Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 100
Like Tree1Likes

Wątek: AIR CAIRO - recenzje

  1. #1

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    poz

    Domyślnie AIR CAIRO - recenzje


    Polecamy

    Kody linii:
    IATA: brak
    ICAO: MSC

    Strona linii lotniczej:
    http://www.aircairo-eg.com

    Informacje nt foteli:
    brak

    Informacje nt floty:
    http://www.airfleets.net/flottecie/Air%20Cairo.htm
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 10-07-2010 o 22:22

  2. #2

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    poz

    Domyślnie

    Leciałem tymi liniami z Poznania do HRG i prawde mówiac jestem nieco zdziwiony, że tak renomowana firma turystyczna jak TUI korzysta z usług takich dziwnych linii. Półtoragodzinny piostój na płycie (podobno z powodu niepogody) - bardzo niespokojny lot w obie strony, przy ladowaniu w Poznaniu kilkukrotne próby otwierania podwozia z potwornym hałasem i ogólne wrazenie jakichs problemów z maszyną. To 17-letni A 320 w widocznymi oznakami niedoinwestowania (uszkodzone i brudne fotele, widoczne oznaki róznych prowizorek we wnetrzu, problemy ze swiatłem pod koniec lotu.
    Przy okazji chciałbym jeszcze zadać pytanie lepiej zorientowanym. Czy stan samolotu (np niedomknieta szczelnie klapa podwozia - co podejrzewam w tym przypadku) ma istotny wpływ na stabilność lotu? Miałem wrażenie, że pilot "walczył" z maszyną troche in aczej niz to się dzieje podczas normalnych turbulencji. Dodatkowy smaczek, że kapitan odezwał się chyba tylko raz - zapowiadając lądowanie.
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 10-07-2010 o 22:21

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    TUI renomowaną firmą...ale gdzie?

    W Niemczech? Skandynawii? Holandii? Wielkiej Brytanii? Tam, tak - to jest renomowana firma, ale nie u nas. W tamtych krajach TUI ma własną flotę powietrzną, o niebo lepszą od wynalazków typu Air Cairo czy innych.

    U nas TUI nie różni się niczym od dzisiątek innych biur turystycznych. Jadą na marce i logo TUI, ale o polskiego klienta jakoś za specjalnie nie dbają. Byleby taniej, Polak i tak przecież będzie zadowolony...

  4. #4
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    1) Na jakiej podstawie uważasz że były "kilkukrotne próby otwarcia podwozia" ?
    2) Czy niespokojny lot oznacza winę samolotu czy może też warunków pogodowych ?
    3) Co to jest "ogólne wrażenie problemów z maszyną" ?

    To co napisałeś to trochę takie gadanie niezadowolonego pasażera szukającego jakiś wyimaginowanych przyczyn.
    Nie bronię oczywiście tych linii ale to co napisałeś to takie trochę "faktowo - onetowe".



  5. #5

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    poz

    Domyślnie

    Dlatego napisałem to w formie złych wrażeń, bez pretensji do bycia obiektywnym. Co do podwozia to był to dźwiek przypominający gniecione i trące o siebie blachy i bardzo głośny - kilkukrotnie sie powtarzający - biorac pod uwagę, że wystepował bezposrednio przed ladowaniem sadzę, że to podwozie. Nie mam pojecia czy zachowanie samolotu w powietrzu było wynikiem czegoś innego niż niż pogoda, więc zapytałem, czy moze to tez zależeć od pilota i stanu maszyny.
    Jeśli dodasz do tego stan wnętrza, milczenie kapitana, mrugajace i gasnące światła, niewyraźne miny stewardes to masz to "ogólne wrazenie problemów"
    Dodam, ze to nie był mój pierwszy lot.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    To "podwozie" to nie czasem klapy?

  7. #7
    Awatar Katowiczanin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    pasazer222 leciałem w zeszłm roku AirCairo (KTW-POZ-HRG-KTW) i było dokładnie to samo, tez przed lądowaniem najpierw taki dźwięk gniecenia, tarcia a potem coś ala odpalanie starego malucha czyli eEeEeEeEe i wyraźnie z dołu czyli ja też stawiam na podwozie ale mogę się mylić.
    ..::WizzAir::..
    Now We Can All Fly :)

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Podwozie, raz. Reszta klapy

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    nowy targ

    Domyślnie

    a ja proponuje ogolnoarodowy sprzeciw turystów przeciwko lataniu byle czym i ciągle z nutką niepewnosci odlecimy na czas czy za dwa dni ??- gdyby wszyscy na raz (ale propaganda :-) ) - przestali kupowac bilety ze wzgeldu na latanie byle czym to trzebaby z tym cos zrobic - linie typu air cairo, air memphis, coral blue czy cos takiego mogłyby sobie latac w sina dal np na srodek pustyni w egipcie.

  10. #10

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    poz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec
    To "podwozie" to nie czasem klapy?
    To też mozliwe - niemniej zjawiska nie można raczej uznac za normalne. Nigdy wczesniej czegos takiego nie zaobserwowałem. Ja myslałem na goraco tak: któras klapa podwozia nie domknęła sie szczelnie - w czasie lotu pozamarzała i przy otwieraniu musiała łamać lód. No ale nie jestem lotniczym detektywem (chyba że amatorem )

  11. #11
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pasazer222
    Nigdy wczesniej czegos takiego nie zaobserwowałem.
    Znaczy konkretnie czego? Widzialeś ze swojego fotela podwozie, albo klapy?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  12. #12

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    poz

    Domyślnie

    Nie, nie widziałem - niezgrabność językowa, chodziło o dźwięk

  13. #13

    Dołączył
    Apr 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pasazer222
    Cytat Zamieszczone przez Craviec
    To "podwozie" to nie czasem klapy?
    To też mozliwe - niemniej zjawiska nie można raczej uznac za normalne. Nigdy wczesniej czegos takiego nie zaobserwowałem. (...)
    Napisales wczesniej ze nie byl to twoj pierwszy lot --ale moze byl to pierwszy lot airbusem..? --kiedy pierwszy raz lecialem malym airbusem (319 albo 320) tez sie zdziwilem ze klapy pracuja tak glosno; na dodatek wielu pilotow wysuwa je krotkimi jękliwymi pociagnieciami co daje efekt ktory moze przerazic kogos kto slyszy to pierwszy raz ;)

    Pozdr

    PS. A320 Air Cairo lecialem i byl calkiem przyzwoity. Model tani, bez telewizorów, etc. ale w dobrym stanie, pilotowany w typowym dla arabskich pilotow stylu (duze przechyły itd :) a oswietlenie kabiny nie dosc ze dzialalo, to jeszcze zaloga korzystala ze sciemniacza co jest fajnym patentem airbusa, nie zawsze wykorzystywanym.

    PS2. Air Cairo to odpowiednik Central Wings, tania marka 'normalnych' linii Egypt Air, do ktorych naleza zarowno samoloty jak i zalogi Air Cairo.

  14. #14

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    poz

    Domyślnie

    Nie wiem, skąd masz te wiadomości o powinowactwie z EgyptAir. Z tego co mnie sie udało wyczytać w necie, to AIRCAIRO ma raczej jeden samolot - wspomniany A320 z bodaj 1990r. Ale nie chce sie upierać, ze mam rację. Airbusem leciałem POZ-LTN i z powrotem - to był nowy nabytek WIZZ-a.
    Był listopad - szarówa i zawierucha, a lot nudny i spokojny - żadnych gwałtownych ruchów, ladowanie "jak z podręcznika" i raczej żadnych przerazliwych dźwieków.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pasazer222
    AIRCAIRO ma raczej jeden samolot
    Masz bardzo nieaktualne informacje (z forum gazeta.pl jak przypuszczam) - w czasach gdy flota tej linii opierała się na jednym samolocie, tą maszyną był A321, a nie A320. W tej chwili linia posiada 3 maszyny A320 (sredni wiek 5,5 lat) oraz 1 egzemplarz A321 w wieku 10 lat.

  16. #16

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    poz

    Domyślnie

    aha, dzieki - a skąd te informacje? Chyba nie z forum aircairo?

  17. #17

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    poz

    Domyślnie

    A tak tabliczka przy tylnych drzwiach pasażerskich to do czego jest, bo tam rózne dane są?

  18. #18
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pasazer222
    Nie wiem, skąd masz te wiadomości o powinowactwie z EgyptAir.
    Z ich strony na przyklad: http://www.aircairo-eg.com/aboutus.php

    Na a.net można obejrzeć zdjęcia ich trzech różnych A320: http://airliners.net/search/photo.se...nct_entry=true

    Na stronie informują też o tym że maszyny są nowe, dostarczone w 2006 i 2007.

    Znalezienie tych informacji zajęlo mi 5 minut niecale i korzystalem tylko z google i airliners.net. Warto czasem samemu poszukac u źródla niż przekazywac blędne i nieaktualne informacje.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  19. #19

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    poz

    Domyślnie

    Masz bardzo nieaktualne informacje (z forum gazeta.pl jak przypuszczam) - w czasach gdy flota tej linii opierała się na jednym samolocie, tą maszyną był A321, a nie A320. W tej chwili linia posiada 3 maszyny A320 (sredni wiek 5,5 lat) oraz 1 egzemplarz A321 w wieku 10 lat.[/quote]


    A ja napisałem:
    Z tego co mnie sie udało wyczytać w necie, to AIRCAIRO ma raczej jeden samolot - wspomniany A320 z bodaj 1990r. Ale nie chce sie upierać, ze mam rację.

    Więc jeśli chodzi o nieprawdziwe informacje to adres niewłaściwy.

    Dziekuje za wskazanie wiarygodnych źródeł, bo strona aircairo nie jest pod tym wzgledem wzorem.

    O istnieniu airliners.net dowiedziałem sie od Ciebie.

  20. #20

    Dołączył
    Apr 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    :) dwa dni temu widzialem na wlasne oczy kilka A32x Air Cairo stojących obok siebie na jednym lotnisku ;)

    Widzialem też z raz A321 Egypt Air i powiem Ci trudno je odróżnić od siebie, ponieważ są identycznie pomalowane, mają jedynie inne logo i nazwy, ale w tych samych miejscach, kolorze itd.
    Samolot przerzucony z Air Cairo do EgyptAir, jeszcze bez właściwego logo:
    http://www.jetphotos.net/viewphoto.p...6054627&nseq=4

    Ze strony Air Cairo:
    "AIR CAIRO, a subsidiary charter carrier of Egypt air"

    Pozdrowienia

Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 14-01-2015, 19:46
  2. 29-04-2014, 18:38
  3. 18-12-2012, 17:46
  4. 18-07-2012, 16:17
  5. 06-07-2012, 21:00
  6. 01-07-2012, 20:38
  7. 19-05-2012, 22:56
  8. 21-03-2012, 20:38
  9. 21-03-2012, 20:36
  10. 11-02-2012, 20:21
  11. 28-12-2011, 07:10
  12. 27-12-2011, 00:17
  13. 20-11-2011, 20:54
  14. 11-11-2011, 12:55
  15. 30-10-2011, 11:15
  16. 22-08-2011, 10:31
  17. 24-06-2011, 14:53
  18. 22-05-2011, 16:48
  19. 02-04-2011, 02:08
  20. 19-03-2011, 15:26
  21. 18-02-2011, 07:01
  22. 21-01-2011, 23:22
  23. 16-11-2010, 21:10
  24. 24-06-2010, 16:31

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •