Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 64
Like Tree9Likes

Wątek: AMSTERDAM - Amsterdam Schiphol International Airport (AMS / EHAM)

  1. #41
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie


    Polecamy

    W samolocie zostajesz.
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  2. #42
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Reina Zobacz posta
    Co wówczas robią pasażerowie, którzy lecą dalej? Czy musimy wysiąść z samolotu? Gdzie się wówczas czeka?
    Tankowanie z paxami na pokładzie w asyście straży albo wysiadka na płytę/do terminala co się zdarza w czarterach na wąskim kadłubie.

  3. #43

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Blank Zobacz posta
    Po wyjsciu z samolotu najlepiej w poblizu znalezc tablice z odlotami i tam bedzie informacja skąd ten nastpeny lot.
    Zawsze warto to zrobić, bo w czasie lotu z (np.) WAW czy KRK czy BER może się zmienić gate na nastęny lot (np. do SCL czy SFO).

    Cytat Zamieszczone przez Blank Zobacz posta
    Ja z gate D14 do E2 szedlem kolo 10 minut spokojnym marszem. Cala ta strefa jest otwarta i nikt Ci niczego nie sprawdza.
    Dopiero przy boardingu sprawdzany jest boarding pass i paszport.
    No i chyba gdzieś po drodze jest kontrola przy przejściu ze strefy Schengen do non-Schengen.

    Cytat Zamieszczone przez Blank Zobacz posta
    Uwierz mi ze nie ma czego sie bac. Podstawa to znalezc informacje o miejscu wylotu nastepnego samolotu. Trafisz tam bez problemu. Nie bez powodu Schiphol uznawany jest z jeden najlepszych portów transferowych na świecie.
    Zgadzam sie z Przedmówcą. BTW, korzystne na Schipholu jest to, że jest *jeden* terminal, tzn. wszystko jest pod jednym dachem. Co prawda oznacza to, że ten dach jest dość rozległy, ale spokojnie: są ruchome chodniki. I to z widokiem na samoloty.

    Cytat Zamieszczone przez Blank Zobacz posta
    Powodzenia !!
    Przyłączam się do tych życzen! No i czekamy na jakąś relację.

    PS. I tak jak we wpisie Cobry: w razie czego śmiało do stanowiska transferowego.
    Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 31-08-2016 o 17:29

  4. #44

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Reina Zobacz posta
    Bardzo dziękuję za odpowiedzi, myślę, że trochę mnie to uspokoiło. Chciałabym jednak zadać jeszcze jedno pytanie.
    Co dla mnie oznacza międzylądowanie? Lecę do Chile, samolot będzie również lądował w Argentynie. Co wówczas robią pasażerowie, którzy lecą dalej? Czy musimy wysiąść z samolotu? Gdzie się wówczas czeka? Czy znowu będę musiała odnajdywać swoją bramkę dokładnie tak, jak będzie to się odbywało w Amsterdamie, czy pasażerowie czekają w specjalnie oddzielonym pomieszczeniu? Albo po prostu w samolocie?
    Przerabialiśmy dzisiaj miedzyladowanie z China Airlines na trasie z Taipei do Amsterdamu ze stopem w Bangkoku.

    Każdy musiał wyjść z samolotu i zabrać swoje rzeczy. Przy wyjsciu z rękawa na terminal stała babeczka, która dawała każdemu kartkę z napisem China Airlines Transfer. Trzeba było iść za znakami, po drodze stały w sumie trzy osoby z China Airlines i wskazywały drogę. Ponowna kontrola bezpieczeństwa i powrót do gate. Tam chwilę czekania i ponowny boarding na to samo miejsce.

    Co do lotniska w Amsterdamie - jedno z lepiej oznakowanych, co chwilę tablice z numerami bramek, stanowiska transferowe. Nie da się zgubić.

  5. #45

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Na pewno mi to pomoże

  6. #46

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie PRZESIADKA ALE NIE NA ŁĄCZONYM BILECIE

    Na to pytanie nie mogłam tu znaleźć odpowiedzi a pierwszy raz lecę z przesiadką ale na dwóch różnych biletach i się zastanawiam czy 3,5 godziny czasu , zakładając, że nasz LOT się nie spóźni to wystarczająco dużo czasu . Przylatuje do Amsterdamu i mam za 3,5 godziny lot do Meksyku ale, że nie jest do na jednym bilecie to pewnie muszę iść odebrać bagaż i ponownie go nadać i tu moje pytanie czy zdążę i jakie to są odległości od miejsca odebrania bagażu do odprawy z nadaniem .
    Bo już się zastanawiam czy nie zmienić biletu na wcześniejszy

  7. #47
    Awatar Cani

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPOD/EPSY/EPGD

    Domyślnie

    3,5 godziny, to cała masa czasu w AMS, nawet w godzinach szczytu.

  8. #48
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Nawet jak się spóźni, to 1,5h jest wystarczające na przesiadkę na luzie.

  9. #49

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez schwefel Zobacz posta
    Nawet jak się spóźni, to 1,5h jest wystarczające na przesiadkę na luzie.
    Dziękuje , zawsze to jakieś pocieszenie . Bo w Bangkoku na lotnisku miałam 2 godziny i ledwo zdążyłam tyle wszystko trwało stąd ta obawa

  10. #50

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    To ja tez mam pytanie - KLM odwołał mi lot z AMS do GDN i po duzych bojach (opisane w watku o KLM) przebokował mnie na lot Inverness-AMS-FRA-GDN przy czym na przesiadkę ze Szkocji do FRA mam 45 minut. Teraz jest to przylot spoza Schengen do Schengen i tak zacząłem sie zastanawiac jaki jest MCT na takie przesiadki. KLM podaje 40 minut na loty Schengen i 50 min poza Schengen i cos mi się mocno nie zgadza, bo wychodziłoby na to ze mam przesiadkę ponizej MCT. Macie na to jakis pomysł

  11. #51
    Awatar robjag

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    Jeżeli masz wszystko na jednym bilecie, to pomysłem było by się nie stresować - linia tak wystawiła więc uważają że sie uda, jak się nie uda to ich wina i wtedy będą sie martwić do jakiego hotelu i na jakie loty cie przebookować.




    Networking the world.

  12. #52

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    To ja tez mam pytanie - KLM odwołał mi lot z AMS do GDN i po duzych bojach (opisane w watku o KLM) przebokował mnie na lot Inverness-AMS-FRA-GDN przy czym na przesiadkę ze Szkocji do FRA mam 45 minut. Teraz jest to przylot spoza Schengen do Schengen i tak zacząłem sie zastanawiac jaki jest MCT na takie przesiadki. KLM podaje 40 minut na loty Schengen i 50 min poza Schengen i cos mi się mocno nie zgadza, bo wychodziłoby na to ze mam przesiadkę ponizej MCT. Macie na to jakis pomysł
    Każde lotnisko ma swoje MCT, 45 minut we FRA z Schengen do Schengen jest do zrobienia bez problemu. Ostatnio robiłem 45 NS do NS we FRA i skończył osię na lądowaniu przy bramce 28 i kolejny lot z bramki 27, bez kontroli bezpieczeństwa, więc nawet zdążyłem się na przesiadce znudzić, bo poczekalnia w pirsie była zamknięta...
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  13. #53

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robjag Zobacz posta
    Jeżeli masz wszystko na jednym bilecie, to pomysłem było by się nie stresować - linia tak wystawiła więc uważają że sie uda, jak się nie uda to ich wina i wtedy będą sie martwić do jakiego hotelu i na jakie loty cie przebookować.
    Ja to wiem, ale zwyczajnie musze byc wieczorem/nocą w Gdansku stąd hotel i lot nastepnego dnia nie wchodzą w grę.
    megaloman - jasne wiem ze kazde ma swój, np. w wwie bym sie nie martwił, ale tu niby MCT jest 50 min ale KLM sprzedaje te loty...i to jest dziwne

  14. #54

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    To ja tez mam pytanie - KLM
    Jeśli lot jest w niedalekiej przyszłości, to biorąc pod uwagę ostatnie przeboje na Schiphol obawiałbym się dolotu na czas niezależnie od czasu zaplanowanego na transfer...

  15. #55

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez QbaqBA Zobacz posta
    Jeśli lot jest w niedalekiej przyszłości, to biorąc pod uwagę ostatnie przeboje na Schiphol obawiałbym się dolotu na czas niezależnie od czasu zaplanowanego na transfer...
    ok, źle przeczytałem - martwisz się o przesiadkę w AMS a nie FRA. jakie dokładnie numery lotów masz? w AMS generalnie MCT jest 50 minut, ale niektóre kombinacje lotów mają 40 minut. Jeśli nie chcesz ryzykować, znajdź sobie lepsze połączenie i zadzwoń_/ napisz do KLM, by cię przenieśli na wybrane przez ciebie loty.

    po przylocie z UK będziesz tylko musiał przejść przez e-bramki paszportowe, co z polskim paszportem powinno pójść sprawnie, a spacer z bramek D (używanych przez loty do UK) do strefy Schengen to max 10-15 minut.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  16. #56

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Megaloman już napisał (znacznie dokładniej) to co m.in. chciałem napisać (że przylot z UK i odlot do DE powinny być "po tej samej stronie terminalu"), więc tylko dodam: być może na Schipholu wciąż są takie meleksy, które w różnych przypadkach przewożą ludzi po tym rozległym terminalu właśnie (w sumie i tak dobrze że *jednym*). Może można o tym w razie czego pogadać z personelem jeszcze w czasie lotu z UK.

    Być może, gdyby to kontrola dokumentów miała być "przytrzymaniem", można poprosić pracowników o "przepchnięcie" w kolejce (opisywaliście swojego czasu że na niektórych lotniskach tak jest; ze Schipholu nie pamiętam, bo nie miałem takiej nerwowej sytuacji).

    Co do przebookowania - a może da się (skoro rejs do GDN odwołany) przebookować do WAW (tak, pamiętam co napisałeś o użeraniu się...) i zdążyć na któryś z wieczornych/nocnych pociągów do GDN?

    No i jest jeszcze jedna możliwość: nie wiem o jaki konkretnie dzień chodzi, ale FR lata GLA-GDN, w niektóre dni o późnych godzinach; podobnie W6 EDI-GDN.

    Ale być może, skoro bilet z takim a nie innym czasem przesiadki został wystawiony przez system (a nie ręcznie rzeźbiony), to można spróbować wziąć to na spokój. (Wiem, łatwo się mądrzyć siedząc przed ekranem...).

    PS. Swoją drogą, przydałoby się mieć dokładniejszą tabelkę MCT; bo owo "40 min Schengen, 50 min non-Schengen" jest chyba, powiedzmy, niezbyt precyzyjne. Tzn. dobrze by było wiedzieć jaki jest czas NS-S konkretnie.
    Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 06-06-2022 o 17:31

  17. #57

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Megaloman już napisał (znacznie dokładniej) to co m.in. chciałem napisać (że przylot z UK i odlot do DE powinny być "po tej samej stronie terminalu"), więc tylko dodam: być może na Schipholu wciąż są takie meleksy, które w różnych przypadkach przewożą ludzi po tym rozległym terminalu właśnie (w sumie i tak dobrze że *jednym*). Może można o tym w razie czego pogadać z personelem jeszcze w czasie lotu z UK.
    Nie są, loty do UK i loty do DE są z innych części terminala - w Amsterdamie są one połączone (na szczęście) i obok siebie, kontrola paszportowa jest pomiędzy nimi.

    Jeśli bilet ma połączenie krótsze, niż MCT na danym lotnisku, to na kilka dni przed lotem robot to wyłapie i przebookuje automatycznie na coś, co ma sens. System check-in nie da się odprawić na kolejny lot, jeśli przesiadka jest krótsza od MCT, więc nie ma opcji, by w samolocie można było gadać z personelem - raczej niewiele pomogą poza wskazaniem, gdzie transfer desk jest.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  18. #58

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Nie są, loty do UK i loty do DE są z innych części terminala - w Amsterdamie są one połączone (na szczęście) i obok siebie, kontrola paszportowa jest pomiędzy nimi.
    Właśnie chodziło mi o to, że przesiadka UK-AMS-DE odbędzie się w AMS raczej w ramach strefy B-C-D (oznaczenia zapamiętane z 2011 r.), czyli (dość) blisko. Samolot z UK zapewne raczej nie przycumuje gdzieś przy F czy G.

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Jeśli bilet ma połączenie krótsze, niż MCT na danym lotnisku, to na kilka dni przed lotem robot to wyłapie i przebookuje automatycznie na coś, co ma sens. System check-in nie da się odprawić na kolejny lot, jeśli przesiadka jest krótsza od MCT, więc nie ma opcji, by w samolocie można było gadać z personelem - raczej niewiele pomogą poza wskazaniem, gdzie transfer desk jest.
    Znów: odprawa odprawą, ale potem samolot może sobie np. postać jeszcze z pół godziny przy rękawie ((*) Olekorlo, nie czytałeś tego ), ze wszystkimi pasażerami na pokładzie. Albo np. zmienią się kierunki operacji i wyniknie dodatkowy czas kołowania. (*) Wtedy rozmowa (na, mimo wszystko, spokojnie) z personelem może jednak się przydać.

    A transfer desku oczywiście nie należy się bać, może poza tym że dorzuci kilka (nawet jeśli krótkie kilka) minut. (*)
    Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 06-06-2022 o 19:49

  19. #59

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Dzieki za wyjasnienia - AMS odwiedziłem kilka razy ale przesiadałem sie tylko raz stąd rozkładu nie pamiętam
    Lecę 24 lipca wiec liczę ze sie uspokoi i tym się nie przejmuję. INV-AMS-FRA-GDN (zaczynajac od KL926, KL1771, LO5402)
    Wiem ze mam w odwodzie (jak nie zdążę) jeszcze wieczorny lot LOTu z AMS i moglbym sie przesiasc tam na lot do GDN lub SAS przez CPH wiec w miare spokojnie. Low costy odpadają bo w szkocji to całkiem spora odległosc do EID czy Glasgow.
    Generalnie krótkie przesiadki ćwiczyłem wielokrotnie, zazwyczaj sie udawało (czasem był dedykowany bus itp) - tu po prostu cos mnie tknęło po zmianie rezerwacji i sprawdziłem MCT i stad moje pytanie. Ale też KLM sprzedaje INV-AMS-FRA w tej konfiguracji normalnie na stronie www wiec bardziej obstawiam ze ta informacja o MCT jest po prostu nieprecyzyjna

  20. #60

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Dzieki za wyjasnienia - AMS odwiedziłem kilka razy ale przesiadałem sie tylko raz stąd rozkładu nie pamiętam
    Lecę 24 lipca wiec liczę ze sie uspokoi i tym się nie przejmuję. INV-AMS-FRA-GDN (zaczynajac od KL926, KL1771, LO5402)
    Wiem ze mam w odwodzie (jak nie zdążę) jeszcze wieczorny lot LOTu z AMS i moglbym sie przesiasc tam na lot do GDN lub SAS przez CPH wiec w miare spokojnie. Low costy odpadają bo w szkocji to całkiem spora odległosc do EID czy Glasgow.
    Generalnie krótkie przesiadki ćwiczyłem wielokrotnie, zazwyczaj sie udawało (czasem był dedykowany bus itp) - tu po prostu cos mnie tknęło po zmianie rezerwacji i sprawdziłem MCT i stad moje pytanie. Ale też KLM sprzedaje INV-AMS-FRA w tej konfiguracji normalnie na stronie www wiec bardziej obstawiam ze ta informacja o MCT jest po prostu nieprecyzyjna
    AMS ma bardzo dużo wpisanych reguł i wydaje mi się, że twoje połączenie podpada pod tę:
    Kod:
    KL-KL II   .40 FLT  900 - 1999 - FLT  900 - 1999
    czyli KLM zakłada, że 40 minut ci wystarczy na przesiadkę

    INV to małe lotnisko, więc o ile w AMS wszystko będzie o czasie, to odlecisz o czasie. KL926 zwykle operowany jest przez Embraera 190, więc pewnie w Amsterdamie będzie bus dla przylatujących i bus dla transferów - stąd 40 minut może wystarczyć. Podobne rozwiązanie spotkałem w Zurychu i Wiedniu.
    olekorlo likes this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 25-10-2014, 17:06
  2. 21-10-2014, 15:01
  3. 03-12-2013, 08:29
  4. 12-05-2013, 09:11
  5. 02-03-2013, 12:41
  6. 22-01-2013, 20:08
  7. 10-12-2012, 04:19
  8. 23-05-2012, 18:09
  9. 29-02-2012, 13:24
  10. 26-02-2012, 19:42
  11. 17-02-2012, 10:32
  12. 17-02-2012, 10:31
  13. 17-02-2012, 10:30
  14. 02-02-2012, 12:43
  15. 02-02-2012, 12:42
  16. 31-01-2012, 10:10
  17. 05-01-2012, 08:19
  18. 17-12-2011, 07:27
  19. 09-12-2011, 09:17
  20. 04-12-2011, 11:51
  21. 17-10-2011, 15:14
  22. 15-10-2011, 08:47
  23. 10-11-2010, 10:04

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •