TAP na A330 »   29.04. TAP na A330 w WAW        B747 AIR INDIA »   26.04 B747 Air India w WAW   

Strona 3 z 56 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 53 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 1114
Like Tree91Likes

Wątek: LUFTHANSA - recenzje

  1. #41
    Awatar medMatthew

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie


    Polecamy

    Witam!
    Dziękuję kolegom za uwagi i opinie odnośnie mojego lotu.
    W zeszły piątek napisałem maila do Lufthansy, aby mi zarezerwowali miejsca w samolocie, i dziś dostałem odpowiedź:

    "Szanowny Panie,

    W odpowiedzi na Pana zapytanie odnosnie rezerwacji miejsca w samolocie, zwracam sie do Pana z informacja, iz na trasach eurpejskich w klasach ekonomicznych nie mamy mozliwosci zarezerwowania konkretnego miejsca.
    Jezeli bedzie Pan posiadac tylko bagaz podreczny, istnieje mozliwosc odprawy telefonicznej 24 h przed wylotem dzwoniac do naszego centrum rezerwacji tel 0801 - 312- 312 lub 022/33 81 300.
    Ostatecznie miejsca zostana przydzielone przy odprawie biletowo bagazowej na lotnisku w Warszawie.
    "

    Logiczne, że nie będę mieć tylko bagażu podręcznego, więc nie zostaje mi nic innego jak tylko być jak najszybciej przy check-in na Okęciu. A swoją drogą mam jeszcze jedno pytanko. Czy podczas check-in i wybierania miejsca w samolocie będę mieć możliwość zerknięcia na monitor i zobaczenia przekroju samolotu z fotelami, aby móc wizualnie wybrać miejsce? Bo to, że przy oknie to nie ma problemu, ale gorzej z określeniem konkretnego rzędu, no bo nie chciałbym być bezpośrednio zaraz za skrzydłem, albo przed, więc wizualnie będzie mi łatwiej określić miejsce, niż na "oko".
    Pozdrawiam!
    Ostatnio edytowane przez meschiash ; 16-04-2012 o 19:15

  2. #42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez medMatthew
    Witam!
    Logiczne, że nie będę mieć tylko bagażu podręcznego, więc nie zostaje mi nic innego jak tylko być jak najszybciej przy check-in na Okęciu. A swoją drogą mam jeszcze jedno pytanko. Czy podczas check-in i wybierania miejsca w samolocie będę mieć możliwość zerknięcia na monitor i zobaczenia przekroju samolotu z fotelami, aby móc wizualnie wybrać miejsce? Bo to, że przy oknie to nie ma problemu, ale gorzej z określeniem konkretnego rzędu, no bo nie chciałbym być bezpośrednio zaraz za skrzydłem, albo przed, więc wizualnie będzie mi łatwiej określić miejsce, niż na "oko".
    W monitor raczej nie zajrzysz, ale mozesz:
    a) wejsc na strone linii i przejrzec mapy rozmieszczenia miejsc w samolotach i poprosic o konkretne miejsce przy odprawie [pan/i z check-in raczej Cie za to ie pokocha, ale coz...]
    http://www.lufthansa.com/online/port...nodeid=1773699

    b) odprawic sie w automacie. wtedy mozesz spokojnie wybrac sobie dokladnie to miejsce jakie tylko zobie zazyczysz
    Ostatnio edytowane przez meschiash ; 16-04-2012 o 19:15

  3. #43
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Coraz wiecej linii nie oferuje rezerwacji miejsc na krotkich trasach. Jak bedziesz odpowiednio wczesnie przy odprawie to z dobrymi miejscami nie powinno byc problemow.

  4. #44
    Agi
    Agi jest nieaktywny
    Awatar Agi

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW Podejscie na 33

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez higher

    W monitor raczej nie zajrzysz, ale mozesz:
    a) wejsc na strone linii i przejrzec mapy rozmieszczenia miejsc w samolotach i poprosic o konkretne miejsce przy odprawie [pan/i z check-in raczej Cie za to ie pokocha, ale coz...]
    http://www.lufthansa.com/online/port...nodeid=1773699

    b) odprawic sie w automacie. wtedy mozesz spokojnie wybrac sobie dokladnie to miejsce jakie tylko zobie zazyczysz
    Nie rozumiem co masz na mysli? Niektorzy prosza o konkretne miejsca za kazdym razem i jest to jak najbardziej normalne - jesli miejsce jest wolne to je daja.

  5. #45
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Generalnie wiekszosc osob latajacych tradycyjnymi liniami zupelnie nie obchodzi gdzie beda siedziec na krotkich trasach.
    Jesli juz komus zalezy to przy check-in w zupelnosci wystarczy powiedziec czy chce sie siedziec po lewej czy po prawej stronie, przy oknie czy przejsciu, maksymalnie z przody, w srodku, czy kilka rzedow od konca (chyba ze jak np w AR8 citiline na koncu sa lepsze siedzenia bo podwojne a nie potrojne).
    Zupelnie sie nie ma czym stresowac.

  6. #46
    Awatar medMatthew

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Szkoda, że nie ma możliwości zerknięcia na monitor. W takim razie raczej wydrukuję sobie mapki B737-500 i A300-600 i zaznaczę gdzie chciałbym siedzieć w konkretnym miejscu i dam osobie od check-in. Może się dziwicie, że tak się bardzo upieram przy konkretnych miejscach, ale bardzo mi zależy na fotkach. Jestem również wirtualnym pilotem latającym na VATSIM, i sprawdziłem sobie już w symulatorze jak mniej więcej będzie wyglądał mój plan lotu, gdzie będzie słoneczko itp. Dzięki temu mogę się odnieść po której stronie mam siedzieć, aby zdjęcia nie były pod słońce. Dlatego też bardzo istotne jest dla mnie to, po której stronie będę siedzieć i gdzie. Z tego co wiem, to w B737-500, który obsługuje LOT (a właśnie nim będę lecieć do EDDF) pierwsze 6 rzędów to klasa biznes, a reszta 12 rzędów to ekonomiczna. Tak więc muszę wybrać odpowiednie miejsce za skrzydłem, ale na tyle żebym miał ładny widok, a nie fragment skrzydła wchodzący mi w kadr aparatu Dlatego też muszę dać osobie od check-in konkretne miejsca, a akurat na mapce B737-500 LOT nie ma narysowanej numeracji foteli, więc pozostaje mi tylko wydrukować, zaznaczyć i przekazać podczas check-in.

    A jak wygląda kwestia odprawiania się w automacie? Czy poza biletem etix, trzeba mieć jeszcze jakąś kartę czy coś innego? Jeśli się powiedzmy odprawię w takim automacie, to rozumiem, że będę mógł sobie wybrać samemu miejsce w samolocie tak? A jak wygląda kwestia nadania bagażu? Czy w takim automacie na Okęciu będę się mógł też od razu odprawić na lot z Frankfurtu do Larnaki i wybrać sobie miejsca w A300-600? Czy może biorąc pod uwagę fakt, że to lot z przesiadką, to lepiej się odprawić standardowo bez automatu?

    Pozdrawiam!

  7. #47

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    dziwne, że LH nie pozwala na rezerwację miejsca w samolocie - LOT pozwala. Wydaje mi się że system ten nie powinien być zbyt trudny do wprowadzenia. a może ma to jakies znaczenie w kwestii czasu załadunku samolotu i metody przydzielania miejsc (kiedyś byl taki temat na forum - o metodach, koszcie itp.).
    Choć gdy ostatnio wybierałem miejsce w LOT (przy rezerwacji internetowej) wybrałem miejsce 2A (pierwsze, okno) a dostałem przy check-in ostatni rząd okno (zorientowałem się dopiero wchodząc do samolotu)

  8. #48

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez medMatthew
    A jak wygląda kwestia odprawiania się w automacie? Czy poza biletem etix, trzeba mieć jeszcze jakąś kartę czy coś innego? Jeśli się powiedzmy odprawię w takim automacie, to rozumiem, że będę mógł sobie wybrać samemu miejsce w samolocie tak? A jak wygląda kwestia nadania bagażu? Czy w takim automacie na Okęciu będę się mógł też od razu odprawić na lot z Frankfurtu do Larnaki i wybrać sobie miejsca w A300-600? Czy może biorąc pod uwagę fakt, że to lot z przesiadką, to lepiej się odprawić standardowo bez automatu?

    Pozdrawiam!
    W automacie przy odprawie podajesz karte M&M lub dowolna karte kredytowa z paskiem magnetycznym wystawiona na Twoje ]nazwisko. Potem wprowadzasz numer rezerwacji i wybierasz czy podrozujesz z bagazem do odprawy i czy chcesz sie odprawic na cala podroz (np. na caly lot WAW-FRA-LCA czy tylko na pierwszy odcinek). POtem wyswietla Ci sie mapa z dostepnymi miejscami w samolocie i sam wybierasz gdzie chcesz siedziec. Potem automat drukuje Twoje karty boardingowe i podaje numer stanowiska, gdzie mozesz odprawic bagaz (w WAW to zwykle stanowisko Business'u).

    Ja jak lece LH (i zwykle latam z przesiadka) to jednak wole odprawiac sie w automacie (kolejki na FCO sa nie do zniesienia) i nigdy nie doswiadczylem zadnych problemow. Za 6 godzin startuje z FCO do MUC i zapewniam Cie, ze znow automat

    [A co do tego czy pan/i z check in pokocha czy nie. Owszem, ludzie czesto pyja o miejsce... ale zwykle jest to albo okno,albo korytarz, jesli zazyczysz sobie np.miejsce 26A, a jest ono juz zajete to zaczyna sie rottura di cazzo... czy czyli szukanie, robota i marudzenie]

  9. #49
    Awatar medMatthew

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Niestety nie posiadam ani karty M&M ani karty kredytowej - dlatego też bilety kupowałem przez Lufthansa City Center. Zarejestrowałem się co prawda w M&M ale kartę dopiero przyślą jak się przeleci 3000miles, więc w tym momencie nie dotyczy mnie to w ogóle. Tak więc zostaje mi tylko tradycyjna odprawa. Mam nadzieję, że wszystko pójdzie po mojej myśli Pozdrawiam!

  10. #50

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Aha... i maly bonus dla latajacych LH via MUC: w terminalu sa stanowiska z bezplatna prasa [głównie, acz nie tylko, niemieckojezyczna] oraz herbata i kawa [ktora uratowala mi zycie dzis po wylocie z FCO o 6.45 ]

  11. #51
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Potwierdzam, prasa byla juz wczesniej, ale automaty do kawy i goracej wody do herbatki sa chyba nowe (w grudniu ich nie widzialem) i sa niemal co krok. Na dlugiej ladzie staja po 3zestawy z automatami, kubeczkami, cukrem, kilkoma rodzajami herbatek, mleczkiem do kawy itp. Duzy plus, wczesniej MUC wydawalo mi sie malo przytulne, ale po ostatnim locie 3,5h czekania na przesiadke zeszlo szybciutko. Wcale sie nie dziwie ze MUC przeskoczylo w klasyfikacji (chyba skytrax) na 3 miejsce zaraz za HKG i SIN.

  12. #52
    Awatar SWISSboi

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad
    Potwierdzam, prasa byla juz wczesniej, ale automaty do kawy i goracej wody do herbatki sa chyba nowe (w grudniu ich nie widzialem) i sa niemal co krok. Na dlugiej ladzie staja po 3zestawy z automatami, kubeczkami, cukrem, kilkoma rodzajami herbatek, mleczkiem do kawy itp. Duzy plus, wczesniej MUC wydawalo mi sie malo przytulne, ale po ostatnim locie 3,5h czekania na przesiadke zeszlo szybciutko. Wcale sie nie dziwie ze MUC przeskoczylo w klasyfikacji (chyba skytrax) na 3 miejsce zaraz za HKG i SIN.

    automaty sa juz od kilku lat. ale nie sa w kazdej czesci terminala- wiem, ze na jednym pietrze ich nie ma.

  13. #53
    schackal
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad
    Nie masz racji, w przypadku spoznien 20-30 minutowych spokojnie zdazysz sie przesiasc jesli masz 20 minut na przesiadke. Maja to w MUC opanowane, przesiadka zajmie kilka minut (podstawiaja busa) a kolejny samolot poczeka.
    Sorki za odkop ale mam małe pytanie odnośnie tego postu. W lipcu lece do Chicago przez Mocnachium i Londyn. Problem jest taki że na przesiadkę w MUC mam raptem godzinę, a w drodze powrotnej 40 min co prawda to ten sam terminal, ale... Trzeba będzie przechodzić wszystkie kontrole w Monachium? No i o co chodzi z tym busem Aaa i żeby nie było że pisze nie na temat to lot jest by Lufthansa

  14. #54

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    W MUC MCT wynosi 30 minut, wiec nawet jesli stoisz na remote stand i musza Cie dowiezc busem do terminalu to w 40 minut zdazysz. 30 minut spokojnie starcza!

  15. #55
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Potwierdzam, w ogole sie nie martw. Byc moze bedziesz musial dodatkowo dac do kontroli podreczny, ale jesli na lotnisku ocenia ze masz malo czasu to wysla po Ciebie busa na plyte.

  16. #56
    schackal
    Goście

    Domyślnie

    No właśnie też tak słyszałem, ale nie byłem pewien . Dzięki za informacje

  17. #57
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Mi sie tam nigdy spoznienie nie trafilo, ale bylem tylko 6 razy. Ale rodzina latala z przesiadka 20minut (takie bilety tez LH sprzedaje) i nawet pomimo spoznenia wlasnie 20minut wszystko poszlo kilkakrotnie bez problemow. To bardzo przyjazne lotnisko do przesiadania. Znacznie wieksze problemy mialem w ZRH, ktore podobno tez jest przyjazne (ale tez zdazylem, choc na styk).

  18. #58

    Dołączył
    Jun 2007

    Domyślnie

    Lufthansa, there's no better way to die

  19. #59

    Dołączył
    Apr 2007

    Domyślnie

    zawsze kiedy nie rezerwuję lotów samemu mam w monachium 20-30 minut miedzy lotami i latem zawsze zdążam ale zimą nie obywa sie to bezstresowo i niekiedy bez podwózki samochodami lufthansy pod samolot w ostatniej chwili. Zimą samoloty czesto sie spozniają i te 30 minut maleje do 0 albo nawet do -30. Taki mały odstęp zimą to duza szansa na nockę w hotelu lub nieplanowaną podróż przez pół świata alternatywnymi lotami które dostajemy w zamian..

    PS. We frankfurcie podobnie i tu jedna przestroga: rok temu po wylądowaniu z opoznieniem, 10 minut przed nastepnym samolotem, z pospiechu zostawilem na security checku laptopa :/ Także w takich sytuacjach bardzo trzeba uważać.

  20. #60
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie


    Polecamy

    Moje doświadczenia jeżeli chodzi o LH. Najczęściej podróżuję na trasach europejskich więc garść uwag jeżeli chodzi o nie.

    Komfort podróży na pokładach :

    B737, A319/320 - bez zarzutu - nowe, dość wygodne fotele, w C wyrezerwowany środkowy fotel. Serwis taki sobie. W Y najczęściej kanapka.

    RJ85 - tragedia. kto wpadł na pomysł aranżacji foteli 3*3? Nawet w SN mają układ 3*2. Mało miejsca, a jeżeli trafi się na miejsce pod skrzydłem to niech zapomni o włożeniu czegokolwiek do schowka nad fotelami.

    Canadairy - komfort bardzo podobny do tego, co można spotkać w E145 LOTu. Najlepiej wybierać miejsce przy wyjściu awaryjnym - dużo więcej miejsca na nogi i można się bardzo wygodnie rozprostować.

    AT5/7 Air Dolomiti - mało miejsca jak w każdym ATRze, ale fotele są wygodniejsze niż w Eurolotowskich AT7. Z tego co zaobserwowałem LOT zmienia fotele w AT5 na dokładnie takie jak w Air Dolomiti. Serwis, który był kiedyś dumą Dolomiti zszedł niestety na psy i teraz jest podobny jak w całej Lufthansie.

    Lotniska: Jak ognia staram się unikać FRA, bo nie wiem jakim cudem, ale zawsze kolejny lot boardinguje się dokładnie na drugim końcu terminala i trzeba lecieć z wywieszonym jęzorem. Zdecydowanie wolę MUC. Duży plus za czyste i fajne prysznice w loungach.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski

Strona 3 z 56 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 53 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 30-05-2015, 19:35
  2. 24-04-2015, 08:49
  3. 24-11-2014, 16:43
  4. 02-10-2014, 13:50
  5. 10-06-2014, 18:55
  6. 15-02-2014, 13:00
  7. 24-01-2014, 22:12
  8. 02-01-2014, 14:02
  9. 11-08-2013, 20:14
  10. 12-04-2013, 15:37
  11. 11-04-2013, 10:30
  12. 09-02-2013, 17:21
  13. 08-02-2013, 19:18
  14. 31-01-2013, 14:10
  15. 30-01-2013, 13:33
  16. 26-01-2013, 12:40
  17. 26-01-2013, 08:10
  18. 02-01-2013, 19:29
  19. 26-12-2012, 12:19
  20. 17-12-2012, 19:58
  21. 23-11-2012, 18:24
  22. 23-11-2012, 06:36
  23. 15-11-2012, 03:44
  24. 25-10-2012, 09:03
  25. 21-10-2012, 20:43
  26. 01-10-2012, 17:12
  27. 26-09-2012, 07:54
  28. 02-09-2012, 12:28
  29. 26-08-2012, 20:26
  30. 22-08-2012, 10:04
  31. 28-07-2012, 18:04
  32. 29-06-2012, 14:20
  33. 25-06-2012, 17:41
  34. 20-06-2012, 21:24
  35. 20-06-2012, 21:12
  36. 02-06-2012, 19:11
  37. 28-05-2012, 16:26
  38. 26-05-2012, 21:12
  39. 23-05-2012, 14:45
  40. 03-05-2012, 20:21
  41. 24-03-2012, 12:03
  42. 03-03-2012, 20:06
  43. 08-02-2012, 09:20
  44. 01-02-2012, 14:14
  45. 01-02-2012, 11:17
  46. 26-01-2012, 19:13
  47. 11-01-2012, 00:55
  48. 07-01-2012, 21:53
  49. 03-01-2012, 16:58
  50. 20-12-2011, 13:46

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •