Strona 6 z 6 PierwszyPierwszy ... 4 5 6
Pokaż wyniki od 101 do 108 z 108
Like Tree23Likes

Wątek: Alitalia za Darmo po świecie (loty 21.10.12 - 31.03.13)

  1. #101

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    Tychy

    Domyślnie


    Polecamy

    Tak swoją drogą, zastanawia mnie to, dlaczego jak linia lotnicza robi promocję to jest jedynie małą czcionką gdzieś napisane że dotyczy tego i tego i koniec. Żadnych regulaminów ani nic takiego. Przy głupim doładowaniu telefonu, jak jest promocja że się dostaje coś gratis to regulamin do tego na pięć stron i organizator jest kryty. A tutaj nic. No i potem wielki fakap.

  2. #102

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Wszystko wskazuje na to, że jakis tam regulamin był tylko że nie został udostępniony w sposób dostateczny wszystkimi kanałami, którymi następowała dystrybucja kodu. Nie mozna wykluczyć także, że gdzieś na etapie rezerwacji zaznaczało się akceptację jakiegoś regulaminu.

    Sprawa jest rozwojowa i widzę dwa scenariusze: albo Alitalia się ugnie i za chwilę odblokuje wszystkie rezerwacje, albo będzie broniła okopów, które wczoraj wieczorem zajęła. Mam wrażenie, że bardziej prawdopodobny i na pewno bardziej racjonalny z ekonomicznego (bo nie prawnego ani marketingowego) punktu widzenia jest ten drugi scenariusz. Bo jest oczywiste, że zdecydowana większość pasazerów odpuści sobie dalszą zabawę po wykrzyczeniu sie na forach, w biurze AZ w WAW albo na infolinii.

    Wtedy zostanie walka w procedurach reklamacyjnych i (w razie ich niepowodzenia) sądowych, ale to już każdy sobie musi rozważyć czy, abstrahując od argumentacji prawnej w sprawie, ma to sens z praktycznego punktu widzenia bo zawsze wymaga to zangażowania czasowego i jednak także finasnowego. Poza tym wynik sprawy nie jest wcale oczywisty, choć wiele przemawia na korzyść pasażerów.

  3. #103
    Awatar lukasekm1

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Tychy

    Domyślnie

    Rzekoma odpowiedź Komisji Europejskiej:

    Thank you for your message concerning the difficulties you faced concerning the reservation of flights with the company Alitalia.

    Nothing within either air services (Regulation 1008/2008)* or passenger rights (Regulation 261/2004)* would support the policy that Alitalia has adopted in unilaterally cancelling bookings due to a marketing mistake; this is a situation directly covered by general consumer law.
    In this regard, (Directive 2005/29/EC)*on Unfair Commercial Practices requires traders, such as Alitalia, to behave with professional diligence and to provide consumers with truthful and accurate information on the terms and conditions under which a product is made provided, its availability and price.

    For example, making a commercial offer or a promotion without disclosing that the trader may not be able to supply a given product or with the intention of promoting a different product are specific practices which are banned in all circumstances under (Annex I n. 5) of Directive 2005/29/EC. However, national enforcers are competent body able to appraise the circumstances if the case concerned and apply such consumer legislation.

    The Italian authorities, rather than the Commission, would therefore be better placed in deciding how to deal with this matter. We therefore suggest that passengers concerned contact the Autoritŕ Garante della Concorrenza e del Mercato (AGCM) at the following address and complete the online complaint form:
    http://www.agcm.it/

    Alternatively, passengers can also contact AGCM by e-mail at:
    Protocollo.agcm@pec.agcm.it

    However, in the first instance a passenger must file their complaint with Alitalia.

    We hope you find this information useful.

    *Follow this path to access EU law: EUR-Lex > Simple Search > Natural Number > select document type, year and number of the legislation > press "Search". The "bibliographic notice" provides information on the document, such as dates, procedure and consolidated versions.

    With kind regards,

    The "Passengers' Rights Team"/EUROPE DIRECT Contact Centre


    W skrócie: wysyła się maila do Alitalii, dopiero potem do włoskiego Urzędu Ochrony Konkurencji i Rynku i czeka na rozwój wydarzeń..

  4. #104
    Awatar agentF

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Czy Wam też wygasła blokada i pieniądze wróciły na konto czyli AlItalia nie pobrała środków??? OJ coś mi się wydaje, że zmienili zdanie i nikt nie poleci;/

  5. #105
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez agentF Zobacz posta
    Czy Wam też wygasła blokada i pieniądze wróciły na konto czyli AlItalia nie pobrała środków??? OJ coś mi się wydaje, że zmienili zdanie i nikt nie poleci;/
    To że na karcie była blokada, nie oznacza, że pieniądze w ogóle poszły do Alitalii - więc nie mogły też wrócić.
    Blokada i rozliczenie karty to dwie różne sprawy, nie ma żadnego znaczenia, czy blokada zdąży do rozliczenia zniknąć, czy nie.
    Rozliczenie nie musi być ani od razu, ani po kilku dniach. Czasem nie jest nawet po 2-3 tygodniach i wcale to nie znaczy, że jest jakikolwiek problem.
    Na każdy możliwym forum wszędzie wszyscy to powtarzają

  6. #106

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Dokładnie jak pisze Robert.
    A na biletach coś płatnych cofnięto void; są w pełni potwierdzone i aktywne. Tyle że system Alitalii niepoprawnie wszystko widzi, ale system Alitalii w ogóle od dawna ma ten problem, więc bym się tym nie sugerował. Pewnie jak opanuja bałagan będą powoli rozliczać transakcje.

  7. #107

    Dołączył
    Dec 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta
    A na biletach coś płatnych cofnięto void; są w pełni potwierdzone i aktywne.
    poza niestety jak na razie sytuacjami bilet dorosłego i dziecka.. Dorosłego "Open for use", dziecka VOID, kupione w tej samej jednej transakcji (ale dziecka na rozpisce kosztów (w szczegółach rezerwacji) kosztował mniej niz 25000 yenow, wiec pewnie dlatego)

  8. #108
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    nie ma biletu? a może chcecie koszulkę? Alietalia - You book, we cancel

    robi się głośno i albo się ugną albo zbańczą....

Strona 6 z 6 PierwszyPierwszy ... 4 5 6

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •