Pokaż wyniki od 1 do 16 z 16
Like Tree1Likes
  • 1 Post By DaRu

Wątek: CHICAGO - Chicago O'Hare (ORD / KORD)

  1. #1
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie CHICAGO - Chicago O'Hare (ORD / KORD)


    Polecamy

    Oficjalna strona lotniska:
    Chicago O'Hare International Airport

  2. #2
    Awatar Silly-me

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Największe lotnisko na jakim miałam okazje się znaleźć. Odprawa super, masa miejsc gdzie można zjeść coś dobrego, miejsc do siedzenia czy podładowania urządzeń przed lotem nie brakuje, a do tego super widok na startujące samoloty. Ale przylot po tych 13 godzinach podróży daje w kość bo trzeba trochę się przespacerować zanim dotrzemy do bramki odprawy (?) gdzie wbijają nam czas pobytu. Dodatkowo nigdy nie wiesz ile to potrwa. Czasem 15 minut i już odbierasz bagaże, a czasem musisz czekać nawet i 2-3 godziny. Ale duży plus za obsługę, chętnie pomagają gdy się zgubimy

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Pomorze

    Domyślnie

    Jedno z moich ulubionych lotnisk. Doskonale oznakowane. Niestety dłuuugie kolejki do security. Ale na przesiadki, bardzo dobre. Mój ostatni rekord: Przylot na T1 + immigration/bez kolejki/ + celna/kontrola bagażu, bez kolejki/ + nadanie go na dalszy odcinek + transfer kolejką na T5 + odnalezienie gata = 35min!
    Latacz amator

  4. #4
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Przylot na T1 + immigration/bez kolejki/ + celna/kontrola bagażu, bez kolejki/ + nadanie go na dalszy odcinek + transfer kolejką na T5 + odnalezienie gata = 35min!
    Witam....w T1 nie ma immigration. Jedyny terminal gdzie jest to T5. Zdaje mi sie ze robiles transfer na odwrot T5->T1.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  5. #5

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Pomorze

    Domyślnie

    ano tak pomyliłem strony
    PolishAir42 likes this.
    Latacz amator

  6. #6
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Znajoma leci z Kansas City do Chicago a nastepnie do wawy. Z Kansas przylatuje United a pozniej leci Lufa. Na przesiadke ma godzine. Czy to wystarczaja ilosc czasu? Chodzi glownie o wziecie poprawki na to, ze to pierwszy raz z przesiadka na tak duzym lotnisku, ogolnie malo lata, dochodzi kontrola paszportowa (kolejki?)itd itp.
    pozdrawiam

  7. #7
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Ja kiedys lecialem w druga strone WAW-ORD-SFO i mialem dokladnie godzine i sie nie wyrobilem ale miałem odbieranie bagażu, przekroczenie granicy i clo, w druga stronę nie bedzie miała ani odbierania/kontroli bagażu ani przekraczania granicy (poza rutynowym security), pozostaje tylko kwestia szybkiej orientacji co gdzie jest a ORD to monster, jesli zna angielski to moze dać radę bo dużo jest informacji. Powiedz jej żeby sie upewnila w Kansas ze ma bagaż nadany do samej WAW i sprawdziła na który terminal przylatuje i z którego odlatuje. Ale powiem ze nigdy z 1 godzina w ORD nie czulbym sie komfortowo, szanse sa 50-50 ze nie zdarzy.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 07-08-2013 o 09:40

  8. #8
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Dzieki za odpowiedz. Problem w tym, ze wlasnie nie zna dobrze angielskiego. Co do ORD to zdaje sobie wlasnie sprawe, ze wszystko zalezy od szczesliwego ukladu gatow w danym dniu dlatego mam watpliwosci odnosnie tego czasu. Ale kontrole paszportowa chyba ma bo przeciez opuszcza Stany?

  9. #9
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    A nie jest tak że jest jeszcze zmiana terminala? Jak leciałem do SEA to musiałem przejść z T3 do T1...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  10. #10
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    . Ale kontrole paszportowa chyba ma bo przeciez opuszcza Stany?
    Nie ma jakiejś specjalnej kontroli tylko dlatego ze opuszczasz Stany, tu jest różnica z Europa.

    Druga sprawa to jak sie nie wyrobi kiedy ma następny lot, ja z góry wiedziałem ze jak nie zdarze to za 2 h mam połączenie.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 07-08-2013 o 09:52

  11. #11
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    A nie jest tak że jest jeszcze zmiana terminala? Jak leciałem do SEA to musiałem przejść z T3 do T1...
    Moze byc. Problem jest taki, ze jak wszedlem na strone United to uzywaja wielu w tym ten sam co Lufa - T1.
    Majac na mysli korzystny uklad gatow chodzi mi glownie o to, zeby byly w jednym terminalu ale na tak duzym lotnisku to ciezko przewidziec skoro czasy odlotow podaje sie co do minuty

    Z tego co pamietam to pomiedzy terminalami mozna sobie chodzi przechodzac tylko jedno security - jest jeszcze jakies
    dodatkowe z kontrola dokumentow przed samym gate w przypadku gdyby przylot i odlot byly np z T1 czy juz nic nie ma?

    Odnosnie nastepnego lotu to pewnie ja LH jakos pusci przez inne porty ale wlasnie o to chodzi, zeby sie specjalnie nie stresowac i kombinowac. Dlatego badam temat czy od razu nie zamienic tej godzinnej przesiadki na cos innego.

  12. #12

    Dołączył
    Jul 2013

    Domyślnie

    byłem parę razy, a więc

    1. długie kołowanie samolotu do miejsca postojowego, jedzie i jedzie i jedzie, leciałem LOT, AF, BA
    2. troszkę trzeba się nachodzić.
    3. lotnisko bez fajerwerków, nuda,masówka, przynajmniej na T5, byłem też na innym terminalu dla lotów krajowych (nie pamiętam numeru) , widziałem dużo fajniejsze lotniska
    4. z reguły kolejki do odprawy (wiza turystyczna)

    moja ocena 3/5

  13. #13
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Z tego co pamietam to pomiedzy terminalami mozna sobie chodzi przechodzac tylko jedno security - jest jeszcze jakies
    dodatkowe z kontrola dokumentow przed samym gate w przypadku gdyby przylot i odlot byly np z T1 czy juz nic nie ma?
    USA nie ma czegos takiego jak gate security. Czasami stoi TSA przy rekawie i wylawia ludzi na szybki test podrecznego lub test rak czy sie nie dotykalo materialy wybuchowego. Szansa ze beda przy twoim gate i akurat ciebie wybiora jest naprawde nikla.

    T1/T2/T3 maja korytarz post-security ktorym mozna sie swobodnie przemieszczac. W wypadku spottingu polecam T3 i koniec Concourse L lub K ktory ma widok na miedzynarodowa rampe T5 oraz na 2 ruchliwe drogi kolowania.

    1. długie kołowanie samolotu do miejsca postojowego, jedzie i jedzie i jedzie, leciałem LOT, AF, BA
    Nonsens. Zalezy gdzie ladujesz i do jakiego gate'u jedziesz. Ladujac na 10L i jadac do wysokich bramek M1X lub M2X masz kolowanie max 2-3 minuty.

    Odnosnie nastepnego lotu to pewnie ja LH jakos pusci przez inne porty ale wlasnie o to chodzi, zeby sie specjalnie nie stresowac i kombinowac. Dlatego badam temat czy od razu nie zamienic tej godzinnej przesiadki na cos innego
    ORD stosuje rozwiazanie ktore jest dosyc powszechne na lotniskach w USA gdzie FIS (Federal Inspection Services, czyli mowimy tutaj o celnikach/immigration) sie znajduje tylko w poniektorych terminalach/concourses. Wiekszosc ruchu w USA to jest ruch Domestic->Domestic + nie ma wogole kontroli paszportowej na Domestic->International tak jak w Europie takze FIS nie jest potrzebny wszedzie. W ORD FIS sie znajduje tylko w T5 takze wszystkie przyloty zagraniczne oprocz tych z Pre-Clearance (Duze lotniska Kanadyjskie i niektore na Karaibach) podjezdzaja do T5 wysadzaja pax do FISu i potem samolot jest zaciagany do odpowiedniego terminalu. W wypadku LH lub NH bedzie to *A T1.

    Podobne rozwiazania zobaczysz tez na innych lotniskach gdzie FIS nie jest w terminalu macierzystym lini. FL @ MKE/MCO/ATL/BWI/DEN/MDW, NK @ DFW, AA @ ORD, UA/F9 @ DEN itd. Dodam ze bramki FIS prawie zawsze sa na zasadzie "common use" (wyjatek to np. UA midfield FIS w IAD) a wiekszosc bramek domestic w US naleza lub sa leasingowane przez linie. Akt ktory jest nielegalny na terenie EU.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  14. #14
    Awatar Silly-me

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Bardzo lubię to lotnisko ale zastanawia mnie jedno. Jak to możliwe że tak ogromne lotnisko nie ma zabezpieczenia na wypadek padnięcia systemu do odprawy wizowej? Przyleciałam na O'hare 17 grudnia (może ktoś też leciał?) i gdy stałam w ostatniej linii po pieczątkę i oddanie odcisków padł system. Czekaliśmy prawie 3 godziny, nikt nic nie wiedział, w tym czasie odprawiono nie więcej niż 10 osób. Co gorsza z tego miejsca nie da się wykonywać połączeń telefonicznych. Dodając do tego prywatne przesłuchanie u Pana Celnika i poszukiwanie zaginionego bagażu, rodzina nie wiedziała co się z nami dzieje przez 5 godzin. Wylądowalismy o 13 a wyszlismy z lotniska ok 18. Nadal bardzo lubię to lotnisko ale zastanawia mnie jakim cudem jedno z największych lotnisk na świecie nie jest przygotowane na taką ewentualność.

  15. #15
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Dobrze wspominam ORD z kwietnia tego roku. Leciałem na trasie WAW-MUC-ORD-LAS. Kontrola bezpieczeństwa w ORD zajęła godzinę. W strefie odlotów jest dużo sklepów, restauracji, jest McDonald's i dużo miejsc, z których można obserwować/fotografować samoloty. Jest też darmowe wifi.

  16. #16

    Dołączył
    Jul 2014
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    Dobrze wspominam ORD z kwietnia tego roku. Leciałem na trasie WAW-MUC-ORD-LAS. Kontrola bezpieczeństwa w ORD zajęła godzinę. W strefie odlotów jest dużo sklepów, restauracji, jest McDonald's i dużo miejsc, z których można obserwować/fotografować samoloty. Jest też darmowe wifi.
    Właśnie na T5 McDonalds i restauracje oraz sklepy zlikwidowali dopiero na bezcłowym coś jest ale nie ma jakiś tam fajerwerków
    Chciałem kupić sobie jakiś samolot do kolekcji typu herpa to żadnego sklepu nie było


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •