Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 31
  1. #1

    Dołączył
    Jan 2010

    Thumbs down United (USA) i tzw. overbooking


    Polecamy

    Witam! Chciałam się podzielić opinią na temat amerykańskiego United. W sumie linia OK, jedzenie dobre, obsługa z wymuszonymi uśmiechami, ale najgorsza jest rezerwacja i wsiadanie w Denver, CO i na to polecam uważać, bo to jest ruletka u nich.
    Rezerwują pasażerów na miejsca których nie mają, a potem przylatuje przeładowany samolot, i pasażer nie zostaje wpuszczony na pokład, potem na drugi samolot także nie itd. i szukają ochotników, którzy zgadzają się poczekać na następny lot, albo decydują sami.

    Mój facet miał wczoraj przylecieć pierwszy raz do Europy i co się okazało, nie miał się jak nawet przesiąść w Chicago na lot do KRK, bo wsadzili go dopiero do trzeciego samolotu United mimo, że zaplanował wszystko wcześniej, bilety rezerwowaliśmy też parę tygodni wcześniej i miałby 5h zapasu, gdyby United wyleciało z nim zarezerwowanym rejsem. A tak, rozminął się o 2h z LOTem do Krakowa i już nie było jak zarezerwować biletu na nowy rejs przez Warszawę, bo nie mam karty kredytowej i przelew by tak szybko nie przeszedł, a on też miał ograniczone finanse, musiał wrócić do domu

    Ja miałam identyczną sytuację w Denver 2 lata temu, tyle, że miałam następne w kolejności trzy loty do Krakowa przez Chicago i Warszawę, więc mnie wsadzili do klasy biznesowej i dotarłam na czas.

    Teraz LOT nie chce mi zwrócić za niewykorzystany bilet (a tylko za opłaty lotniskowe za bilet powrotny) mimo, że mają wszystkie dane co się stało ale to nie ich problem, no bo w sumie ich samolot odleciał na czas.

    Czy United nie widzi, że ktoś ma zarezerwowany lot w tym samym dniu na rejs za parę minut czy godzin po przylocie na kolejne lotnisko i muszą akurat wpuścić tego, a nie innego pasażera na pokład żeby nie stracił pieniędzy za drogi bilet? Jest jakiś paragraf na takie sztuczki?

    Obsługa United niemiła, na próbę grzecznej dyskusji i przekonania o ważności lotu chcieli wołać ochronę. Oddali ok. $240 z $400 za bilet powrotny z Chicago do Denver no ale chłopak musi napisać oficjalną skargę, bo się wysiedział sam w nocy z jakimiś złodziejami i slumsami na międzynarodowym terminalu i mam nadzieję, że mu następny bilet dadzą za free za takie traktowanie.

    W każdym bądź razie, radzę brać pod uwagę rezerwowanie lotów United przez Denver.

  2. #2
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    A cały bilet DEN-ORD-KRK był na jednym bilecie i CS UA?
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  3. #3
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Za niewpuszczenie na pokład (denied boarding) to nie dość, że pownien dostać zwrot za bilet (jak nie poleci w ogóle) to jeszcze rekompensata przysługuje.

  4. #4
    Awatar robjag

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    Wnioskując z twojego postu to twoj facet mial osobny bilet na UA i LO z ORD do KRK. Tu LOT nie ma żadnego obowiązku zwrotu i UA tez nie ponosi odp. za to, że on nie zdążyl na ten lot. Jezeli tak jest to troche nie rozsadne jest kupowac osobny bilet nawet jak sie planuje duża rezerwe. Jednak jeżeli mial jeden bilet na calal podroz to to troche dziwne jest.




    Networking the world.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Moje tezy za artykułem 250 XIV Rozdziału Code of Federal Regulations:

    W razie odmowy przyjęcia na pokład wbrew woli pasażera na skutek overbookingu, pasażerowi przysługuje odszkodowanie w kwocie odpowiadającej dwukrotności sumy taryfy za dany segment wraz ze wszystkimi dodatkowymi opłatami, nie większe niż 800 $ (odszkodowanie minimalne). Odszkodowanie to może być zmniejszone o połowę, jeśli pasażerowi zaoferowano połączenie alternatywne, z czasem przylotu do pierwotnie planowanego miejsca przeznaczenia nie przekraczającym 2 godzin w stosunku do pierwotnie planowanego czasu przylotu. Jeśli czas ten nie przekracza 1 godziny, przewoźnik zwolniony jest z wypłaty minimalnego odszkodowania.
    ALE ponadto, przysługuje odszkodowanie za szkody związane z opóźnieniem w przewozie.

    W USA overbooking, słusznie, traktowany jest jako działanie w złej wierze przewoźnika, szczególny typ niewykonania zobowiązania - United powinny więc odpowiadać w całości za szkody wynikłe z overbookingu.

    A jak odmowa będzie, to do sądu idźcie!

    LOT nie ma nic do tego.

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Tak dwa bilety były. On miał jeszcze 18 min. po sprawdzeniu przez ochronę i czekał z kartą pokładową przy gate i nikogo już nie było przy stanowisku 10 min. przed wylotem, więc nawet nie było z kim pogadać. Samolot był wypełniony prawdopodobnie pasażerami, którzy nie polecieli wcześniej. Następnym razem będzie musiał stawić się tam z 3h wcześniej i stać przy gate. I kupić bilet z Denver do Warszawy i potem jakiś tani z Warszawy do Krakowa. Szkoda, że nie ma bezpośrednich połączeń LOTem, bo dużo ludzi byłoby chętnych na narty do Colorado

    Czy mogę prosić o linka do tego artykułu? Chłopak będzie dzwonił do United i składał oficjalne zażalenie za takie potraktowanie i niech tylko odmówią

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Z Chicago są bezpośrednie loty do Krakowa LOTem także.

    Twój facet na pewno stawił się do gate w przepisanym czasie, tak? Zachował boarding time? Bo 18 minut to już dosyć późno...

    2009 CFR Title 14, Volume 4

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    OK dziękuję No stawił się tak, że jeszcze obsługa mogła tam być, ale nie było nikogo, więc jak dla mnie to ich wina.

  9. #9
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez keygee Zobacz posta
    OK dziękuję No stawił się tak, że jeszcze obsługa mogła tam być, ale nie było nikogo, więc jak dla mnie to ich wina.
    Ale ile czasu przed odlotem ? Bo niekoniecznie to musi być ich wina - jak pisze Stoarn... Jeżeli faktycznie był 10 min przed odlotem przy gate to w ogóle nie ma o czym gadać i niech na drugi raz spóbuje się pojawić tam ~godzinę wcześniej a nie 10 minut...
    KZ

  10. #10
    Awatar cart

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    ALE cos w tym jest, bo pamietam jak lecialem United w grudniu to na monitorach byla kolejka oczekujacych. Na nastepnym locie tak samo. Nie wiedzialem co o tym sadzic, teraz juz wiem.
    Moje podróże - http://www.piotrwasil.com


  11. #11

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Ej no historia troche histeryczna, jak zjawil sie 18 min przed ODLOTEM, to nie dziwie sie ze samolot juz byl zamkniety i wrzucili w to meijsce kogo innego. Overbooking w US jest genialny i pozwala latac w 100% zaladowanymi samolotami a ze lotow jest tyle ze hoho to zawsze znajdzie sie chetny by za voucher na bilecik posiedziec sobie extra czas. Nigdy lecac UNITED , i obserwujac boarding w Chicago nie zdazylo mi sie zaobserwowac sytuacji by ktos sie wyklucal o to ze mu odmowiono wejscia na poklad. Lista oczekujacych to kokretne nazwiska i Ci ludzie czekaja na okazje by tacy spoznialascy (18 min przed odlotem) zwolnili im miejsce.

    Jakby facet byl na czas to by normalnie wszedl an poklad (bo mial boarding pass), sie nie zjawil i go przerzucili na nastepny lot.
    Michal


  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Nie wiem ile wynosi boarding time dla UA w Denver (w malutkiej Warszawie wynosi 30 minut), ale jeśli Twój facet nie zmieścił się w boarding time, to powinien dziękować liniom, że nie anulowały mu w ogóle rezerwacji...

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    No tego nie wiedzieliśmy, że to aż godzinę tam trzeba stać i czekać.

    Lepiej, bo LOT mi anulował nawet powrotny bilet, mimo, że jeszcze jest miesiąc czasu i on sobie mógłby kupić nowy bilet w jedną stronę, aby wrócić na ten już zarezerwowany przezemnie. I to, że zapłaciłam gotówką przy kasie na lotnisku w biurze LOT i pani mi dała świstek z kwotą, datą i swoim numerkiem, a nie fakturę to w ogóle nie oznacza, że to ja płaciłam, bo nawet mnie nie zapytała czy chcę fakturę, bo w razie niewykorzystania biletu zwrotu nie dostanę i muszę mieć upoważnienie od właściciela biletu! W regulaminie nie ma w ogóle wymienione co to jest dla nich dowód wpłaty, no chyba, że jest jakaś preambułą z terminami, ale nie widziałam nic takiego.

    No ale to już problem na inny temat, a tu mamy o United Był 18 min. przez odlotem bo ochrona sprawdza teraz za dokładnie i tyle to zjada czasu.
    Nie można się nie emocjonować, jak się prawie 2 lata żyje na odległość i zarabia grosze, to potem takie kwoty stracone są wysokie. Ja leciałam w życiu tylko 2 razy (po 2 loty tam i 3 loty z powrotem, ale fajnie było! ) i nie mam się kogo poradzić, to skąd mogę wiedzieć o voucherach i innych tego typu sprawach jak czasy. Dobrze, że takie forum jest i ludzie, którzy często latają, to następnym razem zamiast liczyć na skąpe informacje od linii lotniczych będę pytać tutaj

    Poza tym agentka LOTu w rozmowie przez telefon nie powiedziała mu, że bilet już przepadł, a on zrozumiał, że może jeszcze w Chicago prze-rezerwować go na inną godzinę, w dodatku o północy to na O'Hare już nikogo nie było przy stanowiskach LOT a tylko slumsy.
    No przykre to wszystko, że nawet jak rezerwuję parę tygodni/miesięcy wcześniej a nie na ostatnią chwilę to nie można normalnie zrealizować podróży.

    Następnym razem jak będą mieli promocję to po prostu weźmie się bilet LOTu z Denver przez Chicago do Krakowa i tyle. I przyjdzie 3 h wcześniej z laptopem i grami

  14. #14
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez keygee Zobacz posta
    Lepiej, bo LOT mi anulował nawet powrotny bilet,
    Każda linia lotnicza anuluje każdy segment po segmencie, na który się pax spóźnił. Niestety takie zasady.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  15. #15

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez keygee Zobacz posta
    No ale to już problem na inny temat, a tu mamy o United Był 18 min. przez odlotem bo ochrona sprawdza teraz za dokładnie i tyle to zjada czasu.
    Jednym słowem za późno dotarł na lotnisko, tak już bywa... dlatego kupując osobne bilety trzeba mieć spory zapas czasu, ja unikam jak ognia kombinowania bo to się tak kończy.
    United przeniosło go na następny wolny lot. Co bym probował zrobić to prosić UNITED żeby sprawdzili czy ktoś z pasażerów jest gotów poczekać ( ale nie mieli interesu w tym bo według nich leciał tylko do Chicago a nie do Polski). Ale może by się udało. ALbo dać komuś w łape 50$ by się zamienił.

    Co do LOTu to jak zwykle mało elastycznie. Osobiście oczekiwałbym wiecej zrozumienia dla sytuacji, w sumie to ten sam alians ale fakt że osobne bilety komplikuje sprawe.
    Michal


  16. #16
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez keygee Zobacz posta
    No tego nie wiedzieliśmy, że to aż godzinę tam trzeba stać i czekać.
    Na karcie pokładowej przecież widnieje godzina boardingu zawsze. A przy odprawie jeszcze cżęsto agenci mają zwyczaj zaznaczać długopisem godzine i bramkę.

    Cytat Zamieszczone przez mihara Zobacz posta
    Co bym probował zrobić to prosić UNITED żeby sprawdzili czy ktoś z pasażerów jest gotów poczekać ( ale nie mieli interesu w tym bo według nich leciał tylko do Chicago a nie do Polski). Ale może by się udało. ALbo dać komuś w łape 50$ by się zamienił.
    Jak się boarding skończył to nie było zasadniczo o czym gadać.

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Wniosek jest jeden: trzeba czytać warunki, zanim się leci... Wszystko co w tej sprawie wykonał LOT było do przewidzenia wobec warunków wykorzystania biletu.

  18. #18

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    W USA overbooking, słusznie, traktowany jest jako działanie w złej wierze przewoźnika,
    Tak nie jest. Overbooking w USA jest jak najbardziej legalne, wszystkie linie to robia. Software kontroluje mozliwe overbooking na podstawie danych statystycznych ilu pasazerow srednio sie nie stawia na lot. Przepisy tez przewiduja jaka rekomensata sie nalezy pasazerowi ktory stawil sie na lot w przewidzianym czasie ale nie zostal wpuszczony i linie skrupulatnie sie z tego wywiazuja. Dla lini lotniczych jest to ciagle bilans dodatni - wiecej zarobia placac rekompensaty niz bedac zmuszeni do niewykorzystanych miejsc.

  19. #19
    Awatar cart

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Wkurzylbym sie jakbym przyszedl do odprawy i ktos mi mowi, ze nie lece.
    Pare lat temu SAS mi proponowal voucher w zamian za polecenie kilka godzin pozniej. No ale co innego propozycja, a co innego fakt dokonany.
    Mam nadzieje, ze status pomaga w takich przypadkach.
    Moje podróże - http://www.piotrwasil.com


  20. #20

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez cart Zobacz posta
    Wkurzylbym sie jakbym przyszedl do odprawy i ktos mi mowi
    Ale odprawa byla juz skonczona... nigdy nie spozniles sie na samolot? I nie sadzy by zaden status ( Moze HON:P) by tu pomogl. Nikt temu panu nic nie odmowil, nie bylo go przy gate jak zapewne do wolali. I wlasnie ze UNITED nie odmawia nikomu polecial pierwszym wolnym samolotem.
    Michal


Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •