• 1 Post By panzdzisiu

Wątek: AMMAN - Amman Queen Alia International Airport ( AMM / OJAI )

Awatar Quantas

Awatar Quantas

Pyrlandia

Domyślnie Amman Queen Alia Int'l AMM/ OJAI

Lotnisko położone około 35 km od centrum Ammanu.
    Dojazd w nocy około 30-40 minut. Taksówka 20 JOD, nie chcieli się targować.

Wiza Jordańska kosztuje 10 JOD (nie 15, 20, ani 25 jak na wielu forach turystycznych się piszę). Nie widziałem aby ktokolwiek uiszczał opłatę wyjazdową, o czym też na wielu forach pisano.

Duty free jest dostępny również na przylotach, i ceny są takie same jak na odlotach. Sklepy czynne w nocy. Perfumy tańsze niż w WAW czy BUD, natomiast papierosy baaardzo tanie 4-5 zł za paczkę

Po wejściu do terminala bagaż główny i podręczny natychmiast jest prześwietlany (przed check-in) i nie ma możliwości wyjścia na zewnątrz. Check-in i dokładna kontrola przed wejściem do gatu klasyczna.

W terminalu chyba całkiem niedawno wprowadzono zakaz palenia o czym co chwila informują przez głośniki, i pospiesznie buduje się palarnie, które póki co są klatkami z nidy, w dodatku bardzo słabo wentylowane.

Z terminala z uwagi na dodatkowy korytarz nie ma możliwości focenia. Okolic lotniska nie testowaliśmy ponieważ przylot i odlot mieliśmy w ciągu nocy, a w trakcie 49 godzinnego pobytu nie było czasu aby jechać na spotting w ciągu dnia.

Jedno zdjęcia już z pokładu Malevu tuż przed odlotem.

1 JOD = 4,03 PLN

Awatar cart

Ja wyszedlem ciut przed wami i byl jeszcze busik do miasta za 3JD. Warto wiec wypytac.

Dodam jeszcze ze na wylotach fotele sa ok do spania, ja wyjalem spiwor i pospalem na 4 fotelach do czasu otworzenia sie check-inu
    Moje podróże - http://www.piotrwasil.com

Awatar baboor

Mar 2012
    EPPO

Nie wiem jak wygląda to teraz, ale będąc na lotnisku w 2007 roku, z racji tego iż moja żona porusza się na wózku, korzystaliśmy z platformy (podnośnika) dla osób niepełnosprawnych (wybaczcie, ale nie wiem jak się to dokładnie nazywa). Stoimy pod terminalem, podjeżdża pojazd, wychodzi miły pan, otwiera tylne drzwi... a tam schodki . Lekko nam szczęki opadły, bo pierwszy raz spotkaliśmy się z takimi "ułatwieniami" na lotnisku. Obsługa jednak fachowo podeszła do sprawy i żadne schodki nie były nam straszne.

Awatar panzdzisiu

małopolska

Witam,
    Lotnisko całkiem przyjemne i ładne. Po przylocie obowiązkowo trzeba odstać w kolejce po wizę (40 JOD). Płatność wyłącznie gotówką, którą można kupić obok w kantorze. Kilku turystów się jednak przeliczyło i zabrali za mało gotówki, a bankomat akurat miał awarię. Musieli odstać do końca kolejki i jakoś jednak się dało zapłacić kartą. Przylecieliśmy w środku nocy więc musieliśmy przeczekać w hali przylotów do rana, bo miałem zarezerwowany samochód. Co mnie zdziwiło, to przy ogólnym porządku przechadzały się pojedyncze karaluchy
    Z lotniska chyba od 6 rano jeżdżą autobusy do Ammanu po 3,5 JOD (na dworzec płn). Za taksówkę faktycznie liczą sobie 20-30 JD
    Przy odlocie duty free jak wszędzie, bez szczególnych atrakcji, a sama hala odlotów fajna, bo wyłożona wykładziną i można się wygodnie przespać .
    Ponieważ lądowaliśmy i startowaliśmy w nocy to nie można było porobić za wiele zdjęć.
    Wi-Fi dobre na terenie całego lotniska. Niby na godzinę, ale po wykorzystanym czasie wystarczy włączyć ponownie i działa.
    Ogólnie polecam i służę informacjami z Jordanii.
    pozdrawiam
    Itts likes this.

Awatar Airliner

Kraków, Poland.

Płyta postojowa na największym lotnisku w Ammanie Queen Alia International.
    Stoją w kolejności Atlas Global A321 reg. TC-ETV, Royal Jordanian A320 reg.JY-AYW, Jordan Aviation B737 reg. JY-JAD, Jordan Aviation B737 reg. JY-JAX, Jordan Aviation B737 reg. JY-JAP, Anda Air A320 reg. UR-CST, Royal Jordanian ERJ195 reg. JY-EMA.