Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Pszczyna / Northampton UK

    Domyślnie EasyJet a ubezpieczenie... WARTO!


    Polecamy

    Witam

    Dzisiejszym postem chciałbym pochwalić się moim odszkodowaniem które dostałem dziś od EasyJet, za anulowany lot, i przekonać Was do tego że czasem warto dołożyć te parę złociszy...

    Dnia 20-tego grudnia razem z dziewczyną MIAŁEM odbyć lot na (nieistniejącej już) trasie EMA-PRG. Lot wyczailiśmy za 80 GBP, w dwie strony od osoby - praktycznie za darmo, jeżeli chodzi o podróż z Wysp Brytyjskich na święta w kierunku Polski - z Pragi, bowiem pociągiem, za niecałe 50 ZŁ, dojechałem do domu (okolice Katowic). Lecąc bezpośrednio np. z Luton do Katowic, albo do Krakowa, cena biletu to koszt średnio 300 GBP. Będąc przezornym, wiedząc że na Święta często są problemy z lotami, dobraliśmy ubezpieczenie podróżne, co podniosło koszt naszych biletów o 16 GBP... Łączna cena biletu z ubezpieczeniem 96 GBP ! Jak okazało się później... było warto !

    Parę dni przed wylotem, zacząłem śledzić loty na tej trasie... jako że w Anglii były wtedy wielkie śnieżyce, załamałem się gdy zobaczyłem że lot 18 i 19 grudnia został odwołany. 20 grudnia, przyjechaliśmy na lotnisko... pierwsze co to obczaiłem gdzie jest budka EasyJet odprawiliśmy się, przeszliśmy kontrolę... ludzie czekali przed screenami... 18.15, godzina planowanego odlotu, a na ekranach wciąż "Please wait and relax"... i nagle, ludzie rzucili się gdzieś biegiem, patrzę na ekran a lot oczywiście CANCELLED. Nauczony wcześniejszym doświadczeniem z anulowanymI lotami, zostawiłem wszystkie rzeczy dziewczynie, i rzuciłem się biegiem za ludźmi. Biegliśmy jak dzikie zwierzęta przez bramki kontroli bezpieczeństwa w kierunku powrotnym - ludzie patrzeli na Nas i nie wiedzieli czy mają przechodzić dalej czy też biegnąć w Naszym kierunku - gdyż wyglądaliśmy jak ludzie uciekający przed czymś z hali odlotów W końcu udało mi się wyprzedzić wszystkich... wiedziałem gdzie biec, gdyż wcześniej zorientowałem się gdzie jest budka EasyJet... już tylko parę kroków dzieliło mnie od budki... a tam czekała już na Nas ochrona lotniska i policja z psami - zwolniłem i spokojnie doszedłem do budki jako pierwszy. Za chwilę reszta ludzi dobiegła i utworzyła się naprawdę gigantyczna kolejka. Jakaś Czeszka płakała że już 3 dzień próbuje wylecieć do domu i nie może... a leciała tylko na 5 dni. Kobieta zaoferowała jej lot następnym samolotem 22 grudnia, - wtedy kiedy Czeszka planowała powrót... myślałem że laska wszystkich tam pozabija na szczęście skończyło się tylko na twatach cuntach itp Mnie również EasyJet zaproponował lot 2 dni później, gdyż lot 21-ego był już pełny, na co przystałem, i wróciłem do domu... (godzinę jazdy od lotniska).

    22 grudnia znowu zjawiłem się na lotnisku... bez jakichkolwiek nadzieji, gdyż 21ego grudnia, lot który był przepełniony paxami również został anulowany 4 dzień pod rząd... Na szczęście mój lot odbył się punktualnie i po 20.00 byłem już w Pradze ... jako ciekawostkę dodam że dobrze się wstrzeliliśmy gdyż 23 grudnia samolot znowu nie poleciał:P

    W Pradze jednak niemiła niespodzianka... bagaż dziewczyny z wszystkimi ciuchami, i świątecznymi prezentami zaginął... zgłosiliśmy to obsłudze lotniska. Swoją drogą Czesi nie są za bardzo życzliwymi ludźmi... a mówi się że Francuzi są aroganccy. Po zgłoszeniu sprawy złapaliśmy taxówke i udaliśmy się na dworzec kolejowy skąd złapaliśmy pociąg, i parę godzin później byliśmy już w Polsce. Bagaż odnalazł się już z rana, i 24-ego, w Wigilię był w Naszych rękach Okazało się że zamiast do PRG poleciał do Alicante Słońca mu się zachciało Na dodatek przyleciał do Nas z fajną naklejką PLL Lot low-costami się nie wozi skurczybyk

    Święta w Polsce były bardzo udane... powrót również z PRG, jednak przyjechaliśmy do niej dzień przed wylotem żeby trochę pozwiedzać I znowu niemiła niespodzianka, lot opóźniony, najpierw 2 godziny, potem 4, aż w końcu po 6 godzinach udało się wylecieć... zamiast o 11 w nocy, w domu byłem o 5 rano... od razu poszedłem spać, bo na 13.30 musiałem być w pracy.

    Podsumowując:
    - jeden anulowany lot
    - jeden opóźniony o 2 dni bagaż
    - powrotny lot opóźniony 6h

    Po powrocie do domu załatwiłem wszystkie formalności związane z ubezpieczalnią, i dziś, prawie po 3 miesiącach otrzymałem czek na 240 GBP !!! Co oznacza że nie dość że lecieliśmy za darmo, to zarobiliśmy na tym ponad 20 GBP czyli zwrócił się jeszcze bilet za pociąg z PRG do Polski Gdyby nie te parę funtów które wydaliśmy na ubezpieczenie, nic byśmy nie dostali, gdyż EasyJet zwalił wszystko na pogodę, a w takich przypadku, linie lotnicze nie przyznają żadnej rekompensaty...

  2. #2
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o ubezpieczaniem w podróży to podstawa, przy częstych wyjazdach najlepiej sprawić sobie porządną kartę płatniczą z pakietem ochronnym.

  3. #3
    Awatar pR0SiAczek

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ocznik Zobacz posta
    Po powrocie do domu załatwiłem wszystkie formalności związane z ubezpieczalnią, i dziś, prawie po 3 miesiącach otrzymałem czek na 240 GBP !!! Co oznacza że nie dość że lecieliśmy za darmo, to zarobiliśmy na tym ponad 20 GBP czyli zwrócił się jeszcze bilet za pociąg z PRG do Polski Gdyby nie te parę funtów które wydaliśmy na ubezpieczenie, nic byśmy nie dostali, gdyż EasyJet zwalił wszystko na pogodę, a w takich przypadku, linie lotnicze nie przyznają żadnej rekompensaty...
    Jasne, że bez ubezpieczenia nie dostaniesz kasy za opóźniony/anulowany z powodu pogody lot. Nie dostaniesz rekompensaty opisanej w Rozporządzeniu UE (np. 250EUR). Ale absolutnie oczywiste jest że linie mają obowiązek zapewnić Ci nocleg, jedzonko i następny wolny lot do miejsca docelowego (również inną linią!). Oczywiście LCC robią wszystko, żeby tego uniknąć, ale obowiązek mają i kropka.

    ps. To że prawie zawsze U2 jest opóźniony o więcej niż 2h to jest taka norma, że dziwi mnie Twoje zaskoczenie. Jeśli lot PRG-EMA nie był opóźniony z powodu pogody to masz prawo żądać 250EUR odszkodowania od linii (ubezpieczenie nie ma tu nic do rzeczy)

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    BWIADCADW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pR0SiAczek Zobacz posta
    Ale absolutnie oczywiste jest że linie mają obowiązek zapewnić Ci nocleg, jedzonko i następny wolny lot do miejsca docelowego (również inną linią!). Oczywiście LCC robią wszystko, żeby tego uniknąć, ale obowiązek mają i kropka.
    Jezeli kancelacja jest spowodowana pogoda to niewazne czy masz ubezpieczenie czy nie, linia nie musi nic zapewniac; noclegu, jedzeina.


    Ocznik, a jak czytalem Twoj post to usmialem sie jak opisales bieg do budki EasyJeta Prawie jak na olimpiadzie Tez tak biegalem kilka razy.

    Pozdrawiam,
    Rafal

  5. #5
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafaldca Zobacz posta
    Jezeli kancelacja jest spowodowana pogoda to niewazne czy masz ubezpieczenie czy nie, linia nie musi nic zapewniac; noclegu, jedzeina.
    Owszem, MUSI! Tak rozporządza unijne prawo. Przewoźnik nie jest zobowiązany tylko do wypłaty odszkodowania w takim przypadku.

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ocznik Zobacz posta
    ludzie patrzeli na Nas i nie wiedzieli czy mają przechodzić dalej czy też biegnąć w Naszym kierunku

    a tam czekała już na Nas ochrona lotniska i policja z psami

    w Wigilię był w Naszych rękach
    Czy pisanie "nas" z wielkiej litery to objaw wielkiego szacunku do własnej osoby, czy wręcz czegoś zupełnie odwrotnego?

    Cytat Zamieszczone przez ocznik Zobacz posta
    Swoją drogą Czesi nie są za bardzo życzliwymi ludźmi... a mówi się że Francuzi są aroganccy.
    Uważałbym na takie generalizowanie, gdyż trudno wyciągać wnioski o narodach mając do czynienia z 1-2 jego przedstawicielami.

    Cytat Zamieszczone przez ocznik Zobacz posta
    Okazało się że zamiast do PRG poleciał do Alicante Słońca mu się zachciało Na dodatek przyleciał do Nas z fajną naklejką PLL Lot low-costami się nie wozi skurczybyk
    Wozi się, wozi, tylko widocznie najszybciej i najsensowniej było przywieźć go LOTem.

    Cytat Zamieszczone przez ocznik Zobacz posta
    I znowu niemiła niespodzianka, lot opóźniony, najpierw 2 godziny, potem 4, aż w końcu po 6 godzinach udało się wylecieć... zamiast o 11 w nocy, w domu byłem o 5 rano... od razu poszedłem spać, bo na 13.30 musiałem być w pracy.

    Podsumowując:
    - jeden anulowany lot
    - jeden opóźniony o 2 dni bagaż
    - powrotny lot opóźniony 6h
    Podsumowując:

    Czy przewoźnik zapewnił Wam "natychmiastową opiekę" w postaci zmiany rezerwacji na najbliższy dostępny rejs, a także zapewnienia noclegu jeśli była taka potrzeba? Czy po 2 godzinach opóźnienia zapewnił odpowiednią ilość jedzenia i napojów?

    Cytat Zamieszczone przez ocznik Zobacz posta
    Po powrocie do domu załatwiłem wszystkie formalności związane z ubezpieczalnią, i dziś, prawie po 3 miesiącach otrzymałem czek na 240 GBP !!! Co oznacza że nie dość że lecieliśmy za darmo, to zarobiliśmy na tym ponad 20 GBP czyli zwrócił się jeszcze bilet za pociąg z PRG do Polski Gdyby nie te parę funtów które wydaliśmy na ubezpieczenie, nic byśmy nie dostali, gdyż EasyJet zwalił wszystko na pogodę, a w takich przypadku, linie lotnicze nie przyznają żadnej rekompensaty...
    No bo to dostaliście od ubezpieczyciela, a nie przewoźnika. Żadna to mecyja, a raczej obowiązek ubezpieczyciela, jeśli zawarł z Wami taką umowę. Niemniej uważam, że to sensowne, ale należy czytać w warunkach ubezpieczeń, co tak naprawdę ubezpieczyciel pokrywa i w jakich warunkach. To małym druczkiem.

  7. #7
    Awatar pR0SiAczek

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Rafaldca Zobacz posta
    Jezeli kancelacja jest spowodowana pogoda to niewazne czy masz ubezpieczenie czy nie, linia nie musi nic zapewniac; noclegu, jedzeina.
    Dzięki, że potwierdzasz, że 99% paxów myśli właśnie jak Ty. Pogoda zdejmuje obowiąek wypłacenia odszkodowania i tego dotyczy wykluczenie. Prawo m.in. do opieki udzielonej "natychmiast" każdy pax w locie z UE lub do UE ma zawsze!

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •