Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Awatar Złoty

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie POKHARA - Pokhara Airport (PKR / VNPK) , Nepal


    Polecamy

    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 20-07-2010 o 11:36

  2. #2
    Awatar Złoty

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie POKHARA - Pokhara Airport (PKR / VNPK) , Nepal

    Jesienią 2007 miałem przyjemność znaleźć się w Nepalu. Drogę powrotną do stolicy po górskim trekkingu zdecydowaliśmy się odbyć na pokładzie samolotu. Ze względu na mgłę powstało spore opóźnienie, które zdecydowałem się przeczekać na tarasie znajdującej się na pierwszym piętrze terminala restauracji. Taras jest otwarty i bezpłatny, utrudnieniem fotografowania jest to, że w godzinach rannych widok na pas jest pod słońce.
    Lotnisko w Pokharze jest lotniskiem krajowym, długość jedynego pasa to 4809 ft. Korzystają z niego głównie niewielkie maszyny prywatnych linii lotniczych o tak egzotycznych nazwach jak Buddha Air czy Yeti Airlines. Regularne loty odbywa tu również narodowy przewoźnik - Royal Nepal Airlines.

    Można tu spotkać samoloty typu Dornier 228, De Havilland DHC-6 czy Beech 1900 którym miałem przyjemność podróżować.
    Miałem szczęście spotkać nieco większy samolot Narodów Zjednoczonych - Dash 7.

    Reasumując - do Nepalu nie lata się wyłącznie dla spottingu, ale może on stanowić wspaniałą odskocznię dla cudownej natury. Serdecznie polecam.


    OPISZDJĘCIE
    AUTOR: Andrzej Pilewski



    OPISZDJĘCIE
    AUTOR: Andrzej Pilewski


  3. #3

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie


    Polecamy

    Lotnisko ma zaskakująco duży ruch. Co chwilę startuje bowiem coś do wielkości ATR 72, motolotnie, helikoptery itp. Lotnisko obsługuje głównie połączenia do Katmandu (kilka dziennych rotacji różnych przewoźników), Jomson, loty widokowe nad ośmiotysięcznikami, oraz po jednym dziennie do Bharatpur (Park narodowy Ćitwan) i Siddharthanagar (koło Lumbini - miejsca narodzenia Buddy).

    Lotnisko położone jest na granicy centrum miasta i części turystycznej - Lakeside. Operacja na nim może być dość przerażająca dla turysty. Podczas startu na południe, tuż za pasem znajduje się dość wysokie wzgórze. Z tego powodu samoloty od razu po starcie skręcają w lewo. Natomiast podchodząc od strony północnej samolot szoruje niemal po dachach okolicznych budynków.

    Lotnisko posiada darmowy taras widokowy w części landside. Niemniej do budynku terminala da się wejść tylko po uprzednim okazaniu karty pokładowej. Procedura bezpieczeństwa jest podzielona ze względu na płeć. Po prześwietleniu bagaży i przejściu przez bramkę (zazwyczaj piszczy, ale nikt sobie nic z tego nie robi) przechodzi się za kotarkę celem obmacania przez pracownika. W kieszeni miałem telefon, nawet nie musiałem go wyjmować Na airside jest około 5 bramek.

    Według planów za rok ma być oddane do użytku nowe lotnisko, które buduje się we wschodniej części miasta. Na mapach google widać już sporą połać ziemi oddanej pod pas i generalnie teren lotniska. Pas jest zorientowany na wschód-zachód. W najbliższej okolicy nie będzie naturalnych przeszkód, dzięki czemu będzie w stanie obsługiwać samoloty odrzutowe. Do tego - ciekawostka - będzie jedynym lotniskiem w kraju z rękawami

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •