Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Wątek: Air passy

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie Air passy


    Polecamy

    Jak to wlasciwie jest z air passami? Pytam w kontekscie Stanow, i pewnie konkretnie UA i/lub DL, ale moze zasady sa ogolne.

    - Czy mozna taki air pass kupic w sieci, czy tylko w biurze przewoznika? (W przypadku UA oznaczaloby to u nas zapewne biuro LH (czy moze LO?), a w przypadku DL to zapewne biuro AF by bylo.)

    - Czy air pass mozna wykupic tylko jesli sie takze kupuje bilet przez Ocean (numer air passu bylby wpisany w bilecie przez Ocean)?

    - Czy air pass wykupuje sie na z gory okresloną i niezmienialną ilosc segmentow (wiadomo, ze co najmniej trzy), czy tez mozna je dokupowac pozniej (a jesli to drugie, to czy za taką samą oplatą jak roznica w cenie air passu na te dwie ilosci segmentow, czy tez jest jakas oplata dodatkowa)?

    - Cos mi sie kolacze, ze pierwszy segment air passu musi miec rezerwację potwierdzoną - a co z nastepnymi segmentami, tzn. na ile wczesniej trzeba sobie potwierdzic dany kolejny segment? W szczegolnosci czy wymagana jest dostepnosc miejsc w jakiejs konkretnej klasie rezerwacyjnej na danym rejsie, czy tez wystaczy, zeby byla dostepna klasa rezerwacyjna Y?

    - Potwierdzona rezerwacja na pierwszym segmencie oznacza w szczegolnosci zafiksowany punkt wylotowy i docelowy tego segmentu (w sposob niezmienialny? czy zmienialny za oplatą?) - a punkty poczatkowe i koncowe kolejnych segmentow musza byc z gory ustalone, nawet przed potwierdzeniem na nich rezerwacji? A jesli juz ma sie potwierdzoną rezerwację na dany segment, czy mozna ją w jakimkolwiek aspekcie zmieniac (ew. za jaką oplatą)?

    - Czy jesli nie wykorzysta sie jakiegos segmentu o potwierdzonej rezerwacji, to pozostale przepadają, czy tez ich wykorzystanie byloby np. traktowane jako zmiana rezerwacji na nich (a wiec czy jest dopuszczalne, i czy bez oplat za zmiane)?

    - Czy segmenty w air passie muszą sie ukladac w trase bez przerw, czy tez moze on zawierac ARUNK-i (odcinki naziemne)?

    - Czy segmenty musza byc wykonywane wylacznie przez rejsy wlasne danego przewoznika, czy moze byc takze code share? A rejsy np. partnerow aliansowych bez CS wystawcy air passu?

    Uff, to chyba tyle pytan na razie...

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Pozwole sobie ponowic pytanie, w mocno okrojonej formie:

    1. Z kim u nas nalezy rozmawiac o air passach UA? W biurze LOT-u? (Jesli tak, to w ktorym najlepiej? Chodzi o Warszawe.)

    2. Z kim u nas nalezy rozmawiac o air passach DL? W biurze AF na Nowym Swiecie?

    Z gory dzieki (bezczelne) za odpowiedz(i).

    PS. Wyszukiwanie ciagow znakow "airpass", "air pass" na stronce UA nie dalo rezultatu, podobnie na stronce Delty.

  3. #3
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    To ja może tak nieśmiało się spytam - co to są te airpassy ?
    KZ

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    To ja może tak nieśmiało się spytam - co to są te airpassy ?
    No jest - lub bylo - w roznych liniach (o ile wiem: w Stanach, w Kanadzie, w Australii) cos takiego, ze mozna bylo kupic bilet na iles-tam rejsow (segmentow) wewnatrz-krajowych danej linii. Cena stala, niezalezna od taryf OW/RT na trasach, ktore by sie na takim airpassie przelecialo (a zalezna od konkretnej ilosci segmentow - BTW, jedno z pytan to czy mozna, i za ile, takich segmentow dokupic juz w trakcie podrozy). Teoretycznie mogloby wyjsc taniej niz kombinowanie z taryfami OW/RT wlasnie, chociaz chyba tylko jesli te standardowe taryfy na danych trasach sa bardzo drogie. A jest z tym roznie, np. bywa tak, ze bilet z przesiadką kosztuje np. $200 a bezposredni $500 (!!!) (mowa o Stanach); ale bywa tez tak, ze bilet z przesiadką jest drozszy niz bezposredni (zapewne o podatki), a bilet OW w calkiem znosnej cenie. Nie zawsze daje sie cos "ugrac" jesli wybierze sie wariant RT/OJ zamiast 2xOW. (No i sa jeszcze takie smiesznostki, ze trasa HUBX-PUNKTK (jeden rejs) kosztuje czasem *drozej* niz PUNKTP-HUBX-PUNKTK... Ale to akurat moze sie okazac korzystne. )

    Krotko mowiac, jesli planuje sie (lub: marzy sie) polatac troche wiecej niz "banalną" trasą OW czy RT, warto by wiedziec, czy taki airpass pozwolilby (istotnie) zaoszczedzic. Co prawda, wazna jest nie tylko oszczednosc finansowa, ale i czasowa: czasem np. system proponuje trase z A do B bezposrednio za koszmarne pieniadze, a taniej proponuje lot z... dwiema przesiadkami!!! W efekcie z podrozy np. 1-godzinnej zrobilaby sie 5-godzinna... I wtedy airpass na takim drożyźnianym segmencie bylby prpdbnie swietnym rozwiazaniem.

    PS. To jeszcze dopisze jedno (choc dwuczesciowe ) pytanie: a o airpassah US Airways z kim u nas trzeba by rozmawiac?

    A American Airlines? W biurze BA?

  5. #5
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Airpassy to są w sojuszach, zatem na Amerykę to najlepiej poposiłkowac się odpowiednimi stronami trzech sojuszy. A airpass kupujesz do biletu międzykontynentalnego, więc można je pozałatwiać w odpowiednich biurach "sojuszowych" w Polsce.

    A przykładowo JetBlue oferuje od czasu do czasu miesięczne bilety na nieograniczona ilość rejsów w ciągu miesiąca za 599 USD.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stenus Zobacz posta
    Airpassy to są w sojuszach
    Chyba kiedys byly i w pojedynczych liniach. Ale dzieki za wskazowke.

    Cytat Zamieszczone przez stenus Zobacz posta
    A airpass kupujesz do biletu międzykontynentalnego, więc można je pozałatwiać w odpowiednich biurach "sojuszowych" w Polsce.
    No to w przypadku ST bedzie to u nas AF, w przypadku OW bedzie BA. A w przypadku SA? LO czy, smutno pytac, LH?

    Cytat Zamieszczone przez stenus Zobacz posta
    A przykładowo JetBlue oferuje od czasu do czasu miesięczne bilety na nieograniczona ilość rejsów w ciągu miesiąca za 599 USD.
    Moze i inne amerykanskie linie wprowadzą podobną promocje? Bo, niestety, JetBlue lata tylko na niektorych z interesujacych mnie tras. Natomiast, ma sie rozumiec, JetBlue tez chcialbym poleciec, tam gdzie sie da.

  7. #7
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Moze i inne amerykanskie linie wprowadzą podobną promocje? Bo, niestety, JetBlue lata tylko na niektorych z interesujacych mnie tras. Natomiast, ma sie rozumiec, JetBlue tez chcialbym poleciec, tam gdzie sie da.
    Z tego co mi wiadomo, to taki bilet oferuje także... Greyhound (za 399 USD), ale to firma autobusowa. hihihih

    A JetBlue naprawdę warto!

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez stenus Zobacz posta
    Z tego co mi wiadomo, to taki bilet oferuje także... Greyhound
    Koleje Amtrak tez (cena do sprawdzenia ).

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •