TAP na A330 »   29.04. TAP na A330 w WAW        B747 AIR INDIA »   26.04 B747 Air India w WAW   

Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie AIR GREENLAND - recenzje


    Polecamy

    Kody linii:
    IATA: GL
    ICAO: GRL

    Strona linii lotniczej:
    http://www.airgreenland.com

    Informacje nt foteli:
    brak

    Informacje nt floty:
    http://www.airfleets.net/flottecie/Air%20Greenland.htm
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 10-07-2010 o 16:43 Powód: temat
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  2. #2
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie

    Nie istniał jak dotąd wątek dotyczący narodowej linii Grenlandii − Air Greenland − więc niniejszym zakładam. Opinie i uwagi, jeśli ktoś leciał, bądź pytania, jesli kogoś interesuje.
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 10-07-2010 o 16:41
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  3. #3
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie

    Po dwóch latach bezruchu w Air Greenland, zaczyna się coś dziać. Są dobre i złe wiadomości. O dobrych później, najpierw złe.

    Air Greenland sprzedaje Boeinga 757-200



    Ponieważ jest to jeden z dwóch długodystansowych dyliżansów Air Greenland, to oznacza to 50% floty mniej :/ Zostaje ołówek A330-200. Kunuunnguaq (uwielbiam te przydomki grenlandzkie ) latał na trasie UAK-CPH (Narsarsuaq-København), łącząc południową Grenlandię z Danią. Latem wspomagał airbusa na dodatkowych południowych lotach SFJ-CPH (Kangerlussuaq-København).

    Konsekwencją powyższego jest to, że mimo, że po podwyżkach w 2008 loty CPH-UAK były wyjątkowo drogie jak na Grenlandię (na modłę Upernavik-Qaanaaq), to począwszy od przyszłego roku może być jeszcze drożej, ponieważ do tego pierwszego można sie będzie dostać z GL tylko przez Kangerlussuaq. Albo bezpośrednio, o czym później, albo przez Nuuk. jesli to drugie, to bilet w jedną stronę CPH-SFJ-GOH-UAK może kosztować 50-100% więcej niż CPH-UAK obecnie.

    Południowa Grenlandia to najgłębsze fjordy, najwyższe ściany wspinaczkowe, archeologia staro-nordycka, oraz takie standardy grenlandzkie jak wygodny dostęp do lądolodu, archipelag wysp, lodowce i góry.

    (ostatnie?) zdjęcia B757 w barwach Air Greenland

    Naskrobałem relację z mojej drugiej ekspedycji grenlandzkiej w tym wątku. Pisząc tamtą relację, nie wiedziałem, ze mój lot CPH-SFJ na pokładzie Kunuunnguaq był moim ostatnim. Wklejam więc kilka dodatkowych zdjęć, in memoriam.

    ==============================
    Google Picasa ma limit wielkości zdjęć, niestety. Jeśli obrazki z Google Picasa się nie ładują, proszę zajrzeć do albumu stworzonego wyłącznie na potrzeby tego wpisu:

    Picasa Web Albums - lofoten.GL - Kunuunnguaq
    ==============================





























    s/Dash-7/Dash-8

    Może nie do końca, ponieważ wymiana Bombardierów we flocie odbędzie sie stopniowo. Na razie biorą przykład z Flugfélag Íslands i Widerøe, nabywając używane Dash-8:



    Dyliżansy te mają:

    • zapełnić lukę po umierającym połączeniu UAK-CPH, łącząc zachodnie i wschodnie wybrzeże (Nuuk-Kulusuk)
    • południową Grenlandię z Islandią (Narsarsuaq-Rekyjavik)
    • główne lotnisko Grenlandii z południową Grenlandią (Kangerlussuaq-(Nuuk?)-Narsarsuaq


    Artykuły:



    Łącząc się przez Islandię, nie trzeba więc będzie latać Atlantic Airways (codeshare z Flugfélag Íslands), których strona www może świętego doprowadzić do szewskiej pasji, i którzy karmią pasażerów samym masłem
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 19-10-2009 o 13:45
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  4. #4
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie

    Niestety, za powyższą kasacją trasy poszła siekiera:



    Może kiedyś wznowią trasę Narsarsuaq-København...
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  5. #5
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie

    Wielki wywiad typu 'huzia na Józia' z Wodzem Air Greenland (czyli wszystko co homo sapiens chciałby wiedzieć o Air Greenland, ale boi się zapytać). Ja czytałem z wypiekami na twarzy

    Sermitsiaq - Stor interesse for debat med Binzer

    Polecam translate.google.com. Wyrwane ciekawostki:

    • nie ma planów na połączenia bezpośrednie Grenlandii i USA (kiedyś było Baltimore)
    • priorytetem jest planowane połączenie z KEF
    • nie będzie połączenia z Aalborg
    • konkurent #1 to Flugfélag Íslands
    • ceny w 2010 będą niższe do lotnisk obsługiwanych przez konkurencję, droższe do odległych osad (np. regularne połączenia do Upernavik, Qaanaaq, Paamiut − muszę się pospieszyć z rezerwacją)
    • dwa nowe dyliżansy Dash-8 200 pojawią się w kwietniu 2010
    • po sprzedaży Kuununnguaq (patrz poprzednie wpisy) na letnie miesiące w grę wchodzi leasing do obsługi połączenia Narsarsuaq-Dania
    • Kangerlussuaq nie da rady skopiować Keflaviku i stać się międzynarodowym hubem przesiadkowym
    • nie będzie ani nowych lotnisk, ani przebudowy obecnych (top kandydaci: Nuuk i Ilulissat) do obsługi airlinerów; Kangerlussuaq był i będzie wrotami Grenlandii
    • standby raczej nie będzie, waiting list nie wróci
    • nie będzie nowych zwolnień
    • po zakupie Dash-8 następne do golenia są nowe AS350
    • od 2010/01/01 Air Greenland będzie składać EU raporty emisji CO2
    • piloci Air Greenland szkolą się w Norwegii
    • pierwsze w kolejce do wydłużenia pasów startowych są Ilulissat, Nuuk i Sisimiut, ale i tak nic z tego
    • połączenie Ilulissat-Qeqertarsuaq (Disko Island) jest nieopłacalne i nie będzie letnich połączeń, tylko kontraktowe zimowe, jak zatoka zamarza i ferries nie mogą się już dochybotać
    • po sprzedaży Kuununnguaq połączenie Kangerlussuaq-Narsarsuaq ma być friko dla tych lecących z Danii przez SFJ (zobaczymy)
    • S-61 mają lat 40, są nieefektywne, ale na kupno dużego nowego helikoptera Air Greenland nie stać
    • owoce morza z lokalnych połowów mają się pojawić w menu (nie mogę się doczekać :] )
    • obsługa cc jest bez zarzutu (zgadzam się)
    • stewardesy mają przestać pachnieć (ktoś narzeka)
    • rozważają inne połączenia z Europą (sugerowane Londyn, Berlin − no wreszcie, po co komu Aalborg albo Baltimore)
    • loty do Nunavut najwcześniej w 2011, o czym już było. Priorytetem jest Islandia
    • taryfy się zasadniczo nie zmienią w 2010 i najbliższym czasie
    • nigdy nie będzie lotów za koronę
    • droga Kangerlussuaq-Sisimiut (nb. pierwsza tego typu na Grenlandii) to na razie mrzonka
    • nie będzie połączenia z Nerlerit Inaat. Loty tam są nieopłacalne i są na kontrakcie, który obecnie wykonuje Flugfélag Íslands
    • Binzer jest popularnym Wodzem
    • Cimber Sterling straszy, ale nie da rady w 2010
    • obce linie zawsze będą pasożytować na lukratywnych połączeniach w top sezonie w środku lata i nic na takich jak SAS/Norwegian się nie da poradzić poza lepszą ofertą
    • Dash-6 to nie alternatywa dla S-61
    • cabin crew musi znać kalaallisut, duński i angielski by dostać pracę w Air Greenland
    • ceny na łącznikach SFJ-* i UAK-* są droższe niż bezpośrednie połączenia głównych osad (oj wiem, wiem...), bo latanie po Grenlandii dla Grenlandczyków z zasady ma być tańsze
    • ceny może spadną jak pojawią się nowe ważki Dash-8
    • dwa regularne połączenia dziennie Kangerlussuaq-Dania na razie nierealne
    • nie będzie zaniżania poziomu obsługi, więc było i będzie papu, pićku i gazety
    • o sprzedaży Kunuunnguaq: nie fair
    • o roku 2009: rok pod wezwaniem Murphy'ego


    Ufff...

    Ceny się pozmieniają, Islandia się kroi, nowe dyliżansy, no i weź tu człowieku rezerwuj. Świętego spokoju nie ma a ekspedycje czekają




    <- Ukkusissat
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  6. #6

    Dołączył
    Jul 2014
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    Tak z ciekawości pytam leciał ktoś tą linią ? Jakie wypełnienie mają loty do/z CPH ?

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •