AB A3 AF BA 7D B6 CO C0 DL DY EI FL FR JU J2 K2 LH LO NB OF OU PS SK SN UX U2 YG VY VV W6 WN WU
A318 A319 A320 A33(23) A388 AN24 C150 C152 C172(LMPSR) CR9 AT5 AT7 B717 B73(3456789) 752 B76W B744 DH4 E45 E70 E75 E95 IL18 P28(140/181) RJ1H YK42D
Warsaw Piper Group | CAVOK | Pytania Lotnicze PPL EASA + FAA
Spieram się z kolegą - on twierdzi, że nie, a ja, że tak. Lecąc Emirates z Pragi przez Dubaj do Kolombo (i z powrotem) można spokojnie wykorzystać kilka-kilkanaście godzin między lotami wychodząc z lotniska i pojechać do miasta?
można.....
Potrzebuję pomocy w wyborze lotu z Warszawy do Nowego Orleanu. Mam do wyboru 3 opcje:
Opcja 1:
LO 003 26SEP WAWORD 1650 1935 -> arrives terminal 5
UA 700 26SEP ORDMSY 2106 2330 -> departs terminal 1
Opcja 2:
SN2560 26SEP WAWBRU 0630 0840
SN8801 26SEP BRUIAD 1200 1430
SN8991 26SEP IADMSY 1704 1842
Opcja 3:
US7380 26SEP WAWLHR 1150 1330 -> arrives terminal 3
US 039 26SEP LHRMIA 1500 1940 -> departs terminal 3
US 341 26SEP MIAMSY 2135 2239 -> no information
W przypadku 1 opcji mam tylko 1,5h na przesiadkę (w tym przejście przez wszelkie sekcje imigracyjne, odbiór bagażu i ponowne nadanie, etc.) z terminala 5 na 1. Czy jest to realne (prosząc urzędnika o szybsze przepuszczenie w sekcji imigracyjnej jeśli będzie kolejka)? Co w przypadku spóźnienia na lot do Nowego Orleanu? Czy mogę liczyć na nocleg i przebookowanie na 1 lot następnego dnia (ponieważ jest to ostatni lot tego dnia)?
W opcji 2 przesiadka w Waszyngtonie. Z tego co udało mi się wyczytać, będzie raczej łatwo się przesiąść, bo to tylko 1 terminal.
Opcja 3, przesiadka w Miami. Nie ma informacji o terminalach/bramkach przylotu i odlotu, a na przesiadkę tylko niecałe 2h.
Najbardziej pasowałby mi lot Dreamlinerem w opcji 1, bo to tylko 1 przesiadka, ale przeraża mnie odległość między terminalami i krótki czas na przesiadkę...
Pewnie znajdzie się tu na tyle oblatana osoba, że będzie mogła coś podpowiedzieć Będę wdzięczny za wszelkie sugestie/komentarze w wyborze odpowiedniej opcji. Dziękuję.
Jeżeli całość jest na jednym bilecie to nie powinno być problemu z przebookowaniem na następny lot.
To powinno wystarczyc, w razie problemu latwo zamienia lot na nastepny. Tak naprawde tylko 1 h wystarczy (pod warunkiem ze nie ma opoznien w przylocie), terminale zmienia sie dosc szybko - jest kolejka (dotyczy wszystkich duzych lotnisk). Nie jestem natomiast pewny tego darmowego hotelu w razie czego. Ja kiedys mialem przesiadke w ORD z LOTu i mialem tylko 50 min - zdarzylbym gdyby nie to ze LOT sie niezle spoznil.
Tutaj mozesz sie wczytac w przepisy dotyczace placenia za hotel (sugeruje to ze zaplaca):
http://travelsort.com/blog/airline-p...-flyers-rights
Czy lecąc dwa loty na różnych biletach mogę przejść z gate do gate (na lotnisku gdzie jest to możliwe), bez wychodzenia do strefy ogólnodostępnej (sam bagaż podręczny)?
AB A3 AF BA 7D B6 CO C0 DL DY EI FL FR JU J2 K2 LH LO NB OF OU PS SK SN UX U2 YG VY VV W6 WN WU
A318 A319 A320 A33(23) A388 AN24 C150 C152 C172(LMPSR) CR9 AT5 AT7 B717 B73(3456789) 752 B76W B744 DH4 E45 E70 E75 E95 IL18 P28(140/181) RJ1H YK42D
Warsaw Piper Group | CAVOK | Pytania Lotnicze PPL EASA + FAA
Dzień dobry wszystkim, to mój pierwszy post na forum. Poproszę o pomoc w poniższej sytuacji.
Zamierzamy z żoną podróżować do USA przez Kolonię. Żona posiada 2 ważne paszporty: ukraiński i polski. Wizę do USA ma w ukraińskim.
Czy bilet na samolot do USA ma być na polskie dane paszportowe czy ukraińskie? Czy urzędnik przy wyjeździe z Niemiec może poprosić o bilet do USA a w konsekwencji o wizę? Jeśli spyta o wizę i zobaczy paszport ukraiński, zapewne spyta się jak wjechała do Niemiec więc trzeba będzie pokazać polski paszport. Do tego momentu potrafimy sobie wyobrazić możliwe scenariusze. Pozostaje ostatnie pytanie: pisownia imienia i nazwiska jest różna w obu paszportach (cyrylica i łaciński alfabet w ukraińskim, polski alfabet w polskim). Czy w jakiś sposób trzeba będzie udowadniać że XYZ z paszportu ukraińskiego to ta sama XYZ z paszportu polskiego?
Dziękuję za pomoc.
O wizę nie tyle może, co nawet musi poprosić. Interesować się kto i jak wjechał na terytorium Niemiec to już raczej wątpię.
Hej,
poszukuję "najprostszej" opcji na przelot do Sydney dla 2 starszych osób, które nie są zbyt obyte z lotnictwem (nie radzą sobie na dużych lotniskach) i co gorsza nie znają angielskiego. Wylot w sumie z dowolnego miejsca w Europie, ale i tak nie da rady bezpośrednio... Najbliżej ideału jest BA z LHR, bo jest tylko kilkugodzinny postój w SIN na sprzątanie etc. Jak on wygląda? Odlot jest z tego samego gate'u? Czy któraś z arabskich linii latających do WAW oferuje kogoś w rodzaju polskojęzycznego "concierge'a", który ew. pomógłby przy transferze? Z tego co znalazłem w internecie to nie, ale może mimo wszystko istnieje taka opcja? Może jakieś inne pomysły? Czy LOT mógłby pomóc takim pasażerom gdyby zdecydowali się na lot/powrót np przez Tokio lub Pekin (zakładając oczywiście odcinek z/do WAW na pokładzie samolotu z żurawiem)?
Z góry dzięki,
Kuba
Zamów asystę dla pasażera tzw. MAAS. Lub jeśli problemy z chodzeniem to wózki. I problemu z transferem nie ma.
Obawiam sie, ze to nie rozwiązuje problemu bariery językowej
ale jedno słowo np "Sydney" to możesz uważać za zupełnie wystarczające do porozumienia się np MAAS. Nie muszą konwersacji po drodze "urządzać" a w rękach wystarczy jak będą trzymać boarding pass.
Tyle w zupełności wystarczy..
a po powrocie zapisz na kurs językowy to przy następnej podróży nie będzie bariery językowej...
QbaqBA: i nie zapomnij podać im kontaktu do osoby, która w razie W pomoże chociaż telefonicznie.
Ok, dziękuję. Nie wiedziałem o takiej opcji!
Witam. Czy ktoś może się orientuje czy muszę odbierać bagaże i ponownie je nadawać na lotnisku w Toronto, lecąc do USA. Na przesiadkę bedę tam miała 2 godziny i 20 minut.
Jesli lecisz LOT-em to nie, są bezpośrednio nadawane do miejsca docelowego w Warszawie, innymi liniami nie wiem.
Zakładki