Egnatia ma umowe z wizzem na szkolenie ludzi do WAPA. Rozpoczynajac szkolenie z WAPA robisz umowe z Wizz a z Egnatia tylko pośrednio. To też gwarantuje Ci że zostaniesz zatrudniony w Wizz. Z bondem na 5 lat i redukcja wynagrodzenia na pokrycie szkolenia + TR. Iść na 0-ATPL w Egnatia bez udzialu wizz nie daje Ci zadnej gwarancji na zatrudnienie tam. Tak samo możesz iść do Bartolini i skończyć 0-ATPL ale w Ryan nie dostaniesz pracy jezeli nie jestes na ichniejszym programie.
Zebys sie nie zdziwił czasem. ATPL to ATPL jak zrobisz go w przysłowiowym Aeroklubie to będzie on tak samo ważny jak ten zrobiony w NASA. A jako leszcz bez nalotu i doswiadczenia to do jakiej linii bys sie nie dostal to i tak bedziesz dostawal najmniej 'pożądane' bazy i robote w weekendy i swieta. Nie licz na to że jak ktoś zobaczy że skończyłeś taką albo inna szkołę albo zintegrowany program danej linii to od razu wsadzą Cię tam gdzie chcesz. Bo tak nie bedzie. Nawet jak sie rynek rozkreci i bedzie ssanie na pilotow to w pierwszej kolejnosci ida na reke doswiadczonym pilotom bo ci są bardziej wartościowi niż gość który ma wylatane 250h i TR na świeżo.
Jeżeli myslisz o Wizz Air - zapomnij nawet z WAPA że krótko po zakonczeniu szkolenia zbazują Cię w Austrii albo Szwajcarii. Jak dobrze pójdzie to po 3-4 latach dostaniesz możliwość przeniesienia się.
One sie wcale nie beda wiele różnić - weź zakładane tam najbardziej pesymistyczne scenariusze i dolicz do tego 'VAT'.
Ja osobiscie im bardziej mysle o tym ile kasy mozna wstawić w ATPL doszedlem do wniosku że zrobić ATPL może niekoniecznie najniższym kosztem - ale bez overkilla to najlepsze rozwiazanie jakie moglem wybrac.
PS w kwestii pozyczek - proponuje zaznajomic sie ze z pożyczkami na szkolenie z funduszy europejskich. Pożyczka nieoprocentowana do 100tys zł na szkolenie które dodatkowo pozwala na umorzenie do nawet 40% przy spelnieniu okreslonych warunków. Nie wiem czy nadal te pożyczki rozdają ale wydaje mi się że tak.
Zakładki