jest?)
2. Agro, FFF (to drugie jest moim numerem jeden i byłbym najbardziej spełniony)
3. Cargo/małe taksówki powietrzne (istnieje coś takiego czy to też mit ? )
4. Instruktor samolotowy+ prowadzenie wykładów (to jest mój numer 2 i też byłbym spełniony jak w przypadku FFF)
5. Jakieś inne pomysły?
Przepraszam za przydługawy post... Mam nadzieję że znajdzie się tu ktoś z doświadczeniem,
będący w branży i podzieli się swoimi uwagami i spostrzeżeniami, oraz udzieli mi odpowiedzi jak to dokładnie jest.
Dziękuję i pozdrawiam wszystkich.