Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 37
Like Tree13Likes

Wątek: TAP PORTUGAL - recenzje

  1. #1
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie TAP PORTUGAL - recenzje


    Polecamy

    Kody linii:
    IATA: TP
    ICAO: TAP

    Strona linii lotniczej:
    TAP PORTUGAL

    Informacje nt foteli:
    TAP Air Portugal: Best Seats - SeatGuru

    Informacje nt floty:
    TAP Air Portugal: Best Seats - SeatGuru
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 08-07-2011 o 06:55
    no risk, no fun ;D


  2. #2
    Awatar TrustMeIAmADoctor

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Crabapple Cove

    Domyślnie

    LIS-GRU. A330-200 - świetnie się malowanie TAP prezentuje na tej maszynie. Personel pokładowy europejski, ale jakże egzotycznej portugalskiej urody. Bardzo przyjazny, widać że w pracy nie byli "za karę". Jedzenie OK, ale mnie zawsze smakuje. Napoje gratis. Bez opóźnień.
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 30-08-2010 o 20:47 Powód: LIS

  3. #3

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie

    Przelot 15.04-24.04 WAW-LIS-WAW, do Lizbony A320 CS-TNT, powrót niestety nie pamiętam, ale tez A320. Z warszawy wylot opozniony o 1h, przylecial pozniej z Lizbony. Koszt biletu 800 PLN. Do Lizbony prawie pełny, powrotny lot dość dużo wolnych miejsc, na pokladzie ok 50-60 osob. Ciepły, smaczny posilek na obydwu rejsach, w locie do warszawy pięciu stewardow. Wyświetlacze z trasą przelou i filmikiem dot. atrakcji turystycznych w Portugalii. Pozytywne wrażenia...

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    W ostatnich dniach trzykrotnie korzystałem z krajówek kontynentalnych TAP na trasie LIS-OPO-LIS-FAO-LIS (4 segmenty). Samoloty A319 i A320; czyste, sprawiają wrażenie dość młodych, LF każdorazowo w okolicach 2/3. Wszystkie samoloty z monitorami na których wyświetlano m.in. animowane safety demo „na wesoło” (fajnie zrobione, z jajem). Loty króciutkie, po ok. 30-35 min w powietrzu więc serwisu w Y żadnego, czego nietrudno było się spodziewać. Wszystkie loty punktualne lub przed czasem.

    Co mnie zdziwiło to fakt, że przy wylotach z LIS F/A proszą o okazanie kart pokładowych po wejściu do samolotu (oczywiście niezależnie od kontroli przy gate).

    Byłem miło zaskoczony gdy przy dwóch z trzech przelotów, po okazaniu przy odprawie karty M&M (FTL) bagaż oznakowano nam jako priority. Przy odbiorze faktycznie nasze graty wyjechały pierwsze.

    Na koniec dwa słowa o samym lotnisku w LIS. Otóż wszystkie krajówki odlatują z T2. Natomiast PAX przylatujący z krajówek trafia do T1. W razie przesiadki na inną krajówkę, z T1 do T2 co kilka(naście) minut odjeżdża bus (zawozi bezpośrednio do airside, co jest o tyle wygodne, że nie trzeba ponownie przechodzić security check).

    Ogólne wrażenie bardzo pozytywne, cena za 4 segmenty w taryfie O (TAP Basic) to 145 EUR czyli dość przyzwoicie.
    Pozdrawiam,
    slaweq

  5. #5
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie

    Jeszcze jedna linia mniej. Jeszcze jedna linia, u której strach robić rezerwacje. Jeszcze jedna linia, którą będę odradzał znajomym, gdy tylko będę miał okazję. A szkoda; jak już udało mi się dostać na pokład, sama podróż bardzo mi się podobała, mimo że dwa loty na cztery były opóźnione. Ba, na locie 'dalekobieżnym' byłem wręcz zachwycony, zwłaszcza obiadem i obsługą ;] No ale niestety. W tym roku zamieniłem jeden z dłuższych wyjazdów na daleką północ na wyjazd w kraje duszne i gorące, przeznaczając dużą część urlopu i funduszy na możliwe, że jedną jedyną wyprawę tego typu w życiu.

    Rezerwacje na ostatecznie 17 lotów (w tym 4 TAP) miałem zrobione na kilka miesięcy przed wyjazdem. Na siedem dni przed wyjazdem zupełnie przez przypadek zauważyłem w moich access logs, że wielu ludzi się doszukuje informacji na temat strajku TAP. Szukanie informacji tego typu na zamieszkiwanych przeze mnie pobrzeżach sieci nie związanych z tematem wskazywało na desperację. Zajrzałem na stronę TAP. Informacji żadnych. Pogooglałem głębiej i proszę, znalazłem informacje na temat strajku w postaci wpisu na quasi-blogu, w najdziwniejszym z miejsc, 'walled garden' znanym jako facebook. Prawie wszystko po portugalsku, plus jeden mizerny wpis po angielsku, na temat strajku. Plus komentarze wściekłych pasażerów. Poszukałem jeszcze raz, i znalazłem w końcu, przez Google, informacje na temat na stronie TAP. Strajk w letnie weekendy, wliczając moje weekendy w trakcie podróży do krajów dusznych. Pierwsze słyszę, nikt mnie nie raczył powiadomić. Informacje znalazłem też w końcu po angielsku, datowane na początek kwietnia. A wieć od miesięcy wiedzieli o strajku, a bilety sprzedawali jak gdyby nigdy nic. Informacje nie uaktualniane, poza śmiesznymi wpisami quasi-blogowymi, o których wspominałem.

    Normalnie, kiedy coś się dzieje, są zmiany lub odwołania lotów, te informacje idą do systemu, a ja dostaję mail z informacją, ewentualnie z linkiem do zaakceptowania większych zmian, plus nowy pdf z nową rezerwacją. Nie tym razem. Nie TAP. Na pięć dni z groszami przed wyjazdem, dowiaduję się, że zamiast wrócić spokojnie do Europy, zostanę na lodzie w kraju dusznym. Gdybym do logów nie zajrzał, poleciałbym nieświadomy tego, że moje loty się nie odbędą. Oczywiście wyszedłem z siebie i stanąłem obok. Zadzwoniłem do WF, i dowiedziałem się że TAP cały czas sprzedaje bilety na loty które mają się nie odbyć, od 18 czerwca wzwyż, i że żadnych informacji na temat odwołanych lotów nie ma w Amadeusie ani u partnerów. Musiałem przez telefon preliterować skrót tinyurl do strony TAP zakopanej gdzieś nie wiadomo gdzie na ich serwerze. Plus ten nieszczęsny facebook. Zauważyłem, że komentarze i narzekania na tym ostatnim, te angielskie przynajmniej, które mogłem przeczytać - zniknęły, skasowane. Kobieta po drugiej stronie słuchawki mówi mi, że takie numery jak ten wycięty przez TAP to nie jest normalne. Na stronie TAP stało jak byk, że będą refundować tylko rezerwacje poczynione na ich stronie. Reszta się niech martwi sama. Pani też przeczytała, zostawiła mnie na chwilę przy słuchawce i za chwilę dostałem nową rezerwację, też TAP. Dzięki wielkie za małe przysługi. Przymusowo więc przedłużyłem pobyt w kraju dusznym, czego w ogóle nie brałem budżetowo pod uwagę. Na dwa, czy też trzy dni przed wyjazdem, już nie pamiętam, widzę, że informacje o strajku zniknęły, pokazuje się krótka informacja o tym, że strajk odwołany. W getcie facebook nie ma już o tym nic. "I stało się tak, jak gdyby nigdy nic nie było", z przeprosinami dla W.W.

    Gdyby nie przypadek, o niczym bym nie wiedział i pojechał na pałkę. Gdyby strajk doszedł do skutku, zostałbym na głębokim lodzie w kraju dusznym, a nawet osoby rezerwujące loty na dzień przed datą strajku nie byłyby powiadomione o tym, że placą za coś, co do skutku nie dojdzie. No chyba, że się zna portugalski i wisi w getcie fb przez kilka miesięcy przed wylotem. Gung-ho cavaliere. Najlepiej się według nich do niczego nie przyznać, modlić się, że strajku nie będzie, i wszystko zamiatać pod dywan. Niezły biznes, sprzedawanie biletów na nie-loty. Swoją drogą, to genialny pomysł cabin crew, żeby strajkować w osiem weekendów w środku lata. Nia ma to jak innowacyjne sposoby zrujnowania własnej firmy. Way to go, los wankerinhos.

    Tak właśnie odpada mi kolejna linia lotnicza. Mimo tego, że jak już się poleci, to standard jest a wrażenia bardzo pozytywne, choć do końca nie byłem pewien, czy jednak do tej Europy wrócę w miesiącu, w którym zaplanowałem. Tak idą się też bujać arcywygodne połączenia z dalekim południem przez kraje wielkie i duszne. Bedę się też musiał wyjątkowo starać, aby znowu przywitać te ostatnie w czerwonozielono najładniejszym lotnisku, jakie widziałem. Wielkie nadzieje, a tu taka klapa. Dziękuję paniom i panom z TAP za częściowe spapranie dlugo oczekiwanego wyjazdu. Adios pomidores, TAP.
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    poz

    Domyślnie

    Czy strajk końcu był, czy nie. Przyznam że nie zrozumiałem.

  7. #7
    Awatar Awerik

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Też niewiele zrozumiałem, straszny przerost formy nad treścią. Poza tym nie ogarniam jak można nie zaplanować ekstra kasy na podróż, w razie gdyby coś poszło nie tak.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Adios pomidores, TAP.
    Raczej Adeus...

    Za hotel w oczekiwaniu na nowy lot już zwrócili czy jeszcze nie?

    Swoją drogą, to genialny pomysł cabin crew, żeby strajkować w osiem weekendów w środku lata. Nia ma to jak innowacyjne sposoby zrujnowania własnej firmy.
    Strajk żeby było skuteczny, musi być dolegliwy, niestety

  9. #9
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Awerik Zobacz posta
    Poza tym nie ogarniam jak można nie zaplanować ekstra kasy na podróż, w razie gdyby coś poszło nie tak.
    Gdzie ja coś takiego napisałem? Czego nie brałem pod uwagę, to nowego biletu one-way za 17.000+ NOK, bo tyle by to kosztowało, gdybym musiał kupić na miejscu.
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  10. #10
    Awatar Awerik

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    "Przymusowo więc przedłużyłem pobyt w kraju dusznym, czego w ogóle nie brałem budżetowo pod uwagę."

  11. #11
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie

    Doszukujesz się czegoś, czego nie ma. But... whatever.
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Na podstawie art. 16 ust. 1 i 2 Rozporzadzenia (WE) 261/2004, możesz napisać skargę najpierw do Flyklagenemnda, jeśli naruszono powołane Rozporządzenie (np. jeśli odmówiono przebukowania na innego przewoźnika na wcześniejszą datę).

  13. #13
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie

    Mam trochę inne podejście. Wyciągam wnioski i zmieniam linię permanentnie. Naciąć się przecież można tylko raz. Teraz niech sobie strajkują (quasi-po-cichu) do upadłego
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  14. #14
    Awatar vfrrider

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Leciał ktoś z nimi ostatnio? Nie ma żadnych pułapek w rodzaju charterowy pitch lub płatne napoje?
    Żyje się po to, by latać na moto i czasem dla śmiechu postrzelać z wydechu :-)
    My flight memory słaba jest, ale pewnie 500 flights odbyłem :-)

  15. #15
    Awatar Expat

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    EGTK \ EPLL

    Domyślnie

    Leciałem z nimi w ostatnim tygodniu 4 razy. Lot WAW-LIS , punktualnie , milo . Posilek obfity i smaczny - omlet , bulka ,serek topiony ,maslo, salatka owocowa,jogurt i kawalek ciasta. Gratis napoje zimne i gorace w tym alko ( piwo , wino ) . Kolejny + to normalne sztucce w Y . LIS-FNC operowany przez ich subkontraktora - PGA ( ktorego sa wlascicielem ) . Lot opozniony 3 godziny ze wzgledu na awarie ich Fokkera 100 . Vouchery wartosci 6E , zaczeli rozdawac juz poltorej godziny po uplywie pierwotnej godziny odlotu , w koncu maszyne naprawili i polecielismy dalej. FNC-LIS juz "normalnym" TAPem. Lekko ponad godzinny lot , napoje zimne i gorace + ciastko . LIS-WAW - znow pela micha i napoje do wyboru , do koloru ( choc zanim doszli do 19 rzedu , braklo im soku pomidorowego )
    Samoloty ( oprocz tego nieszczesnego Fokkera ) swieze , serwis na bardzo przyzwoitym poziomie , jedzenie smaczne i syte. Pitch taki, jak pewnie we wszystkich europejskich legacy w Y. Fotele oczywiscie da sie odchylic. 4 godzinne odcinki WAW-LIS-WAW nie byly szczytem komfortu ,ale tez nie bylo zle przy moich 186cm. Na pewno nie bede mial oporow leciec z nimi ponownie , tym bardziej ze w sytuacji kryzysowej zachowywali sie bez zarzutu informujac regularnie paxow co sie dzieje i co w razie czego sie stanie + vouchery bez upominania sie

  16. #16

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Mam niejasne przeczucie, że w ostatnich miesiącach coś gdzieś czytałem o nienajlepszym statusie finansowym tej linii. Czy ktoś ma jakieś aktualne recenzje / opinie / spostrzeżenia?

  17. #17

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Bardzo pozytywne. Właśnie skończyłem podróż TAPem WAW-LIS-SVQ RT i nie mam żadnych zastrzeżeń. Wszystkie loty o czasie z serwisem. LIS nie jest za dużym lotniskiem, przesiadka bez problemowa, przez 1,5h nie nudziłem się.

    WAW-LIS w dobrze utrzymanym A320 z gorącym posiłkiem, z WAW omlet, croissant i sałatka owocowa, na powrocie dorsz w sosie pomidorowym z ziemniakami, sałatka i musem czekoladowym. Alkohol również oferowany, ale ze względu że były to poranne loty nie korzystałem

    Najciekawszym doświadczeniem jednak były loty do Sevilli Bechem 1900D. Mój pierwszy raz w tak małym samolocie i wrażenia zupełnie inne niż z onnych lotów liniowych. 18 osób na pokładzie, od wyjścia z autobusu do odpalenia silników minęły jakieś 4 min, szybkie kołowanie i start. Kokpit otwarty przez cały lot, więc widoki podczas lądowania na pas startowy wyśmienite. TAP również się postarał, bo chociaż lot trwał tylko 55min, a na pokładzie nie było załogi, na każdym fotelu czekał lunch-box z kanapka, butelka wody, chusteczka odświeżająca i zatyczkami do uszu
    shiver, Lukasz and Canonier like this.

  18. #18

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Mountain View, CA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez shiver Zobacz posta
    Mam niejasne przeczucie, że w ostatnich miesiącach coś gdzieś czytałem o nienajlepszym statusie finansowym tej linii. Czy ktoś ma jakieś aktualne recenzje / opinie / spostrzeżenia?
    Co do sytuacji finansowej linii nic nie wiem, ale przelecialem sie nimi miesiac temu z Lizbony do Funchal na Maderze i w obie strony bylo bardzo dobrze: nowe i/albo dobrze utrzymane samoloty (321 i 319), przyjemna obsluga, o czasie i w ogole.

    jrk

  19. #19

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Szczecin / Berlin

    Domyślnie

    Tylko raz mialem watpliwa przyjemnosc podrozowania z TAP Portugal. W lutym 2012 z powodu strajku personelu naziemnego we Frankfurcie moj planowany lot Lufthansa TXL-FRA-LIS zostal zmieniony na TXL-MUC-LIS, odcinek MUC-LIS TAPem. Brudny A319, z wyraznymi oznakami uplywu lat (obicia foteli, podlokietniki), znikoma ilosc miejsca na nogi dala mi sie we znaki, a wydaje mi sie, ze ze swoimi 188 cm jakims wielkoludem nie jestem. Lot o czasie, serwis sredni.

  20. #20

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    czy istnieje możliwość wyboru fotelu w eco na trasie waw-lis ? tak jak np. na lot.com ?

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •