Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie LUX-YUL: AF czy KLM?


    Polecamy

    Witam, 19 sierpnia lecę do Montrealu, wracam 2 września. Jeżeli chodzi o powrót, to KLM nie wchodzi w grę, bo jest sporo droższy (lecę z AF, 777 YUL-CDG i potem Emb145 CDG-LUX). Jednak nie wiem co wybrać w podróż "tam". Są 2 opcje: albo lecę z KLM, najpierw Fokker 50 LUX-AMS i potem MD-11 AMS-YUL, a druga opcja jest taka, że lecę najpierw Emb145 LUX-CDG a następnie A343 CDG-YUL. I tu kilka spraw. Jednak o AF i CDG słyszałem tony złego (że gubią bagaż głównie ) a w dodatku jest o 100 euro droższy. Skłaniam się ku KLM, ale w wątku o KLM nikt się nie wypowiedział, jeżeli chodzi o nową kabinę MD-11 (bo jedak mimo tego, że samolot wyjątkowy, to wolałbym mieć swój ekranik). Na stronie pisze, że już są, ale chciałbym poznać opinię kogoś, kto już leciał. Z góry dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam, Pluxe

  2. #2
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Z tego co wiem, to w związku ze zwiększeniem zamówienia na 777 (głównie chodzi o nowe 773), KLM zawiesił program wprowadzania PTV do 747 i MD11. Nas pewno w 747 nie wprowadził bo leciałem już tą nową kabiną w 747 i PTV nie ma z całą pewnością. Ostatni raz MD11 leciałem kilka lat temu - jeszcze przed planami wprowadzenia PTV, więc nie mogę powiedzieć z całą pewnością. Żyję jednak w głębokim przekonaniu, że MD11 nie ma PTV
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  3. #3
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Już sam nie wiem co o tym myśleć, bo szukam na forach o wszystkich trzech językach jakie nam (francuski, angielski i polski) i wszędzie niektórzy piszą, że jest a gdzie indziej, ze nie ma. Obejrzałem na Youtube filmik z końca stycznia i nie było. Na Seatguru piszą, że jest... na klm.com piszą też, że jest. Chyba będę musiał tam zadzwonic, bo inaczej się nie dowiem.
    Pozdrawiam, Pluxe

  4. #4
    Awatar marjak92

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Kłodzko

    Domyślnie

    Ja na twoim miejscu wybrałbym AF. Na 100% będziesz miał ekranik, nieograniczony dostęp do napojów i dobre żarcie
    A po za tym to A340 to też przyjemny samolocik


    Nikon D90 + 18-105mm f/3.5-5.6G VR + 50mm f/1.8 + SB 600 + MB-D80

    marjak92

  5. #5
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    OK, zdecydowałem się na AF. KLM jakieś 3 godziny temu podniósł cenę przelotu i teraz bardziej opłaca się lecieć AF. Mam tylko nadzieję, że nie zgubią mi bagażu na CDG Dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam, Pluxe

  6. #6

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Lublin / EPLB

    Domyślnie

    Nie zgubią - pomyśl, że jest tyle innych bagaży do zgubienia A tak poważnie to moim zdaniem i AF i CDG są jakoś demonizowane. I zgadzam się, że 343 to całkiem przyjemny samolocik. Mi bardziej pasuje niż 77W chociaż wydaje mi się, że triple sevens ma lepszy system rozrywkowy. To teraz czekamy na opis jak loty.

  7. #7
    Awatar robjag

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    No CDG przyjemnym lotniskiem nie jest ale bagażu mi nie zgubili Co do 343 AF sa calkiem fajne tylko musisz uwazac bo w ktoryms rzedzie chyba 18 ale nie jestem pewien jest w systemie miejsce z oknem a w rzeczywistosci jest sciana. No i w Airbusach jest ten problem ze skrzynka z PTV jest pod nogami rzedu pod oknem.




    Networking the world.

  8. #8
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Bileciki zarezerwowane na 19 sierpnia, powrót 2 września . Wybrałem AF, z racji PTV i waszych opinii .

    LUX-CDG, Emb145 (Luxair), 6:25 - 7:25. CDG-YUL - A343, miejsce 42K, 11:00 - 12:35. Z powrotem to B773, miejsce 50L, 17:25 - 6:05. Następnie CDG-LUX, Emb145 (Znowu Luxair), 8:15 - 9:15.

    W gruncie rzeczy, to to kółeczko jest moim pierwszym kontaktem z prawdziwą linią (nie LCC). Mam nadzieję, że mi się spodoba
    Pozdrawiam, Pluxe

  9. #9
    Awatar SWISSboi

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Jak sie tak panicznie boisz o bagaz, to trzeba bylo zaplacic za bilet dobra karta z ubezpieczeniem - a jesli tego nie zrobiles - wykup ubezpieczenie podrozne majace ubezpieczenie bagazu lub samo ubezpieczenie bagazu- w przypadku opoznienia bagazu (w drodze TAM), kupujesz sobie troche nowych ciuchow i gadzetow na koszt linii lub/i ubezpieczalni... ;-) Wielokrotnie to sam przerabialem ;-)

  10. #10
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Hmmm, ja latam w zasadzie wyłącznie (jakieś 80%) albo przez CDG, albo AMS (z tych 80% to pewnie 30% przez CDG, a 70 przez AMS) i nigdy nie zgubili mi bagażu. Raz nie wsiadłem na CDG bo się dolot spóźnił, ale bagaż został. Dwa razy przez AMS mi bagaż nie doleciał do Afryki - ale to był problem przeładowania maszyn do Harrare . Reasumując: na 20-30 lotów przez CDG nie zgubili mi bagażu.

    PS. Napoje bez ograniczeń są też w KLMie (to nawet u nich były pierwsze)
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  11. #11
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z Zobacz posta

    PS. Napoje bez ograniczeń są też w KLMie (to nawet u nich były pierwsze)
    Ostatnio na trasie MEX-AMS mieli LF 100% i problem z ... mała liczbą kubeczków
    no risk, no fun ;D


  12. #12
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ale napisz Gabrielu jakąś recenzję, bo chciałbym poznać Twoją trzeźwą opinię, choć wiem że trafiłeś na Combi, więc...
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  13. #13
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z Zobacz posta
    Ale napisz Gabrielu jakąś recenzję, bo chciałbym poznać Twoją trzeźwą opinię, choć wiem że trafiłeś na Combi, więc...
    Nie wiem dlaczego akurat Combi miałoby być mniej komfortowe od full pax, chyba że w tych kilku egzemplarzach pasażerskich jest więcej miejsca na nogi.
    Generalnie chyba będę unikał jumbo, wcześniej miałem średnie wspomnienia jeśli chodzi o ilość miejsca w LH, tym razem podobnie. Generalnie ciasno w barkach, kolana też się z trudem mieszczą. W pierwszą stronę siedziałem chyba 23A - czyli na wysokości schodów, plus jest taki że przed silnikami i subiektywnie cicho, dodatkowo byłem niezbyt daleko kuchni więc jakieś napoje czy przekąski trafiały do mnie szybko.
    Powrót z MEX był na tyłach - chyba 42B, subiektywnie głośniej + 8 rzędów siedzeń po prawej ręce potęgowało wrażenie ciasnoty. Bardzo sympatyczna stewardesa, młoda, naturalnie uśmiechnięta, troche pożartowaliśmy ze Słowaków którzy mieli dzień wcześniej "maraton" i zaraz po boardingu zasnęłli.
    Jedzenie jak to w ekonomiku - jeśli ktoś nie musi jeść to jego zysk. W drodze do MEX było lepsze, powrót takie sobie.
    Dolot do/z AMS odpowiednio B733/B738. Bez rewelacji, jakieś jedzenie, coś do picia, załogi całkiem sympatyczne.
    Jedno co mnie poirytowało to "pokazy bezpieczeństwa" robione przez jedna stweke dla 8 osob w biznesie i przez kolejne 2 dla pozostałych 100+ w ekonomiku. Takie segregowanie ludzi ze względu na stan ich finansów - troche popsuło to wizerunek KLM w moich oczach. Nie było przeszkód aby 3 stewski w miarę równo podzieliły się całym pokładem.

    To tak na szybko. Jak znajdę odrobinę czasu to może jakąś relację z całej eskapady naskrobię, ale to raczej później niż wcześniej.
    no risk, no fun ;D


  14. #14
    Awatar SWISSboi

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Gabec Zobacz posta
    Jedno co mnie poirytowało to "pokazy bezpieczeństwa" robione przez jedna stweke dla 8 osob w biznesie i przez kolejne 2 dla pozostałych 100+ w ekonomiku. Takie segregowanie ludzi ze względu na stan ich finansów - troche popsuło to wizerunek KLM w moich oczach. Nie było przeszkód aby 3 stewski w miarę równo podzieliły się całym pokładem.
    Ale tak jest wszedzie... W LO, LH, BA.... zawsze w samolotach typu 737/A32X, ktore maja business tak jest - ze wzgledu na te wszelkie firanki, ramy itd (nawet zwiniete) itd ograniczaja widocznosc demo, ktore musi byc widoczne dla kazdego z osobna.
    (Ostatnio tez na locie LHR-WAW w businessie byl tylko 1 pan - i dla niego stewka tez zrobila demo - a on jego nawet nie ogladal, tylko sobie czytal jakis magazyn...)
    A nawet jesli to powyzsze nie jest prawidlowym argumentem, to w koncu placac tyle za business class, placi sie za indywidualne podejscie...
    Ostatnio edytowane przez SWISSboi ; 17-03-2009 o 13:27

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •