Pokaż wyniki od 1 do 19 z 19
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Książka przebiegu szkolenia samolotowego


    Polecamy

    http://www.plar.pl/shop/product_info...products_id=66

    1. Czy jest ona konieczna?
    2. Jeżeli nie, to czy mimo to warto ją mieć?
    3. Co się w niej wpisuje? Do czego służy?

  2. #2
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    1) nie
    2) nie
    3) nie wiadomo

    Nie wiem dlaczego w Polsce kazdy osrodek tak kombinuje z tymi ksiazkami? Przeciez mozna to wpisywac w normalny logbook a nie rozdzielac na ksiazke do szkolenia a pozniej "normalnego" latania.

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Nie wiem dlaczego w Polsce kazdy osrodek tak kombinuje z tymi ksiazkami? Przeciez mozna to wpisywac w normalny logbook a nie rozdzielac na ksiazke do szkolenia a pozniej "normalnego" latania.
    Być może dlatego, że Polscy instruktorzy nie szczędzą słowa pisanego i mając jakies uwagi i wskazówki dla ucznia-pilota wpisują je do książki przebiegu szkolenia, na co nie ma miejsca w "normlanej". Jak już kolega zostanie intruktorem to zobaczy, że niektóre zadania kończą się oceną i kwalifikacją pilota do dalszego szkolenia. Takie oceny i uwagi również znajdą się w książce przebiegu szkolenia, a nie ma dla nich miejsca w "normalnej" książce lotów.

    Odpowiadając więc na pytania z pierwszego postu:
    1) zależy od ośrodka - jeśli w instrukcji operacyjnej ma zapis o książce przebiegu szkolenia, to książkę mieć należy
    2) warto - bo po zrobieniu 15 kregów można wieczorkiem wziąć ksążkę z wpisami instruktora i przeanalizować jakie były uwagi.
    3) wpisuje się do niej loty szkolene, do czasu uzyskania licencji wraz z uwagami instruktora oraz informacjami na temat postępów w szkoleniu.

  4. #4
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ESK1X
    Być może dlatego, że Polscy instruktorzy nie szczędzą słowa pisanego
    Oj fakt... slowo pisane, slowo pisane i jeszcze raz slowo pisane...
    Na kazda minute w powietrzu w naszym pieknym kraju przypada tona papieru.
    A pozniej student sie buja z teczka pelna ksiazek. Rozumiem, ze przy szkoleniu do IR i ME i CPL w mysl tego co napisales nalezy sie zaopatrzyc w kojelne 3 ksiazki zeby bylo miejsce na kolejne slowo pisane?
    Zeby bylo jasne nie mam nic przeciwko wpisywanym uwag itd ale nie rozumiem faktu dlaczego osrodki nie pozwalaja na wpisywanie nalotu od razu do ksiazki pilota tylko robia rozdzielenie na 2 ksiazki a po zakonczeniu szkolenia robia jeden wpis (szkolenie jako calosc) do ksiazki pilota - to jest bezsens!
    Dlaczego od razu nie mozna wpisywac nalotu do ksiazki pilota - tej samej ktora bedziemy uzywac podczas dalszego latania?

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Pogadam z instruktorem - niech on się opowie. Majątku to nie kosztuje, więc jak będzie trzeba to kupię. Dzięki, Panowie, za odpowiedzi!

  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Dlaczego od razu nie mozna wpisywac nalotu do ksiazki pilota - tej samej ktora bedziemy uzywac podczas dalszego latania?
    Podzielam ta opinie, w koncu to swiatowy standard. Moze nie mam racji ale wesze jakas probe szantazu pilota - wpiszemy ci do logbook tylko to co uznamy. To jest prawo kazdego pilota aby mial kazda godzine wpisana do swoja logbooka.

  7. #7

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Dlaczego od razu nie mozna wpisywac nalotu do ksiazki pilota - tej samej ktora bedziemy uzywac podczas dalszego latania?
    Podzielam ta opinie, w koncu to swiatowy standard. Moze nie mam racji ale wesze jakas probe szantazu pilota - wpiszemy ci do logbook tylko to co uznamy. To jest prawo kazdego pilota aby mial kazda godzine wpisana do swoja logbooka.
    Nie rozumiem. Czy książka szkolenia to nie również logbook? Po zakończeniu szkolenia bierze się nowy i dopisuje z przeniesienia. Instruktor nie ma prawa odmawiać wpisania nalotu do książki, zresztą nie leży to w jego gestii. Jedyna wada to kolejny stos kartek w lotniczo-papierowym inwentarzu.

    Jestem po PPL i stoje nad problemem co zrobić z bądź co bądź niezbyt ładną książeczką. Najprawdopodobniej przepisze z chronometraży wszystkie loty od początku do logbooka z prawdziwego zdarzenia i po zawodach. Z drugiej strony waham się bo nikt mi nie potrafi powiedzieć czy to przypadkiem nie jest bezprawne.

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fanknastich
    Nie rozumiem. Czy książka szkolenia to nie również logbook? Po zakończeniu szkolenia bierze się nowy i dopisuje z przeniesienia. Instruktor nie ma prawa odmawiać wpisania nalotu do książki, zresztą nie leży to w jego gestii. Jedyna wada to kolejny stos kartek w lotniczo-papierowym inwentarzu.

    Jestem po PPL i stoje nad problemem co zrobić z bądź co bądź niezbyt ładną książeczką. Najprawdopodobniej przepisze z chronometraży wszystkie loty od początku do logbooka z prawdziwego zdarzenia i po zawodach. Z drugiej strony waham się bo nikt mi nie potrafi powiedzieć czy to przypadkiem nie jest bezprawne.
    Sam sobie odpowiedziałeś. Po zakończeniu szkolenia przepisujesz w rubryki z przeniesienia zsumowany nalot z książki przebiegu szkolenia i po krzyku.... Nie jest to nielegalne...

  9. #9
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Tak a pozniej jak sie idzie szkolic poza Polske i widza w jednej linijce wpisane 45h to sie za glowe lapia i nie moga sie nadziwic... nie widze zadnego racjonalnego powodu, zeby pozniej trzeba bylo to wszystko przepisywanc do nowego lognbooka - dlaczego nie od razu prowadzic wszystko w jednym?
    Dziwne, ze jak sie ludzie szkola do IR,ME CPL to juz jakis smiesznych przeniesien nie robia i nie wpisuja tego w jednej linijce...
    Kupy sie to nie trzyma...

  10. #10

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Nie rozumiem. Czy książka szkolenia to nie również logbook? Po zakończeniu szkolenia bierze się nowy i dopisuje z przeniesienia. Instruktor nie ma prawa odmawiać wpisania nalotu do książki, zresztą nie leży to w jego gestii. Jedyna wada to kolejny stos kartek w lotniczo-papierowym inwentarzu.

    Jestem po PPL i stoje nad problemem co zrobić z bądź co bądź niezbyt ładną książeczką. Najprawdopodobniej przepisze z chronometraży wszystkie loty od początku do logbooka z prawdziwego zdarzenia i po zawodach. Z drugiej strony waham się bo nikt mi nie potrafi powiedzieć czy to przypadkiem nie jest bezprawne.
    Sam sobie odpowiedziałeś. Po zakończeniu szkolenia przepisujesz w rubryki z przeniesienia zsumowany nalot z książki przebiegu szkolenia i po krzyku.... Nie jest to nielegalne...
    Masz racje, że sam sobie odpowiedziałem. Rzecz w tym, że jeśli popełnie literówke w na przykład 100-stronicowej pracy nie zasne przez tydzień bo mnie będzie męczyć, że jest źle :P Dlatego wole wybrać opcje prowadzenia jednej książki niż "legitymowania się" zabazgranym przez instruktora od lewa do prawa, pozaklejanym najtańszym klejem z papierniczego, pokreślonym i zawierającym błędy ortograficzne (z drukarni) i rzeczowe zeszytem ucznia-pilota, w którym na dodatek ciężko dojść do różnych agregacji. Czytając temat wydaje mi się, że nie tylko ja jestem tego zdania. Są natomiast osoby, którym dwa dokumenty bedą odpowiadać, co całkowicie szanuje i uważam za normalne, stąd odpowiadam saturnowi.

    Mówisz, że nie jest nielegalne - dzięki

  11. #11
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fanknastich
    Czy książka szkolenia to nie również logbook?
    A jesli tak to nie ma sprawy. Szkoda ze nie ma tam choc jednego zdjecia jak ona wyglada w srodku. W koncu okladka jest najmniej wazna.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Pozostając w kręgu logbooków - mam jeszcze jedno pytanie. Ile pilot musi mieć książek lotów? Czy jeżeli jest się pilotem liniowym to można mieć jedną jedyną książkę zarówno do pracy jak i do latania "rekreacyjnego" - nie w pracy? Jeżeli więcej niż jedną, to co się w każdej z osobna wpisuje?

  13. #13
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    Craviec, ksiazka nalotu to ksiazka nalotu czyli tak zwany logbook i wpisujesz tam wszystko co nalatales, po kolei i niewazne czy nalatales to rekreacyjnie czy komercyjnie.
    K

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ok, dzięki. Czyli wystarczy jedna

  15. #15
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec
    Ok, dzięki. Czyli wystarczy jedna
    Tylko która?? Ta z wilgą ponoć nawet do wycierania d... się nie nadaje.

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Teraz to już poruszyłem wątek tej książki "właściwej" nie szkolenia

  17. #17
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec
    Teraz to już poruszyłem wątek tej książki "właściwej" nie szkolenia
    Ależ oczywiście że pytałem o właściwą. Walki z książką szkolenia już zakończyłem

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Hmmm ja jestem jeszcze przed wyborem logbooka - w takim razie którego byś polecił, skoro pytasz o mój wybór?

  19. #19
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Craviec
    Hmmm ja jestem jeszcze przed wyborem logbooka - w takim razie którego byś polecił, skoro pytasz o mój wybór?
    Sam mam problem co wybrać. Dziś mi stanowczo odradzano tą grubą z Wilgą na okładce.
    Może bardziej doświadczeni koledzy coś polecą.

    Się nam zrobił lekki OT

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •