Forum »   Powstanie CPL - Centralny Port Lotniczy        Połączenia »   Ryanair ogłosił loty na Ukrainę   

Strona 2 z 56 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 52 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 1114
Like Tree91Likes

Wątek: LUFTHANSA - recenzje

  1. #21

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad
    jak np standardowe 20minutowe przesiadki w MUC (bez problemu).
    Nawias "bez problemu" zauwazylem, ale... 20-minutowe przesiadki to koszmarny sen agenta operacyjnego. Wystarczy 10-minutowe opoznienie rejsu_i... Jesli MCT (minimum connecting time) jest (czesto spotykane) 45_minut, to jeszcze mozna cos zrobic (system na lotnisku wylotowym lub przesiadkowym moze jakos przyjac, przynajmniej czasami) - ale jesli MCT to 20_minut...

    Nie wspominając juz, ze sa pasazerowie, ktorzy nie wybierają danej trasy przesiadkowej, jezeli odstep miedzy rejsami nie_jest np._co_najmniej 1,5_godziny - bo twierdzą, ze krotszy czas (nawet jesli zgodny z_MCT, co przeciez system sprawdza przy wystawianiu biletu) czesciej skutkuje zagubieniem bagazu...

  2. #22
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nie masz racji, w przypadku spoznien 20-30 minutowych spokojnie zdazysz sie przesiasc jesli masz 20 minut na przesiadke. Maja to w MUC opanowane, przesiadka zajmie kilka minut (podstawiaja busa) a kolejny samolot poczeka.

  3. #23
    Awatar Tomek

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Mam pytanie. Jak zgłaszać mało czasu na przesiadkę w Lufie tak, żeby podstawili busa?
    Miałem niedawno następującą sytuację we FRA :
    Samolot z WAW (LOT) był opóźniony i zamiast 50 min. na przesiadkę zrobiło się poniżej 30. Zgłaszałem problem jeszcze w czasie lotu z WAW stewardessie. Po chwili wrociła z informacją, że lotnisko powiadomione i drugi samolot (LH) będzie czekał. Po wylądowaniu w FRA od razu chwyciłem za telefon na stanowisku informacyjnym i usłyszałem, że samolot czeka więc biegiem do gate'u ale było już za poźnio i "gate closed". Odleciałem następnego dnia...
    W sumie nie byłem bardzo zmartwiony, hotel był fajny

    Pozdrawiam!
    Tomek

  4. #24
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    hehe moze w fra tych busow nie podstaswiaja.
    nie wiem bylem tam tylko raz i nie widzialem czegos takiego.

  5. #25
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Mam pytanie. Kupilem bilety 4 dni temu rano na stronach lufy. Na danej trasie nie bylo dostepnych biletow elektronicznych, wiec musialem placic 120zl za wystawienie biletu papierowego. Jednak do dzis na amadeusie nie widze by bilety byly w ogole wystawione, jest tylko rezerwacja. Platnosc karta kredytowa, jednak tranzakcja nie jest jeszcze rozliczona jest tylko blokada w limicie karty. Jak dlugo czekaliscie na przeslanie biletow ?
    W ogole zdziwilem sie ze lufa ma jeszcze trasy bez biletu elektronicznego - i to w europie.

  6. #26
    Awatar SWISSboi

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    moja opinia o lufthansie jest taka, ze jest to linia o srednim/podstawowym komforcie, ale za to solidna "jak niemieckie autostrady" ;-)
    mialem okazje leciec lufa wieeeeeeeeeele razy i to na roznych trasach. obsluga byla zawsze bardz mila i uprzejma, zawsze dostawalem to co chcialem, a czasem 2 razy wiecej ;-)

    latalem z nimi wieeeele razy na trasach europejskich jak i do usa i egiptu. - zawsze wszystko bylo jak najbardziej ok.
    bywalo, ze mialem spoznienia, ale zawsze to szybko i sprawnie rozwiazywali - bez problemu przepisywali na inne loty, zawsze byl voucher na jedzenie itd.
    raz mialem sytuacje, gdzie sie spoznilem na samolot powrotny w genewie, a byl to najtanszy bilet nagroda z miles and more - czyli calkowicie restrykcyjny. - myslalem, ze bede musial kupic nowy bilet, ale pani poklikala w komputerze i powiedziala powoli.... " i am sorry, but this is an award ticket and...." - zrobila przerwe- tu sie pode mna nogi ugiely - "there will be 40EUR service charge for rebooking" - myslalem, ze ja wycaluje hehehe i tak mnie ladnie przebukowala, ze pomimo, ze byly miejsca w eco - polecialem do domu businessem ;-)

    co do cen biletow przy moich podrozach LH bylo bardzo roznie..... czasem sa mega tanie - np londyn za 600-700pln, malta za 1200, a czasem zdzieraja jak nalezy - San Fran za 4600pln lub weekend w kairze za 2600...

  7. #27
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Bo bilety nagrody sa zwykle na calkiem dobrych warunkach z mozliwoscia dowolnej zmiany lotow za niewielka oplata, a nawet z mozliwoscia calkowitego zwrotu. Nie wiem skad masz inforrmacje ze sa to bilety calkowicie restrykcyjne. Ograniczenia sa tylko w FlySmart. Pokaz mi linie o standardzie duzo wyzszym od Lufy na trasach europejskich, troche przesadzasz z tym poziomem podstawowym, zgadzam sie z tym jedynie na dalekich trasach.

  8. #28
    Awatar SWISSboi

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad
    Bo bilety nagrody sa zwykle na calkiem dobrych warunkach z mozliwoscia dowolnej zmiany lotow za niewielka oplata, a nawet z mozliwoscia calkowitego zwrotu. Nie wiem skad masz inforrmacje ze sa to bilety calkowicie restrykcyjne. Ograniczenia sa tylko w FlySmart. Pokaz mi linie o standardzie duzo wyzszym od Lufy na trasach europejskich, troche przesadzasz z tym poziomem podstawowym, zgadzam sie z tym jedynie na dalekich trasach.

    czytac umiemy? "a byl to najtanszy bilet nagroda z miles and more - czyli calkowicie restrykcyjny" - czyli flysmart....

    a linie o wyzszym standardzie na lotach europejskich? - chocby BA czy SWISS - posilek/kanapka lepsza i przynajmniej w wiekszosci samolotow maja LCD na ktorych widac gdzie sie jest itd itp... nawet serwis LOTu na lotach europejskich mi sie duuuuuuuuzo bardziej podoba niz lufthansy...

  9. #29
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    FlySmart to FlySmart - pisz jasno to nie bedzie problemow z niedpowiedzeniami.
    I nie rozsmieszaj mnie ze standard na lotach europejskich w BA i Swissie jest lepszy niz w Lufie. Miales chyba jakiegos farta ze to co dostales w Swissie mozna nazwac kanapka. Lufa przynajmniej na czesci dluzszych polaczen w europie daje duze cieple posilki, na mniejszych zawsze dostaniesz wiecej niz w LX. Nie mowiac juz o ilosci mil. Plusem LX sa jedynie niskie ceny.

  10. #30
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Niestety moje aktualne wrazenia dotyczace Lufthansy pokazuja totalny balagan jaki jest przynajmniej w polskich placowkach tej linii. Nie dosc ze zapomnieli wystawic mi bilety papierowe (bo innych sie na tej trasie nie dalo) to jeszcze w tym wszystkim (po mojej interwencji) zgubili mi druga osobe z rezerwacji. Znowu interwencja, zauwazyli ze cos jest nie tak, obiecali to zrobic jak najszybciej ale nadal widze w rezerwacji tylko siebie. Bilet mial byc prezentem, nie dosc ze nie wyrobili z doslaniem to obecnie w systemie nie ma nawet sladu po 2 osobie z rezerwacji )) Zenada ?
    Mam szanse od nich chociaz za zwrot oplaty za wystawienie biletu za takie jazdy ??

  11. #31
    ipiranga
    Goście

    Domyślnie

    Nie zawsze czekają. Tuż przed Bożym Narodzeniem w zeszłym roku owszem czekali w Monachium aż dolecimy z Madrytu i w Balicach lądowaliśmy z godzinnym opóźnieniem (za to bez jednej walizki).
    Natomiast w styczniu w drodze powrotnej opóźnienie zaczęło się w Krakowie z powodu mgły jak mleko w MUC. Zapewniali nas, że załapiemy się bez problemu na nasz Madryt bo i tak całe lotnisko sparaliżowane. Na miejscu okazało się, że guzik prawda, po samolocie ani śladu, wszędzie pusto, w Obsłudze Klienta trzy stanowiska, ale tylko przy jednym są w stanie załatwić nasz problem. Przed nami tłum, za nami tłum w podobnej sytuacji, a pańcie przy pozostałych komputerach chyba układały sobie pasjansa. Wreszcie nasza Helga poklikała i wymyśliła nam Madryt za jakieś pięć godzin, bez gwarancji, że załapiemy się potem jeszcze na lot do Las Palmas. Trzeba było nią potrząsnąć żeby raczyła przeszukać inne miasta, z których można dostać się na Gran Canarię. Padło na Malagę z LTU - całkiem sympatyczna linia. Tyle, że mieliśmy 20 minut by dogalopować na inny terminal. Udało się, z Malagi SpanAirem w klasie biznes - bo tak się spodobało pani przy odprawie - dotarliśmy do domu wcześniej niż to wynikało z oryginalnej rozpiski, za to walizki spędziły tę noc w Niemczech.

    Co do jedzenia, po doświadczeniach z Iberią (karmi beznadziejnie za ciężkie euro), doceniam Lufkę, a już szczególnie wzruszają mnie jej bułeczki na trasie MUC - KRK i nazad.

  12. #32

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Również się nie zgodzę, że standard w Lufie jest "podstawowy". Póki mówimy o LH właściwej, a nie LH Regional to standard jest bardzo dobry! Na tym samym poziomie co w LX czy BA.

    Doświadczyłęm z nimi tylko jednego "zgrzytu", kiedy to na Fiumicino czekaliśmy półtorej godziny na nasz bagaż, ale była to raczej wina handlingu na FCO bardziej niż samej lufy.

    Ogólnie naprawdę nie ma się do czego przyczepić!

  13. #33

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ja generalnie leciałem Lufą w 2002 roku, z Frankfurtu do Wawy. Serwis bardzo w porządku (ale było to kilka lat temu), tylko te szare fotele... :/
    TOWA TEI!!

  14. #34

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez higher
    Również się nie zgodzę, że standard w Lufie jest "podstawowy". Póki mówimy o LH właściwej, a nie LH Regional to standard jest bardzo dobry! Na tym samym poziomie co w LX czy BA.

    Doświadczyłęm z nimi tylko jednego "zgrzytu", kiedy to na Fiumicino czekaliśmy półtorej godziny na nasz bagaż, ale była to raczej wina handlingu na FCO bardziej niż samej lufy.

    Ogólnie naprawdę nie ma się do czego przyczepić!
    LH Regional to wciąż Lufa. Tak jak SWISS European i SWISS... To jest piękna metoda, jak z EuroLOTem, żeby najmniej przyjazną pasażerowi część floty zepchnąć do nowego subsydium, żeby nie psuło się dobre imię mamuśki... A trudno tu mówić LH właściwa, skoro większość lotów do PL wykonuje Lufa niewłaściwa...

    Czy LH planuje rekonfigurację Avrów, żeby nie było już tego 3-3? SWISS takową planuje...

  15. #35

    Dołączył
    Apr 2007

    Domyślnie

    LH nalezy latac jedynie w przypadku braku lotów innymi liniami, zwlaszcza do usa: dla mnie osobiście nawet lot A340 w businessie LH byl koszmarem :) (bez kitu)
    PS. A Regional to regional, 1-1,5 godziny i z głowy. Mozna sie przyzwyczaic, jak do kolejki podmiejskiej ;)

    pozdr
    (edyt.: usuniete usmieszki bo ich nie lubię :)

  16. #36

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wmks
    LH nalezy latac jedynie w przypadku braku lotów innymi liniami, zwlaszcza do usa: dla mnie osobiście nawet lot A340 w businessie LH byl koszmarem (bez kitu)
    PS. A Regional to regional, 1-1,5 godziny i z głowy. Mozna sie przyzwyczaic, jak do kolejki podmiejskiej

    pozdr
    (edyt.: usuniete usmieszki bo ich nie lubię
    Mam dokładnie takie samo zdanie - co prawda nie lecialem business ale 3 x economy do usa i kanady i następnym razem wybiorę inną linię (chyba ze LH będzie duzo tansza0

  17. #37
    Awatar medMatthew

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Zakupiłem wczoraj bilety Lufthansy na Cypr z EPWA do LCLK z przesiadką w EDDF. Mogłem wybrać bezpośredni lot LOTem, ale ceny nie dość, że droższe, to jeszcze w godzinach nocnych, a mi jako spotterowi i wirtualnemu pilotowi zależy m.in. na fotkach, więc generalnie im dłużej w powietrzu, im więcej startów i lądowań tym lepiej 8)

    Po przeczytaniu jednak powyższych wypowiedzi (tak się składa, że niestety wcześniej nie zaglądałem do tego tematu) nie ukrywam, że trochę się zdziwiłem. Nigdy nie leciałem Lufą (jedynie Ryanair'em i Central Wings), a zawsze wydawało mi się, że to jedna z lepszych linii na świecie (choć moja ulubiona to i tak Martinair i KLM). Mam tylko nadzieję, że nie przytrafią mi się jakieś nienajlepsze posiłki, i że generalnie będą to miłe loty

    Wylatuje z EPWA o 7:35 i w EDDF jestem o 9:30, a lot do LCLK jest o 10:20, więc w sumie mało czasu na przesiadkę. Parę osób wypowiadało się, że Lufthansa się często spóźnia – czy ktoś leciał ostatnio może na tej trasie i mógłby mi powiedzieć jak sprawa wygląda z punktualnością?

    Mimo tego, że to bilet Lufthansy, to z Okęcia do Frankfurtu lot będzie obsługiwany przez polskie linie lotnicze, natomiast ku miłemu zaskoczeniu z EDDF do LCLK polecę szeroko-kadłubowcem (co na trasach europejskich chyba należy do rzadkości), choć co prawda starym "piernikiem" bo A300-600/600C. Podczas kupna biletu okazało się, że na trasach europejskich w klasie ekonomicznej, nie ma możliwości wybierania sobie miejsca w samolocie wcześniej niż przed check-in. Ktoś tu napisał na forum, że można napisać maila do siedziby Lufthansy i podobno nie ma z tym problemu, ale czy rzeczywiście jest to możliwe do osiągnięcia? Poza tym czy orientujecie się jak wygląda w Lufthansie możliwość wejścia do kokpitu? Czy na ogół wygląda to jak wszędzie - na zasadzie szczęścia, czy może piloci Lufthansy są mniej lub bardziej przyjaźni dla spotterów?

    Pozdrawiam!

  18. #38

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez medMatthew
    Wylatuje z EPWA o 7:35 i w EDDF jestem o 9:30, a lot do LCLK jest o 10:20, więc w sumie mało czasu na przesiadkę. Parę osób wypowiadało się, że Lufthansa się często spóźnia – czy ktoś leciał ostatnio może na tej trasie i mógłby mi powiedzieć jak sprawa wygląda z punktualnością?

    Mimo tego, że to bilet Lufthansy, to z Okęcia do Frankfurtu lot będzie obsługiwany przez polskie linie lotnicze, natomiast ku miłemu zaskoczeniu z EDDF do LCLK polecę szeroko-kadłubowcem (co na trasach europejskich chyba należy do rzadkości), choć co prawda starym "piernikiem" bo A300-600/600C. Podczas kupna biletu okazało się, że na trasach europejskich w klasie ekonomicznej, nie ma możliwości wybierania sobie miejsca w samolocie wcześniej niż przed check-in. Ktoś tu napisał na forum, że można napisać maila do siedziby Lufthansy i podobno nie ma z tym problemu, ale czy rzeczywiście jest to możliwe do osiągnięcia? Poza tym czy orientujecie się jak wygląda w Lufthansie możliwość wejścia do kokpitu? Czy na ogół wygląda to jak wszędzie - na zasadzie szczęścia, czy może piloci Lufthansy są mniej lub bardziej przyjaźni dla spotterów?

    Pozdrawiam!

    Ostatnio leciałem z 50 minutową przesisadką we FRA (FCO-FRA-WAW) i zdążyłem jeszcze się kawy napić w Starbucksie. Tak więc spokojnie. A300 może i trochę wysłużony, ale i tak wygodny. Lufa ma tak naprawdę całkiem niezły serwis. Na lotach do LCA podadzą ciepły posiłek. Co bardzo miłe poza winem podają również spumante, co całkiem umila podróż
    Jeśli chcesz wybrać konkretne miejsce albo napisz do nich mejla, albo odpraw się w automacie.

  19. #39

    Dołączył
    Apr 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez medMatthew
    Podczas kupna biletu okazało się, że na trasach europejskich w klasie ekonomicznej, nie ma możliwości wybierania sobie miejsca w samolocie wcześniej niż przed check-in
    wylatujac o 7 rano i majac lot z frankrutu po 10 masz duze szanse na takie miejsce jakie tylko bedziesz chcial --zrob po prostu checkin w warszawie jak najwczesniej (np. 6.30) i popros od razu o konkretne miejsce w locie z frankrutu ;)
    pozdr!

    PS. z tym spoznianiem się "Lufthansy" to chyba jakas pomyłka :) Samoloty wszystkich linii się spozniają, zwłaszcza zimą, ale na pewno nie z własnej winy, ani winy wlasnych linii ;)

  20. #40
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Stoarn LH regional to nie jedna linia tylko 5 roznych linii - rozniacych sie nieco. O ile w Citiline zauwazylem ze catering odbiega od "prawdziwej" LH to juz w Augsburg jest conajmniej tak jak w LH, a w Dolomiti podobono nawet lepiej. W czwartek lecialem DH4 Augsburg i zlego slowa powiedziec nie moge - choc teoretycznie samolot wezszy niz ATR to w zamian miejsca na nogi o wiele wiecej niz w wiekszych maszynach.
    MedMatthew o przesiadke sie nie martw, jesli masz wylot z wawy to spoznienia moga wynikac raczej z winy okecia.

Strona 2 z 56 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 52 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 30-05-2015, 19:35
  2. 24-04-2015, 08:49
  3. 24-11-2014, 16:43
  4. 02-10-2014, 13:50
  5. 10-06-2014, 18:55
  6. 15-02-2014, 13:00
  7. 24-01-2014, 22:12
  8. 02-01-2014, 14:02
  9. 11-08-2013, 20:14
  10. 12-04-2013, 15:37
  11. 11-04-2013, 10:30
  12. 09-02-2013, 17:21
  13. 08-02-2013, 19:18
  14. 31-01-2013, 14:10
  15. 30-01-2013, 13:33
  16. 26-01-2013, 12:40
  17. 26-01-2013, 08:10
  18. 02-01-2013, 19:29
  19. 26-12-2012, 12:19
  20. 17-12-2012, 19:58
  21. 23-11-2012, 18:24
  22. 23-11-2012, 06:36
  23. 15-11-2012, 03:44
  24. 25-10-2012, 09:03
  25. 21-10-2012, 20:43
  26. 01-10-2012, 17:12
  27. 26-09-2012, 07:54
  28. 02-09-2012, 12:28
  29. 26-08-2012, 20:26
  30. 22-08-2012, 10:04
  31. 28-07-2012, 18:04
  32. 29-06-2012, 14:20
  33. 25-06-2012, 17:41
  34. 20-06-2012, 21:24
  35. 20-06-2012, 21:12
  36. 02-06-2012, 19:11
  37. 28-05-2012, 16:26
  38. 26-05-2012, 21:12
  39. 23-05-2012, 14:45
  40. 03-05-2012, 20:21
  41. 24-03-2012, 12:03
  42. 03-03-2012, 20:06
  43. 08-02-2012, 09:20
  44. 01-02-2012, 14:14
  45. 01-02-2012, 11:17
  46. 26-01-2012, 19:13
  47. 11-01-2012, 00:55
  48. 07-01-2012, 21:53
  49. 03-01-2012, 16:58
  50. 20-12-2011, 13:46

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •