Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 40
  1. #1
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie Linie lotnicze amerykańskie vs. europejskie - komfort, produkt, prawa pasażera


    Polecamy

    Za to boarding w wykonaniu mojej ulubionej załogi samolotu A321 D-AIRX we Frankfurcie pozostanie długo w mojej pamięci - 3 pełne autobusy ludzi czekające przy samolocie i tylko jedne tylne drzwi użyte do przeprowadzenia całej operacji, sfrustrowane swoim brakiem organizacji stewardessy i steward oraz oczywiście wynikające z tego całego chaosu opóźnienie odlotu.
    To samo ostatnio spotkalem w FRA i MUC i wlasnie o tym pisalem niedawno w blogu. Operacyjnie mieli to wogole nie przemyslane wg. mnie...nie wiem czy to sie czesto zdaza czy to pojedyncze przypadki ale sie to powinno wogole nie zdazac.

    Serwis niezly jest w LH zawsze i zgadzam sie ze wiadomo co dostaniesz i jest egzekucja produktu.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 20-03-2011 o 16:49
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  2. #2

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    W porównaniu do amerykańskich lini lotniczych to serwis wszędzie jest dobry

  3. #3
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    W porównaniu do amerykańskich lini lotniczych to serwis wszędzie jest dobry
    HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAH...sorry.

    Nie wiedzialem ze to 1 kwietnia juz.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 22-03-2011 o 00:33
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  4. #4
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Nie wiedzialem ze to 1 kwietnia juz.
    A co w tym śmiesznego? LH ma lepsze koce/poduszki nawet w ekonomicznej niż takie szmatki serwowane przez UA w domestic F. O jedzeniu już nie wspominając.
    Podejście personelu mi osobiście odpowiada w jednym i drugim wydaniu, choć większości albo się nie podoba luz ("Honey" itp w Amerykańskich) jak i surowość LH. Wymówka "przede wszystkim bezpieczeństwo" wkurza chyba każdego i wszędzie.

  5. #5
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    A co w tym śmiesznego? LH ma lepsze koce/poduszki nawet w ekonomicznej niż takie szmatki serwowane przez UA w domestic F. O jedzeniu już nie wspominając.
    Czyli bazujesz 1 lini koce/poduszki i jedzenie na jakims segmencie kazdej lini?

    Jak juz mowimy o LH (A zreszta sobie mozesz do tego dodac np. LX lub BA) to moze sobie pogadajmy co to wogole jest produkt premium na LH w Europie? Economy seating z zablokowanym siedzeniem srodkowym, bez power-port, bez wifi lub TV? To jest dopiero wkurzajace.

    Wpisz tutaj mi 1 LCC (albo legacy nawet) w Europie o normalnym rozmiarze ktory ma 0 bag fees na 2 pakach, 0 change fee, 0 pay fee, 0 convenience fee i 0 minutowe czekanie na bezplatna infolinie, zawsze usmiechnieta obsluge? Gdzie ty masz porownywalny produkt w Y do B6 w Europie lub C class w Legacy?

    A wez swoj "koc" w LH A320 a ja wezme prawdziwe siedzenie biz w C class a nie scheise z Y, power port, wifi i czesto Satelitte TV/Radio/PTV i brak stresu ze gacie doleca bo linia traci 2-3 paki na 1000 a nie LH ktora traci 16 na 1000 (Inni jeszcze wiecej!). Statystyka tak fatalna ze nawet US Airways w PHL by powiedzialo "OH SH*T" Ostatnia rzecz o ktorej mysle jest koc kiedy zaplacilem za C a dostalem Y i to w samolocie ktory ma tyle opcji entertainment co pogrzeb babci.

    Jedyne co jest moze lepsze to jest long-haul premium tutaj ci nawet przyznam racje chociaz nie zawsze bo sa linie (LOT anyone?) ktora maja produkt TATL gorszy od najgorszego z tej strony na TATL, ale tak naprawde to nie widze i tak nic zlego z DL BizElite i UA C/F....a napewno nie widze nic zlego lub porownywalnego w Europie z UA P.S. i AA Flagship.

    Probowalem cos tu napisac o najwiekszym LCC w Europie...Ryanair albo nawet najwiekszym w Polsce...Wizz, ale nie mam zabardzo co porownywac bo takiego braku obslugi klienta nie ma w USA a polowa rzeczy ktore robia jest nielegalna przez ochrone konsumenta i linia zostala by bez AOC w ciagu 1 tygodnia.

    choć większości albo się nie podoba luz ("Honey" itp w Amerykańskich) jak i surowość LH.
    Mi sie podoba luz. Wogole mi nie przeszkadza ze F/A jest na luzie jak gada z normalnym czlowiekiem.

    Wymówka "przede wszystkim bezpieczeństwo" wkurza chyba każdego i wszędzie.
    Nie wiem o czym mowisz...ja slysze na naszych rejsach i innych "Flight attendants are there primarily for your safety" i nic mnie nie wkurza...relax.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 22-03-2011 o 16:59
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  6. #6

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    Ja poprostu napisalam tylko o tym czego sama doświadczyłam latając w USA.
    Leciałam United, American Airlines oraz US Airways i żadna z tych lini nawet w połowie nie zbliżyła się do chociażby Swissa, British Airways czy Lufthansy, nie wspominajac oczywiscie o Qatarze czy Singapore bo to całkowicie inna półka.
    Nie wiem więc co cie tak rozsmieszyło?

  7. #7
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Czyli bazujesz 1 lini koce/poduszki i jedzenie na jakims segmencie kazdej lini?
    Bazuje na własnych doświadczeniach (*A).

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Jak juz mowimy o LH (A zreszta sobie mozesz do tego dodac np. LX lub BA) to moze sobie pogadajmy co to wogole jest produkt premium na LH w Europie? Economy seating z zablokowanym siedzeniem srodkowym, bez power-port, bez wifi lub TV? To jest dopiero wkurzajace.
    Tylko, że ten produkt premium musisz tolerować raptem 2-3h najdalej (pomijając kwiatki w Rosji czy TLV) a nie na 6h na transconach czy Hawaii.

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Wpisz tutaj mi 1 LCC (albo legacy nawet) w Europie o normalnym rozmiarze ktory ma 0 bag fees na 2 pakach, 0 change fee, 0 pay fee, 0 convenience fee i 0 minutowe czekanie na bezplatna infolinie, zawsze usmiechnieta obsluge? Gdzie ty masz porownywalny produkt w Y do B6 w Europie lub C class w Legacy?
    No i flights za 50p może jeszcze?

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    A wez swoj "koc" w LH A320 a ja wezme prawdziwe siedzenie biz w C class a nie scheise z Y, power port, wifi i czesto Satelitte TV/Radio/PTV i brak stresu ze gacie doleca bo linia traci 2-3 paki na 1000 a nie LH ktora traci 16 na 1000 (Inni jeszcze wiecej!). Statystyka tak fatalna ze nawet US Airways w PHL by powiedzialo "OH SH*T" Ostatnia rzecz o ktorej mysle jest koc kiedy zaplacilem za C a dostalem Y i to w samolocie ktory ma tyle opcji entertainment co pogrzeb babci.
    Tak jak u was standardem w CC jest ubezpieczenie auta, tak u nas standardem jest ubezpieczenie bagażu i odpowiedzialność finansowa linii za fakapy (w tym pogodowe!).

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Jedyne co jest moze lepsze to jest long-haul premium tutaj ci nawet przyznam racje chociaz nie zawsze bo sa linie (LOT anyone?) ktora maja produkt TATL gorszy od najgorszego z tej strony na TATL, ale tak naprawde to nie widze i tak nic zlego z DL BizElite i UA C/F....a napewno nie widze nic zlego lub porownywalnego w Europie z UA P.S. i AA Flagship.
    Barcaloungery w 777 UA to żaden szpan. A o ile PS, czy Flagship są godne uznania (choć hard product w UA pochodzi z wycofanych long hauli) to stanowią ułamek procenta dostępnych tras - o długości w Europie praktycznie nie spotykanej.

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Probowalem cos tu napisac o najwiekszym LCC w Europie...Ryanair albo nawet najwiekszym w Polsce...Wizz, ale nie mam zabardzo co porownywac bo takiego braku obslugi klienta nie ma w USA a polowa rzeczy ktore robia jest nielegalna przez ochrone konsumenta i linia zostala by bez AOC w ciagu 1 tygodnia.
    Jak B6 po śnieżycy się posypało to też certyfikaty im cofnęli? Tak czy siak, FR czy W6 jednak można pociągnąć do odpowiedzialności, a w Stanach to masz zawsze siłę wyższą.

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Mi sie podoba luz. Wogole mi nie przeszkadza ze F/A jest na luzie jak gada z normalnym czlowiekiem.
    Mi również jak już pisałem. Niektórzy jednak wolą ordnung mus sein albo droidy z SQ.

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Nie wiem o czym mowisz...ja slysze na naszych rejsach i innych "Flight attendants are there primarily for your safety" i nic mnie nie wkurza...relax.
    Takie czasy politycznej poprawność, że tym stwierdzeniem można ślicznie zasłonić wszystkie braki w obsłudze.

  8. #8
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Ja poprostu napisalam tylko o tym czego sama doświadczyłam latając w USA.
    Leciałam United, American Airlines oraz US Airways i żadna z tych lini nawet w połowie nie zbliżyła się do chociażby Swissa, British Airways czy Lufthansy, nie wspominajac oczywiscie o Qatarze czy Singapore bo to całkowicie inna półka.
    Nie wiem więc co cie tak rozsmieszyło?
    Niby czego ty oczekujesz w lini? Kanapki i koca w Y i brak oplaty $15 za bagaz w Legacy? Tak, wtedy Europejskie legacy sa lepsze, zgadzam sie. Taki biznes plan dziala dla niektorych ale dla wiekszosci bylby stratny i to jest przez to.

    Dla mnie LX, BA i LH sa gorsze, nie obchodzi mnie koc kiedy w samolocie czy to w Y czy to w C na locie domestic mam to samo siedzenie, ten sam legroom i ten sam brak rozrywki jakiejkolwiek. 100x bardziej wnerwia mnie nonstop gubienie bagazu w BA, LX i LH (statystyka to potwierdza).
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  9. #9
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Niby czego ty oczekujesz w lini? Kanapki i koca w Y i brak oplaty $15 za bagaz w Legacy? Tak, wtedy Europejskie legacy sa lepsze, zgadzam sie. Taki biznes plan dziala dla niektorych ale dla wiekszosci bylby stratny i to jest przez to.
    Tak samo, linie w USA byłyby stratne przy obecnym modelu biznesowym gdyby w równym stopniu co w EU ponosiły odpowiedzialność za pasażerów (tylko nie mów tutaj o milionach za tarmac delay).
    Ja oczekuję przede wszystkim solidności - nie ograniczając się przy tym do jednego lotu tylko większej próby -> czyli dowiezienia mnie we względnym komforcie (co tu i tam zapewnia mi status, choć na różne sposoby) i opieka w razie nieprzewidywanych zdarzeń.

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Dla mnie LX, BA i LH sa gorsze, nie obchodzi mnie koc kiedy w samolocie czy to w Y czy to w C na locie domestic mam to samo siedzenie, ten sam legroom i ten sam brak rozrywki jakiejkolwiek.
    W UA legroom w domestic F masz ten sam co w Y+, na boki możesz się porozpychać najwyżej, albo powyginać żeby obejrzeć po raz 4 w tym miesiącu na szklanej podsufitce odcinek Dwóch i Pół z poprzedniego sezonu czy spróbować przeskoczyć sąsiada w drodze do przejścia (ewentualnie zostać przeskoczonym). Internet byłby fajny, gdyby był -> a z tym różnie bywa i chyba tylko Delta z większych ma plan wyposażenia w odbiornik nawet CRJek.
    Rozrywkę zawsze jednak najlepiej zapewnić sobie samemu - po to masz Hudson News w każdym terminalu :-).

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    100x bardziej wnerwia mnie nonstop gubienie bagazu w BA, LX i LH (statystyka to potwierdza).
    BA nie mam doświadczenia, ale na LX i LH mam bardzo dużo szczęścia bo tylko po 1 razie mi opóźniło bagaż - choć biorąc pod uwagę rekompensaty za niedogodność mogę powiedzieć, że mam pecha jednak i liczę, że sprostają statystykom.

  10. #10
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Tylko, że ten produkt premium musisz tolerować raptem 2-3h najdalej (pomijając kwiatki w Rosji czy TLV) a nie na 6h na transconach czy Hawaii.
    No i co z tego? Wiekszosc latania jest short to medium haul a nie long haul.

    Zobacz sobie watek "najblisze nasze loty" 90% lotow jest wlasnie tego dystansu a nie long-haul. Ale dla argumentu ja bym postawil DL BizElite nawet w 763ER przeciwko kazdemu Europejskiemu produktu w C.

    No i flights za 50p może jeszcze?
    Jak chcesz to masz, Spirit Airlines.

    Tak jak u was standardem w CC jest ubezpieczenie auta, tak u nas standardem jest ubezpieczenie bagażu i odpowiedzialność finansowa linii za fakapy (w tym pogodowe!).
    Ubezpiecznie bagazu jest standardem raczej miedzynarodowym (tak, w Europie wyzszym) ale co to ma wspolnego z tym ze Europejskie linie maja fatalana statystke bagazowa? Czy twoj argument jest ze pax woli zeby jego bagaz zaginal na pare dni lub kompletnie bo ma ubezpieczenie i lub sie handryczyc z tym wszystkim bardziej niz wole zeby jego bagaz dolecial?!

    Pax nigdy nie wygrywa przy zgubionym bagazu, ty wiesz o tym i ja wiem o tym...dodatkowo to przecietne ubezpiecznie i tak czesto ci nie pokryje polowy rzeczy w tym bagazu.

    Barcaloungery w 777 UA to żaden szpan. A o ile PS, czy Flagship są godne uznania (choć hard product w UA pochodzi z wycofanych long hauli) to stanowią ułamek procenta dostępnych tras - o długości w Europie praktycznie nie spotykanej.
    Powiedz mi kto ma lepszy produkt na wiekszosci tras dostepnych w Europie czy w USA? Wiekszosc ludzi leci 5-6x domestic (Europa) na kazdy 1 long-haul. Jak ty latasz tylko nonstop GDN-FRA-NRT to jestes w mniejszosci, wiekszosc ludzi lata 5-6x WAW-FRA i spowrotem na kazdy WAW-ORD.

    Ja ci przyznam racje ze najlepsze Europejskie linie maja lepszy produkt premium na long-haul niz Amerykansie. Ale jest duzo wiecej Europejskich ala LO, TAP, IB, SU, EI, BD, AB ktore maja gorszy.

    Jak B6 po śnieżycy się posypało to też certyfikaty im cofnęli? Tak czy siak, FR czy W6 jednak można pociągnąć do odpowiedzialności, a w Stanach to masz zawsze siłę wyższą.
    Co ma pogoda do certyfikatu?! Pogody nie kontroluje linia, zarty sobie robisz. Chyba dobrze wiesz ze zrobilo sie dokladnie z tego prawo ktore wlepia kare $10,000 za kazdego pax'a jak siedzisz na plycie wiecej niz 4h. By sobie zrobili takie cos w Europie na lotniskach to by sie nauczyli odsniezac.

    Ja mowie o oplatach ktore sa nakladane na konsumenta ktore musisz zaplacic lub za prosta obsluge klienta.

    Gdzie ty niby pozywasz W6 lub FR w Polsce za to ze placisz za dzwonienie na infolinie lub za to ze musisz zaplacic za wystawe boarding pass w kazdym kanale jego wydania? Masz linie ktore sie kloca z sadem o nielegalnym wydaniu kart pokladowych (!!!). Przeczytaj sobie np. watek o Wizzair gdzie sam kolega tutaj na forum ktory jest CC mowi ze nie dostal wogole propozycji o podwyzce przez 4 lata i nie ma zabardzo co z tym zrobic bo wiadomo co sie zdazy jak cos sprobuje. Rzeczy nie do zmyslenia.

    Takie czasy politycznej poprawność, że tym stwierdzeniem można ślicznie zasłonić wszystkie braki w obsłudze.
    Moze inaczej to widzimy bo wg. mnie obsluga jest jaka jest niezaleznie od tego zdania...nigdy nie slyszalem o paxie ktory mi powiedzial ze serwis byl zly bo F/A mu powiedzial/a ze nie zrobi tego bo jest to az tak niebezpieczne (No moze chyba z wsadzaniem 100kg Amerykanskich carryon i otwieraniem dzwi do cockpitu )
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  11. #11
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Tak samo, linie w USA byłyby stratne przy obecnym modelu biznesowym gdyby w równym stopniu co w EU ponosiły odpowiedzialność za pasażerów (tylko nie mów tutaj o milionach za tarmac delay).
    Ja oczekuję przede wszystkim solidności - nie ograniczając się przy tym do jednego lotu tylko większej próby -> czyli dowiezienia mnie we względnym komforcie (co tu i tam zapewnia mi status, choć na różne sposoby) i opieka w razie nieprzewidywanych zdarzeń.
    Solidnosci??? Europejskie linie nie umial nawet przeleciec twojego bagazu w podobnym stopniu! A completion factor i on time performance? Legacy w Europie nie dorastaja do piet Amerykanskim legacy nawet w takich prostych rzeczach jak dolecenie tam gdzie chcesz leciec.

    Dam ci jedno slowo: LOT.

    Completion factor gorszy od Mesaba ktory lata polowe roku w sniezycy na CRJs do dziur gdzie spada 2m sniegu!

    W UA legroom w domestic F masz ten sam co w Y+, na boki możesz się porozpychać najwyżej, albo powyginać żeby obejrzeć po raz 4 w tym miesiącu na szklanej podsufitce odcinek Dwóch i Pół z poprzedniego sezonu czy spróbować przeskoczyć sąsiada w drodze do przejścia (ewentualnie zostać przeskoczonym). Internet byłby fajny, gdyby był -> a z tym różnie bywa i chyba tylko Delta z większych ma plan wyposażenia w odbiornik nawet CRJek.
    Teraz piszesz naprawde bajki. UA Pitch w F jest 2" wiekszy niz w Y+. W UA w Y+ juz masz 3" wiekszy niz w LH F gdzie nikogo nie przeskoczysz bo nie masz WOGOLE C tylko placisz cene C. Jakto tylko Delta? Ile jest samolotow w US domestic ktore maja ten sam poziom entertainment do Europy. Prawie kazdy ma jakas forme czy to jest PTV czy Sat Radio czy Sat TV czy Wifi. Nawet badziewne AA MD80s maja wifi, a ich samych jest prawie 300!
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  12. #12
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Wysokie ceny dają to że Lufa może zatrudniać wykwalifikowaną kadrę która adekwatnie do zarobków dba o rozwój firmy co skutkuje jej wysoką jakością usług. Das ist alles!
    TACA ma wysokie ceny, placi $5/godzine i ma lepsza jakosc uslug x 5 niz Lufthansa. LH placi tyle bo jest na takim rynku pracy i bazuje w Niemczech a nie dlatego ze chce tyle placic. Nie oszukuj sie, standard w Azji jest o niebo lepszy o robota sprowadzana z drugorzednych krajow.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  13. #13
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Nie chce Wam Panowie przeszkadzać, więc taka mała dygresja: nie przypominam sobie żeby na forum userzy jakoś szczególnie rozpływali się nad amerykańskimi liniami i ich produktem.
    To tak tytułem odwoływania się Piotra do zapisów forumowych Śmiało, kontynuujcie

  14. #14
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    No i co z tego? Wiekszosc latania jest short to medium haul a nie long haul.

    Zobacz sobie watek "najblisze nasze loty" 90% lotow jest wlasnie tego dystansu a nie long-haul. Ale dla argumentu ja bym postawil DL BizElite nawet w 763ER przeciwko kazdemu Europejskiemu produktu w C.
    Dlatego piszę tylko o lotach wewnątrz USA jak i wewnątrz EU.

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Jak chcesz to masz, Spirit Airlines.
    Youtubnij sobie hasło.

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Ubezpiecznie bagazu jest standardem raczej miedzynarodowym (tak, w Europie wyzszym) ale co to ma wspolnego z tym ze Europejskie linie maja fatalana statystke bagazowa? Czy twoj argument jest ze pax woli zeby jego bagaz zaginal na pare dni lub kompletnie bo ma ubezpieczenie i lub sie handryczyc z tym wszystkim bardziej niz wole zeby jego bagaz dolecial?!
    Nie wiem czy pax woli. Wiem, że ja wole. I wiem, że wole się handryczyć w razie co, mając jakąś podstawę prawną czy handryczyć się nie mając podstawy prawnej (również w kwestii noclegu).

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Pax nigdy nie wygrywa przy zgubionym bagazu, ty wiesz o tym i ja wiem o tym...dodatkowo to przecietne ubezpiecznie i tak czesto ci nie pokryje polowy rzeczy w tym bagazu.
    A po co zadowalać się przeciętnym ubezpieczeniem? Pax ma całkiem sporo możliwości zabezpieczenia swojego portfela w takich sytuacjach - dal zwykłego podróżnika przydziałowe SDRy nawet wystarczają, biznesowy co ma towar czy podobne powinien mieć jednak więcej rozeznania.

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Powiedz mi kto ma lepszy produkt na wiekszosci tras dostepnych w Europie czy w USA? Wiekszosc ludzi leci 5-6x domestic (Europa) na kazdy 1 long-haul. Jak ty latasz tylko nonstop GDN-FRA-NRT to jestes w mniejszosci, wiekszosc ludzi lata 5-6x WAW-FRA i spowrotem na kazdy WAW-ORD.
    Apples to Oranges. 1,5h WAW-FRA to nie to samo co transcon i wymagania są trochę inne.

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Ja ci przyznam racje ze najlepsze Europejskie linie maja lepszy produkt premium na long-haul niz Amerykansie. Ale jest duzo wiecej Europejskich ala LO, TAP, IB, SU, EI, BD, AB ktore maja gorszy.
    Nie przesadzajmy - wiadomo, że dyskusja dotyczy jednak pierwszoligowych graczy a nie kwiatków, bo by równie dobrze można wyciągać wspomniane przez Ciebie w innym wątku Sun Country.

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Co ma pogoda do certyfikatu?! Pogody nie kontroluje linia, zarty sobie robisz. Chyba dobrze wiesz ze zrobilo sie dokladnie z tego prawo ktore wlepia kare $10,000 za kazdego pax'a jak siedzisz na plycie wiecej niz 4h. By sobie zrobili takie cos w Europie na lotniskach to by sie nauczyli odsniezac.
    Albo by się nauczyli ciąć loty, jak to linie w USA ładnie w statystykach wykazują.
    Btw: a nie przypadkiem 3h i 27,5k za pasażera?

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Ja mowie o oplatach ktore sa nakladane na konsumenta ktore musisz zaplacic lub za prosta obsluge klienta.
    Twoje ulubione ancillary revenue też w to podkładasz?

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Gdzie ty niby pozywasz W6 lub FR w Polsce za to ze placisz za dzwonienie na infolinie lub za to ze musisz zaplacic za wystawe boarding pass w kazdym kanale jego wydania? Masz linie ktore sie kloca z sadem o nielegalnym wydaniu kart pokladowych (!!!). Przeczytaj sobie np. watek o Wizzair gdzie sam kolega tutaj na forum ktory jest CC mowi ze nie dostal wogole propozycji o podwyzce przez 4 lata i nie ma zabardzo co z tym zrobic bo wiadomo co sie zdazy jak cos sprobuje. Rzeczy nie do zmyslenia.
    Pozywasz za opóźnienie bagażu, odwołanie lotu itd. Wszelkie reguły obowiązują ich również. Na warunki przewozu trzeba się zdecydować samemu - mi na przykład taka zabawa nie odpowiada i na pokładzie LCC jeszcze nie zagościłem (oficjalnie, bo z US Airways latałem).
    W Stanach masz 11% bezrobocie, a jeśli uwzględnisz sezonowych którzy nie mogą znaleźć stałego zatrudnienia dwa razy tyle, więc też się znajdą osoby bojące się wychylać z wnioskiem o podwyżkę. To nie jest specyfika lokalnych LCC w EU tylko. Slater przecież nie zjechał po tratwie w Wizzarze.

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Moze inaczej to widzimy bo wg. mnie obsluga jest jaka jest niezaleznie od tego zdania...nigdy nie slyszalem o paxie ktory mi powiedzial ze serwis byl zly bo F/A mu powiedzial/a ze nie zrobi tego bo jest to az tak niebezpieczne (No moze chyba z wsadzaniem 100kg Amerykanskich carryon i otwieraniem dzwi do cockpitu )
    Mało trip reportów czytasz ;-).

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Solidnosci??? Europejskie linie nie umial nawet przeleciec twojego bagazu w podobnym stopniu!
    Uff, już nie będę się w takim razie chował do walizki i zdawał do luku!

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Teraz piszesz naprawde bajki. UA Pitch w F jest 2" wiekszy niz w Y+. W UA w Y+ juz masz 3" wiekszy niz w LH F gdzie nikogo nie przeskoczysz bo nie masz WOGOLE C tylko placisz cene C.
    Tylko, że fotel jest te 2" grubszy i jeszcze recline większy. LH F ma pitch jakieś 55-59" większy.

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Jakto tylko Delta? Ile jest samolotow w US domestic ktore maja ten sam poziom entertainment do Europy. Prawie kazdy ma jakas forme czy to jest PTV czy Sat Radio czy Sat TV czy Wifi. Nawet badziewne AA MD80s maja wifi, a ich samych jest prawie 300!
    No ja mam wyjątkowego pecha latać 757 (nie PS, bo to dwie trasy), A320, A319 i CRJ700 UA w których rozrywką wygląda jak wyżej opisałem.

  15. #15
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    nie przypominam sobie żeby na forum userzy jakoś szczególnie rozpływali się nad amerykańskimi liniami i ich produktem.
    Ja nie przypominam sobie duzo osob na tym forum ktorzy wogole lataja regularnie Amerykanskimi liniami. A jeszcze mniej ktorzy korzystaja regularnie z Amerykanskich LCC i Legacy C class w USA.

    Oczywiscie moge sie mylic ale trip reports jakos nie sa wypelnione relacjami na segmencie DTW-RSW.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  16. #16
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez raffij Zobacz posta
    Nie chce Wam Panowie przeszkadzać, więc taka mała dygresja: nie przypominam sobie żeby na forum userzy jakoś szczególnie rozpływali się nad amerykańskimi liniami i ich produktem.
    LH też ma tutaj dość duży ruch oporu, więc nie wyciągajmy wniosków za szybko - ale po FT czy innych zagranicznych forach już faktycznie można tak sądzić :-)

  17. #17
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Youtubnij sobie hasło.
    Nie mam tej litery hehe zart.

    Nie wiem czy pax woli. Wiem, że ja wole. I wiem, że wole się handryczyć w razie co, mając jakąś podstawę prawną czy handryczyć się nie mając podstawy prawnej (również w kwestii noclegu).
    Skoro tyle latasz C to nie masz $10 na wykupienie sobie ubezpieczenia na to jak ci na tym zalezy?

    Troche chyba przesadzasz z noclegiem w Europie. Prawo Europejskie mowi tylko ze linia musi zaplacic za twoj hotel tylko jak lot jest skasowany z ich powodu. ATC Cancel, Weather itd. jedyne co musza ci zagwarantowac to rezerwacje w hotelu ale wcale nie musza za nia zaplcic.

    Burza sniezna w USA vs. Burza sniezna w Europie jedyne co sie zmienia to to ze dzwonia za ciebie do Holiday Inn.

    Albo by się nauczyli ciąć loty, jak to linie w USA ładnie w statystykach wykazują.
    Btw: a nie przypadkiem 3h i 27,5k za pasażera?
    Tak, Civil Penalty jest jeszcze ostrzejszy. Standardowa kara jest wydawana po 4 godzinach / $10,000. To ze ukradles buty za $50 ze sklepu nie znaczy ze idziesz do paki na 6 miesiecy i placisz max 25,000

    Apples to Oranges. 1,5h WAW-FRA to nie to samo co transcon i wymagania są trochę inne.
    Wiesz ze ten argument jest smieszny bo wiekszosc lotow nie sa transcon a produkt jest ten sam. WAW-FRA to samo co MCO-ATL...a to nawet krotsze

    Po co dalej z tym, juz przyznalem dawno temu ze produkt na long-haul jest lepszy w premium legacy w Europie. Dalej i tak jest gorszy w wiekszosci Europejskich lini ktore sie rozciagaj od jednej strony TAPem po druga LOTem i Aeroflotem.


    Twoje ulubione ancillary revenue też w to podkładasz?
    Ja nie uznaje zadnej oplaty fair ktora zmusza pasazera do jej placenia bo nie ma wyboru. Nie ma 1 oplaty w USA ktora zmusza cie do jej placenia bo innego wyjscia nie ma i bez niej nie polecisz. Ani nie ma 1 oplaty pobieranego za probe skontaktowaniem sie z przewoznikiem nawet w wypadku kiedy wina nie jest twoja.

    Mało trip reportów czytasz ;-).
    Czytales kiedys report z SQ jak Singapore Air testowal jakosc papieru toaletowego w SQ i zauwazyl ze check-in agent pisze dlugopisem CX? A na dodatek specjalnie wrzucal koc na alejke zeby zobaczyc czy F/A go podniesie i poprawi? Jak czytales ta legende + Opus'y kolegi Sean Mendis na Flyertalk to czytales kazdy TR.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 22-03-2011 o 19:36
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  18. #18
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Skoro tyle latasz C to nie masz $10 na wykupienie sobie ubezpieczenia na to jak ci na tym zalezy?
    Ja ubezpieczenie mam. A C (domestic F) mam za status, a nie bezpośrednią kasę (jak większość).

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Troche chyba przesadzasz z noclegiem w Europie. Prawo Europejskie mowi tylko ze linia musi zaplacic za twoj hotel tylko jak lot jest skasowany z ich powodu. ATC Cancel, Weather itd. jedyne co musza ci zagwarantowac to rezerwacje w hotelu ale wcale nie musza za nia zaplcic.
    Jak z powodu linii to ma zapłacić odszkodowanie. Opieka nad pasażerem należy się z litery prawa, choć oczywiście linie się migają jak mogą.

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Burza sniezna w USA vs. Burza sniezna w Europie jedyne co sie zmienia to to ze dzwonia za ciebie do Holiday Inn.
    Tak jak większość osób nie ma tutaj styczności z lataniem po US, tak Ty niestety nie za bardzo zdajesz sobie sprawę z realiów Europejskich.

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Tak, Civil Penalty jest jestrze ostrzejszy. Standardowa kara jest wydawana po 4 godzinach / $10,000. To ze ukradles buty za $50 ze sklepu nie znaczy ze idziesz do paki na 6 miesiecy i placisz max 25,000
    Three strikes and you're out. Gdzie jak gdzie, ale to w USA głównie kary mają często na celu przykładne ukaranie (pzdr Lindsay).
    Prewencyjny charakter jak już pisałem odbija się później w statystykach odwołań.

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Wiesz ze ten argument jest smieszny bo wiekszosc lotow nie sa transcon a produkt jest ten sam. WAW-FRA to samo co MCO-ATL...a to nawet krotsze
    A Ty wiesz, że większość lotów w EU ma właśnie takie dystanse, więc nie wymaga standardu jak skok z Irlandii na east coast.

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Ja nie uznaje zadnej oplaty fair ktora zmusza pasazera do jej placenia bo nie ma wyboru. Nie ma 1 oplaty w USA ktora zmusza cie do jej placenia bo innego wyjscia nie ma i bez niej nie polecisz. Ani nie ma 1 oplaty pobieranego za probe skontaktowaniem sie z przewoznikiem nawet w wypadku kiedy wina nie jest twoja.
    Rachunki za telefon też Ci przewoźnik opłaca? No, może Tobie owszem, ale raczej z innej okazji :-). Bilety w LCC można przebookować też na lotnisku. Fakt, 2h stania w kolejce, ale taki już ich urok.

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Czytales kiedys report z SQ jak Singapore Air testowal jakosc papieru toaletowego w SQ i zauwazyl ze check-in agent pisze dlugopisem CX? A na dodatek specjalnie wrzucal koc na alejke zeby zobaczyc czy F/A go podniesie i poprawi? Jak czytales ta legende + Opus'y kolegi Sean Mendis na Flyertalk to czytales kazdy TR.
    Czytałem wystarczająco narzekań, że UA i spółka nie ustawiają sztućców logiem do pasażera jak to się robi w SQ :-).

  19. #19
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Ja ubezpieczenie mam. A C (domestic F) mam za status, a nie bezpośrednią kasę (jak większość).
    Nie wiem co ci powiedziec bo probujesz powiedziec ze tutaj linie wyrzuca paxow na prog...ale tak nie jest. Oversold situations itd. standardem jest hotel *** i wzwysz jak nastepny lot jest nastepnego dnia, 1 free R/T lub $200-$400 voucherami nawet w LCC...Wiekszosc proletariatu ma ubezpieczenie tez tutaj przez karte ktora czesto pokrywa to samo lub wiecej niz w Europie.

    Powiedz mi kiedy to slyszalesz po kasacji lotu W6 w WAW ze standardem jest Hyatt lub Marriott i 1000PLN voucherami na loty? Ostatnio wzialem od UA bump i dostalem $250 voucher, 1 free R/T, noc w ORD Hilton darmowa zarcie w restauracji i polecialem lotem 1,5 godziny pozniej. Wszystko to w tak fatalnym legacy.

    Jak z powodu linii to ma zapłacić odszkodowanie. Opieka nad pasażerem należy się z litery prawa, choć oczywiście linie się migają jak mogą.
    I placi. See above.

    Tak jak większość osób nie ma tutaj styczności z lataniem po US, tak Ty niestety nie za bardzo zdajesz sobie sprawę z realiów Europejskich.
    ....jakich realiow to znowu? Robie okolo 15 segmentow co roku w Europie a to jest wieksza iloscia niz wiekszosc Europejczykow lata co roku. Powiedzialbym ze zrobilem wiecej segmentow w Europie niz polowa ludzi na tym forum. Przecietny czlek na twoim kontynencie lata duzo mniej niz przecietny na moim.

    A Ty wiesz, że większość lotów w EU ma właśnie takie dystanse, więc nie wymaga standardu jak skok z Irlandii na east coast.
    Czy ty naprawde myslisz ze average stage length DOT Domestic jest Transcon? Przesadzasz troche bo najbardziej ruchliwe segmenty w USA nie sa transcons tylko takie same krotkie segmenty jak w Europie...MCO-ATL, SFO-LAX, DCA-BOS-LGA, ORD-LGA, LAX-LAS ktore maja ten sam serwis co transcons. A Jak chcesz uwzglednic US Airways Shuttle i Delta Shuttle w tym wypadku? Tam masz average stage length z produktem premium ktory jest o niebo lepszy niz w podobnym wypadku w Europie. I to co godzina.

    Porownaj sobie latanie po calej Europie vs. po calym USA w wydaniu WN 737 / FL 717/737 vs. FR 737 / EZ Airbus i W6 A320s. Stage Length masz ten same lub rozni sie o 50-100 mil. Kwestia 20-30 minut a nie 3 godzin.

    Sweet spot floty domestic w USA jest 600-700 mil i 1.8hrs (average stage wszystkich samolot nawet widebodies DOT Domestic jest 3.5x krotszy niz SNN-BOS tak dla ciekawosci). Co prawde mowiac jest o 50-100 mil i .3 godziny wiecej niz w Europie. Jak twoj argument bazuje na tym ze nie potrzebujesz siedzenia C, Wifi, SatTV bo lecisz 1.5 godzin a nie 1.9 godzin to przyznaje tobie racje.

    Rachunki za telefon też Ci przewoźnik opłaca? No, może Tobie owszem, ale raczej z innej okazji :-). Bilety w LCC można przebookować też na lotnisku. Fakt, 2h stania w kolejce, ale taki już ich urok.
    Rachunek za telefon??? ...maja ci dac .25c do payphone na lotnisku? Daja ci jakas tam mala sume ktora pokrywa zarcie, gazete, szczotke do zebow i twoj payphone lub 30 sekund zuzytych minut z ATT jak tak ci sie tak podoba.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 22-03-2011 o 21:00
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  20. #20
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Nie wiem co ci powiedziec bo probujesz powiedziec ze tutaj linie wyrzuca paxow na prog...ale tak nie jest. Oversold situations itd. standardem jest hotel *** i wzwysz jak nastepny lot jest nastepnego dnia, 1 free R/T lub $200-$400 voucherami nawet w LCC...Wiekszosc proletariatu ma ubezpieczenie tez tutaj przez karte ktora czesto pokrywa to samo lub wiecej niz w Europie.
    A gdzie ja pisałem o overbookingu? Pisałem o siłach wyższych, overbooking się do tego nie zalicza. W EU masz opiekę, w US masz telefon do przyjaciela.

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Powiedz mi kiedy to slyszalesz po kasacji lotu W6 w WAW ze standardem jest Hyatt lub Marriott i 1000PLN voucherami na loty? Ostatnio wzialem od UA bump i dostalem $250 voucher, 1 free R/T, noc w ORD Hilton darmowa zarcie w restauracji i polecialem lotem 1,5 godziny pozniej. Wszystko to w tak fatalnym legacy.
    Kasacja a bump to dwie różne sprawy. Przy kasacji W6 z ich winy też powinien być hotel (choćby Marriott lotniskowy) i nawet 250EUR odszkodowania.
    A tak fatalny legacy jest chyba najhojniejszą linią świata, stąd sam korzystam.

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    ....jakich realiow to znowu? Robie okolo 15 segmentow co roku w Europie a to jest wieksza iloscia niz wiekszosc Europejczykow lata co roku. Powiedzialbym ze zrobilem wiecej segmentow w Europie niz polowa ludzi na tym forum. Przecietny czlek na twoim kontynencie lata duzo mniej niz przecietny na moim.
    EU 261 się kłania. Jest nawet wątek na forum gdzie się Stoarn ładnie produkuje :-).

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Czy ty naprawde myslisz ze average stage length DOT Domestic jest Transcon? Przesadzasz troche bo najbardziej ruchliwe segmenty w USA nie sa transcons tylko takie same krotkie segmenty jak w Europie...MCO-ATL, SFO-LAX, DCA-BOS-LGA, ORD-LGA, LAX-LAS ktore maja ten sam serwis co transcons. A Jak chcesz uwzglednic US Airways Shuttle i Delta Shuttle w tym wypadku? Tam masz average stage length z produktem premium ktory jest o niebo lepszy niz w podobnym wypadku w Europie. I to co godzina.
    A na której z tych tras lata AA Flagship czy UA PS?
    Jakim produktem premium? Brakiem lounge access w bilecie, poduszką i kocem wyjętym spod bezdomnego kota i papierowym pudełkiem z preclami?

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Porownaj sobie latanie po calej Europie vs. po calym USA w wydaniu WN 737 / FL 717/737 vs. FR 737 / EZ Airbus i W6 A320s. Stage Length masz ten same lub rozni sie o 50-100 mil. Kwestia 20-30 minut a nie 3 godzin.
    Czyli dajmy na to mając te 90 minut w powietrzu, po 20 na start i lądowanie, zostaje 50 czasu. No bez WiFi, PTV i zasilania żadne dziecko z ADHD nie wytrzyma... Już pomijam, że dyskusja toczyła się o loklanym produkcie premium, a taki trudno w przypadku FR, EZ czy W6.

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Sweet spot floty domestic w USA jest 600-700 mil i 1.8hrs (average stage wszystkich samolot nawet widebodies DOT Domestic jest 3.5x krotszy niz SNN-BOS tak dla ciekawosci). Co prawde mowiac jest o 50-100 mil i .3 godziny wiecej niz w Europie. Jak twoj argument bazuje na tym ze nie potrzebujesz siedzenia C, Wifi, SatTV bo lecisz 1.5 godzin a nie 1.9 godzin to przyznaje tobie racje.
    Powiem więcej, nawet na 1,9 nie potrzebuje tego. I wiele innych osób również, woląc exit row w eko niż fotel z przodu. Stąd też ciągła degradacja produktu C na krótkim dystansie - po prostu nie ma sensu.

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Rachunek za telefon??? ...maja ci dac .25c do payphone na lotnisku? Daja ci jakas tam mala sume ktora pokrywa zarcie, gazete, szczotke do zebow i twoj payphone lub 30 sekund zuzytych minut z ATT jak tak ci sie tak podoba.
    Wow, z takimi luksusami to faktycznie o bagaż tylko pozostaje się martwić.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •