Strona 34 z 34 PierwszyPierwszy ... 24 32 33 34
Pokaż wyniki od 661 do 677 z 677
Like Tree11Likes

Wątek: Loty z przesiadką

  1. #661
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie


    Polecamy

    @Gość: eTA zapewne już masz, ale przypominam jednak, bo to świeża sprawa i wiem że w ostatnich dniach trochę ludzi zapomniało o tym.



  2. #662

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie

    Pierwszy raz mam taki lot "mieszany", różnymi liniami... na razie jeszcze ze Stanów nie wyleciałam a juz martwię sie o drogę powrotną własnie. Ze Stanów będę leciała Lufthansą z Denver do Frankfurtu i tam mam godzinke na przesiadkę do Warszawy. Lotnisko we Frankfurcie juz troche znam wiec się za bardzo nie martwię... Myślę jednak o tym powrocie z Polski... Będę leciała z Warszawy do Frankfurtu Lufthansą, potem z Frankfurtu do Toronto, mam na bilecie jako Air Canada operowany przez Lufthansę albo LH Cityline..(?). Pożniej z Toronto Air Canada operowany przez Air Canada Express - Sky Regional. Najbardziej boję się , ze będę musiała odbierać bagaze, ponieważ lecę sama z dwójką dzieci i mam tylko 2 godz. 20 min. na przesiadkę... Moje dzieci mają podwójne obywatelstwo polsko - amerykańskie (nie wiem czy to ma znaczenie) , ja jestem permanent resident. Aha, dodam tylko, że w Toronto przylatuję i odlatuję z terminalu 1.

  3. #663
    Awatar jtf2

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    DUS

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomo Zobacz posta
    Akurat jeśli lecisz z Europy to bagaż trzeba będzie odebrać podczas pierwszego lądwania w USA/Kanadzie i to generalnie tylko po to by za chwilę zrzucić go na drugą taśmę, bez względu na to jaką linią się leci.
    Jesteś pewien?
    kiedyś tak było, ale podczas mojej ostatniej podróży przez YYZ już była inna procedura - podobna do tej w YUL.
    To się chyba nazywa Pre-Clearence. Nie będę się kłócił, ale tam mi się wydaje. Kilk razy leciałem do USA przez Kanadę.
    Wybierałem AC właśnie ze względu na uproszczone procedury - skoro i tak sięmusiałem przesiadać, to wolałem w Kanadzie niż w USA, gdzie rzeczywiście trzeba było ponownie nadać bagaż.

    Jest jeszcze inna sprwa - podobno tej wiosny Kanada wprowadza jakiśdodatkowy dokument, który trzeba sobie wyrobić przed wjazdem.
    jtf2


  4. #664

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Witam serdecznie.

    Pod koniec sierpnia czeka mnie lot z KRK do SAN z przesiadkami w AMS i LAX. Do tej pory latałem bezpośrednio do miejsca destynacji, bez żadnych przesiadek, stąd w mojej głowie kilka niewiadomych. Zarówno na jedną, jak i na drugą przesiadkę czasu mam całkiem sporo, więc nie obawia się, że mogę nie zdążyć na któryś z lotów. Chodzi mi głównie o to, jak zachować się na poszczególnych lotniskach.

    1) AMS -> przechodzę jedynie kontrolę paszportową? Czy bezpieczeństwa również?

    2) LAX -> kontrola paszportowa, odbiór bagażu, kontrola celna, ponowne nadanie bagażu i udanie się do właściwego gate'u na kolejny lot. Dobrze zrozumiałem? Czy taśma, na którą ponownie nadaje się bagaż jest oznaczona? Czy lecąc z powrotem do Polski również należy odebrać bagaż przy przesiadce na amerykańskim lotnisku?

    Dziękuję wszystkim za pomoc, pozdrawiam

  5. #665
    L4
    L4 jest teraz aktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    raju podatkowym

    Domyślnie

    1) Generalnie tak, choć często Amerykanie wymagają jeszcze jednej kontroli bezpieczeństwa
    2) Stanowisko do nadania bagażu będzie od razu po kontroli celnej, nie da się raczej przeoczyć. Dochodzi jeszcze kontrola bezpieczeństwa. Lecąc z powrotem bagaż nadajemy od razu do miejsca docelowego.


  6. #666

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Dzięki za pomoc!

    Pozdrawiam.

  7. #667

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    1) Generalnie tak, choć często Amerykanie wymagają jeszcze jednej kontroli bezpieczeństwa
    2) Stanowisko do nadania bagażu będzie od razu po kontroli celnej, nie da się raczej przeoczyć. Dochodzi jeszcze kontrola bezpieczeństwa. Lecąc z powrotem bagaż nadajemy od razu do miejsca docelowego.
    Jeszcze L4 trochę Ciebie pomęczę, bo widzę, że ogarniasz temat i proszę, nie mniej do mnie laika o to żalu
    Czytam, że na niektórych lotniskach po przejściu kontroli celnej pracownicy lotniska zabierają bagaż główny na kolejny lot. Czy na lotnisku w LA też tak jest, czy też należy samemu bagaż umieścić w takim miejscu? Czy jest to jakaś taśma, stanowisko, czy też coś innego? I ostatnia sprawa, czy po ponownym oddaniu bagażu otrzymuje się jakiś kwit, czy po prostu się go zostawia i idzie dalej na kolejny lot?

  8. #668

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez muemba Zobacz posta
    Czytam, że na niektórych lotniskach po przejściu kontroli celnej pracownicy lotniska zabierają bagaż główny na kolejny lot. Czy na lotnisku w LA też tak jest, czy też należy samemu bagaż umieścić w takim miejscu? Czy jest to jakaś taśma, stanowisko, czy też coś innego? I ostatnia sprawa, czy po ponownym oddaniu bagażu otrzymuje się jakiś kwit, czy po prostu się go zostawia i idzie dalej na kolejny lot?
    Jest standardowe stanowisko checkin, a raczej kilka-kilkanaście stanowisk check-in. Wychodzisz z customs i masz stanowiska check-in, gdzie oddajesz bagaż i przechodzisz do security by wejść do odlotów.

  9. #669
    L4
    L4 jest teraz aktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    raju podatkowym

    Domyślnie

    Dodam tylko odnośnie kwitów - jeśli bagaż jest od razu nadany z przesiadką w US to nowego nie potrzebujesz, jeśli z jakiś powodów nie jest, to wtedy warto o papierek się upomnieć w razie co.

    Zakładam, że do LAX to KLM, który dociera do TBIT (terminal 'międzynarodowy'), a dalsze połączenie Deltą z T2-3. Przejścia między tymi terminalami nie ma jeszcze chyba, więc o ile zdanie bagażu w TBIT powinno być spoko (w zależności od czasu przesiadki - jak jest mało czasu to radzą zwykle iść z bagażem do normalnej odprawy) to po tej czynności spacerkiem idziesz do właściwego terminala i tam przechodzisz przez kontrolę bezpieczeństwa.


  10. #670
    m_w
    m_w jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Dzień dobry,

    czy w przypadku rezerwacji na jednym bilecie przelotów łączonych LO i VN, w WAW nadam bagaż do portu docelowego i otrzymam karty pokładowe na wszystkie odcinki? I jak by to wyglądało w drugą stronę? Z góry dzięki za odpowiedź.

  11. #671

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    nie powinno być problemu...

  12. #672

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Dodam tylko odnośnie kwitów - jeśli bagaż jest od razu nadany z przesiadką w US to nowego nie potrzebujesz, jeśli z jakiś powodów nie jest, to wtedy warto o papierek się upomnieć w razie co.

    Zakładam, że do LAX to KLM, który dociera do TBIT (terminal 'międzynarodowy'), a dalsze połączenie Deltą z T2-3. Przejścia między tymi terminalami nie ma jeszcze chyba, więc o ile zdanie bagażu w TBIT powinno być spoko (w zależności od czasu przesiadki - jak jest mało czasu to radzą zwykle iść z bagażem do normalnej odprawy) to po tej czynności spacerkiem idziesz do właściwego terminala i tam przechodzisz przez kontrolę bezpieczeństwa.
    Już chyba wszystko wiem. Reszta wyjdzie w praniu.
    Dziękuję raz jeszcze i życzę miłego weekendu.

  13. #673

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Miałem się nie odzywać więcej w tym wątku, ale jednak mam kolejne ostatnie (obiecuję) pytanie.
    Po ww. czynnościach na lotnisku w LAX, co czeka mnie na lotnisku w SAN? To samo co w Los Angeles, czy też te czynności są jakieś okrojone względem poprzedniego lotniska. Co z deklaracją celną? Będzie mi potrzebna w SAN?

  14. #674

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Dalej lecisz rejsem krajowym i po wylądowaniu w SAN czeka Cię mniej więcej to samo co po locie z Warszawy do Gdańska.

  15. #675

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    No dobrze, podróż na trasie Kraków - San Diego z przesiadkami w Amsterdamie i Los Angeles i z powrotem mam już za sobą.
    Pragnę podziękować wszystkim, którzy pomogli mi przygotować się na to, co czeka każdego na europejskich i amerykańskich lotniskach. Generalnie, było tak jak napisaliście, z drobnymi różnicami. Poniżej szczegółowy opis moich przesiadek, może komuś się przyda.

    1] Kraków -> zdanie bagażu głównego i kontrola bezpieczeństwa, nie ma się nad czym rozpisywać. Aha, leciałem liniami KLM i przy oddaniu bagażu rejestrowanego dostałem zestaw kart pokładowych na wszystkie loty pomimo tego, że miałem już je wcześniej wydrukowane.

    2] Amsterdam -> przed podróżą sporo się naczytałem, że na lotnisku Schiphol kontrola paszportowa jest bardzo szczegółowa, urzędnicy imigracyjni zadają sporo pytań i są dociekliwi. Moi drodzy, otóż nic z tych rzeczy! Po wylądowaniu i wyjściu z samolotu kierujemy się za tłumem, a następnie za strzałkami i szukamy swojego gate'u na kolejny lot. Dochodzimy do miejsca, gdzie odbywa się kontrola paszportowa, postaram się to opisać: patrząc na wprost po prawej stronie znajdują się tradycyjne stanowiska kontroli paszportowej, w centralnej części również są takie stanowiska dla pasażerów, którzy mają mało czasu na przesiadkę (powyżej tego stanowiska na monitorze są wyszczególnione wszystkie loty z krótką przesiadką), natomiast po lewej stronie znajdują się automaty do samodzielnej kontroli paszportowej. Automaty te obsługują podróżnych z krajów UE, Szwajcarii, Kanady i USA, którzy ukończyli 16 rok życia i mają wbudowany chip w paszporcie, czyli pasażerowie z Polski mogą z niego skorzystać. Podchodzimy do takiego automatu, wkładamy paszport, a po chwili pojawiają się instrukcje w języku polskim. Ustawiamy się do zdjęcia, który robi również taki automat i po chwili wysuwa się z maszyny paszport i otwierają się bramki. To wszystko. Kontrola taka trwa może kilkanaście sekund. Po przejściu z kontroli paszportowej udajemy się dalej za strzałkami do swojego gate'u. Brak kontroli bezpieczeństwa.

    3] Los Angeles -> z racji tego, że to pierwsze lotnisko po wylądowaniu w USA, zdecydowanie najwięcej czynności trzeba było właśnie tutaj zrobić. Po wylądowaniu samolotu tradycyjnie udajemy się za tłumem, aż dochodzimy do wielkiej hali przeznaczonej do przeprowadzenia kontroli paszportowej. Po prawej i centralnej stronie hali znajdują się tradycyjne punkty kontroli paszportowej, jednak nie wiem kto może z nich korzystać, także nie chcę nikogo wprowadzać w błąd swoimi dywagacjami. Po lewej stronie znajduję się automaty przeznaczone dla osób z wizami turystycznymi. Podchodzimy do takiego automatu i podobnie jak w Amsterdamie wsuwamy swój paszport, a następnie na ekranie odpowiadamy na pojawiające się pytania. Chodzi mniej więcej o takie same pytania, jakie znajdują się w deklaracji celnej, którą otrzymujemy w samolocie. Po zaznaczeniu wszystkich odpowiedzi automat pstryka nam fotkę i po chwili wysuwa się paszport wraz z wydrukowaną kartą, na której figurują nasze dane, zdjęcie i coś tam jeszcze. Z taką kartką, przygotowanym paszportem i deklaracją celną ustawiamy się w kolejce do urzędnika imigracyjnego, która znajduje się obok automatów. Urzędnik imigracyjny zadaje kilka pytań, po czym wbija wizę do paszportu i życzy miłego pobytu w USA. Czas odebrać bagaż - w tym celu kierujemy się za strzałkami w stronę 'Baggage claim', odbieramy swoją walizkę z odpowiedniej taśmy i kierujemy się w stronę wyjścia. Gwoli ścisłości, nie ma czegoś takiego jak stanowisko 'Customs'. Owszem, przy wyjściu czeka nas jeszcze jedna kontrola, w czasie której zabierają wydrukowaną przez automat kartę, jednak nazywa się ona inaczej. Następnie oddajemy po raz kolejny nasz bagaż rejestrowy na taśmę, która znajduje się niedaleko wyjścia z terminalu. Teraz czas udać się na kolejny, tym razem krajowy już lot. Ja w tym miejscu popełniłem błąd i po oddaniu bagażu poszedłem na stanowisko kontroli po prawej stronie w tym samym terminalu, do którego przyleciałem z Amsterdamu, zostałem jednak odpowiednio poinstruowany przez pracownika lotniska, że powinienem udać się do terminala nr 3, który obsługuje krajowe loty na terenie USA. Aby tam trafić, należy wyjść z terminala i przejść jakieś 50-70 metrów do kolejnego terminala, który znajduje się po lewej stronie. Dalej idziemy za strzałkami w stronę swojego gate'u, a po drodze czeka nas jeszcze jedna kontrola bezpieczeństwa.

    4] San Diego -> po wyjściu z samolotu udajemy się na halę, by odebrać swój bagaż. Żadne kontrole już tam nas nie czekają.

    Lecąc z powrotem nie musimy się martwić o bagaż rejestrowy, który odbieramy po zakończeniu trasy na ostatnim lotnisku. Dodatkowo, czeka nas tylko jedna kontrola bezpieczeństwa na pierwszym lotnisku, natomiast kontrola paszportowa po przylocie do Europy ponownie odbywa się w automacie.

  16. #676

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Ad. 2. Nie wiem, gdzie wyczytałeś, że kontrole paszportowe w Amsterdamie są szczegółowe - linia lotnicza ma obowiązek sprawdzić przy check-in, że masz prawo (visa/etc.) lecieć do końcowej destynacji. W Amsterdamie sprawdzają tylko, czy masz ważny paszport i tyle. Osoby podróżujące spoza EU do Europy na paszporcie spoza EU mogą liczyć na szczegółówe przepytanie...

    Notabene - automat w Amsterdamie nie robi zdjęcia, tylko porównuje dane biometryczne z paszportu.

    Wracając do Europy zależy od portu lotniczego - w Londynie wszyscy podróżni przechodzą kontrolę bezpieczeństwa w trakcie transferu.

  17. #677

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    megaloman,
    kwestię szczegółowego przepytywania na lotnisku w Amsterdamie widziałem na kilku forach o tematyce lotniczej i podróżniczej. Być może jego autorami były osoby spoza UE, które miały właśnie tam transfer w locie do Stanów. Tego nie wiem, natomiast widziałem kilka takich postów, gdzie straszono wręcz kontrolą paszportową na Schiphol.

    Co do automatów i porównywaniu danych biometrycznych, to czy automat nie porównuje również znajdującego się w paszporcie wizerunku twarzy? Jeżeli tak, to musi wykonać zdjęcie, by następnie porównać wizerunek twarzy w dokumencie z tym, jaki rzeczywiście posiada pasażer. Ja jestem przekonany, że w Amsterdamie zostało mi zrobione zdjęcie. Zresztą, po włożeniu paszportu pojawia się komunikat w stylu: "Proszę popatrzeć w miejsce X, zostanie wykonana fotografia".

Strona 34 z 34 PierwszyPierwszy ... 24 32 33 34

LinkBacks (?)

  1. 07-10-2016, 06:06
  2. 12-05-2016, 16:04
  3. 18-03-2016, 16:16
  4. 21-06-2015, 17:05
  5. 11-05-2015, 16:43
  6. 05-05-2015, 06:54
  7. 16-03-2015, 14:19
  8. 21-02-2015, 17:47
  9. 20-02-2015, 12:59
  10. 28-01-2015, 12:13
  11. 30-12-2014, 18:57
  12. 03-11-2014, 10:12
  13. 07-10-2014, 14:44
  14. 04-10-2014, 22:21
  15. 29-09-2014, 17:29
  16. 21-09-2014, 10:22
  17. 27-08-2014, 12:24
  18. 15-08-2014, 10:01
  19. 16-06-2014, 13:30
  20. 22-04-2014, 13:52
  21. 05-04-2014, 00:24
  22. 27-12-2013, 13:19
  23. 29-11-2013, 12:36
  24. 04-11-2013, 16:55
  25. 08-10-2013, 20:56
  26. 07-10-2013, 21:53
  27. 06-10-2013, 22:27
  28. 16-09-2013, 12:33
  29. 12-09-2013, 09:46
  30. 25-08-2013, 15:16
  31. 24-08-2013, 21:36
  32. 22-06-2013, 23:53
  33. 18-06-2013, 16:35
  34. 05-06-2013, 11:34
  35. 29-05-2013, 10:48
  36. 17-05-2013, 09:19
  37. 08-03-2013, 09:46
  38. 02-03-2013, 22:18
  39. 25-02-2013, 15:09
  40. 25-02-2013, 08:29
  41. 15-02-2013, 09:15
  42. 10-02-2013, 10:43
  43. 03-02-2013, 18:35
  44. 20-01-2013, 18:47
  45. 15-01-2013, 23:26
  46. 14-01-2013, 12:55
  47. 13-01-2013, 14:27
  48. 03-01-2013, 21:39
  49. 02-01-2013, 09:49
  50. 15-12-2012, 16:40

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •