Pozdrawiam
STYRO
LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...
Zawsze warto to zrobić, bo w czasie lotu z (np.) WAW czy KRK czy BER może się zmienić gate na nastęny lot (np. do SCL czy SFO).
No i chyba gdzieś po drodze jest kontrola przy przejściu ze strefy Schengen do non-Schengen.
Zgadzam sie z Przedmówcą. BTW, korzystne na Schipholu jest to, że jest *jeden* terminal, tzn. wszystko jest pod jednym dachem. Co prawda oznacza to, że ten dach jest dość rozległy, ale spokojnie: są ruchome chodniki. I to z widokiem na samoloty.
Przyłączam się do tych życzen! No i czekamy na jakąś relację.
PS. I tak jak we wpisie Cobry: w razie czego śmiało do stanowiska transferowego.
Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 31-08-2016 o 17:29
Przerabialiśmy dzisiaj miedzyladowanie z China Airlines na trasie z Taipei do Amsterdamu ze stopem w Bangkoku.
Każdy musiał wyjść z samolotu i zabrać swoje rzeczy. Przy wyjsciu z rękawa na terminal stała babeczka, która dawała każdemu kartkę z napisem China Airlines Transfer. Trzeba było iść za znakami, po drodze stały w sumie trzy osoby z China Airlines i wskazywały drogę. Ponowna kontrola bezpieczeństwa i powrót do gate. Tam chwilę czekania i ponowny boarding na to samo miejsce.
Co do lotniska w Amsterdamie - jedno z lepiej oznakowanych, co chwilę tablice z numerami bramek, stanowiska transferowe. Nie da się zgubić.
Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Na pewno mi to pomoże
Na to pytanie nie mogłam tu znaleźć odpowiedzi a pierwszy raz lecę z przesiadką ale na dwóch różnych biletach i się zastanawiam czy 3,5 godziny czasu , zakładając, że nasz LOT się nie spóźni to wystarczająco dużo czasu . Przylatuje do Amsterdamu i mam za 3,5 godziny lot do Meksyku ale, że nie jest do na jednym bilecie to pewnie muszę iść odebrać bagaż i ponownie go nadać i tu moje pytanie czy zdążę i jakie to są odległości od miejsca odebrania bagażu do odprawy z nadaniem .
Bo już się zastanawiam czy nie zmienić biletu na wcześniejszy
3,5 godziny, to cała masa czasu w AMS, nawet w godzinach szczytu.
Nawet jak się spóźni, to 1,5h jest wystarczające na przesiadkę na luzie.
To ja tez mam pytanie - KLM odwołał mi lot z AMS do GDN i po duzych bojach (opisane w watku o KLM) przebokował mnie na lot Inverness-AMS-FRA-GDN przy czym na przesiadkę ze Szkocji do FRA mam 45 minut. Teraz jest to przylot spoza Schengen do Schengen i tak zacząłem sie zastanawiac jaki jest MCT na takie przesiadki. KLM podaje 40 minut na loty Schengen i 50 min poza Schengen i cos mi się mocno nie zgadza, bo wychodziłoby na to ze mam przesiadkę ponizej MCT. Macie na to jakis pomysł
Każde lotnisko ma swoje MCT, 45 minut we FRA z Schengen do Schengen jest do zrobienia bez problemu. Ostatnio robiłem 45 NS do NS we FRA i skończył osię na lądowaniu przy bramce 28 i kolejny lot z bramki 27, bez kontroli bezpieczeństwa, więc nawet zdążyłem się na przesiadce znudzić, bo poczekalnia w pirsie była zamknięta...
ok, źle przeczytałem - martwisz się o przesiadkę w AMS a nie FRA. jakie dokładnie numery lotów masz? w AMS generalnie MCT jest 50 minut, ale niektóre kombinacje lotów mają 40 minut. Jeśli nie chcesz ryzykować, znajdź sobie lepsze połączenie i zadzwoń_/ napisz do KLM, by cię przenieśli na wybrane przez ciebie loty.
po przylocie z UK będziesz tylko musiał przejść przez e-bramki paszportowe, co z polskim paszportem powinno pójść sprawnie, a spacer z bramek D (używanych przez loty do UK) do strefy Schengen to max 10-15 minut.
Megaloman już napisał (znacznie dokładniej) to co m.in. chciałem napisać (że przylot z UK i odlot do DE powinny być "po tej samej stronie terminalu"), więc tylko dodam: być może na Schipholu wciąż są takie meleksy, które w różnych przypadkach przewożą ludzi po tym rozległym terminalu właśnie (w sumie i tak dobrze że *jednym*). Może można o tym w razie czego pogadać z personelem jeszcze w czasie lotu z UK.
Być może, gdyby to kontrola dokumentów miała być "przytrzymaniem", można poprosić pracowników o "przepchnięcie" w kolejce (opisywaliście swojego czasu że na niektórych lotniskach tak jest; ze Schipholu nie pamiętam, bo nie miałem takiej nerwowej sytuacji).
Co do przebookowania - a może da się (skoro rejs do GDN odwołany) przebookować do WAW (tak, pamiętam co napisałeś o użeraniu się...) i zdążyć na któryś z wieczornych/nocnych pociągów do GDN?
No i jest jeszcze jedna możliwość: nie wiem o jaki konkretnie dzień chodzi, ale FR lata GLA-GDN, w niektóre dni o późnych godzinach; podobnie W6 EDI-GDN.
Ale być może, skoro bilet z takim a nie innym czasem przesiadki został wystawiony przez system (a nie ręcznie rzeźbiony), to można spróbować wziąć to na spokój. (Wiem, łatwo się mądrzyć siedząc przed ekranem...).
PS. Swoją drogą, przydałoby się mieć dokładniejszą tabelkę MCT; bo owo "40 min Schengen, 50 min non-Schengen" jest chyba, powiedzmy, niezbyt precyzyjne. Tzn. dobrze by było wiedzieć jaki jest czas NS-S konkretnie.
Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 06-06-2022 o 17:31
Nie są, loty do UK i loty do DE są z innych części terminala - w Amsterdamie są one połączone (na szczęście) i obok siebie, kontrola paszportowa jest pomiędzy nimi.
Jeśli bilet ma połączenie krótsze, niż MCT na danym lotnisku, to na kilka dni przed lotem robot to wyłapie i przebookuje automatycznie na coś, co ma sens. System check-in nie da się odprawić na kolejny lot, jeśli przesiadka jest krótsza od MCT, więc nie ma opcji, by w samolocie można było gadać z personelem - raczej niewiele pomogą poza wskazaniem, gdzie transfer desk jest.
Właśnie chodziło mi o to, że przesiadka UK-AMS-DE odbędzie się w AMS raczej w ramach strefy B-C-D (oznaczenia zapamiętane z 2011 r.), czyli (dość) blisko. Samolot z UK zapewne raczej nie przycumuje gdzieś przy F czy G.
Znów: odprawa odprawą, ale potem samolot może sobie np. postać jeszcze z pół godziny przy rękawie ((*) Olekorlo, nie czytałeś tego ), ze wszystkimi pasażerami na pokładzie. Albo np. zmienią się kierunki operacji i wyniknie dodatkowy czas kołowania. (*) Wtedy rozmowa (na, mimo wszystko, spokojnie) z personelem może jednak się przydać.
A transfer desku oczywiście nie należy się bać, może poza tym że dorzuci kilka (nawet jeśli krótkie kilka) minut. (*)
Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 06-06-2022 o 19:49
Dzieki za wyjasnienia - AMS odwiedziłem kilka razy ale przesiadałem sie tylko raz stąd rozkładu nie pamiętam
Lecę 24 lipca wiec liczę ze sie uspokoi i tym się nie przejmuję. INV-AMS-FRA-GDN (zaczynajac od KL926, KL1771, LO5402)
Wiem ze mam w odwodzie (jak nie zdążę) jeszcze wieczorny lot LOTu z AMS i moglbym sie przesiasc tam na lot do GDN lub SAS przez CPH wiec w miare spokojnie. Low costy odpadają bo w szkocji to całkiem spora odległosc do EID czy Glasgow.
Generalnie krótkie przesiadki ćwiczyłem wielokrotnie, zazwyczaj sie udawało (czasem był dedykowany bus itp) - tu po prostu cos mnie tknęło po zmianie rezerwacji i sprawdziłem MCT i stad moje pytanie. Ale też KLM sprzedaje INV-AMS-FRA w tej konfiguracji normalnie na stronie www wiec bardziej obstawiam ze ta informacja o MCT jest po prostu nieprecyzyjna
AMS ma bardzo dużo wpisanych reguł i wydaje mi się, że twoje połączenie podpada pod tę:
czyli KLM zakłada, że 40 minut ci wystarczy na przesiadkęKod:KL-KL II .40 FLT 900 - 1999 - FLT 900 - 1999
INV to małe lotnisko, więc o ile w AMS wszystko będzie o czasie, to odlecisz o czasie. KL926 zwykle operowany jest przez Embraera 190, więc pewnie w Amsterdamie będzie bus dla przylatujących i bus dla transferów - stąd 40 minut może wystarczyć. Podobne rozwiązanie spotkałem w Zurychu i Wiedniu.
Zakładki