09OCT WAW-TBS LO 723
18OCT TBS-WAW LO 726
09OCT WAW-TBS LO 723
18OCT TBS-WAW LO 726
Początek 4 tygodni przygody
29.10 WAW-DBX EK180 B773
31.10 DXB-SIN EK352 B773 (podmianka z A388 )
"Podoba mi się, w jaki sposób Łódź wygląda w dzień, i jak prezentuje się w nocy. Łódź sprawiła, że zacząłem marzyć"
David Lynch
Od października 2019 nie byliśmy w NYC. Czas to nadrobić
Po raz pierwszy „Fińczykiem”
06.10 WAW - HEL AY1142 ERJ190
06.10 HEL - JFK AY005 A330-300 (miało być A350 )
15.10 JFK - HEL AY006 A330-300
16.10 HEL - WAW AY1143 ERJ190
1.10 WRO-WAW LO3854
2.10 WAW-WRO LO3843
29.10 WRO-WAW LO4848
29.10 WAW-GYD LO719
Zawsze na tej trasie była Lufa, teraz pierwszy raz od wielu lat wypróbuję Narodowego
10.10 FRA-WAW LO382 E95
10.10 WAW-RZE LO3801 E90
15.10 RZE-WAW LO3804 DH8
15.10 WAW-FRA LO381 E75
No akurat nie jest to "subset", 773 to regionalna wersja kos, 77W to międzykontynentalna wersja - mają różne skrzydła, różne silniki... dodam, że B773ek wyprodukowano tylko 80 i ich produkcja zakończyła się w 2006 roku, B77W-ek wyprodukowano do tej pory ponad 800... a różnice międzymi są na tyle duże, że dostały inne kody ICAO.
Ciekawostka 777-200 oraz 777-200ER mają ten sam kod - B772, za to 777-200LR dostał kod B77L
Hmm, "subset" w sensie że 300 to 300. Choć, jak widać, mogli oznaczyć jako np. 400, coś w stylu 764.
Myślę że skrótowo pisze się np. na Forum po prostu 773 jako odróżnienie od 772 (o lot 772, swoją drogą, chyba też już trzeba się trochę postarać, i to nawet bez "LR").
Z kodami bywa różnie - np. niektóre linie uparcie piszą po prostu 777 (podobnie np. 787), mimo że (punkt dla Megalomana ) są tacy pasażerowie dla których wybór konkretnej wersji może być istotny, lub wręcz decydujący. Np. BA ma code-share'y na rejsach IB, ale gdy IB latała MAD-LHR-MAD na 340, to latała zarówno na 343, jak i 346, i to można było sprawdzić na stronce IB - natomiast stronka BA konsekwentnie podawała w obu przypadkach 340...
PS. "Wersja regionalna": no ładny region.
Podejrzewam, że Boeing liczył na ten sam kod ICAO jak w przypadku -200/200ER... ale widać ICAO uznało, że różnice są zbyt duże i nowy kod jest potrzebny.
Jeśli skrótowo pisać, to wypadałoby 77W a nie 773 77W jest ponad 10 razy więcej niż 773
Tak, BA wszędzie podaje, że polecisz "777" albo "787", dopiero po mapie układu siedzeń można się zorientować, co de facto zostanie podstawione. Mega mnie to irytuje, bo jak bookuję podróże, to muszę w EF sprawdzać, co BA ma na myśli pisząc "777" - stare rozpadające się 772, czy możne nówki sztuki 77W
Iberia miała jeszcze inny trick - miała w rozkładzie też 342 i 345, których de facto we flocie nie miała, były to po prostu inne konfiguracje 343 i 346...
Ha ha ha, pamiętam parę lat temu leciałem CX z HKG do CGK i się mega podnieciłem, jak nam zmienili samolot z 77W na 773, moja siostra za to nie była zachwycona, bo reginalny samolot oznaczał brak płaskiego łóżka w biznesie...
Tu masz CX 773 regionaly, oraz dwa 77W: z pierwszą klasą i bez pierwszej klasy.
02OCT LO3530 IEG-GDN
08OCT FR2469 LCJ-STN
08OCT FR7628 STN-OMR
09OCT LO532 BUD-WAW
15OCT LO21 WAW-LAX
15OCT NK648 LAX-LAS
18OCT B61279 LAS-LAX
18OCT LO24 LAX-WAW
22OCT LO195 WAW-NQZ
24OCT LO196 NQZ-WAW
TBC...
Ech, żebym ja mógł polecieć do LAX, to bym poleciał nie później niż 14OCT (a wracał nie wcześniej niż 17OCT) - bo 15--16 są pokazy, i to jakie, w Bazie Edwards (avairshow.com)...
Jeśli LAS, to *jedynie* jako baza wypadowa do okolicznej (okolicznej w sensie amerykańskim) przyrody: Dolina Śmierci, inne parki narodowe,Mt. Whitney (zobaczyć, bo wejście to inna opera), ...
Zakładki