Nie za wcześnie na wątek na listopad? jeszcze październikowego nie ma
Nie za wcześnie na wątek na listopad? jeszcze październikowego nie ma
Kiedyś to moderatorzy albo niezawodna elza030 zakładali takie wątki, od jakiegoś czasu userzy zazwyczaj szybciej to robią wpisując swoje loty Nie ma z tym problemu, przyklejane są tylko wątki z biezącego miesiąca i kolejnego. No i jak nie ma wątku na październik jak jest
3.11 SIN-KUL AK702 A320
3.11 KUL-SIN AK723 A320
5.11 SIN-SYD QF2 A388 (pierwszy raz na 4 silnikach )
9.11 SYD-PER QF647 B738
23.11 PER-DXB EK421 A388 (podmieniony za 773, czyli sprawiedliwość za odwrotną podmiankę z Dubaju )
24.11 DXB-WAW EK179 B773
"Podoba mi się, w jaki sposób Łódź wygląda w dzień, i jak prezentuje się w nocy. Łódź sprawiła, że zacząłem marzyć"
David Lynch
Chodzi(ło) mi o to, że za moich czasów samoloty 4- i 3-silnikowe spotykało się bardzo często. (Ileś razy udało się też takowymi polecieć.) A teraz...
PS. 32 czyli młodzież, bez ironii.
PS2. Ja pierwszy raz leciałem 4-silnikowcem gdy nie miałem jeszcze 6 lat... To była trasa krajowa.
No ale przecież Benek 77W to wariant Benka 773 (oczywiście, implikacja w druga stronę nie jest prawdziwa).
PS. Dopisek do poprzedniego (pod)tematu: kiedy mnie szedł 32. rok, odbyłem wreszcie mój wymarzony od dekad lot Jumbo Jetem! Pierwszy z, jak się miało okazać, w sumie dwóch. No a teraz coraz trudniej o 747...
Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 05-09-2022 o 17:43
Meh, dla mnie to nadal 773, tak jak Ryanair ma Maxy, a nie Gamechangery Co do 747 to również jest to jedno z moich marzeń, mam nadzieję, że może w przyszłym roku uda się spełnić, np. Lufa do USA, oprócz tego A340, ale to już ekstremalnie trudne. Na piękne MD-11 to już tylko można popatrzeć na cargo, nie było mi dane... szkoda.
"Podoba mi się, w jaki sposób Łódź wygląda w dzień, i jak prezentuje się w nocy. Łódź sprawiła, że zacząłem marzyć"
David Lynch
Myśle, że 77W zasługuje na odróżnienie od 773 - to nie jest tylko kwestia trochę większych zbiorników paliwa, ale również innych silników i większej powierzchni/rozpiętości skrzydeł.
Co do 4 silników, to tylko A380 miałem dotychczas okazję lecieć. Małe marzenie (już pewnie nie do spełnienia) to też A340 (najlepiej 600 )
Potwierdzone mam za to dwa loty (z pierwszego posta w tym wątku FRA-MEX-FRA) 747-8 lufy. Nieskromnie się pochwale, że biznesem - raz na głównym pokładzie, raz na górnym. Po starcie pandemii nie sądziłem, że kiedykolwiek polecę królową
Górny pokład 747... To marzenie się już chyba nie spełni. Daaawno temu (tzn. w czasach papierowych rozkładów lotów, i zamieszczanych w nich schematów miejsc) chyba BA miał, przynajmniej w niektórych egzemplarzach, na górnym pokładzie klasę turystyczną (czy ekonomiczną). No ale potem i oni poszli wzorem innych linii i zrobili tam klasę biznes. Więc nie zdążyłem...
Natomiast w czasie owego pierwszego lotu 747 (oba KL skądinąd) spytałem stewardessę czy mógłbym zajrzeć do kabiny pilotów (gdzieś nad Oceanem to było; no i przed 9/11...). Spytała pilotów, i po jakimś czasie miałem taką właśnie wycieczkę na górny pokład. Cenne kilka minut!
A MD-11 też dane mi było polecieć, i też KLM-owskim. Chociaż kto to wtedy (przełom tysiącleci) zastanawiał się nad tym, że sposobności po temu będzie coraz mniej... Więc dobrze że można je zobaczyć jako cargo. Hmm, może trzeba (było) się zatrudnić jako specjalista ładunku na takowym?
PS. A380: dzięki informacjom na Forum (jeszcze raz dzięki!) leciałem CDG-LHR-CDG AF w 2010 roku. W tamtą stronę na górnym pokładzie, z powrotem na głównym (w obu przypadkach klasa Y). No *to* dopiero jest zaskakujące, że te samoloty (dobrze że wciąż można użyć czasu teraźniejszego) latają tak krótko od wprowadzenia na linie w 2005...
Ze starszych czterosilnikowców: Ił-18 (wiele razy), Ił-62 (WAW-JFK-WAW). Natomiast nie mam na koncie lotu BAe-146/ARJ - i na to chyba też już są małe szanse... (Na B707 nie za bardzo szanse były. Na DC-8 przez jakiś czas była u nas szansa nawet spora, no ale... Podobnie na DC-10 i TriStara, skoro wspominamy także o trójsilnikowcach.)
PS2. Moderatorze - sorry za testowanie Twojej cierpliwości.
Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 05-09-2022 o 21:15
3.11 GYD-WAW LO720
3.11 WAW-WRO LO3851
Zakładki