Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie AIR INDIA - recenzje


    Polecamy

    Kody linii:
    IATA: AI
    ICAO: AIC

    Strona linii lotniczej:
    Welcome To AirIndia

    Informacje nt foteli:
    Air India: Best Seats - SeatGuru

    Informacje nt floty:
    http://airfleets.net/flottecie/Air%20India.htm

    no risk, no fun ;D


  2. #2

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Listopadowe przeloty po Indiach, odwróciły o 180 stopni mój dotychczasowy, prywatny ranking tamtejszych linii. Z duszą na ramieniu kupowałem bilety
    AI, przeważyła cena ,dogodne godziny i nie da się ukryć chętka wypróbowania tak wielu linii, ile się tylko da. Generalnie, przeloty w Indiach wyraznie
    zdrożały w ciągu ostatnich 2 lat, nie uświadczy się już cen rzędu 60 $ za 3 odcinki po1.5-2h z kilkudniowymi stopoverami. Nadal jest jednak niedrogo
    w porównaniu z Europą. Taryfami rządzą nieodgadnione dla mnie algorytmy, cena biletu na niektórych trasach, potrafi zmienić 3X dziennie i to o 40%! Ostatecznie przeleciałem się AI 2X.
    1.) VNS-DEL
    Wrażenie robi nowczesny, piękny terminal, wybudowany tuż obok dawnej budy w stylu małomiasteczkowego pekaesu,używanej kiedyś.Rewelka!
    Przed wejściem panowie z AI pakują bagaż na wózki i przez scannery wiozą do check in.Serwis w stylu dawnego Kingfishera. Sprawnie ,szybko,
    odprawa bez kolejek i problemów.Nie wiem jak to się ma do faktu, że część personelu nie dostaje wypłaty od 3 miesięcy, któż zrozumie Indie..
    Burdel jak zwykle na security, ale do przeżycia. Myślę że wielkość terminalu powoduje brak częstego w Indiach tłoku, bałaganu, nowoczesność
    rozwiązań wymusza jakąś niekonieczną tutaj logikę obsługi pasażerów. Boarding przez rękaw, odlot o czasie. A 320 VT-EPJ, ex Indian Airlines z
    89-ego roku, czysty, doskonale utrzymany. W oparciach PTV, tylko mapka i flight info ale zawsze. Serwis na 1.15h locie znakomity.Ciepły posiłek
    ,kanapka, ciasto. Kawa ,herbata, zimne napoje z dwukrotnym objazdem. Zadziwiła mnie sprawność stewek, chyba najszybszy serwis jaki oglą-
    dałem! Było co prawda, nalewanie gorącej kawy nad kolanami pasażerów siedzących od przejścia ale wszyscy obsłużeni w 45 minut. Jedzonko
    do wyboru veg/non veg, dobre, mix indian i western.LF 100%,sporo turystów. Lądowanie w Delhi dość twarde, bagaże na taśmieb.prędko.Nowe
    lotnisko na
    poziomie światowym ( otwarte na Igrzyska Commonwealthu),zarówno część domestic jak intl.
    2.) DEL-JDH. Szybka i bezproblemowa odprawa w Delhi, acz bez panów od wożenia bagażu (przywilej mniejszych portów).Podobnie jak w poprzednim
    locie AI, dostaliśmy zarezerwowane miejsca. Security upierdliwe ale w miarę szybkie, jak zwykle schiza zapalniczkowa i łącznie 6 kontroli bp/id.
    Ładne czyste sklepy,knajpki,toalety(!) na airside. Podobnie jak w VNS jest palarnia. Przez rękaw wchodzimy na pokład A 319 VT-SCI, 4 letnia
    maszyna jest czysta,zadbana. LF ok 90%,sporo wojskowych ( Jodhpur to duży garnizon, Pakistan za miedzą). Odlot punktualnie. PTV z mapką,
    na 45 min locie smaczna kanapka, ciacho, napoje. Stewy wolniejsze niż na poprzednim locie ale nadal b.sprawne. Same dziewczyny, świetnie
    prezentują się w sari, miłe, pod koniec serwisu widać że nieco zmęczone tempem. Lotnisko w Jodhpurze to właściwie duża baza IAF, pełno Migów
    29, 21, in. sprzętu. Starty, lądowania, jest na co popatrzeć. Pieszo po schodkach idziemy do terminalu (30m), małego w kolonialnym stylu,
    czystego. Bagaże wyjeżdżają prawie natychmiast. Nasz samolot odlatuje dalej do Udajpuru a my ruszamy w Radżastan.
    Miłe zaskoczenie wysokim poziomem AI. Moje poprzednie doświadczenia z nimi, zarówno na domestikach jak i long haulach, były często typu: jaja, będzie co wspominać. Stan permanentnej plajty, nie przeszkadza im najwyrazniej podwyższać standardu, widać walkę z Kingfishem.Oczywiście,jak to
    w Indiach, pytanie czy to stan trwały. Cena biletów:VNS-DEL 175PLN, DEL-JDH 130PLN, zakup na stroni AI, polska cc bez problemu.
    P.S. Ostrzegam przed moim onegdaj ulubionym KF! Siatka pocięta, nic nie zostało z dawnej 5 star airline.Na 4 loty 1 odwołany,1 zmieniony o 10(!)h
    2 mniejsze zmiany, żaden nie odleciał o czasie. Odwołują loty w ostatniej chwili, bo nie mają kasy na paliwo. Dramat!
    Jet Aw b.z.Średnio, bez wodotrysków ale solidnie. LCC( Indi-Go,SpiceJet) ok, ale tylko głowne trasy, przy wcześniejszym kupnie biletów niekoniecznie najtaniej. Sorry za mnóstwo OT, może komuś się przyda info, w Indiach sezon w pełni.

  3. #3

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie


    Polecamy


    P.S. Ostrzegam przed moim onegdaj ulubionym KF! Siatka pocięta, nic nie zostało z dawnej 5 star airline.Na 4 loty 1 odwołany,1 zmieniony o 10(!)h
    2 mniejsze zmiany, żaden nie odleciał o czasie. Odwołują loty w ostatniej chwili, bo nie mają kasy na paliwo. Dramat!
    Jet Aw b.z.Średnio, bez wodotrysków ale solidnie. LCC( Indi-Go,SpiceJet) ok, ale tylko głowne trasy, przy wcześniejszym kupnie biletów niekoniecznie najtaniej. Sorry za mnóstwo OT, może komuś się przyda info, w Indiach sezon w pełni.
    Z tego co piszesz to szkoda Kingfishera. Też go lubiłem i byle the best.
    Widać tylko piwo Kingfishera zostało bez zmian. No i pewnie jego chałupa na Goa

    pzdr
    Kubab

LinkBacks (?)

  1. 15-02-2012, 11:46

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •